حمله به هواپیمای غیرنظامی ایرانی حامل دارو و تجهیزات پزشکی در فرودگاه مشهد
سازمان هواپیمایی کشوری حمله صهیونیستی ـ آمریکایی به هواپیمای غیرنظامی ایرانی حامل دارو و تجهیزات پزشکی تعدادی از کشورها به ایران، که در فرودگاه مشهد فرود آمده بود را به‌شدت محکوم کرد. در بیانیه این سازمان تأکید شده است: حمله به هواپیماهای غیرنظامی در مأموریت‌های بشردوستانه، نقض آشکار مقررات بین‌المللی هوانوردی و مغایر با اصول حقوق بشردوستانه است. بر اساس کنوانسیون‌های شیکاگو ۱۹۴۴ و مونترال ۱۹۷۱، هرگونه اقدام علیه ایمنی هواپیماهای غیرنظامی از مصادیق اعمال مجرمانه بین‌المللی در حوزه هوانوردی محسوب می‌شود. همچنین طبق ماده ۵۲ پروتکل الحاقی اول به کنوانسیون‌های ژنو، حمله به اهداف غیرنظامی از جمله هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه مصداق جنایت جنگی است. سازمان هواپیمایی کشوری از نهادهای بین‌المللی خواست با رسیدگی فوری به این اقدام، عاملان آن را مورد پیگرد قرار داده و از تکرار چنین تهدیدهایی علیه هوانوردی غیرنظامی جلوگیری کنند.
17:18 - 10 فروردین 1405




4 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌خلیج فارس‌
@user17683787584710 فروردین 1405
در پاسخ به
فرودگاه بن گوریون و ترمینال سه دبی و ابوظبی هدف قرار بدیدهمچنین اشیانه هواپیماهای اتحاد امارات فلای دبی

تصویر نمایه‌ی ‌خلیج فارس‌
@user17683787584710 فروردین 1405
در پاسخ به
از روس ها و چینی ها بخواهید امنیت اسمان تهران و مشهد برعهده بگیرن

تصویر نمایه‌ی ‌کورش عروج‌
@Koorosh_Orooj10 فروردین 1405
در پاسخ به
ننگ و مرگ بر سران ابرجنایتکار شیطان پرست و آدم خوار آمریکایی و اروپایی و رژیم غاصب و شیطان زاده قاتل و نسل کش صهیونیستی و همه مزدوران و دوستان و همدستان داخلی و خارجی شان