26 بهمن 1404
نگهداری ارز و رمزارز برای مدیران دولتی ممنوع شود
مطالبه

نگهداری ارز و رمزارز برای مدیران دولتی ممنوع شود

نمی‌دانستم این موضوع را مطالبه کنم یا پیشنهاد دهم .اما به هر حال موضوع بسیار مهم و کلیدی است انشاءالله مورد قبول واقع گردد. مگر نه اینکه مسوولان خادم ملت شبانه روز در حال فعالیت برای عزتمندی و پیشرفت کشور هستند و قدرت اقتصادی و سیاسی و غیره...دغدغه اصلی آنهاست؟ برای قدرتمند بودن کشور، حفظ ارزش ریال و تقویت آن لازم و ضروریست. قدرت و مقاوم سازی و اقتصاد مقاومتی بدون حفظ ارزش پول ملی شعاری بیش نیست. پول ملی کشور باعث غرور و عزت کشور است و سد محکمی در برابر دشمنان در این جنگ اقتصادی حساب می‌شود. پس پیشنهاد و مطالبه می‌کنم که مسئولان خدوم و خادم و حافظ ارزش پول ملی که برای عزت و قدرت اقتصادی کشور در تلاش هستند از داشتن ارز و طلا و رمز ارز منع قانونی شوند. صد البته که اطرافیان آنها نیز باید از داشتن دلار و طلا و رمز ارز منع شوند. نتیجه این مطالبه چه می‌شود؟ مسئولان خدوم از غیرخادم مشخص می‌شوند و مسئولانی که در حال انباشت دلار و طلا و رمز ارز هستند و تمام تصمیماتشان بر علیه ریال و پول ملی است از خدمت به مردم کنار می‌کشند! (البته اگر راه در رو برای آن پیدا نکنند و تمام راه های فرار و پولشویی و دور زدن قانون آنها به بن بست بخورد). اینکه از برخی مسئولانی که خود در حال انباشت دلار و طلا و رمز ارز هستند توقع داشته باشیم که ارزش و قدرت پول ملی که باعث عزت و سربلندی و غرور هر کشور است را تقویت کنند توقع بی جا و نشدنی است زیرا در تضاد با منافع مالی شخصی آنها قرار می‌گیرد. کاری کنیم مسئولان در وضعی قرار بگیرند که چه بخواهند و چه نخواهند برای اینکه منافع شخصی‌شان از بین نرود ارزش ریال را حفظ و تقویت نمایند. حفاظت از ریال نه تنها غرور و غیرت ملی است بلکه سد بلند و محکمی در برابر پول ملی دیگر کشورهاست و مانع بزرگی برای ضربات سنگین اقتصادی به کشور می‌شود. با اجرایی شدن این قانون و انتشار و ممیزی تمام اموال آشکار و پنهان مسوولان به ناچار شروع به تعامل با همه کشورها می‌کنند و وضعیت کشور از این ناترازی خارج می‌شود. تخفیفات گسترده و افتادن پول‌ها دست دلالان داخلی و خارجی که پول ها را برگشت نمی‌دهند و ادامه فضای ناامن ناشی از تصمیمات ضد تعاملی که باعث تخریب ریال و فرار سرمایه می‌شود وضع همین می‌شود که الان می‌بینیم و دشمن شاد کن. پس تصمیمات سیاسی در درجه اول و در درجه دوم تصمیمات اقتصادی باعث تقویت پول ملی کشور می‌شود. دوستی با کشورهای دنیا فضای اعتماد و سرمایه گداری را تقویت می‌کند و تولید و اشتغال مولد ساز را افزایش می‌دهد و ورود تکنولوزی و بهره وری جایگزین متخصصان دور زدن تحریم ها می‌شود و دست کاسبان و دلالان داخلی و خارجی از اقتصاد کشور کوتاه می‌شود. پس ریشه مشکلات را باید در مدیریت کشور دید و با این قانون و البته نظارت محکم ناظران و بازرسان پاکدست می‌توان مسئولان را به سمت منافع ملی سوق داد. حفظ منافع ملی و اقتصادی با شعار دادن قابل حل نیست بلکه باید بیان با عمل یکی شود. (با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود.) مدیر باید بداند منافع خودش به منافع ملی و کشور گره خورده است و اگر منافع ملی به خطر بیافتد منافع خودش نیز به خطر می‌افتد و این راه حل اساسی تغییر رویکردهاست تا مسئولان به جای چاپ پول و اوراق و تخصیص آن برای دستمزد دادن به سازمان های غیر مولد به طور عملی و علمی به تقویت واقعی پول ملی بپردازند. بارها چند مطلب از ریال و تقویت ریال نوشتم که فایده نداشت چون مسئولان از دستگاه چاپ پول و اوراق نمی‌توانند دل بکنند! پس به ناچار سر وقت پیشنهاد و مطالبه قانونی رفتم که تصمیم‌گیران را مجبور به تقویت ریال کند و وقتی منافع خودشان در میان باشد به ناچار از شعار و وعده و وعید فراتر می‌روند و با سرعت با کمترین کاغذبازی شروع به تصمیماتی می‌کنند که ارزش ریال حفظ و تقویت گردد! چالش اصلی این است که چه ارگان و سازمان قدرتمندی باید این جراحی بزرگ و تصمیم‌گیری را بکند تا چاپ پول و اوراق متوقف شود و تصمیمات درست فراسازمانی بگیرد که هم پاکدست باشد و هم قدرت بالای اجرایی و نفوذ داشته باشد که آنرا سریعا اجرا کند. تصمیم سران سه قوه که مهم‌ترین تصمیم گیران هستند بهترین راه برای عملیاتی شدن آن است. سالهاست حفظ ارزش ریال و تقویت آن در حد شعار باقی مانده و تصمیمات اساسی دقیقا عکس این خواسته را محقق کرده است.

شورای سران قوا، بانک مرکزی، دولت، رئیس جمهور، وزیر خارجه و اقتصاد، مجلس و شورای نگهبان

تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  23 بهمن 1404

قتل گاهی به نام بازار سرمایه که امید مردم و کشور را به نا امیدی تبدیل کرد و سرمایه مردم را به باد داد.
مطالبه

بازار سرمایه را دریابید

در موضوع بازار سرمایه آنقدر نوشته شده و مطالبه و پیشنهاد شده که دیگر جایی برایش نمانده که بخواهم نکته ای جدید از آن بیان کنم. با توجه به تاکید رهبری و نامگذاری سال های متوالی در تاکید از حمایت از تولید و سرمایه آمد مسئولان فقط شاخص سازی کردند . پول های حمایتی از صندوق توسعه و تثبیت را به اسم بازار سرمایه و مردم به جیب نمادهای رانتی ها و شاخصی سرازیر کردند . ارزش دلاری بازار اونهم به زور ده ها نماد کاغذی و عرضه اولیه به یک چهارم ۶ سال قبل رسیده است!!!!!!! دقت کنید بازار سرمایه حتی با مقایسه با ۶ سال قبل خود ارزشش یک چهارم شده و در مقابل دیگر دارایی ها ۲۰۰ برابر تحلیل رفته!!!! عجیب که هر کسی آمد چه در سازمان و چه دولت و هر وزیر و رئیس بانک مرکزی، همه و همه دقیقایکجور عمل کردند و تغییری در حمایت واقعی از بازار به عمل نیاوردند. بحران بازار سرمایه ناشی از موارد زیر است: بحران های اقتصادی و ریسک های سیاسی ، ساختار اداری و تصمیمات رانتی و هدف مند مدیران در راستای منافع گروهی و شخصی و انواع و اقسام قوانین و دستورالعمل ها ضد و نقیض و ضدتولید و ده ها مورد دیگر... بازار سرمایه و اقتصاد کشور اگر ناسالم و خراب باشد کشور هیچگاه به آرمان ها و پیشرف مد نظر خودش نمی‌رسد زیرا ابزار و موتور حرکت هر کشوری اقتصاد آن کشور است . بازار سرمایه که نبض واقعی اقتصاد کشور است مورد توجه دشمن است و جریان نفوذ آنرا مورد حمله قرار داده و مدیران موثر بر آن خواسته یا ناخواسته آنرا به این وضع انداختند. جایی که تولید و سرمایه نباشد فقر و تورم و گرانی و فساد جایش را میگیرد و دیگر جایی برای پیشرفت نمی ماند و پسرفت جای پای خود را در کشور باز می‌کند. مدیران بورس و منصوبان وزرای اقتصادی ۶ سال فقط با بالا و پایین کردن شاخص و نوسانگیری از مردم و سرمایه های خرد و با ازحاد شاخص سازی و با وارد کردن ده ها شرکت و نماد صوری و کاغذی به اسم عرضه اولیه کل بازار سرمایه را به کما برده اند. کافیست نمودار و درصد رشد قیمت شرکت های بورسی را با دیگر بازارها مقایسه کنید، خواهید دید که بازار سرمایه ظرف ۵ سال در اکثر نمادها رشدی بین ۲۰ تا ۹۰ درصدی داشته است اما در دیگر بازارها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درصد رشد داشته ایم!!!! باورش،سخت است پس مراجعه کنید به سامانه بورس ویو کارگزاری مفید و از تعجب انگشت به دهان خواهید ماند. سکه ۱ میلیونی سال آقای روحانی تا الان ۲۰۰ برابرشده!!! در مغز کسی نمی‌گنجد. مسوولان پول و سمت می‌گیرند و سخنرانی می‌کنند و در آخر می‌روند و پست دیگری در سازمان دیگری می‌گیرند و نتیجه تصمیماتشان فقط می‌شود پر کردن جیب خودشان و خالی کردن جیب مردم و سهامداران بیچاره. سود سهام را بعد مجمع از قیمت سهام کم می‌کنند و آنرا با منت بعد ۶ ماه پس می‌دهند و اسمش را می‌گذارند سود !!! و در اخبار اعلام می‌کنند میلیاردها تومن سود سهام از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران عزیز واریز گردید !!! دقت کنید پول خودمان را بعد ۶ ماه به خودمان می‌دهند به اسم سود آنهم با منت و تبلیغات زیاد! افزایش سرمایه ها که دیگر بماند که چقدر باعث خواب سرمایه و عدم نقدشوندگی شده و کاهش،ها ریزش،های متوالی و پشت سرهم و صعود های ساختگی آنهم فقط در چند نماد خاص و رانتی و دوباره ریزش. نمادهای کوچک و متوسط،بازار که اکثریت بازار را شامل میشوند همه رها شده اند. شرکت های بورسی و مدیران و حقوقی ها با انواع ابزار و الگوریتم ها و هوش مصنوعی در حال اندوختن از مال مردم هستند. حجم مبنا را ۱ کردند تا به راحتی با خرید و فروش یک برگ سهم قیمت پایانی را پر کنند و در زمان رشد با دامنه ۳ درصد کاری کنند که هیچگاه به تورم دیگر بازارها نرسد. سهام را را جامانده ترین بازار کل دنیا کردید تبریک می‌گوییم اجرتان با خدا!!! بازار سرمایه دست سفته بازان دولتی و شبه دولتی و خصولتی و بازیگران و هیات مدیره های شرکت ها افتاده و بازارگردان ها نیز در دام فساد .ه. جور بخواهند بازار گردانی می‌کنند. سهم میخوای بخری صف خریده نمیتونی!!!میخوای،بفروشی صف فروشه نمیتونی بفروشی!!! عدم نقد شوندگی و ریسک در بازار موج می‌زند. از صندوق تثبیت و توسعه هم به اسم حمایت برداشت قانونی می‌کنند و پول را با نمادهایی که از قبل سهامشان را در کف قیمت خریدند وارد میکنند. بیایید یکبار برای همیشه پول را وارد اکثریت نمادها کنید که با حداقل نقدینگی صندوق توسعه اکثریت بازار ماه ها رونق می‌گیرد و اعتماد به بازار برمی‌گردد نه فقط حمایت کوتاه مدت از چند نماد شاخص ساز .بازار سرمایه کشور را که رکن اساسی کشور است را قمار خانه و کوره پولسوزی کردند. اینجا محل آزمون است و توشه اصلی هر انسانی صالحات و باقیات است. حضرت آقا بارها اهمیت بازار سرمایه و تولید را گوشزد کردند اما کو گوش شنوا.اینبار از ایشان خواهش میکنم خود مستقیما وارد شوند انشالله.

رهبری، رئیس جمهور، رئیس بورس، آقای صیدی.پزشکیان مدنی زاده همتی، شورای سران قوا، مجلس، جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
15:09 - 30 بهمن 1404

238 بازدید