چرا زندانیان سیاسی باید آزاد شوند!؟ یا احکام طویل المدت نگیرند.هر حکومتی به طور طبیعی مخالفینی دارد و برای اینکه ویروس فکری مخالفین منتشر نشود و ذهن آحاد جامعه را آلوده نکند آنان را زندانی میکنند یعنی مثل بیمار کرونایی ارتباط آنان را با جامعه قطع کرده
و ایزوله میکنند.شاید در نگاه اول این امری اثربخش باشد اما در بلند مدت آثاری مخرب برای حکومت و جامعه دارد. زندانی های سیاسی با احکام طویل المدت فقط زبان زور میفهمند و یاد میگیرند که آن هم متاثر از محیط زندان است از سمتی دیگر به دلیل زندان بودنشان نوعی وجاهت اخلاقی
در بین آحاد مردم پیدا میکنند و هر لحظه که بتوانند با جامعه ارتباط بگیرند زبان خشونت را ترویج میکنند و جامعه هم آن زبان را با سرسپردگی به رسمیت میشناسد. بنابراین یک مخالف سیاسی که در ابتدا تنها شبهه افکن بود و ذهن جامعه را آلوده میکرد اکنون بدل به مبارز سیاسی خشونت زا شده که جامعه را رادیکالیزه و
دو قطبی میکند.بنابراین بنظر میرسد زندانی های طویل المدت آثار مخرب بیشتری برای حکومت دارند و بهتر است فرد زندانی حتی اگر هم آزاد نمیشود شرایطی برایش فراهم شود تا بیشتر با مردم و گروه های اجتماعی دم خور شود و زبان و افکار خشنش منعطف شود.
09:10 - 12 اردیبهشت 1405

69 بازدید