25 اردیبهشت 1405
مطالبه

تشکیل ستاد ویژه نظارت بر سازمان صداوسیما زیر نظر رئیس جمهور

بِسْمِ اللَّهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ حضرت محمد (ص): حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان با سلام و احترام اینجانبان امضا کنندگان این پویش با استناد به شعار اقتصاد مقاومتی تعیین شده توسط رهبری معظم انقلاب برای امسال، و با توجه به اصول مسلم حسن اداره، انضباط مالی، کارآمدی نهادی، شفافیت، پاسخگویی، و صیانت از حقوق عمومی مردم ایران و بیت‌ المال، خواستار انحلال سازمان صداوسیما بعنوان یک نهاد دولتی متکی بر بودجه عمومی و توقف هرگونه تخصیص اعتبارات کلان به این مجموعه هستیم. در شرایطی که کشور با تنگنای اقتصادی نیاز به کاهش هزینه‌ های غیرضروری و الزام به اولویت‌ بندی مخارج عمومی مواجه است تخصیص بودجه‌ های سنگین و فزاینده به سازمانی که خروجی آن متناسب با حجم اعتبارات دریافتی نیست مصداق روشن اتلاف منابع عمومی و نقض اصل کارایی در حکمرانی است. از منظر حقوق عمومی نهاد های بودجه‌ گیر از دولت باید در برابر مردم و نهاد های نظارتی شفاف، پاسخگو، قابل ارزیابی، و قابل اصلاح باشند. هرگاه نهادی به‌طور مستمر از انجام مأموریت اصلی خود ناتوان باشد و اصلاحات درونی نیز مؤثر واقع نشود ادامه حیات آن به‌صورت فعلی قابل دفاع نیست و باید گزینه‌ های انحلال، ادغام، کوچک‌ سازی بنیادین، یا جایگزینی با ساختار کارآمدتر به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. بر این اساس ما از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات زیر هستیم: ۱. تشکیل ستاد ویژه نظارت بر سازمان صداوسیما زیر نظر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران. ۲. طرح فوری موضوع انحلال سازمان صداوسیما. ۳. توقف تخصیص هرگونه بودجه افزایشی به این سازمان تا زمان تعیین تکلیف نهایی. ۴. انتشار عمومی گزارش شفاف از عملکرد مالی، مدیریتی و محتوایی سازمان. ۵. ارزیابی مستقل و کارشناسی از میزان تحقق مأموریت رسانه‌ای این نهاد. ۶. بررسی الگوهای جایگزین برای تأمین رسانه عمومی، با ساختاری کوچک‌ تر، شفاف‌ تر، کم‌ هزینه‌ تر و پاسخگو تر. ما تأکید می‌کنیم که این مطالبه، نفی اصل رسانه عمومی نیست؛ بلکه اعتراض صریح به وضعیت موجود، ناکارآمدی مزمن، و مصرف ناموجه منابع عمومی است. اگر نهادی با بودجه عمومی، از اعتماد عمومی فاصله گرفته و نتوانسته در چهارچوب مأموریت ملی خود عمل کند ادامه فعالیت آن به شکل فعلی نه لازم است و نه موجه. از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان خواهشمندیم تا تصمیمی مبتنی بر منافع عمومی مردم ایران، عقلانیت مالی، و مسئولیت‌ پذیری نهادی اتخاذ نمایند. با احترام

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

خ
خلیج فارس

@user177584910129  •  17 اردیبهشت 1405

مطالبه

پیشنهاد خروج صدا و سیما از انحصار بودجه دولتی

احتراما به استحضار می‌رساند نظر به اهمیت ایجاد تحولات اساسی در ساختار سازمان صدا و سیما و کاهش وابستگی کامل این سازمان به بودجه دولتی، پیشنهاد می‌شود فرآیندی طراحی و اجرا گردد که بر اساس آن، بودجه فعلی صدا و سیما حذف و معادل مبلغ مذکور مستقیماً به حساب تمامی شهروندان ایرانی واریز شود. بدین ترتیب، هر شهروند به تناسب نیاز و سلیقه خود می‌تواند نسبت به خرید اشتراک و استفاده از برنامه‌های مورد علاقه‌اش در صدا و سیما اقدام نماید. اجرای این طرح ضمن ارتقای کیفیت برنامه‌ها و افزایش رقابت، موجب شفافیت، پاسخگویی بیشتر مدیران و توجه به خواست و رضایت مخاطبان خواهد شد. از شما مسئولان محترم تقاضا داریم با بررسی و تصویب سازوکار اجرایی، شرایط لازم برای تحقق این تحول ساختاری را فراهم فرمایید.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
21:48 - 25 اردیبهشت 1405

1 واکنش
586 بازدید