23 اردیبهشت 1405صفری: روابط ایران و چین درازمدت و راهبردی بوده و خواهد بود
سفیر اسبق ایران در چین، با تأکید بر روابط راهبردی و بلندمدت تهران-پکن، چین را «کاملاً» شریکی قابلاعتماد برای ایران دانست و گفت: چین همواره منافع جمهوری اسلامی ایران را مدنظر داشته و ایران نیز منافع چین را مورد توجه داشته است.
@Power_Progress_Pride23 اردیبهشت 1405در پاسخ بهآنها که میگویند چین بین ایران و آمریکا، ایران را انتخاب نمیکند:آمریکا و چین رقبای استراتژیک هستند و آمریکا چین را بزرگترین تهدید میبینند. بخشی از اهداف حمله به ونزوئلا و ایران تضعیف چین بوده. چین با ایران تقابل ذاتی ندارد، ولی با آمریکا دارد. ضمنا، موقعيت استراتژیک و نفت ایران برای چین لازم است
@Lync724 اردیبهشت 1405تا الان آمریکا با کنترل نفت کشورهای عربی و سایر اهرم ها چین رو وادار به همکاری میکردو ایران در این جنگ ثابت کرد خیلی بهتر از آمریکا میتونه منافع چین که همون نفت خلیج فارسه رو حفظ و کنترل کنههمکاری چین با آمریکا از روی اجباره و حالا که ایران خودشو ثابت کرده چین مجبوره از ایران حمایت کنه