ریزش همزمان طلا، نفت و فلزات؛ بازارها در حال قیمت‌گذاری نظم جدید اقتصادی

بازارهای جهانی نخستین روزهای تیرماه را با یک عقب‌نشینی کم‌سابقه آغاز کردند. طلا پس از ماه‌ها حضور در کانال ۴ هزار دلاری، این مرز روانی را از دست داد، نقره بیش از ۵ درصد سقوط کرد، نفت برنت به محدوده ۷۳ دلار عقب نشست و مس نیز وارد فاز اصلاحی شد.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ در ماه‌های گذشته رشد شدید قیمت طلا، نقره، نفت و بسیاری از کالاهای پایه بر پایه سه متغیر اصلی شکل گرفته بود؛ افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک، نگرانی از اختلال عرضه انرژی و انتظار برای بازگشت موج جدید تورم جهانی. اکنون به نظر می‌رسد بخشی از این انتظارات در حال تعدیل شدن است.همزمان با کاهش ریسک‌های سیاسی، افت قیمت انرژی و افزایش احتمال تداوم سیاست‌های پولی سختگیرانه در اقتصادهای بزرگ، سرمایه‌گذاران در حال خروج از بسیاری از موقعیت‌های خرید هستند. نتیجه این رفتار، فشار فروش همزمان در بازارهای کالایی و فلزات گرانبها بوده است.

سقوط طلا؛ پایان یک حمایت مهم

مهم‌ترین اتفاق بازارهای جهانی شکسته شدن مرز ۴ هزار دلاری طلا بود. این سطح طی ماه‌های گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین حمایت‌های روانی بازار شناخته می‌شد.افت طلا به محدوده ۳۹۹۰ دلار نشان می‌دهد بخشی از سرمایه‌گذاران دیگر حاضر نیستند برای نگهداری دارایی‌های امن، قیمت‌های قبلی را بپردازند. در واقع بازار در حال بازنگری در میزان ریسک‌های آینده است.از منظر تکنیکال نیز از دست رفتن کانال ۴ هزار دلاری می‌تواند زمینه را برای اصلاح عمیق‌تر تا محدوده‌های پایین‌تر فراهم کند؛ مگر آنکه در روزهای آینده تقاضای جدیدی وارد بازار شود.

نقره؛ قربانی دوگانه رکود و خروج سرمایه

در میان فلزات گرانبها، نقره بیشترین فشار فروش را تجربه کرده است. افت بیش از ۵ درصدی این فلز نشان می‌دهد نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای صنعتی نیز در حال افزایش است.نقره برخلاف طلا تنها یک دارایی سرمایه‌گذاری نیست و بخش مهمی از تقاضای آن به صنایع مختلف وابسته است. بنابراین هرگونه نگرانی درباره کاهش رشد اقتصادی جهان می‌تواند فشار مضاعفی بر قیمت آن وارد کند.به همین دلیل سرعت افت نقره از طلا بیشتر بوده و معامله‌گران آن را به عنوان یکی از حساس‌ترین دارایی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصاد جهانی می‌شناسند.

نفت عقب نشست؛ بازار از بحران فاصله گرفت

همزمان نفت برنت نیز بیش از ۴ درصد افت کرد و به محدوده ۷۳ دلار رسید. این کاهش نشان می‌دهد بخشی از ریسک‌هایی که طی ماه‌های اخیر در قیمت نفت لحاظ شده بود، در حال تخلیه شدن است.بازار نفت طی هفته‌های گذشته تحت تأثیر نگرانی درباره عرضه جهانی انرژی و محدودیت‌های احتمالی در مسیرهای تجاری قرار داشت. اما اکنون معامله‌گران احتمال اختلال گسترده در بازار انرژی را کمتر ارزیابی می‌کنند.افت نفت از این منظر اهمیت دارد که می‌تواند فشارهای تورمی جهانی را نیز کاهش دهد و بر سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی اثرگذار باشد.

سقوط مس؛ هشدار برای اقتصاد جهانی

مس که به دلیل ارتباط گسترده با فعالیت‌های صنعتی به «مستر کوپر» مشهور است، نزدیک به ۳ درصد افت کرد.معمولاً کاهش قیمت مس به عنوان نشانه‌ای از تضعیف انتظارات رشد اقتصادی تفسیر می‌شود. زمانی که بازار انتظار کاهش فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی را داشته باشد، تقاضا برای مس نیز کاهش پیدا می‌کند.به همین دلیل افت همزمان مس و نفت می‌تواند نشانه‌ای از افزایش نگرانی‌ها درباره رشد اقتصاد جهانی در ماه‌های آینده باشد.

بازارها چه پیامی می‌دهند؟

نکته مهم آن است که تقریباً تمام دارایی‌هایی که در ماه‌های گذشته از تورم و ریسک‌های سیاسی سود برده بودند، اکنون وارد فاز اصلاح شده‌اند.این رفتار نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال انتقال از سناریوی «تورم بالا و بحران انرژی» به سناریوی «رشد اقتصادی ضعیف‌تر و کاهش فشارهای تورمی» هستند.البته هنوز نمی‌توان از پایان کامل روند صعودی کالاها سخن گفت، اما ریزش همزمان طلا، نقره، نفت و مس نشان می‌دهد بازارها در حال قیمت‌گذاری یک واقعیت جدید هستند.

بازارهای جهانی وارد فاز اصلاح شده‌اند؟

رامین فرهادی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: افت همزمان طلا، نقره، نفت و فلزات پایه را نباید صرفاً یک اصلاح تکنیکال تلقی کرد. به گفته وی، بخش مهمی از رشد ماه‌های گذشته بر پایه انتظارات تورمی، نگرانی از بحران انرژی و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیک شکل گرفته بود و اکنون بخشی از این انتظارات در حال تعدیل است.این کارشناس اقتصادی افزود: شکسته شدن مرز ۴ هزار دلاری طلا از منظر روانی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا این سطح در ماه‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین نقاط اتکای خریداران تبدیل شده بود. اگر طلا نتواند به سرعت به بالای این محدوده بازگردد، احتمال ادامه فشار فروش در کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت.فرهادی همچنین معتقد است: افت نفت و مس می‌تواند نشانه‌ای از کاهش انتظارات تورمی در اقتصاد جهانی باشد. به گفته او، بازارها اکنون بیش از گذشته بر چشم‌انداز رشد اقتصادی، سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی و وضعیت تقاضای جهانی متمرکز شده‌اند و همین موضوع موجب خروج بخشی از سرمایه‌ها از بازار کالاها شده است.

بازارها در حال بازتعریف قیمت‌ها هستند

ریزش همزمان طلا، نقره، نفت و مس را می‌توان یکی از مهم‌ترین تحولات بازارهای جهانی در ماه‌های اخیر دانست. این اتفاق نشان می‌دهد بخشی از ریسک‌هایی که پیش‌تر در قیمت دارایی‌ها لحاظ شده بود، در حال تخلیه شدن است و سرمایه‌گذاران در حال بازنگری در برآوردهای خود از آینده اقتصاد جهانی هستند.با این حال هنوز نمی‌توان از پایان روندهای بلندمدت سخن گفت. مسیر آینده بازارها به متغیرهایی مانند سیاست‌های فدرال رزرو، وضعیت اقتصاد آمریکا، روند تورم جهانی و تحولات ژئوپلیتیک وابسته خواهد بود.اما آنچه اکنون مشاهده می‌شود، آغاز دوره‌ای از بازتعریف ارزش دارایی‌ها و کاهش بخشی از حباب انتظارات شکل‌گرفته در ماه‌های گذشته است.با دنبال‌کردن صفحه اقتصادی خبرگزاری فارس در جریان آخرین تحولات اقتصادی ایران و جهان قرار بگیرید.#طلا#دلار#نرخ_ارز#نرخ_بهره#فدرال_رزرو#بیت_کوین#نفت
20:00 - 3 تیر 1405
اقتصاد
طلا و ارز
نفت و انرژی

3 بازنشر3 واکنش
75٫9k بازدید



13 پاسخ

@user17781703872113 ساعت پیش
در پاسخ به
انس جهانی حوالی 200 دلار ریزش داشت امروز هم بیش از 80 دلار دیگه ریخت ولی متاسفانه طلا و دلار داخل همچنان در حال افزایش! خبرها مثبت رفع تحریم نفت و... فروش ازادانه اینها هم اومده ! ولی متاسفانه ... این یعنی بازارساز که لابی شبه دولت و همتی است کاملا مانع اصلاح نرخ ها هستن !!!

@user17781703872113 ساعت پیش
در پاسخ به
سوال : پس چرا نرخ ها در کشور در حال افزایش است !?

@pouria21713 ساعت پیش
در پاسخ به
تحویل بگیرید ،این اسمون ریسمون که بافتید یعنی تقویت دلار. یعنی دلار گران. پاشنه اشیل ترامپ نفت بود که وا دادید رفت.

@user17812730861113 ساعت پیش
بازگشایی تنگه هرمز، هدیه غربگدایان ایران به ترامپ برای کاهش قیمت نفت بود.ترامپ جواب جنایت شهادت رهبر عزیزمان را نگرفت و خودش را از مخمصه نجات داد

@user17516723048613 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  1 روز پیش

تورم باید برای مسئولان تبیین شود،تورم چه آثاری دارد؟و راه های مقابله با آن چیست؟تمام این موضوعات کامل توضیح داده شده است
مطالبه

ضرورت تبیین ویرانگری تورم برای مسئولان و قرار گرفتن مهار آن در اولویت

علل اصلی تورم شامل افزایش تقاضا، کاهش عرضه و عوامل ساختاری مانند نظام پولی ضعیف و زیرساخت‌های ضعیف می‌شود و راه‌حل‌های بالقوه برای کنترل تورم شامل سیاست‌های پولی، سیاست‌های مالی، افزایش عرضه، کنترل انتظارات تورمی و مقابله با ریشه‌های تورم می‌شود. تورم مادر تمام بیماری‌های اقتصادی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت مسئولان دیگر با آن کنار آمده‌اند. مثل دو دوست و یار همیشگی در کنار تورم زندگی می‌کنند و این تورم را به کل جامعه و کشور تسری داده امد و متاسفانه برای مردم نیز عادی انگاری شده است. گویا مسئولان کوچک ترین مشکلی با تورم ندارند! جریان نفوذ، تمام تلاش خود را برای ایجاد تورم به کار برده ، که متاسفانه در این امر ،مسئولان سهوی یا عمدی کوتاهی کردند و باعث کاهش فرزندآوری، گسست ساختار خانواده و تبعات شدید اجتماعی و بزهکاری شده است. چنان عادی شده گویا تورم یک امر ساده پیش پا افتاده و قابل گذشت است. وقتی اقتصاد به درد بی درمان تورم دچار می‌شود، قبل از اینکه ،عمق پیدا کند و مزمن شود باید آن را چاره کرد. اما آنقدر مسئولان، مشغول دیگر کارهای خود بودند ، از آن غافل شده اند و حال از کسانی که تصمیماتشان باعث تولید این ابر تورم ها شده است ، ما بخواهیم تورم را کنترل کنند!!!! واقعا باید از چه کسی بخواهیم تورم را حل کند؟ راه حل چیست؟ - مسئولانی که در دوران آنها (در دولت و مجلس ) تورم شکل گرفته و افزایشی بوده بازخواست شوند. - شورای نگهبان ، سازمان های نظارتی ، و انتصابی ،مراقبت کنند تا کسانی که در دوران آنها تورم بوده است را در لیست انتخابی خود قرار ندهند. - تمرکز از فرعیات و مسائل سلیقه ای و اختلافات حزبی و سیاست، بر روی حل مساله تورم متمرکز شود. - بانک‌ها به طور کامل جمع‌آوری شوند و در بانک مرکزی ادغام گردند. - وام فقط برای مردم و نیازمندان واقعی باشد. -دستگاه چاپ پول تعطیل گردد و دیگر پولی چاپ نشود. - پول‌ها، دیجیتال گردد تا جاعلان پولی از دور خارج شوند. - تمام ادارات و کارمندان از بالا به پایین حقوق‌هایشان به صورت عادلانه و یکسان‌سازی شده باشد و مدیران نیز اندازه کارمندان خود حقوق بگیرند. - گرفتن پاداش و وام برای مدیران ممنوع گردد. - مدیران قوی و کاربلد و غیر سیاسی و سالم وارد گود شوند و از انتصابات سیاسی و رابطه ای پرهیز شود. - تمام ردیف‌های بودجه، سازمان های بی‌خاصیت حذف گردد و بودجه دولت فقط برای نیروهای امنیتی و ساخت زیرساخت‌های اقتصادی متمرکز شود. - دلیل اصلی تورم، تخلفات اداری و سازمانی است که قوه قضائیه باید به صورت جدی و مستقل این تخلفات را از ریشه بخشکاند. - اقتصاد اولویت اول قرار گیرد و سیاست در خدمت اقتصاد باشد نه بر عکس آن. - بانک مرکزی در خدمت کشور و مردم باشد نه در خدمت دولت و جبران کسری بودجه دولت و تراز کردن بانک های ناتراز باشد. - پول کاغذی حذف شود تا جریان مالی در رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گیرد. - ساختن زیر ساخت‌های زود بازده در اولویت قرار گیرند. - تمام کسانی که در ساخت پروزه‌ها تعلل کردند، اموالشان مصادره شود و به دست عدالت سپرده شوند تا دیگر پروژه‌ای که باید ۳ ساله به بهره برداری برسد ،۳۰ سال طول نکشد! - اقتصاد کشور توسط اقتصاددانان دانا و توانا و سالم اداره شود و دست رانتی‌ها از تولید کشور کوتاه گردد. - آرامش طوری به کشور برگردد و روابط با دنیا طوری بهبود یابد که جریان سرمایه از داخل و خارج به زیرساخت ها سرازیر شود. -همانطور که می‌دانید دشمن بر روی اقتصاد تمرکز کرده و با ایجاد تنش مالی و نظامی ضربات مهلک خود را وارد می‌کند. باید با تعامل و دوستی و درایت و توان عقلی بالا آن را مهار سازید. - تریبون را از دست مشاوران نابلد، بگیرید که همیشه مشاوره‌ای غلط می‌دهند. - اگر دیدید حرفی، سخنی، کاری ،عملی و قراردادی تورم زا هست آن را سریعا حذف کنید. - قوانین تورم زا را در مجلس بررسی کنید و آن را اصلاح کنید و قوانین ضد تورمی را جایگزین آن سازید. - ایجاد وزارتخانه مقابله با تورم - سرمایه را وارد بازار سرمایه و بورس کنید ، تا در طلا و دلار ، که موجب رکود تورمی می‌شود وارد نشود.

شورای سران قوا، رهبر معظم انقلاب ،رئیس جمهور محترم، دولت ،مجلس ، قوه قضائیه، سازمان های اطلاعاتی و نظارتی و انتصابی، شورای نگهبان و سازمان کار و امور اجتماعی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت و معدن و وزارت خارجه، وزارت رفاه و دیگر وزارت خانه ها، سلیت های خبری و مطبوعات و خبرگزاری ها، صدا و سیما و رادیو و دیگر نهادهای تبلیغاتی، آحاد مردم،جان فدا و در میدان

0
100
گزارش از مطالبه

@user17516723048612 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  1 روز پیش

تورم باید برای مسئولان تبیین شود،تورم چه آثاری دارد؟و راه های مقابله با آن چیست؟تمام این موضوعات کامل توضیح داده شده است
مطالبه

ضرورت تبیین ویرانگری تورم برای مسئولان و قرار گرفتن مهار آن در اولویت

علل اصلی تورم شامل افزایش تقاضا، کاهش عرضه و عوامل ساختاری مانند نظام پولی ضعیف و زیرساخت‌های ضعیف می‌شود و راه‌حل‌های بالقوه برای کنترل تورم شامل سیاست‌های پولی، سیاست‌های مالی، افزایش عرضه، کنترل انتظارات تورمی و مقابله با ریشه‌های تورم می‌شود. تورم مادر تمام بیماری‌های اقتصادی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت مسئولان دیگر با آن کنار آمده‌اند. مثل دو دوست و یار همیشگی در کنار تورم زندگی می‌کنند و این تورم را به کل جامعه و کشور تسری داده امد و متاسفانه برای مردم نیز عادی انگاری شده است. گویا مسئولان کوچک ترین مشکلی با تورم ندارند! جریان نفوذ، تمام تلاش خود را برای ایجاد تورم به کار برده ، که متاسفانه در این امر ،مسئولان سهوی یا عمدی کوتاهی کردند و باعث کاهش فرزندآوری، گسست ساختار خانواده و تبعات شدید اجتماعی و بزهکاری شده است. چنان عادی شده گویا تورم یک امر ساده پیش پا افتاده و قابل گذشت است. وقتی اقتصاد به درد بی درمان تورم دچار می‌شود، قبل از اینکه ،عمق پیدا کند و مزمن شود باید آن را چاره کرد. اما آنقدر مسئولان، مشغول دیگر کارهای خود بودند ، از آن غافل شده اند و حال از کسانی که تصمیماتشان باعث تولید این ابر تورم ها شده است ، ما بخواهیم تورم را کنترل کنند!!!! واقعا باید از چه کسی بخواهیم تورم را حل کند؟ راه حل چیست؟ - مسئولانی که در دوران آنها (در دولت و مجلس ) تورم شکل گرفته و افزایشی بوده بازخواست شوند. - شورای نگهبان ، سازمان های نظارتی ، و انتصابی ،مراقبت کنند تا کسانی که در دوران آنها تورم بوده است را در لیست انتخابی خود قرار ندهند. - تمرکز از فرعیات و مسائل سلیقه ای و اختلافات حزبی و سیاست، بر روی حل مساله تورم متمرکز شود. - بانک‌ها به طور کامل جمع‌آوری شوند و در بانک مرکزی ادغام گردند. - وام فقط برای مردم و نیازمندان واقعی باشد. -دستگاه چاپ پول تعطیل گردد و دیگر پولی چاپ نشود. - پول‌ها، دیجیتال گردد تا جاعلان پولی از دور خارج شوند. - تمام ادارات و کارمندان از بالا به پایین حقوق‌هایشان به صورت عادلانه و یکسان‌سازی شده باشد و مدیران نیز اندازه کارمندان خود حقوق بگیرند. - گرفتن پاداش و وام برای مدیران ممنوع گردد. - مدیران قوی و کاربلد و غیر سیاسی و سالم وارد گود شوند و از انتصابات سیاسی و رابطه ای پرهیز شود. - تمام ردیف‌های بودجه، سازمان های بی‌خاصیت حذف گردد و بودجه دولت فقط برای نیروهای امنیتی و ساخت زیرساخت‌های اقتصادی متمرکز شود. - دلیل اصلی تورم، تخلفات اداری و سازمانی است که قوه قضائیه باید به صورت جدی و مستقل این تخلفات را از ریشه بخشکاند. - اقتصاد اولویت اول قرار گیرد و سیاست در خدمت اقتصاد باشد نه بر عکس آن. - بانک مرکزی در خدمت کشور و مردم باشد نه در خدمت دولت و جبران کسری بودجه دولت و تراز کردن بانک های ناتراز باشد. - پول کاغذی حذف شود تا جریان مالی در رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گیرد. - ساختن زیر ساخت‌های زود بازده در اولویت قرار گیرند. - تمام کسانی که در ساخت پروزه‌ها تعلل کردند، اموالشان مصادره شود و به دست عدالت سپرده شوند تا دیگر پروژه‌ای که باید ۳ ساله به بهره برداری برسد ،۳۰ سال طول نکشد! - اقتصاد کشور توسط اقتصاددانان دانا و توانا و سالم اداره شود و دست رانتی‌ها از تولید کشور کوتاه گردد. - آرامش طوری به کشور برگردد و روابط با دنیا طوری بهبود یابد که جریان سرمایه از داخل و خارج به زیرساخت ها سرازیر شود. -همانطور که می‌دانید دشمن بر روی اقتصاد تمرکز کرده و با ایجاد تنش مالی و نظامی ضربات مهلک خود را وارد می‌کند. باید با تعامل و دوستی و درایت و توان عقلی بالا آن را مهار سازید. - تریبون را از دست مشاوران نابلد، بگیرید که همیشه مشاوره‌ای غلط می‌دهند. - اگر دیدید حرفی، سخنی، کاری ،عملی و قراردادی تورم زا هست آن را سریعا حذف کنید. - قوانین تورم زا را در مجلس بررسی کنید و آن را اصلاح کنید و قوانین ضد تورمی را جایگزین آن سازید. - ایجاد وزارتخانه مقابله با تورم - سرمایه را وارد بازار سرمایه و بورس کنید ، تا در طلا و دلار ، که موجب رکود تورمی می‌شود وارد نشود.

شورای سران قوا، رهبر معظم انقلاب ،رئیس جمهور محترم، دولت ،مجلس ، قوه قضائیه، سازمان های اطلاعاتی و نظارتی و انتصابی، شورای نگهبان و سازمان کار و امور اجتماعی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت و معدن و وزارت خارجه، وزارت رفاه و دیگر وزارت خانه ها، سلیت های خبری و مطبوعات و خبرگزاری ها، صدا و سیما و رادیو و دیگر نهادهای تبلیغاتی، آحاد مردم،جان فدا و در میدان

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌کورش مرادی‌
@user17788516542312 ساعت پیش
در پاسخ به
در این شرایط به محض اینکه اسرائیل به لبنان حمله کنه یا عقبنشینی رو به تاخیر بندازه ایران باید یک حمله به نقاط حساس انجام بده تا دوباره قیمت نفت صعودی بشه و غرب و غربی‌های جنایتکار بفهمن که باید به تعهداتشون پایبند باشن.مجددا میگم که مشکل ایران نداشتن سلاح هسته و اتمی هست و باید این مشکل حل بشه.

تصویر نمایه‌ی ‌محمدرضا گل گل‌
@GOLGOL12 ساعت پیش
در پاسخ به
یکی از نتایج ریزش طلا و نفت و فلزات در بازار جهانی، گران تر شدن نان و برنج و پنیر و تخم مرغ در ایران خواهد بود. 😂

تصویر نمایه‌ی ‌𝓡𝓔𝓩𝓐‌
@Wahrhaftigkeit12 ساعت پیش
چرا تتر و دلار رشد کرد:۱. ریزش بیت کوین و کریپتو متاثر از سیاست فدرال رزرو آمریکا ۲. کاهش قیمت نفت به دلیل کاهش تنش در غرب آسیا و بازگشایی تنگه هرمز۳. بسته بودن بازارهای ارزی منطقه به دلیل تعطیلات مذهبی۴. افزایش تقاضای واردات پس از رفع محاصره

@user170910160078303143012 ساعت پیش
در پاسخ به و
م
مینا عسگری

@user177944544732  •  1 خرداد 1405

در پاسخ به
اینکه طریال بتونه ایرانو از یه اقتصاد اسکناس محور و مبتنی به دارایی های فیزیکی، مستقیما به عصر «توکنایز کردن دارایی ها» حرکت بده درصدش بالاس. با مشارکت ملی و نجات بخش رفع عمده مشکلات اقتصاد ایران یعنی تورم مزمن، نقدینگی سرگردان و راکد و غیر مولد و احتکار به قصد حفظ ارزش سرمایه رو هدف قرار بده.

@Vahid63ja12 ساعت پیش
در پاسخ به
کاهش قیمت انس جهانی طلا ناشی از افزایش ارزش دلار است طلا در بازارهای جهانی با دلار معامله می‌شوداگر ارزش دلار در برابر سایر ارزها افزایش یابد، خریداران سایر کشورها باید پول بیشتری از ارز خود بپردازند در نتیجه تقاضای جهانی برای طلا کاهش می‌یابد و قیمت آن تحت فشار نزولی قرار می‌گیرد.

@al_aghsa10 ساعت پیش
در پاسخ به
دلتون خوش ها امریکا ذخایر خود را در سقف قیمت فروختدو در کف قیمت پر میکند ،

@user17084163755210 ساعت پیش
در پاسخ به
احسنت به تیم دیپلماسی که به اقتصاد جهانی کمک کردند و باری از دوش حهان برداشتند سهم مردم ایران ؟ نان امروز گران شد قراره گندم از آمریکا وارد شود میگن یونجه هم نیازه وارد شود