اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 1400 نفر در واحدهای روی زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به فعالیت 11 واحد کنستانتره سرب و روی گفت: یک هزار و 400 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

اشتغالزایی برای 1400 نفر در واحدهای روی زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای برتر در اقتصاد دنیا از لحاظ ذخایر معدنی و یکی از کشورهای مهم در این حوزه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه حفظ وضعیت و شرایط موجود، توسعه صنایع معدنی در خصوص کانی‌های فلزی ارزشمند و اقدامات زیست محیطی، هدف گذاری استان زنجان در حوزه صنایع معدنی است، ادامه داد: صنایع معدنی سرب و روی یکی از مهم‌ترین صنایع استان است.

وی با اشاره به اینکه 11 واحد تولید کنسانتره سرب و روی در استان زنجان فعالیت دارد، تصریح کرد: از قبل فعالیت این واحدها برای یک هزار و 400 نفر اشتغالزایی شده است.

فغفوری با بیان اینکه ظرفیت تولید واحدهای کنسانتره سرب و روی در استان 2 میلیون و 680 هزار تن است، اضافه کرد: این واحدها هم اکنون با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 52 واحد شمش روی با ظرفیت 300 هزار تن در زنجان فعال است، گفت: تولید سال گذشته این واحدها 145 هزار تن بوده است واین یعنی این واحدها فقط با 50 درصد ظرفیت فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: بررسی مسائل مربوط به این واحدها به 3 گروه تامین مواد اولیه، فرایند و ظرفیت تولید و فروش شمش روی به صورت داخلی و صادراتی تقسیم بندی شده است.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول