اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استکبارستیزی مورد تاکید اسلام است/ اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های استکبارستیزی

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: از نظر شرعی و عقلی باید استکبارستیزی مورد توجه و تاکید همگان باشد.

استکبارستیزی مورد تاکید اسلام است/ اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های استکبارستیزی

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مبارزه با استکبار و ظلم یک وظیفه همگانی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه استکبارستیزی ریشه شرعی دارد، عنوان کرد: در آیات قرآن آمده است که باید با کفار مقابله و با سایرین با مهربانی رفتار شود.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی یک اقدام عقلی نیز هست، بیان کرد: عقل حکم می‌کند هیچ کس بر کس دیگری مگر به واسطه خوبی‌ها برتری نداشته باشد.

بیگدلی با اشاره به اینکه در دین اسلام نیز تاکید شده است که بهترین انسان‌ها آنهایی هستند که باتقواتر باشند، گفت: نمونه این آیه برتری «بلال» نسبت به سایرین به دلیل تقوا و پرهیزگاری وی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم قانون جنگل در جهان حاکم شده است، بیان کرد: اکنون برخی کشورهای جهان خود را برتر از سایر کشورها می‌خوانند و برای خود حقوقی بیشتر از سایر کشورها قائل هستند.

وی با اشاره به درجه بندی کشورها در این زمینه گفت: این تفکر توسط استکبار غالب شده ولی باید حق و حقیقیت در جهان حاکم باشد.

بیگدلی با اشاره به اینکه مستکبران برای همیشه تاریخ خود برتر و دیگران را دون، خود را متمدن و دیگران غیرمتمدن، دیگران را وحشی و عقب مانده و خود را پیشرفته می‌دانند، : برای نگه داشتن این تکبر و خود بزرگ‌بینی هر ظلمی می‌کنند و اگر مردم فلسطین کشته شوند برای آنها اهمیتی ندارد و هولوکاست را مطرح می‌کنند و مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه استکبار جهانی با مردم سالاری مشکل دارد، گفت: استکبار جهانی با کشورهایی مثل ایران، عراق، لبنان و سوریه که با آن‌ها همسو نیستند در تقابل هستند.

وی با اشاره به اینکه چگونگی مقابله با استکبار جهانی باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: یکی از این ابعاد توجه به اقتصاد مقاومتی است.

بیگدلی با اشاره به اینکه که باید در بعد اقتصادی نگاه به داخل داشته باشیم، تاکید کرد: مردم در چرخش و اداره کشور باید موثر باشند و باید به خود آمده و به داخل نگاه کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه باید مقابل ظالمان قرار بگیریم، گفت: در این مسیر باید به مظلومان کمک کنیم چرا که اسکتبارستیزی حضور  در کنار مظلومان است.

وی با اشاره به اینکه باید همگی به نصرت الهی امید داشته باشیم، تاکید کرد: خداوند در قرآن وعده داده است که ظلم پایدار نیست و باید در مقابل ظالم ایستادگی کرد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول