اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشتازی «بوته‌جج» در انتخابات مقدماتی ایالت «آیووا»

با شمارش نتایج 71 درصد از آراء مجمع‌های انتخاباتی حزب دموکرات در ایالت «آیووا» آمریکا، «پیت بوته‌جج» با اختلاف اندک از «برنی سندرز» و با کسب 26.8 درصد همچنان پیشتاز است.

پیشتازی «بوته‌جج» در انتخابات مقدماتی ایالت «آیووا»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج نسبی شمارش آراء مجمع‌های انتخاباتی حزب دموکرات در ایالت «آیووا» حاکی از آن است که «پیت بوته‌جج» شهردار سابق «ساوث بند» ایالت «ایندیانا» با کسب ۲۶.۸ درصد از آراء از دیگر رقبای دموکرات خود پیشی گرفته است.

بنا به گزارش پایگاه خبری «هیل»، این نتایج حاصل شمارش ۷۱ درصد از حوزه‌‌های انتخابی آیووا است و طبق این نتایج، سناتور «برنی سندرز» با کسب ۲۵.۲ درصد در جایگاه دوم، «الیزابت وارن» با کسب ۱۸.۴ درصد در جایگاه سوم و «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ۱۵.۴ درصد آراء در جایگاه چهارم قرار دارد.

حزب دموکرات آیووا اوایل روز سه‌شنبه به وقت محلی، نتایج ۶۲ درصد حوزه‌های انتخاباتی را منتشر کرد که نشان می‌داد، بوته‌جج و سندرز رقابت بسیار تنگاتنگی دارند.

دوشنبه شب بعد از اتمام انتخابات انجمن‌های درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت آیووا، علیرغم آنکه نتایج رسمی اعلام نشده بود، بوته‌جج خود را پیروز اعلام کرده بود. از طرف دیگر، ستاد انتخاباتی سندرز نیز ابراز اطمینان کرد که در نهایت در انتخابات مقدماتی آیووا پیروز خواهد شد.

انتخابات انجمن‌های درون حزبی دموکرات‌ها ساعت ۲۰:۰۰ دوشنبه هفته جاری به وقت محلی اعلام شد اما به واسطه برخی مشکلات فنی هنوز نتایج نهایی این رأی‌گیری اعلام نشده است.

طبق گزارش بی بی سی، انتخابات انجمن‌های درون حزبی آیووا در واقع بخشی از سهمی است که بر اساس سیستم انتخاباتی آمریکا برای کسب نامزدی حزب ضروری است. نامزدهای دموکرات برای کسب نامزدی نهایی به یکهزار و ۹۹۱ امتیاز نیاز دارند و سهم ایالت آیووا در این میان، ۴۱ امتیاز است.

بنا به گزارش هیل، نتایج اولیه انتخابات درون حزبی ایالت آیووا یک زنگ هشدار برای بایدن است که علیرغم آنکه در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده، هم‌اکنون با اختلاف ۱۰ درصد از سندرز و بوته‌جج عقب افتاده است.

تأخیر در اعلام نتایج نخستین گام انتخاباتی دموکرات‌ها با انتقادهایی گسترده همراه شده است. نشریه آمریکایی «تایم» با انتقاد از اوضاع نامنظم حزب دموکرات در انتخابات آیووا نوشت که اولین انتخابات مربوط به ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با تعویق اعلام نتایج انتخابات به واسطه مشکل فنی به «هرج و مرج» تبدیل شد.

طبق این گزارش، حزب دموکرات آیووا همچنان امروز (چهارشنبه) به شمارش آراء باقیمانده حوزه‌های انتخاباتی ادامه می دهد. نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در آیووا قرار بود ساعت ۲۳:۰۰ دوشنبه (به وقت محلی) اعلام شود اما ستاد مرکزی حزب دموکرات در ایالت آیووا اعلام کرد به دلیل مشکلی که برای نرم‌افزار محاسبه و اعلام نتایج پیش آمده، این مسئله به زمانی دیگر موکول شد.

فرآیند انتخابات درون‌حزبی که از دوشنبه با رأی‌گیری در ایالت آیووا آغاز شد باید نهایتاً تا ژوئن ۲۰۲۰ در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شود تا سرانجام در اواسط آن ماه در جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول