23 اردیبهشت 1405

صفری: روابط ایران و چین درازمدت و راهبردی بوده و خواهد بود

سفیر اسبق ایران در چین، با تأکید بر روابط راهبردی و بلندمدت تهران-پکن، چین را «کاملاً» شریکی قابل‌اعتماد برای ایران دانست و گفت: چین همواره منافع جمهوری اسلامی ایران را مدنظر داشته و ایران نیز منافع چین را مورد توجه داشته است.
@Power_Progress_Pride23 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
آنها که میگویند چین بین ایران و آمریکا، ایران را انتخاب نمیکند:آمریکا و چین رقبای استراتژیک هستند و آمریکا چین را بزرگترین تهدید میبینند. بخشی از اهداف حمله به ونزوئلا و ایران تضعیف چین بوده. چین با ایران تقابل ذاتی ندارد، ولی با آمریکا دارد. ضمنا، موقعيت استراتژیک و نفت ایران برای چین لازم است
روابط دیپلماتیک و سیاسی مثل روابط دو آدم نیست چین با آمریکا رقابت داره اونم شدید اما بیشترین همکاری رو با هم می کنن برای چیزی به نام منافع ملیشون دو قدرت که از بیشترین همکاری بخصوص در بخش اقتصادی رو دارن چون به نفع منابع ملیشونه باقی مونده روابط خصمانه ایران و غرب هم به نفعشونه تا نفت ارزان بدست
01:47 - 24 اردیبهشت 1405

1 واکنش
194 بازدید



1 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
@Lync724 اردیبهشت 1405
تا الان آمریکا با کنترل نفت کشورهای عربی و سایر اهرم ها چین رو وادار به همکاری میکردو ایران در این جنگ ثابت کرد خیلی بهتر از آمریکا میتونه منافع چین که همون نفت خلیج فارسه رو حفظ و کنترل کنههمکاری چین با آمریکا از روی اجباره و حالا که ایران خودشو ثابت کرده چین مجبوره از ایران حمایت کنه