اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتخابات دموکرات‌ها در آیووا| بوته‌جج همچنان پیشتاز است

با شمارش 86 درصد آرا در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت تاثیرگذار آیووا، پیت بوته‌جج با کسب 26.7 درصد آرا همچنان پیشتاز این رقابت است.

انتخابات دموکرات‌ها در آیووا| بوته‌جج همچنان پیشتاز است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه روز پس از برگزاری مجامع انتخاباتی دموکرات‌ها در ایالت آیووا، «پیت بوته‌جج»، همچنان با کسب 26.7 درصد آرای طرفداران حزب دموکرات در این ایالت در صدر رقابت قرار دارد.

این آمار را روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، پس از شمارش 86 درصد آرای مشارکت‌کنندگان ارائه کرده است.

پس از بوته‌جج و با اختلاف اندک 1.3 درصد، «برنی سندرز»، سناتور چپگرای آمریکایی قرار دارد که توانسته 25.4 درصد آرا را از آن خود کند. سناتور «الیزابت وارن» که او نیز افکاری نزدیک به سندرز دارد، با کسب 18.3 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته است.

جایگاه چهارم اما، به «جو بایدن» رسیده که 15.9 درصد آرا را کسب کرده است. بایدن معاون اوباما بود و مورد حمایت طیف راست‌گرایان در حزب دموکرات قرار دارد.

«امی کلوبوچار»، دیگر سناتور آمریکایی نیز 12.1 درصد آرا را به دست آورده و در جایگاه پنجم رقابت آیوا قرار گرفته است.

از سال 1972 تاکنون، در 12 انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، 9 بار کسی کاندیدای اصلی حزب دموکرات بوده که رای نخست را در ایالت آیووا کسب کرده است و همین امر اهمیت ویژه‌ای به انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در این ایالت بخشیده است.

انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا آبان‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و فرد منتخب دموکرات‌ها باید در برابر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی و نامزد جمهوری‌خواهان صف‌آرایی کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول