اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

با همکاری شهرداری شیراز

طرح جدید مؤسسه بیت‌الأحزان برای تربیت ۱۰۰۰ حافظ قرآن آغاز شد

مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با همکاری شهرداری شیراز اقدام به برگزاری طرح تربیت «حافظان نور» کرده است که طی آن ۱۰۰۰ حافظ کل قرآن کریم تربیت می‌شوند.

طرح جدید مؤسسه بیت‌الأحزان برای تربیت ۱۰۰۰ حافظ قرآن آغاز شد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس طرح تربیت حافظان قرآن کریم با عنوان «حافظان نور» توسط مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت «زهرا(س)» اجرا می‌شود.

این طرح طی 18 ماه برگزار و پیش‌بینی شده در آن 500 حافظ یک جزء، 250 حافظ 2 تا 5 جزء، 200 حافظ 6 تا 10 جزء، 200 حافظ 20 جزء و 200 حافظ کل قرآن تربیت شوند.

مرحله اول طرح حافظان نور با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز از دهه فجر 1392 آغاز و تا خرداد‌ماه 1394 به پایان می‌رسد، البته این طرح یک برنامه 5 ساله است که پیش‌بینی شده تا پایان سال آخر یک‌هزار حافظ کل قرآن کریم تربیت شود، همچنین مؤسسه بیت‌الاحزان آماده مشارکت شهرداری‌های سایر کلان‌ شهر‌ها برای برگزاری این طرح است.

در این طرح جوایز نفیسی به حافظان قرآن اعطا می‌شود که عبارت‌ است از؛ سفر زیارتی عتبات عالیات برای حافظان کل، سکه بهار آزادی برای حافظان 20 جزء و سفر زیارتی مشهد مقدس برای حافظان 10 جزء قرآن کریم، البته به حافظان کمتر از 10 جزء هم جوایزی اهدا می‌شود.

در طرح حافظان نور بیش از 80 مربی حفظ قرآن کریم به کار گرفته شده که قرار است در 9 نقطه از شهر شیراز مرحله اول آن آغاز شود.

مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تاکنون برنامه‌های متنوعی مانند مدارس شبانه‌روزی حفظ، تأسیس شعب مؤسسه در سراسر کشور و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و چرخشی حفظ در استان‌ها را اجرا کرده که تربیت حافظان نور جدید‌ترین برنامه این مؤسسه است، همچنین این مؤسسه تاکنون موفق به تربیت بیش از 850 حافظ کل قرآن در کشور شده است.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول