با مکانیسم ماشه چه اتفاقی می افتد؟

🔺دشمن و ستون پنجم برای نشاندن مجدد ایران پای میز مذاکره به شدت مایل هستند که مردم را از فعال شدن مکانیسم ماشه بترسانند .🔺لذا مرحله اول سناریو آنها این است که باید این ترس را ایجاد کرد که بعد از فعال شدن مکانیسم ماشه تحریمهای سازمان ملل مجدد فعال میشوند و همه کشورها ناچار به تبعیت آن خواهند شد .🔺مرحله دوم ایجاد این ترس هست که در این شرایط کشتی های ایرانی در آبهای بین المللی مورد بازرسی و توقیف قرار میگیرند و به دنبال آن قحطی و سایر بحران ها از جمله عدم امکان فروش نفت بوجود میآید.
🔺حال سوال اینجا است که آیا چنین چیزی واقعا اتفاق میافتد ؟ 🔺جواب روشن است ،با مکانیسم ماشه بر میگردیم به شرایط قبل از برجام .🔺آیا اگر برگردیم به قبل از امضای برجام که دقیقا همین شرایط برقرار بود ، آیا فروش نفت نداشتیم ؟آیا قحطی بود ؟ قیمت دلار چقدر بود ؟؟؟ آیا ارزش پول ملی ما بیشتراز امروز بود یا کمتر ؟؟؟🔺حال به ۳ نکته باید توجه کرد: اول اینکه اساسا توقیف کشتی ها و محموله های ایران نیاز به ارتشی متشکل از همه کشورها و مختص این کار دارد و از طرفی به غیر از آمریکا و انگلیس هیچ کشور دیگری امکان و انگیزه چنین کاری را ندارد ، که آنها هم امکانات چنین کار بزرگی را در اختیار ندارند.🔺نکته دوم : هم در شرایط قبل و هم بعد از برجام انگلیس و آمریکا در چندین نوبت اقدام به توقیف کشتی های ایرانی کردند که با اقدام متقابل ایران و توقیف کشتی های انگلیسی و آمریکایی در خلیج فارس ناچار به عقب نشینی شدند .🔺نکته سوم : این که ایران تنگه هرمز را در اختیار دارد و به راحتی و بدون نیاز به حضور در آبهای بین المللی کشتی های هر کشوری را در اقدام متقابل میتواند توقیف و تخلیه کند .🔺بنابراین ترس از مکانیسم ماشه اساسا یک ترس موهوم و ابزاری برای تسلیم کردن ایران است که قطعا موفق هم نیست .والسلام
19:51 - 28 مرداد 1404

4 نقل قول1 واکنش
11٫5k بازدید