اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

عادلی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

ضرورت اعطای تدریجی رتبه به قاریان و حافظان قرآن/ بهترین راه طرح ارزیابی شورای عالی قرآن

قاری بین‌المللی قرآن کریم ارتقای تدریجی رتبه قاریان و اعطای امتیازات بر اساس آن را سبب کاهش اضطراب و افزایش کیفیت مسابقات قرآن و تلاوت‌ها دانست.

ضرورت اعطای تدریجی رتبه به قاریان و حافظان قرآن/ بهترین راه طرح ارزیابی شورای عالی قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه گفت‌وگو با اساتید و قاریان بین‌المللی قرآن کریم با موضوع دلایل تبدیل شدن مسابقات قرآن به دغدغه اصلی برخی از قاریان و حافظان به سراغ «مهدی عادلی» قاری بین‌المللی و نفر اول بیست‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رفتیم.

کسب امتیازات و دعوت به محافل از دلایل گرایش قاریان به مسابقات قرآن 

عادلی در گفت‌وگو با فارس کسب امتیازات مختلف را دلیل اصلی گرایش قاریان و حافظان به مسابقات دانست و گفت: قاریان قرآن با کسب عنوان بین‌المللی معروف می‌شوند و به دنبال آن به سفرهای تبلیغی اعزام می‌شوند، در محافل مختلف تلاوت می‌کنند و برخی از امتیازات اجتماعی را که برای قاریان و حافظان در نظر گرفته شده است دریافت می‌کنند، از این رو قاریان قرآن مجبور هستند برای دریافت این‌گونه امتیازات همه تلاش خود را برای کسب عنوان به کار بندند.

تشکیل کار‌گروه برای سطح‌بندی قاریان قرآن

عادلی سطح‌بندی قاریان و اعطای تسهیلات بر اساس این سطح‌بندی را راه حل این مضوع دانست و گفت: باید کارگروه‌هایی با حضور اساتید قرآن کریم تشکیل شود و طی آن قاریان قرآن سطح‌بندی شوند، به عنوان مثال افراد را در 10 سطح رده‌بندی کرده و طی این سطوح امتیازات و تسهیلاتی برای آنان در نظر بگیرند.

اعطای تسهیلات از طریق مسابقات سبب کاهش انگیزه قاریان قرآن

این قاری بین‌المللی قرآن کریم اعطای تسهیلات از طریق مسابقات را سبب کاهش انگیزه قاریان دانست و گفت: در سال تنها یک یا دو نفر از قاریان و حافظان قرآن کریم می‌توانند به عنوان بین‌المللی دست پیدا کنند در حالی که سالانه صد‌ها نفر پای به عرصه حفظ و تلاوت می‌گذارند، از این رو برخی از افراد از کسب عنوان ناامید شده و حضور آنها در فعالیت‌های قرآنی کم‌رنگ می‌شود.

سطح‌بندی قاریان قرآن در افزایش کیفیت تلاوت مؤثر است

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال 1383 سطح‌بندی قاریان را سبب افزایش کیفیت تلاوت آنها دانست و گفت: ممکن است یک قاری به یک‌باره نتواند عنوان بین‌المللی کسب کرده و درجه یک شود، اما ممکن است برخی از این افراد طی 10 یا 15 سال به مرور در سطح‌بندی درجات بالا را کسب کنند، از این رو همواره تلاش می‌کنند و چون به مرور درجاتی را هم کسب می‌کنند هیچ ‌وقت سرخورده نمی‌شوند.

سطح‌بندی قاریان سبب افزایش کیفیت مسابقات می‌شود

عادلی درجه‌بندی قاریان را سبب افزایش کمی و کیفی مسابقات قرآن دانست و گفت: اگر قاری دغدغه بین‌المللی شدن نداشته باشد با روحیه کامل و بدون استرس در مسابقات حضور پیدا می‌کند و این امر سبب رشد کمی و کیفی مسابقات می‌شود.

طرح ارزیابی قاریان و مدرسان می‌تواند بهترین راه برای سطح‌بندی باشد

این قاری بین‌المللی قرآن کریم طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم را طرحی مطلوب برای سطح‌بندی قاریان دانست و گفت: اگر طرح ارزیابی به درستی اجرا شود و نقاط ضعف آن هم پوشش داده شود می‌تواند بهترین راه برای ارزیابی و درجه‌بندی قاریان قرآن باشد.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول