آبونمان شرکت مخابرات ، نه شرعی،هست نه قانونیمطالبهمطالبه عمومی برای حذف آبونمانهای اجباری و غیرمنطقی از قبوض تلفن
اخیراً شاهد رویهای نگرانکننده در شرکت مخابرات هستیم که با استناد به زیانده بودن مجموعه، اقدام به افزایش تعرفهها و دریافت هزینههای ثابت (آبونمان) از تمامی مشترکین، فارغ از میزان مصرف آنها میکند. این شائبه را تقویت میکند که مشکلات مدیریتی شرکتها به جای اصلاح ساختاری، از جیب مردم جبران میشود. دریافت مبلغ ثابت بهعنوان آبونمان، آنهم در حالی که کیفیت خدمات نهتنها ارتقا نیافته بلکه با افت مواجه بوده، با اصول منطقی، شرعی و حقوق مصرفکننده در تضاد است. اینکه به مشترکین توصیه میشود برای توجیهپذیر شدن این هزینه، از تلفن استفاده کنند، نه یک راهکار حرفهای، بلکه تحمیل هزینه به مردم است. علاوه بر این، تبلیغاتی مبنی بر رایگان شدن تماسها در حالی صورت میگیرد که هزینههای پایه از مشترکین اخذ میشود؛ این تناقض در سیاستهای تبلیغاتی، موجب بیاعتمادی و نارضایتی شده است. ویژه وزیر محترم ارتباطات، سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان، شورای رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی درخواست داریم با ورود فوری و عملی به این موضوع، مانع از تداوم این وضعیت گردند. همچنین از علما و اندیشمندان دینی تقاضا داریم با بررسی دقیق اینگونه دریافتها، دیدگاه خود را در خصوص مطابقت این اقدامات با موازین شرعی تبیین نمایند. امید است با رسیدگی قاطع و شفاف، از تحمیل هزینههای غیرمنطقی بر مردم جلوگیری شده و حقوق مشترکین مورد صیانت قرار گیرد.
وزیر ارتباطات، ریاست جمهوری، سازمان حمایت از،مصرف،کننده، سازمان تعزیرات حکومتی، شورای رقابت، مجلس ، دولت ، قوه قضائیه، علما و روحانیون، سازمان های نظارتی و بازرسی
0100گزارش از مطالبه