اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

عاشقی به وقت عمود شهدای گمنام/ مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زنجان برگزار شد

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور با شکوه مردم از مقابل نمایشگاه کاسپین و میدان شهید سردار یوسف قربانی ، آغاز و تا مزار هشت شهید گلگون کفن در ارتفاعات گاوازنگ برگزار شد.

عاشقی به وقت عمود شهدای گمنام/ مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، قصه عاشورا حسینی و قیام کربلا سرانجام به اربعین رسید، اربعینی که امسال با حضور عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای باشکوه و بزرگ خلق و دوست و دشمن را به حیرت واداشت.

حماسه اربعین حسینی 1401  حماسه‌ای تاریخی خواهد بود برای همه جهانیان و به ویژه به کسانی که در این مراسم شرکت کردند و نشان دادند که عشق به حسین و کربلای حسین پیر و جوان و بزرگ و کوچک و زن و مرد نمی‌شناسد.

اما اربعین حسینی در جای جای ایران اسلامی برای عاشقانی که نتوانند موکب به موکب و عمود به عمود خود را به کربلا برسانند، اربعین عاشقی بود و امروز در نقاط مختلف کشورمان پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

مردم دیار شور و شعور حسینی و دیدار غواصان دریادل و خط شکنان دلاور در مسیر شهدای گمنام گاوازنگ این شهر با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی برگزار شد.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور مردم از مقابل نمایشگاه کاسپین و میدان شهیدیوسف قربانی سردار شهید و غواص دلاور زنجانی، آغاز و تا مزار هشت شهید گلگون کفن در ارتفاعات گاوازنگ برگزار شد.

در سراسر مسیر عاشقی اربعین حسینی موکب‌های مختلف شهر زنجان با وجود اینکه اکثر موکب‌های اصلی در مسیر عاشقی اربعین حضور دارند، مستقر شده‌اند و با جان و دل و با آنچه داشته و دارند، به ارائه خدمت مشغول شدند.
 


عزاداران حسینی با سردادن نوای عزاداری و شعار«لبیک یا حسین» به محضر امام زمان (عج) عرض ارادت کرده و خالصانه، طلب سفر کربلا کردند.

خیل عزاداران با پرچم‌های سرخ و سیاه حسینی و سربندهای متعددی با نوشته‌های لبیک یا حسین، حب‌الحسین یجمعنا، جامانده‌ام و هیهات من‌الذله مسیر را طی کردند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با یاری خدا امسال برنامه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی با استقبال خوب هزاران نفر از زنجانی‌ها مواجه شد، گفت: امنیت این برنامه در درجه اول با خود مردم مردم بود که هماهنگی و نظم بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های مختلفی در این مراسم دایر شد، ادامه داد: این موکب‌ها در حوزه‌های خدمات فرهنگی و هنری، خدمات مذهبی و مشاوره‌ای، مراسم آیینی، خدمات ویژه کودکان و نوجوانان و خدمات درمانی فعالیت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان تصریح کرد: این موکب ها از هیئات و تشکل‌های مردمی بودند که برای خدمت‌رسانی به زائران در روز اربعین خدمات ارائه کردند.
 


احمدی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین هویت مذهبی و فرهنگی دارد و باید این مراسم با اقدامات فرهنگی مناسب امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، افزود: 39 موکب  و ایستگاه صلواتی در مسیرهای راهپیمایی با مشارکت مردم  به سوگواران و زائران ارائه خدمات کردند.

همچنین در آیین‌های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف نهضت امام حسین (ع)، عبرت‌های عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با برپایی موکبی خاص برای خدمت‌رسانی به عزاداران و دلدادگان حسینی ارائه خدمت می‌کرد.
 


سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری زنجان، اورژانس، آتش نشانی، اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، شرکت ایران ترانسفو و سایر ارگان‌ها و نهادها به ویژه خادمان مزار شهدای گمنام گاوازنگ همه و همه امروز پای کار بودند و برای خدمت رسانی به جاماندگان اربعین حسینی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

انتهای پیام/2308/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول