متاسفانه ، در تولید گرانی ، همه با هم هماهنگ هستند ، اما در تعهدی که کردند، که قرار بود ، رقم کالا برگ با تورم افزایش یابد ، تقصیر را گردن هم انداخته و تا الان این افزایش ،اتفاق نیافتاده است. و این تاخیر باعث شده فروشندگان ، تولید کنندگان و واسطه ها از قبل آنرا پیشخور کنند.مطالبهلزوم جلوگیری از تأخیر در افزایش کالابرگ و پیشخور شدن آن توسط فروشندگان
همانگونه که دولت وعده داده بود، قرار بود در صورت افزایش تورم، مبلغ کالابرگ نیز متناسب با آن افزایش یابد. اما متأسفانه افزایش رقم کالابرگ بر اساس تورم با تأخیر مواجه شده و مسئولیت آن به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده میشود؛ در حالی که این دو نهاد نیز زیرمجموعه ساختار دولت هستند. در این میان، تولیدکنندگان، واسطهها و دلالان قیمتهای خود را از مدتها پیش افزایش دادهاند و همچنان بهصورت هفتگی و ماهانه بر قیمتها میافزایند. به بیان دیگر، افزایش احتمالی کالابرگ از مدتها قبل در بازار پیشخور شده و این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز خبری از تحقق وعده دولت نیست. این وضعیت تورم و گرانی که از سوی تصمیمگیران، تولیدکنندگان، واسطهها و دلالان به مردم تحمیل میشود، تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟ انتظار میرود دولت هرچه سریعتر، بهجای طرح بهانهها، به عهدی که با مردم بسته است عمل کند و افزایش مبلغ کالابرگ را متناسب با تورم اجرایی سازد. هنوز به دولت اعتماد دارم و معتقدم مسئولان در تلاش برای بهبود وضعیت مردم و کشور هستند و انشاءالله این تلاشها به نتیجه مطلوب خواهد رسید اجرتان با خدا
دولت ، مجلس ، قوه قضائیه، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان های تعزیرات حکومتی و بازرسی، تولید کنندگان ، فروشندگان ، واسطه ها، دلال ها، کلیه تصمیم گیران و مسئولان کشور
0100گزارش از مطالبه
@user1751670376794 ساعت پیشرسیدگی به وضعیت ،صندوق های بیمه. چرایی بالا رفتن سن بازنشستگی؟ و اصلاح و کاهش سن بازنشستگی و بازنشستگی با۲۰سال سابقه. برخورد با جریان نفوذ که صندوق ها را خالی کردند.مطالبهکاهش هزینه حق بیمه و سن بازنشستگی و رسیدگی به وضعیت صندوقها
سن بازنشستگی در تامین اجتماعی برای کسانی که میخواهند با مزایای ۲۰ سال سابقه ، بازنشسته شوند ،قانونی و عملیاتی گردد. اینکه دائم سن بازنشستگی بالا و صندوق بیمه ها خالی تر و افزایش سن بازنشستگی ،بیشتر شود ، تنها این معنی را میدهد، که جریان نفوذ ،یک چرخه معیوب از استقراض و خالی شدن صندوق ها به سیستم کشور تحمیل کرده است ،که با تولید قوانین ،بسیار بد ،تنها بر این سیکل خطا و اشتباه سر پوش گذاشته میشود . اینکه ،راه حل نیست ،بلکه لاپوشانی ،استقراض و خطا و سوءمدیریت ،ایجاد سیکل خراب در مواجهه با بحران، خالی شدن صندوق هاست. سن بازنشستگی کاهش یابد و قوانینی وضع شود که کسانی که ۲۰ سال سابقه دارند ،بتوانند بازنشسته گردند. روند معیوب مدیریت صندوق ها و دستکاری آن ،در بالا بردن ،سن بازنشستگی را متوقف کنید. جریان نفوذ ، حالابعد از خالی کردن صندوق ها ، به خالی کردن آینده صندوق ها روی آورده اند؟ مثل اوراق بهره و چاپ پول بدون پشتوانه که تبعات آنرا در تورم افسارگسیخته میبینید ،که تنها به سیکل معیوب وقت بیشتری میدهد که ،خرابی بیشتری ایجاد کند ،این نحوه مدیریت صندوق های بیمه و دیگر صندوق ها نیز، تبعات مهلکی را بر اقتصاد و جامعه خواهد گذاشت. افزون بر این هزینه پرداخت حق بیمه به خصوص برای بیمههای مشاغل آزاد و حرف، به قدری سنگین شده که باور نکردنی، غیرعادلانه و غیرمتعارف است. آن هم به خصوص برای کسانی که درآمد و شغل ضعیفی دارند و فقط میخواهند حق بیمه دهند تا به ۳۰ سال پرداختی بیمه برسند ، تا بتوانند بازنشست شوند. روند را درست و تعمیر و اصلاح کنید. نه اینکه به جای حل مشکل ،مشکلات بیشتری را به سیستم مالی اضافه کنیم و به چرخه معیوب برای ایجاد خسارت بیشتر ، وقت بیشتری دهیم. بدون شک اگر نگوییم که این حجم از اشتباه عجیب ،کار جریان نفوذ است ، اما بدون شک در راستا و در مسیر جریان نفوذ است و کسانی که این حجم از اشتباه را در سطح کلان انجام میدهند چه در سطح مشاور ،چه در سطح نامسئولان ،نتیجه کارشان نابودی اقتصاد و مردم است و باعث لبخند و شادی دشمن آمریکایی-صهیونی-عربی میشود. حذف و برخورد و محاکمه و برکناری عوامل خرابکار ،در دستور کار قرار بگیرد. ببینید چه کسانی با چه قوانین و دستورالعمل هایی ،باعث خالی شدن صندوق ها شدهاند و حامیان و مشاوران آنها را پیدا کنید و پاسخگو باشند. انشاءالله
دادستانی کل کشور و قوه قضائیه و جناب آقای اژه ای، مجلس و شورای نگهبان، دولت و وزیر کار و امور اجتماعی و وزیر اقتصاد، بانک مرکزی، آقای پزشکیان و آقای فرزین و آقای همتی، سازمان های اطلاعاتی و بازرسی کل کشور، سازمان های ضد جاسوسی و وزارت اطلاعات، خبرگزاری ها و سایت های خبری، فعالان حوزه ،بیمه و بازنشستگی، نهادهای مردمی و بازنشستگان و تامین اجتماعی
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه