تصویر سربرگ نمایه‌ی ‌Amin Akbari‌
A

Amin Akbari

@user177675762156
تاریخ پیوستن: اردیبهشت 1405

Amin Akbari پاسخ داد

تصویر نمایه‌ی ‌𝙖𝙡𝙞𝙧𝙚𝙯𝙖 𝙠𝙝𝙤𝙧𝙨𝙝𝙞𝙙𝙞‌
@alirezakhorshidi1 اردیبهشت 1405
درخواست رسیدگی فوری به «مقرری آزمایشی دانشجومعلمان»؛ مطالبه شفافیت، پایان دادن به کسر نامتعارف و غیرشفاف مبالغ سنگین و اصلاح رویه (۱۴۰۳-۱۴۰۵)ویراستی زیر و دو پویش قبلی که در آخر قرار گرفته است حتماً مطالعه شود:https://virasty.com/alirezakhorshidi/1776690330553987866
مطالبه

درخواست رسیدگی فوری به مقرری آزمایشی دانشجومعلمان (۱۴۰۳-۱۴۰۵)

دکتر مسعود پزشکیان، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس محترم قوه قضائیه دکتر علیرضا کاظمی، وزیر محترم آموزش و پرورش دکتر علی فرهادی ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعضای محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر احسان عظیمی‌راد، سخنگوی محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی موضوع: درخواست رسیدگی فوری به «مقرری آزمایشی دانشجومعلمان»؛ مطالبه شفافیت، پایان دادن به کسر نامتعارف و غیرشفاف مبالغ سنگین و اصلاح رویه (۱۴۰۳-۱۴۰۵) با سلام ؛ برای سومین سال پیاپی در فروردین ماه ، بسیاری از دانشجومعلمان با نگرانی و فشار مضاعف ناشی از کسر غیرشفاف و سنگین «مقرری آزمایشی» همراه شده اند. سوءمدیریت، بی‌نظمی و عدم پاسخگویی ۳ ساله در کسر مقرری دانشجومعلمان، دیگر قابل کتمان نیست! فراموش نکنیم: دلزدگی حتی یک نفر از بدنه انقلابی، به دلیل رفتارهای ما، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به انقلاب است. قابل ذکر است این وضعیت در فروردین‌ ماه سال‌ های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ نیز تکرار شد و در فروردین ۱۴۰۵ هم دامنگیر عده زیادی از این قشر زحمتکش شده و صدای اعتراض آن‌ ها را بلند کرده است؛ دانشجومعلمانی که با رویکرد انقلابی در سنگر های مختلف، از جمله حضور شبانه‌ روزی در خیابان‌ ها، ماشین‌ ها، موکب‌ ها و فعالیت‌ های رسانه‌ای و فرهنگی برای حفظ دستاوردهای انقلاب تلاش می‌ کنند، شایسته‌ی رفتاری بسیار بهتر و حمایتی شایسته‌ تر از سوی مسئولین هستند. متأسفانه، با وضعیت فعلی مقرری و بی‌توجهی به مشکلات معیشتی دانشجومعلمان، دانشجویان احساس بی‌ مهری می‌ کنند که این خود نشان از ضعف مدیریتی است. این معضل، نه تنها نشان‌ دهنده سوءمدیریت و بی‌ نظمی در بخش‌ های مربوطه است بلکه مصداق بارز بی‌ توجهی به معیشت و وضعیت زندگی دانشجومعلمان است. بر اساس اطلاعات بدست آمده مبالغ کسری «مقرری آزمایشی» بسیار سنگین و متغیر بوده و در مقابل، واریزی‌ های حقوق به ارقامی ناچیز و تحقیرآمیز تقلیل یافته است. این کسر در مبالغ مختلفی از جمله: بدون مقرری ، ۱,۰۲۸,۶۰۰ ریال ، ۴,۶۵۳,۳۶۲ ریال ، ۵,۷۸۷,۷۳۴ ریال، ۱۰,۲۹۹,۴۰۰ ریال، ۱۶,۷۶۵,۰۲۸ ریال، ۲۰,۲۹۹,۴۰۰ ریال، ۲۴,۹۳۵,۰۱۸ ریال، ۳۹,۴۶۳,۹۵۰ ریال، ۴۱,۰۲۸,۶۰۰ ریال، ۴۹,۷۲۲,۶۰۰ ریال، ۵۰,۵۶۷,۴۹۶ ریال، ۵۳,۱۸۳,۶۰۰ ریال، ۹۳,۱۸۳,۶۰۰ ریال، و حتی ۱۱۴,۱۴۷,۰۱۹ ریال و... مشاهده شده است. در مقابل، دانشجومعلمان مبالغی چون ۶ و ۱۴ و ۲۶ هزار تومان، ۳۹ و ۴۲ و ۵۱ هزار تومان، ۱۵۹ هزار تومان، ۵۷۱ هزار تومان، ۷۳۴ هزار تومان، ۹۱۹ هزار تومان، ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و.... در نهایت، مبالغی کمتر از ۵ میلیون تومان را دریافت کرده‌ اند. این وضعیت، انتقاد شدید از مسئولین وزارت آموزش و پرورش را به همراه داشته است. عدم شفافیت در محاسبه مقرری آزمایشی با گذشت سه سال، واریزی‌ های ناچیز پس از کسر مبالغ سنگین، و تکرار این چرخه معیوب در سه سال متوالی، نشان‌ دهنده «فاجعه» و «سوءمدیریت» است. انتقاد ها به این سمت است که مسئولینی چون آقای فرهادی، که در دوره‌های مختلف (به عنوان معاون وزیر در زمان آقایان صحرایی و کاظمی) در این وزارتخانه حضور داشته‌ اند، می‌ توانستند شرایط را برای دانشجومعلمان بهبود بخشند، نه اینکه شاهد تکرار این فشار ها بر معیشت آنان باشیم. حتی صدای اعتراض مسئولین دانشگاه فرهنگیان و برخی دیگر از افراد در سال ۱۴۰۳ نیز در این خصوص شنیده شده بود. دانشجومعلمان نیز مانند سایر افراد جامعه، دارای قسط، بدهی، و مسئولیت‌ های خانوادگی هستند. متاهلین باید خانواده خود را تأمین کنند و دانشجویانی که تحت فشار مالی شدید قرار می‌ گیرند، دچار استرس، دلزدگی و ناامیدی می‌شوند. این وضعیت، ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به بدنه انقلابی و آینده‌ساز کشور وارد می‌کند. در راستای حل این معضل سه ساله، مطالبات زیر مطرح شده است: شفافیت کامل در محاسبه «مقرری آزمایشی»؛ تقسیط مبالغ مقرری به جای یکباره در ۳ یا ۴ قسط؛ بازگشت مبالغ مازاد و توجه جدی به مواد قانونی مرتبط از جمله مواد ۷۱، ۷۲، ۱۰۰ و تبصره ۵ ماده ۱۳۷ قانون استخدام کشوری، به جای پاسخ‌ های کلیشه‌ای؛ و ورود جدی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برای حل و فصل این مشکلات. مسئولیت رسیدگی به این وضعیت بر عهده کسانی است که در سه سال گذشته فرصت و توانایی حل این مشکل را داشته‌ اند اما اقدامی مؤثر صورت نگرفته است. امید است با پیگیری جدی، این بار شاهد پاسخی درخور و راه‌ حلی پایدار برای این دغدغه مهم باشیم. رهبر شهیدمان فرمودند: «هر کس مردم را از آینده ناامید کند، برای دشمن کار می‌کند، چه بداند چه نداند.» و همچنین: «ما مشکل غیرقابل حل نداریم مسئولین این را بدانند.» آیا این بی‌توجهی مداوم به این موضوع و دغدغه‌های دانشجومعلمان، مصداق ناامید کردن نیست؟

دکتر مسعود پزشکیان، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس محترم قوه قضائیه، دکتر علیرضا کاظمی، وزیر محترم آموزش و پرورش، دکتر علی فرهادی ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، اعضای محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

@user1776757621561 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
برای من دانشجو معلم کلا ۳۰۰ هزار تومن واریز شده!مقرری 9300 !تازه علاوه بر اینها باید تابستون چون خوابگاهیم کسورات ۴۵ درصد داشته باشمدر صورتی که از هیچ امکانات خوابگاه استفاده نمی‌کنم .