اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوهنورد همدانی بدون صعود به قله علم‌کوه به اردوگاه بازگشت

خبرگزاری فارس: یکی از کوهنوردان همدانی که بعد از تصمیم هم‌نوردانش مبنی بر عدم ادامه مسیر تا قله علم‌کوه روبه‌رو شده بود و قصد صعود تک‌نفره را داشت، نتوانست به این هدف دست یابد و پیش از ظهر امروز به اردوگاه برگشت.

کوهنورد همدانی بدون صعود به قله علم‌کوه به اردوگاه بازگشت
به گزارش خبرگزاری فارس از کلاردشت، محمد رسول شعبانی کوهنورد همدانی از گروه سه نفره از همدان بود که پس از پنج روز از همنوردی با یارانش تصمیم گرفته بود به تنهایی مسیر باقیمانده را صعود کند.
علی محمودی و پوریا بوجاریان از کوهنوردان این گروه سه نفره که از ادامه مسیر خودداری کرده بودند در گفت‌وگو با فارس در کلاردشت با اشاره به کولاک شدید منطقه علم کوه اعلام کردند: پنج روز سخت و طاقت‌فرسایی داشتیم و با وجود حجم زیاد برف و کولاک شدید، صعود به قله امکان‌پذیرنبود، بنابراین تصمیم گرفتیم برگردیم.
علی محمودی یکی از کوهنوردان افزود: یکی از دوستان ما نخواست با ما به پایگاه برگردد و می‌گفت به تنهایی قله علم‌کوه را فتح می‌کنم.
این کوهنورد ادامه داد: اصرار ما برای آوردن نفر سوم فایده نداشت، حتی با همدان تماس گرفتیم آنها هم نتوانستند همراه ما را قانع کنند.
گروه سه نفره یاران همدان پنج‌شنبه 29 دی برای صعود زمستانه به قله علم کوه وارد کلاردشت شدند و همان روز در حالی که مسئولان پایگاه می‌خواستند مانع رفتن شان به قله شوند، عازم منطقه علم‌کوه شدند.
به گزارش فارس، محمد رسول شعبانی که به تنهایی تا ارتفاع حدود 4 هزار متری را پیموده بود نتوانست به مسیر ادامه دهد و وی نیز به پایگاه بازگشت.
هشت نفر از گروه کوهنوردی بینالود نیشابور نیز برای صعود وارد کلاردشت شدند که پس از دو روز کوهنوردی از منطقه (پیت سرا) بازگشتند.
این گروه هشت نفره علت بازگشت‌شان را حجم زیاد برف و کولاک شدید اعلام کردند.
علی فرضی مسئول پایگاه کوهنوردی کلاردشت با قدردانی از گروه بینالود تصمیم گروه را شجاعانه خواند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول