جناب آقای قالیباف، چند سالی است که شما بهعنوان رئیس مجلس چندین بار درباره واردات خودروهای نو و دستدوم سخن گفته اید و این موضوع نیز بارها در مجلس مطرح و بررسی شده است. با این حال، در شرایط فعلی بازار خودرو، این پرسش برای مردم وجود دارد که چرا مجلس اقدام مؤثرتری در این زمینه انجام نمیدهد.
جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،
@user17781703872124 اردیبهشت 1405در پاسخ بهمجلس واردات خودرو هم به همین شرکتها فشل و لابی انها داده ! یعنی انحصار در انحصار ! چرا دست دوم ؟ همین خودرو ها چینی ، شش برابر نرخ جهانی داره عرضه میشه اینجا ! ما این مشکل و باید حل کنیم
@Iranehamdel24 اردیبهشت 1405در پاسخ به وکانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند.مطالبهپیشنهاد تشکیل کانون سهامداران خرد برای نظارت و اعمال قدرت در اقتصاد
کانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند. در این ۷ سال جای نهادی قدرتمند و مردمی که از سهامدار خرد حمایت کند کاملا خالیست. نهادی مردمی که هیچ سازمان نهاد یا ارگانی در آن نتواند در آن نفوذ کند و آنرا دستکاری کند. از خبرهای پشت پرده در اتاق تاریک ،اتاق شیشه ای،بورس گرفته تا عدم شفاف سازی ها و اطلاعات پنهانی و نهانی و نهادی در پشت پرده گرفته تا اخباری که هیچگاه در بهترین حالت به موقع به گوش سهامدار خرد نمیرسد . رانتی ها و گروهای ذی نفع پنهانی همیشه ماه ها زودتر از مصوبات خبر دارند و حتی مصوبات گاهی برای اخلال و دستکاری در بازار ایجاد میشود و کدال فقط اطلاعیه ای،است که در گذشته اتفاق افتاده و در آینده برای عموم سهامداران افشا میشود!!!! این کانون باید طوری ساز و کارش ایجاد گردد که خود آلوده نشود و در عمل تحت انتخاب هر کد سهامداری باشد. سهامدار با هر کد سهامداری بتواند فقط ۱ رای واحد دهد و وکلای خود را در سازمان و کانون حمایت از سهامداران خرد را انتخاب نماید. هر کسی که کد سهامداری دارد میتواند عضو کانون شود و هیچ گروه و سازمان و نهاد نظارتی نباید در انتخاب کاندیداها دخالت کنند ،که اگر چنین شود این کانون هم فاسد شده و به درد دیگر سازمان ها و ناکارآمدی و ناترازی دچار میشود و قابلیت اصلی خود را از دست میدهد و فقط یک هزینه ای به هزینه ها اضافه میکند. نظارت و انتخاب کاملا دست خود مردم باشد تا اگر دیدند فرد و یا افراد مورد نظر، اشتباهی انجام دادند و یا کارایی نداشتند سریعا رای خود را پس بگیرند و وقتی تعداد رای ها ی پس گرفته شده از ۵۰درصد کمتر شد ،فرد یا افراد مورد نظر به صورت خودکار ، برکنار و توسط،افراد دیگری که مورد انتخاب آحاد سهامداران خرد است انتخاب گردند. هر جا گروهی خاص ،در انتخاب، دخالت میکنند ،همانجا فساد شکل میگیرد و نهادهای ناظر کاملا مردمی باید داشته باشند که همیشه هر لحظه وکلایی را که انتخاب کردند را رصد کنند و لحظه ای با آنها در تماس بوده و آنها نیز مطالب و بررسی ها و اطلاعات را لحظه ای با اشتراک گذارند. کانون حمایت از،سهامداران خرد باعث برگشت اعتمادها و سلامت و شفافیت و احقاق حقوق به بازار سرمایه خواهد شد و این کانون باید در همه جا حضور داشته باشد ،از،شورای،عالی بورس تا عزل و نصب رئیس و دیگر مسئولان اقتصادی و تصمیم گیران کلان اقتصاد ی ،از رئیس سازمان بورس گرفته تا انتخاب وزیر صنعت و اقتصاد و دیگر وزرا و هر سازمان و نهادی که در اقتصاد و بازار بورس موثر است. رئیس سازمان بورس ، باید مردمی انتخاب شود و توسط وکلای سهامداران خرد در کانون حمایت انتخاب شوند که خود آنها نیز مستقیما توسط سهامداران خرد انتخاب شده اند. افراد منتخب در کانون حمایت از سهامداران خرد باید در هر زمان که بخواهند در هر نماد و شرکت و کارخانه بورسی حضور یافته و اسناد و مدارک مربوطه را بررسی و ارزیابی کنند. شک نکنید هر جایی که کار به غیر مردم سپرده شود ،مسیر به ناترازی پیش خواهد رفت. تمام سازمان ها و نهادهایی که بر روی اقتصاد کشور و بورس اثر گذار هستند ،باید با کانون سهامداران در تعامل باشند تا مصوبه ای،که به بازار اقتصادی کشور صدمه میزند، تصویب نشود و اگر شد با پیگیری این نهاد مردمی از درجه اعتبار ساقط گردد. دیدیم که بسیاری از وقت ها ،همین مصوبات و تصمیمات خلع و الساعه آسیب ویرانگری به اقتصاد ، کشور و بازار سرمایه زد و اعتماد عمومی مردم و اقتصاد و بازار سرمایه را از بین برد. این نهاد کانون وکلای ملت باید این قدرت را داشته باشد تا هر مصوبه ای که باعث ویرانی اقتصاد میشود را قبل از تصویب از دور خارج نماید. خود و کلای کانون نیز،توسط مردم نظارت میشوند و اگر جایی دیده شود تخطی،ایجاد شده بتوانند آنها را برکنار و رای خود را پس،بگیرند.انهم در هررساعت شبانه روز اگر آرا از ۵۰ درصد کاهش یافت ،برکنار و عزل گردد. کار و نظارت و انتخاب را به خود آحاد مردم بسپارید و نتایج درخشان آنرا ببینید تا ناترازی ها برطرف گردد و شفافیت و سلامت به اقتصاد برگردد. انشالله
شورای سران قوا، دولت رئیس جمهور مجلس و دیگر قوا، سازمان بورس، وزیر اقتصاد و بانک مرکزی، شورای عالی بورس
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@Amirmahdi_IR26 اردیبهشت 1405در پاسخ بهدرود؛ به عنوان یک خبرنگار نوجوان، ابعاد متفاوتی از این ماجرا در گزارشم بررسی کردم که خواندنش دید جدیدی به شما میدهد. خوشحال میشوم نظرتان را برایم بنویسیدhttps://farsnews.ir/Amirmahdi_IR/1778324454812746785درخواست تسریع صدور و تحویل کارتهای ملی هوشمند و پایان انتظار چندسالهمطالبهدرخواست تسریع صدور و تحویل کارتهای ملی هوشمند و پایان انتظار چندساله
با توجه به نقش کلیدی کارت ملی هوشمند در انجام امور اداری، بانکی و آموزشی، متأسفانه روند صدور و تحویل این کارت برای جمع کثیری از هموطنان با تأخیرهای طولانی و غیرمنطقی مواجه شده است. بسیاری از متقاضیان، بهویژه نوجوانانی که تازه به سن قانونی رسیدهاند، ماهها و گاهی بیش از یک سال در صف انتظار باقی مانده و تنها با یک برگه رسید کاغذی که فاقد اعتبار در بسیاری از مراکز است، بلاتکلیف ماندهاند. اینجانب به نمایندگی از جمعی از متقاضیان، از وزارت کشور و سازمان ثبت احوال درخواست دارم ضمن شفافسازی دلایل این کندی، با تخصیص بودجه و رفع موانع فنی تولید تراشه، نسبت به تسریع در چاپ و ارسال کارتهای معوقه اقدام نمایند. شایسته نیست در عصر خدمات الکترونیک، شهروندان برای دریافت بدیهیترین سند هویتی خود با چنین چالشی روبرو باشند.
کارت ملی، دولت جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور، معاون اول و خود جناب رئیس جمهور
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@user170910037334376642730 اردیبهشت 1405در پاسخ به وضرورت تبدیل صهیونیسمشناسی به اولویت علمی کشور
مطالبهجای خالی صهیونیسمشناسی در دانشگاهها
صهیونیسم چیست؟ در کشور ما آنطور که باید، به بزرگترین دشمن خونیمان صهیونیسم نپرداختهایم. به نظر میرسد آگاهی عمومی و سازمانی درباره موضوع صهیونیسم به اندازهای که لازم است گسترده و دقیق نیست. بهتر است در مقابل دشمن بیدار بود و آن را لحظه به لحظه در لایه های مختلف رصد کرد. لازم است پژوهش های گسترده ای درمورد صهیونیسم و صهیونیست ها انجام دهیم. اقدامات ضروری: - راه اندازی پژوهشگاه هایی جهت شناخت بزرگترین دشمنمان. - به اساتید و پژوهشگرانی نیاز داریم که در مورد صهیونیسم و صهیونیستها پژوهش و تحقیقات انجام دهند و آنها را در اختیار اقشار مختلف جامعه علیالخصوص دانشجویان قرار دهند و در دانشگاه ها بطور کاملا موثر، جدی و هدفمند تدریس شوند. - پژوهش ها باید در قالب برنامه های مستند و سخنرانی در آمده و در تلویزیون به نمایش گذاشته شوند تا مردم بدانند از نظر معنوی چگونه با صهیونیسم مقابله کنند و سردمداران و پیاده نظام های آنها را بشناسند. تمام سردمداران، پیاده نظام ها و افراد کلیدی و اصلی آنها شناسایی و تحت نظر گرفته شوند، نه تنها نتانیاهو: - برای گروگانگیری یا حذفشان. - تا جلوی عملیات هایشان را بگیریم و علیهشان عملیات اجرا کنیم. - جاسوس هایشان را شناسایی کنیم تا قربانی آنها نشویم. - تا بفهمیم چه کسی را چطور و کجا بزنیم یا گروگان بگیریم. امیرالمومنین امام علی (ع): مرد جنگجو هميشه بيدار و هوشيار است، و هر كه از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.
مركز گسترش سينماي مستند و تجربی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پروررش، موسسه های پژوهشی، مسئولین محترم دولتی، رئیس جمهور، وزرت اطلاعات، وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، صدا و سیمای جمهورری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، مجلس شورای اسلامی ایران
1000پیگیری از مسئول مربوطه10٬000پیگیری از عالی ترین مسئول
@Ebrahim_sejjil6 خرداد 1405در پاسخ بهسلام.از پویش شما حمایت شد ممنون میشم از پویش ما حمایت و به دیگران معرفی کنیدسپاسhttps://farsnews.ir/Ebrahim_sejjil/1779651424852661433مطالبهلزوم ساماندهی توزیع سوخت در جایگاههای بنزین
بسمی تعالی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام، اینجانب به عنوان یکی از شهروندان کشور، بدینوسیله مراتب اعتراض شدید خود و بخش بزرگی از مردم ایران را نسبت به وضعیت نابسامان و تبعیضآمیز توزیع سوخت در جایگاههای سراسر کشور به استحضار میرسانم. در حال حاضر، مردم برای دریافت سهمیه سوخت خود، ناچار به تحمل صفهای طاقتفرسای چندینساعته هستند که منجر به اتلاف وقت و انرژی سرمایههای انسانی کشور میشود. متأسفانه در حاشیه این صفها، شاهد شکلگیری یک بی عدالتی های آشکار هستیم؛ بدین صورت که مسئولین و متصدیان برخی جایگاهها، در قبال دریافت مبالغ غیرقانونی، خارج از نوبت و با حجم بسیار بیشتر از سهمیه رسمی، سوخت را به افراد خاص عرضه میکنند. این اقدام که در بسیاری از نقاط کشور به یک رویه عادی تبدیل شده، نهتنها توهینی آشکار به حقوق شهروندی است، بلکه بیانگر وجود یک شبکه توزیع خارج از شبکه (قاچاق داخلی) است که سود آن مستقیماً به جیب متخلفان میرود. لذا از جنابعالی به عنوان ریاست مجلس درخواست دارم: ۱. با قید فوریت دستور تشکیل کارگروهی برای نظارت میدانی و بازرسی ویژه از عملکرد جایگاههای سوخت سراسر کشور را صادر فرمایید. ۲. با هدف حذف رانت، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و قطع دست دلالان سوخت، طرحی جهت «تخصیص سهمیه روزانه ۲۰ لیتر بنزین آزاد بر روی کارت سوخت شخصی هر خودرو» تصویب گردد تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به صفهای طولانی و بدون دغدغه سوءاستفاده جایگاهداران، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند. بدیهی است که تداوم این وضعیت، نارضایتی عمومی را تشدید کرده و تنها کسانی با این اصلاحات مخالفت خواهند کرد که از وضعیت آشفته فعلی و فروش غیرقانونی سوخت، منافع نامشروع کسب میکنند. پیشاپیش از دغدغهمندی و پیگیری جنابعالی در راستای احقاق حقوق مردم سپاسگزارم. با احترام جمعی از شهروندان معترض به این موضوع
مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، مردم ایران
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@MoeinAhmad15 خرداد 1405در پاسخ بهواردات آزاد بشه اونوقت رانت واردات و ارز و قیمت گذاری دیگه دست آقا زاده ها نیست و برا همین بعید هست که آزاد بشه
@user170910153418817682315 خرداد 1405در پاسخ بهاین طرح ها بی فایدهس.فقط باید تعرفهی واردات پایین بیاد تا این بازار انحصاری تبدیل به بازار رقابتی بشه.این حمایت احمقانه از خودروساز داخلی،هم صنعت خودرو رو نابود کرده،هم به جان و مال مردم آسیب زده، هم باعث نارضایتی عمومی و آسیب به اعتماد مردم به نظام شده.وقت پایانه این سیاست غلط و این فساد بزرگه