اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک 23 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط مراکز نیکوکاری و در قالب رزمایش مومنانه به نیازمندان کمک شده است.

کمک 23 میلیارد تومانی خیرین به نیازمندان زنجانی

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به خدمات این نهاد در ایام کرونایی اشاره و اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا در بین مددجویان، بیش از ۱۷ میلیارد تومان بسته‌ معیشتی و سایر ملزومات بهداشتی مساعدت شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان است، افزود: کمیته امداد تولیدکننده فقر نیست، بلکه هنر کمیته امداد خلق فرصت‌های شغلی برای خانواده‌های مورد حمایت، جلوگیری از رسوب و انباشت فقر، انسان‌پروری به‌ جای فقیرپروری و توانمندسازی بجای توان‌دهی برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از رویکردهای کمیته امداد آوردن مردم به صحنه کارگزاری و اجتماع‌محور کردن فقرزدایی  با ایجاد مراکز نیکوکاری دانست و افزود: تاکنون بیش از ۱۱۲ مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۲۳ میلیارد تومان کمک‌ مردمی توسط این مراکز جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع ‌شده است که نمونه بارز آن تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مرحله دوم رزمایش ایران همدل است.

صفری با اشاره به اینکه در سال گذشته 3 هزار و ۶۹۵ فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی بالغ‌ بر۸۷ میلیارد و 500 میلیون تومان ایجاد شده است، افزود: امسال هدف‌گذاری شده است 3 هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی جدید با اعتباری قریب به ۱۳۰ میلیارد تومان برای مددجویان زیرپوشش  و سایر اقشار نیازمند ایجاد شود.

صفری تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از راه‌های توانمندسازی مددجویان مورد حمایت عنوان کرد و گفت: از سال گذشته برای احداث، خرید و تعمیرات دو هزار و 234 قلم خدمت مسکن به مددجویان مورد حمایت استان ۱۶ میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است که ۱۳۶ واحد از آنها احداث  بوده است.

وی با بیان اینکه خدمات این نهاد در استان به گروه‌های مختلف مورد حمایت به‌ صورت متنوع ارائه می‌شود، تصریح کرد: قریب به ۲۹ هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر ۵۷ هزار نفر مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات این نهاد بهره‌مند‌ است.

صفری با بیان اینکه بیش از 3 هزار و ۴۰۰ نفر از جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان را ایتام و فرزندان محسنین تشکیل می‌دهند، افزود: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه دریافتی فرزندان ایتام مورد حمایت کمیته امداد استان زنجان از محل کمک حامیان و خیران در پایان پنج‌ماهه امسال به ۷۹۰ هزار تومان و میانگین سرانه فرزندان محسنین به ۲۹۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول