اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آخرین اخبار از میزبانی شیراز از مسابقات سراسری قرآن

رادیوی ویژه مسابقات قرآن/ مسابقه برای تماشاچیان/ تور گردشگری در فارس

سی ‌و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم یک هفته دیگر در شیراز آغاز می‌شود و برای برگزاری مطلوب این مسابقات برنامه‌های ویژه‌ای مانند راه‌اندازی رادیوی مسابقات، مسابقه برای تماشاچیان و تور گردشگری در نظر گرفته شده است.

رادیوی ویژه مسابقات قرآن/ مسابقه برای تماشاچیان/ تور گردشگری در فارس

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز چهار‌شنبه 1 اسفند‌ماه 1392 در شهر شیراز آغاز می‌شود که با توجه به یک هفته‌ مانده به مسابقات کار‌ها شیب تند‌تری به خود گرفته و روز شمار معکوس برای این مسابقات آغاز شده است.

برگزاری مسابقات برای شرکت‌کنندگان

بنا بر این گزارش در کنار برگزاری مسابقات سراسری برنامه‌های جانبی هم در نظر گرفته شده که برگزاری مسابقات برای عموم علاقه‌مندان بخشی از این برنامه‌ها است.

در این دوره از رقابت‌ها 17 نوع مسابقه برای گروه‌های مختلف سنی در موضوعاتی مانند؛ نقاشی، خطاطی، شعر، قصه‌گویی و قصه‌خوانی و مسابقات پیامکی و تلفنی برای عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود که برخی از این مسابقات در نمایشگاه جانبی مسابقات دایر می‌شود و به شرکت‌کنندگان در این مسابقات جوایزی اهدا می‌شود.

راه‌اندازی رادیوی ویژه مسابقات قرآن کریم

مدیر‌کل صدا و سیمای استان فارس چندی پیش از راه‌اندازی یک شبکه رادیویی ویژه این مسابقات خبر داده و قرار است این کانال رادیویی به صورت ویژه مسابقات سراسری قرآن کریم را پوشش دهد.

تبلیغات گسترده در سطح شیراز و شهر‌های اطراف

سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز کار تبلیغات این مسابقات را بر عهده دارد که قرار است تبلیغات مسابقات بر روی ‌تابلو‌های شهری، بیلبورد‌ها، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر شیراز نصب شود، همچنین در طول مسیر‌های منتهی به سالن مسابقات پارچه نوشت‌هایی برای راهنمایی علاقه‌مندان نصب می‌شود.

تورهای زیارتی و گردشگری برای میهمانان مسابقات

اداره‌کل اوقاف فارس با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تور‌هایی به منظور باز‌دید میهمانان مسابقات از مکان‌های مذهبی و تاریخی شیراز دایر کرده و قرار است در ایام برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم شرکت‌کنندگان و میهمانان به زیارت حرم حضرت «احمد‌بن موسی‌الکاظم(ع)»، «سید‌علاءالدین حسین(ع)» و «علی‌بن حمزه(ع)» بروند.

بازدید از حافظیه، سعدیه، ارگ کریم‌خان، آرامگاه خواجوی کرمانی، باغ ارم، عفیف‌آباد و نمایشگاه گل جهان‌نما از دیگر برنامه‌های تفریحی است که برگزارکنندگان برای میهمانان این دوره از مسابقات در نظر گرفته‌اند.

پخش 500 کلیپ در طول مسابقات قرآن کریم

یکی دیگر از برنامه‌های جانبی مسابقات قرآن کریم تهیه بیش از 500 کلیپ فرهنگی است که در طول برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در سالن مسابقات پخش می‌شود.

برگزاری کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی کشور و قاریان مصری از دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات است که در سطح شهر شیراز و شهر‌های اطراف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول