اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام باانتخابات پارلمانی پاکستان/54

غربی‌ها در انتظار یک تحول بزرگ سیاسی در پاکستان هستند

غربی‌ها که به‌دقت در حال رصد انتخابات پارلمانی پاکستان هستند، در انتظار وقوع یک تحول سیاسی بزرگ در این کشور می‌باشند.

غربی‌ها در انتظار یک تحول بزرگ سیاسی در پاکستان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، انتخابات پارلمانی پاکستان در حالی در این کشور آغاز شده است که رسانه‌های آمریکایی و غربی به‌دقت اخبار مربوط به این رویداد مهم سیاسی را رصد می‌کنند.

برهمین اساس، روزنامه اردو زبان «اردو تایمز» پاکستان در مقاله‌ای به بررسی این موضوع پرداخته و تحلیل رسانه‌های غربی درباره این انتخابات را مورد ارزیابی قرار داده است.

در این مقاله آمده است: غربی‌ها معتقدند بعد از انتخابات برخلاف همیشه پاکستانی جدید بوجود خواهد آمد که بر تحولات سیاسی جهان و به‌خصوص کشورهای همسایه تأثیر‌گذار است.

از نظر رسانه‌های غربی، رقابت اصلی انتخابات بین «حزب تحریک انصاف» و حزب «مسلم‌لیگ نواز» اتفاق می‌افتد و بقیه احزاب به شیوه‌های مختلف از این 2 حزب پشتیبانی می‌کنند.

طبق این گزارش، برای اولین بار مردم پاکستان که بیشترشان را نسل جوان تشکیل می‌دهند قادرند نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

رسانه‌های انگلیسی نیز نوشتند: مردم پاکستان رویایی جدید و به‌دور از سلطه قدرت‌های جهانی را در ذهن می‌پرورانند.

به نوشته این روزنامه‌ها، در سال 1971 «ذولفقار علی بوتو» اولین رهبر دموکرات پاکستان کتابی درباره تغییرات سیاسی پاکستان و بحران در این کشور نوشته بود اما به نظر می‌رسد اوضاع در وضعیت فعلی بحرانی‌تر است و قرار است یک تغییر سیاسی بزرگ در پاکستان اتفاق بیفتد.

با اینکه «عمران‌خان» رهبر حزب تحریک انصاف با شعار مبارزه با نفوذ آمریکا در پاکستان و تشکیل کشوری جدید و متکی به خود طرفداران زیادی را به دور خود جمع کرد اما هنوز نحوه رهایی از آمریکا و خودکفایی را توضیح نداده است و بنابراین صحبت‌های وی فقط یک شعار تلقی می‌شود.

به گزارش رسانه‌های غربی، عمران‌خان و نواز شریف سرسختانه با یکدیگر رقابت می‌کنند اما بعد از به قدرت رسیدن و تشکیل دولت ائتلافی بر خلاف شعار‌های خود نمی‌توانند در زمینه مبارزه با تروریسم و کاهش نفوذ آمریکا، انگلیس و غرب در پاکستان کاری از پیش ببرند.

این در حالی است که در انتخابات امسال، طالبان نیز بیش از پیش به ایفای نقش پرداخته‌اند و با حمله به ستادهای انتخاباتی از احزاب مورد نظر خود حمایت می‌کنند.

انتخابات پارلمانی پاکستان از صبح امروز در سراسر این کشور آغاز شده است و حزب یا احزاب پیروز در آن مبادرت به تشکیل دولت و کابینه جدید خواهند کرد.

این اولین بار در تاریخ پاکستان است که یک دولت منتخب از طریق برگزاری انتخابات، اداره امور را به دولت منتخب دیگری می‌سپارد که همین امر باعث حساس شدن بیش از پیش این رویداد تاریخی در این کشور شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول