اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

شاهسونی به فارس خبر داد

اخذ مدرک علوم قرآن و حدیث توسط ۷ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: از بین ۱۲ نفر از حافظان کل قرآن که در آزمون‌های حفظ قرآن وزارت علوم شرکت کرده بودند، هفت نفر موفق به کسب رتبه قبولی و اخد مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم قرآنی و حدیث شدند.

اخذ مدرک علوم قرآن و حدیث توسط ۷ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت تربیت قرآنی و توجه به انس جوانان با آموزه‌های الهی، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان با هدف نزدیک شدن به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قران کریم و همچنین انس جوانان با دستورات قرآن و آیات الهی کلاس‌های آموزشی متنوعی را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن‌آموزان باید در طول آموزش‌های تخصصی حفظ قرآن به معانی آن‌ها نیز توجه داشته باشند، اظهار داشت: تدبر در آیات قرآن باعث انس بیشتر با این کتاب الهی و عمل به مضامین آن می‌شود چرا که قرآن کتابی برای هدایت بشر است که باید در آیات آن تأمل کرد.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن از سوی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر به حافظان کل قرآن کریم که در سال 75 به تصویب رسید، وزارت علوم موظف به برگزاری آزمون ویژه‌ای برای حافظان شد.

وی با بیان اینکه حافظان آشنا با ترجمه، تفسیر و علوم قرآنی می‌توانند در این آزمون‌ها که هر سال برگزار می‌شود شرکت کنند، افزود: به حافظان قرآنی که در این آزمون‌ها موفق به کسب رتبه قبولی شوند مدرک رسمی کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته علوم قرآنی و حدیث اعطاء می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهسونی با اشاره به برتری قرآن‌پژوهان مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در آزمون آموزش عالی، خاطرنشان کرد: در این مؤسسه قرآنی که 850 حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده است، کلاس‌هایی برای آمادگی حافظان کل قران کریم در آزمون حفظ قرآن سازمان سنجش برگزار شد تا حافظان با نحوه گزینش در این آزمون آشنا شوند.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه کلاس‌های تخصصی حفظ از سال گذشته به مدت یک سال برای حافظان کل برگزار شد، ادامه داد: در این کلاس‌های آموزشی که برای ارتقای  سطح حفظ تخصصی قرآن کریم برگزار شد 12 نفر از حافظان کل این مؤسسه شرکت کردند که از این بین هفت نفر موفق به قبولی در آزمون کتبی کارشناسی علوم قرآن و حدیث وزارت علوم تحقیقات و فناوری شدند.

وی اظهار داشت: پس از گذراندن آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم که از طرف سازمان سنجش کشور در شهریور ماه سال جاری برگزار شد، ژاله قائدی، فاطمه اسدی، ملیحه رحیمی، سودابه شادمانی، آسیه شفیعی و لیلا شفیعی موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث شدند، همچنین فاطمه یاراحمدی و خدیجه جوکار به دوره کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه یزد راه یافتند.

حجت‌الاسلام شاهسونی با اشاره به اهمیت مدارس شبانه‌روزی قرآن در ایجاد فضایی قرآنی در کشور، اظهار امیدواری کرد که مسئولان با اختصاص بودجه مناسب به این مدارس توجه بیشتری داشته باشند تا در بازه زمانی کمتری به مطالبه مقام معظم رهبری برسیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول