: طنین فریاد «یالثاراتالحسین» در دیزجدیز؛ آغاز سوگواری محرم عاشورای حسینی دیزجدیز – همزمان با فرا رسیدن ماه محرمالحرام، مردم ولایتمدار و حسینی شهر دیزجدیز در شب شنبه، با برگزاری مراسم باشکوه «طشتگذاری»، به استقبال ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان رفتند. این مراسم امسال با حال و هوایی متفاوت برگزار شد؛ چرا که نخستین محرمی است که جای خالی رهبر فقید امت اسلامی، حضرت آیتالله خامنهای (ره)، در میان عزاداران حسینی احساس میشود و غمی عمیق بر دلهای مردم این دیار نشسته است. در این آیین معنوی که با حضور پرشور هیئتهای عزاداری شهر در حسینیه ابالحوائج برگزار شد، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) با تجدید بیعت با آرمانهای نهضت عاشورا، شعار «یالثاراتالحسین» را در فضای شهر طنینانداز کردند. مراسم طشتگذاری که نماد جوانمردی و سیراب کردن یاران امام حسین (ع) در صحرای کربلاست، امسال در دیزجدیز با شکوهی مضاعف و با حضور مردم ولایت مدار با سینهزنی همراه بود. عزاداران حسینی با اشک و ماتم، آغاز ماه حزن و اندوه اهلبیت (ع) را گرامی داشته و با برپایی مراسم عزاداری در حسینیه ابالحوائج، بار دیگر بر زنده نگاه داشتن پیام قیام کربلا و ایستادگی در برابر ظلم تأکید کردند. حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در کنار پیرغلامان حسینی در این مراسم، نشان از تداوم راه حق و استمرار شور حسینی در میان مردم این شهر دارد. با برگزاری این آیین، شهر دیزجدیز رسماً وارد ایام سوگواری محرم شد و برنامههای عزاداری تا پایان ماه صفر در مساجد و حسینیههای این شهر ادامه خواهد یافت.
@My_Farsnews25 خرداد 1405در پاسخ بهسلام و احترام خدمت مخاطب گرامی فارس منمطلب شما با عنوان طشت گذاری در شهر .... در قالب پویشهای فارس من قرار نمیگیرد.قالبهای فارس من شامل پیشنهاد انتقاد، سؤال، مطالبه، ایده و راهکار کار خیر هستند که پس از رسیدن به حد نصاب امضا، توسط خبرنگار مربوطه قابل پیگیری خواهند بود.شما میتوانید این متن ر…نمایش بیشتر