اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان 145 طرح سرمایه‌گذاری در دست اجرا دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استان ۱۴۵ طرح در دست اجرا با بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زنجان 145 طرح سرمایه‌گذاری در دست اجرا  دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید گلشنی با بیان اینکه برای یک هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی موجود در استان ۲۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: اشتغال این بخش ۴۸ هزار و۳۷۶ نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان ۱۴۵ طرح در دست اجرا با بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده برای ۱۴۵ طرح در دست اجرا، ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۷هزار و ۸۰۰ اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: استان زنجان ۲۲ طرح مهم در دست اجرا بدون لحاظ پیشرفت فیزیکی هم دارد که اشتغال ۲۰هزار و ۵۰۰ نفری ایجاد خواهد کرد.

گلشنی با بیان اینکه استان زنجان، ۳۴ نوع ماده معدنی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر استان 266 معدن فعال، 81 معدن سلب صلاحیت شده، 97 معدن غیرفعال و 9 معدن متروکه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان استخراج اسمی سالیانه از معادن استان را ۱۳ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۳۴ تن اعلام کرد و افزود: ذخیره قطعی معادن استان ۷۳۰ میلیون و ۹۴۹ هزار و۸۹۲ تن است. 

وی با تشریح عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت:  این کارگروه ۳۱ جلسه تخصصی برگزار کرده و ۱۸۰ پرونده در کمیته تخصصی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری بررسی شده است.

گلشنی تاکید کرد: ۱۴ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۱۵۰ مصوبه داشته است که از این تعداد  ۱۰۰ مصوبه اجرا شده است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول