حقوق کارگران و کارمندان را آزادسازی کنید
دولت ها هر ساله در پایان سال حداقل حقوق را مشخص می کنند و اکثرا افزایش حقوق ها کمتر از نرخ تورم است و همه می دانند افزایش حقوق کمتر از نرخ تورم یعنی دست در جیب مردم کردن چرا که در واقعیت کار دولت افزایش حقوق نیست بلکه برگرداندن ارزش حقوق به خاطر افت ارزش ریال است و این در حالی است که در سال های اخیر سیاست آزاد سازی قیمت ها به شدت دنبال شده و پتروشیمی ها و فولادی ها و... به نرخ بازار آزاد در داخل کشور عرضه می شوند و هر ساله با کاهش قدرت خرید مردم نتیجه این شده که مردم روز به روز فقیرتر شده اند. مسئولین دولت این روزها با کلید واژهای به نام ناترازی در حال گران سازی هستند ولی به این توجه نمیکنند که یک ناترازی هم در درآمد مردم و هزینه های زندگی مردم ایجاد شده است و در یک دهه اخیر ۷۵ درصد قدرت خرید مردم از بین رفته است. لذا ضروریست که حقوق های کارگران و کارمندان را هم آزادسازی کنند تا این ناترازی حل شود. یا به زبان عامیانه تر حقوق ها را هم دلاری کنند!
رئیس سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی
