30 دی 1404
مطالبه

تصمیم به قطع اینترنت!؟ "فقط باید به دستور شخص رئیس‌جمهور باشد"

در ایران، تصمیم‌گیری درباره قطع یا محدودیت سراسری اینترنت در شرایط حساس، اغلب توسط نهادهای مختلف (مانند شورای عالی فضای مجازی، قوه قضائیه، نهادهای امنیتی) گرفته می‌شود و رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، مسئولیت یکپارچه و اختیار متمرکز در این زمینه ندارد. این پراکندگی در تصمیم‌گیری می‌تواند منجر به قطع‌های گسترده، طولانی و بدون پاسخگویی مستقیم شود. نتیجه: اگر رئیس‌جمهور تنها مقام تصمیم‌گیرنده قطع اینترنت باشد: · پاسخگویی افزایش می‌یابد (مردم می‌توانند در انتخابات بعدی بر اساس عملکردش قضاوت کنند). · قطع‌های بی‌ضابطه کاهش می‌یابد (چون بار سیاسی تصمیم مستقیماً بر دوش اوست). · اعتماد عمومی به حکمرانی دیجیتال تقویت می‌شود. این تغییر نیاز به اصلاح مقررات شورای عالی فضای مجازی یا تصویب قانون جدید در مجلس دارد و می‌تواند بخشی از برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آینده باشد

ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس، ریاست محترم قوه قضائیه، نمایندگان محترم مجلس

پرداخت مبلغ جبرانی به مردم بابت قطعی اینترنت بین‌الملل
مطالبه

پرداخت مبلغ جبرانی به مردم بابت قطعی اینترنت بین‌الملل

دولت موظف بشود به ازای هر روز قطعی اینترنت مبلغی را ( بین ۵۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان ) به مردم و کسب و کارهای بر بستر فضای بین المللی پرداخت کند

رئیس بانک مرکزی و رئیس جمهور محترم، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
01:08 - 1 بهمن 1404

635 بازدید