زعفران خراسان جنوبی، با کیفیت جهانی، امروز در سایه خامفروشی گسترده و برندهای تقلبی جایگاه خود را در بازار جهانی از دست میدهد. این استان پس از خراسان رضوی، دومین تولیدکننده زعفران کشور است اما از نظر کیفیت، مقام نخست جهان را داراست و زعفران آن نماد ملی ایران محسوب میشود. با وجود کیفیت ممتاز زعفران، حدود ۸۵ درصد محصول به صورت خام صادر میشود و تنها ۱۵ درصد آن با بستهبندی و برند ایرانی به بازارهای جهانی میرسد. این امر علاوه بر کاهش ارزش اقتصادی محصول، موجب افت جایگاه زعفران ایرانی در بازارهای بینالمللی و امکان تقلب در برند ملی میشود. فعالان و کارشناسان معتقدند توسعه فرآوری صنعتی، ایجاد زنجیره ارزش، جذب سرمایهگذار و حمایت واقعی از کشاورزان، میتواند ارزش افزوده واقعی را به استان و کشور بازگرداند و از خامفروشی جلوگیری کند. از خبرگزاری فارس درخواست داریم با تهیه گزارشهای میدانی، گفتوگو با کشاورزان، سرمایهگذاران و متخصصان، معرفی ظرفیتهای فرآوری و تجارت زعفران ممتاز خراسان جنوبی، زمینه ارتقای برند ملی و حمایت رسانهای از کشاورزان را فراهم کند. 🎯 هدف: جلوگیری از خامفروشی زعفران و افزایش ارزش افزوده محصول حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان فرآوریشده ارتقای برند ملی زعفران ایران در بازارهای جهانی
استانداری خراسان جنوبی، جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، شورای ملی زعفران، مجلس
@Kiumarseyan21 آبان 1404در پاسخ بهچون برندسازی کوچک زیر نیم گرم و صادرات برای بازارهای هدف مانند اسپانیای زبان های که فرهنگ زعفران دارند انجام نمیشه
@Nazanin40221 آبان 1404در پاسخ بهحمایت شدید ، لطفا حمایت کنیدhttps://farsnews.ir/Nazanin402/1760758581099995752مطالبهپیشنهاد تقسیم سیستان و بلوچستان و کرمان به سه استان برای ارتقای خدمات
به علت وسعت مساحت زیاد مناطق سیستان و بلوچستان و کرمان نیاز است جهت : ۱- افزایش خدمات بهداشت ، زیر ساختی ، حمل و نقل ، آموزش ۲- تقسیم عادلانه بودجه و منابع ۳- تسریع در توسعه و اجرای پروژه های محلی ۴- تسهیل خدمت رسانی ۵- افزایش پاسخگویی به نیاز های محلی ۶- پاسخگویی سریع تر به مشکلات مردم ۷- تسهیل در رسیدگی بحران ها ، ضروری است که نمایندگان مربوطه قانونی را برای تقسیم این مناطق به سه استان شمالی، مرکزی و جنوبی همانند مشهد که به سه استان تقسیم شده است، با مطالبهگری و پیگیری در مجلس به تصویب برسانند.
نمایندگان سیستان و بلوچستان، رییس جمهور، جناب آقای قالیباف، استانداری ها و شهرداری های کشور
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@bultankhabarmeymeh21 آبان 1404در پاسخ بهپیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمهپیشنهادهاپیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه
پترو پالایشگاه میمه با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در کجای کار قراردارد؟! در سال ۸۷ بود که خبر اخذ موافقت اصولی برای احداث پتروپالایشگاه شمال میمه به نقل از بخشداری میمه روی خروجی خبرگزاری ها و تیتر روزنامه های آن سال قرار گرفت. چندی بعد یعنی در۱۷ اسفند ماه سال ۸۷ با حضور وزیروقت نفت، استانداروقت اصفهان، سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده وقت مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه،برخوار در مجلس شورای اسلامی ،کلنگ احداث نخستین مجتمع پترو پالایشگاه خصوصی کشوردر منطقه میمه زده شد تا با راه اندازی این مجتمع علاوه بر جلوگیری از خام فروشی نفت خام، موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصادی و آبادانی منطقه محروم میمه نیز گردد؛هرچند احداث و بهره برداری از مجتمع پالایشگاهی میمه ،سه سال اعلام شده بود اما امروز با گذشت چندین سال، هنوزهیچ نشانی از مراحل احداث و پیشرفت پروژه پتروپالایشگاه میمه مشاهده نمی شود،چرا که گویا در اوایل اردیبهشت ماه سال ۸۷، استاندار وقت اصفهان طی تماس تلفنی با بخشداری میمه، از عقد قرارداد با سرمایهگذار جدید در بخش میمه خبر داده بود که در ادامه و با برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل پتروپالایشگاه میمه و انجام بررسیهای بسیار زیاد، سرانجام در کارگروه اشتغال استان اصفهان، ضرورت این سرمایهگذاری با حمایت شخص استاندار وقت و مدیران ارشد، استان اصفهان در میمه به تصویب رسید و در همین رابطه کمیته استعدادیاب استان اصفهان نیز کروکی مورد نظر در موقعیت شرق میمه را به میزان ۲۴۰۰ هکتار مورد تایید قرار داد و همچنین گویادر ۲۹دی ماه سال ۸۷،با تلاش و پیگیری فراوان بخشداروقت میمه، استاندار وقت اصفهان، نماینده وقت مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و غلامعلی سرتاج، مدیرعامل پتروپالایشگاه شمال میمه با استناد به ماده ۲۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از سوی معاون وزیر در برنامهریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، با طرح ارائه شده شرکت پتروپالایشگاه شمال میمه مبنی بر احداث پتروپالایشگاه با مشخصات و تخصیص خوراک بر اساس شرایط معین موافقت شده بود و در این باره بخشدار وقت میمه پیش بینی کرده بود مجتمع پتروپالایشگاه میمه که یک پالایشگاه نفت خام به ظرفیت ۱۵۰هزار بشکه در روز است با دو مجتمع پتروشیمیایی شامل مجتمعهای آروماتیک و الفین در برنامه زمانبندی اجرا سال ۱۳۹۱قرار بگیرد. البته آنچه در این باره لازم به ذکر می باشد اینکه پتروپالایشگاه میمه در ۹۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ هکتار کلنگ زنی شد که مهمترین علت انتخاب میمه برای ساخت این پتروپالایشگاه، نزدیکی به خطوط لوله نفت و گاز سراسری کشور بود؛ این مجتمع پالایشگاه نفت خام در صورت راه اندازی، محصولات تولیدی از قبیل بوتان، بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گوگرد، انیدریدمالئیک، اسیدسولفوریک، روغن و گریس، الکترودگرافیتی و دوده صنعتی خواهد بود ؛علاوه بر این واحد آروماتیک این مجتمع PAT و بنزن تولید شده و واحد الفین پتروپالایشگاه شمال میمه نیز استالدهید، وینیل استات، بوتانول، دو اتیل هگزانول، اتیلن اکساید و گلایکولها، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتادین تولید خواهد شد. راه اندازی و بهره برداری از تنها طرح پترو پالایشگاهی بخش خصوصی کشور که یک طرح عظیم ملی و بی سابقه طی ۳۰سال گذشته در استان اصفهان می باشد علاوه بر اینکه استان اصفهان را اولین و تنها دارنده پترو پالایشگاه خصوصی کشور می کند. موجب اشتغال جوانان منطقه، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت اهالی منطقه می شود آبادانی و رونق اقتصادی شهرستان را نیز به دنبال خواهد داشت. امید است مسئولان استان اصفهان نسبت به پیگیری یکی از مهمترین مطالبات به حق اهالی منطقه میمه جدیت داشته و خود را در احقاق حقوق مردم سهیم بدانند.مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ مسئولان استان اصفهان در رابطه با اقدامات انجام شده و همچنین علت طولانی شدن مراحل احداث و بهره برداری مجتمع پترو پالایشگاه شمال میمه هستیم. پی نوشت: البته لازم به ذکر است در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه؛احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه طرح احداث پتروپالایشگاه میمه در محاق به سر می برد ؛بالطبع طرح احداث هفت واحد شیمیایی وابسته به مجتمع پتروپالایشگاه میمه وطرح احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در محاق به سر خواهد برد. لذا بدین ترتیب پیشنهاد می شود احداث پتروپالایشگاه میمه و پیگیری های لازمه را در این باره مبذول داشته و در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها نتیجه پیگیری ها را به اطلاع عامه مردم رسانده تا موجب تنویر افکار عمومی در این رابطه گردد ، باشد که پروژه پتروپالایشگاه میمه کلید خورده و به سرانجام برسد
وزارت نفت، هیات دولت وفاق ملی، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
1000پیگیری از مسئول مربوطه10٬000پیگیری از عالی ترین مسئول
@IRAN_TEHRAN21 آبان 1404در پاسخ بهسلام.لطفا حمایت ارزنده تان را برای پویش زیر ثبت کنید:https://farsnews.ir/IRAN_TEHRAN/1762067917725029741تاسیس تلویزیون اینترنتی فارس من با محوریت پویش های مردمیمطالبهتاسیس تلویزیون اینترنتی فارس من با محوریت پویش های مردمی
«تأسیس تلویزیون اینترنتی فارسمن با محوریت پویشهای مردمی، ایدهای عالی برای پیگیری مؤثر مطالبات و حرکتهای مردمی است.» خبرگزاری فارس، فارس من، مدیر محترم خبرگزاری فارس و مدیر فارس من با سلام و احترام خدمت کاربران فارس من و مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری فارس؛ برای اعتلا و ارتقای سامانه فارس من و در راستای پیگیری بهتر پویش های مردمی و مطالبه جدی تر از مسئولان، از خبرگزاری فارس، مطالبه تاسیس تلویزیون اینترنتی فارس من را داریم. خبرگزاری فارس، با سامانه فارس من، حرکت های مثبتی در راستای پیگیری مطالبات مردمی داشته است، اکنون وقت آن است که با تاسیس تلویزیون اینترنتی فارس من، گام های مثبت و روشن جدیدی بردارد. طرح پیشنهادی این است که این تلویزیون میتواند در روز های زوج یا فرد یا آخر هفته، به ارائه پویش های فارس من بپردازد و در خصوص پویشهای منتخب بیشتر صحبت شود و در راستای رسیدگی به پویشها، از برخی مسئولان هم دعوت به حضور شود. از کاربران عزیز فارس من، درخواست حمایت از این پویش و از خبرگزاری فارس، درخواست توجه ویژه به این پویش داریم. تحقق این پویش به افزایش کاربران و پویش های فعال فارس من و انگیزه مضاعف آنها میشود.
خبرگزاری فارس، فارس من، مدیر محترم خبرگزاری فارس نیوز، مدیر فارس من
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطهنمایش گزارش
@user170910003233861466621 آبان 1404در پاسخ بهحمایت شدلطفاً شما هم از پویش ما حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100032338614666/1759836516290568267مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپامطالبهمطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
پویش سهامداران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافتکنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهامداران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافتکنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسیهای موجود نشان میدهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهامداران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافتکنندگان تسهیلات کلان در دورههای گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهامداران. 3. شفافسازی و اطلاعرسانی به سهامداران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداختها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهامداران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهامداران فراهم سازد
قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور
1000پیگیری از مسئول مربوطه10٬000پیگیری از عالی ترین مسئول
@Lync721 آبان 1404در پاسخ بهضرورت شفافیت رای مخالفان و موافقان FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظاممطالبهضرورت شفافیت رأی مخالفان و موافقان FATF در مجمع تشخیص مصلحت
امیرالمومنین در نهج البلاغه صراحتا میفرمایند: من هیچ چیز به جز اسرار نظامی را پنهان نمی دارم. اعضای مجمع تشخیص رای شان درباره FATF را شفاف کنند؛ البته رأی منفی آقای جلیلی مشخص است اما بعضی از اینکه رای شان را شفاف کنند طفره میروند و این صداقت با مردم نیست. لذا از مسئولین تقاضا میشود شفافیت در رای اعضای مجمع اجرا شود.
مجمع تشخیص مصلحت
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@Yasin121422 آبان 1404در پاسخ بهسلامhttps://farsnews.ir/Yasin1214/1760494980594220323لطفا حمایت بفرماپیشنهادهاپیشنهاد پرداخت پاداش به کاربران فعال «فارس من»
با توجه به نقش مؤثر مردم در ثبت و پیگیری پویشها در سامانه فارسمن، پیشنهاد میشود خبرگزاری فارس برای افرادی که پویش آنها به حد نصاب پیگیری رسیده و منجر به تهیه گزارش میشود، مبلغی به عنوان پاداش تشویقی در نظر بگیرد. این اقدام میتواند انگیزه مشارکت عمومی را افزایش داده و به تقویت جریان مطالبهگری مردمی کمک کند.
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@mehdiesmaeili30 آبان 1404در پاسخ به وسوالمردم میمه چه میزان در تعیین نام شهرستان تازه تأسیس نقش دارند؟
پیرو راهپیماییها و اعتراضات مدنی مردم بخش میمه در پی تخلف در ارتقا و نامگذاری شهرستان جدیدالتاسیس استان اصفهان ، گویا بنا به دعوت سید محمدرضا کاظمیطبا فرماندار وقت شهرستان شاهین شهر و میمه و با حضور فرماندار ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و بخشدار میمه، جلسه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای بخش میمه [به نمایندگی از مردم شهرها و روستاهای بخش میمه ]،روز سه شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار گردید و در این نشست پس از رسمیت یافتن و با اعلام دستور جلسه توسط فرماندار وقت با توجه به مصوبه آخرین روزهای دولت سیزدهم و ارتقاء بخش میمه به شهرستان ، شوراهای اسلامی شهرهای لای بید و میمه و روستاهای ازان ، زیاد آباد ، ونداده ، خسرو آباد ، موته ، حسن رباط و لوشاب دلایل توجیهی خود برای ضرورت نامگذاری بخش ارتقاء یافته به شهرستان میمه را تشریح نموده و با نام دوسیلابی برای شهرستان جدید مخالفت کردند. گفتنی است از مجموع سه شهر و هفت روستای بخش میمه فقط شورای اسلامی شهر وزوان خواستار نامگذاری دو سیلابی برای شهرستان جدید بود حال مردم بخش میمه از مسئولین مربوطه می پرسند که در رسیدگی به تخلف در ارتقا و نامگذاری شهرستان جدید التاسیس استان اصفهان ،[در کنار قانونمداری ]، تا چه حد به رای و نظر مردم بخش میمه مد نظر قرار میگیرد ؛ چرا که بسیار خواندهایم و شنیدهایم که میزان رای ملت است و سوال این است در بخش میمه آیا میزان رای ملت خواهد بود.
هیات دولت، رسانه ملی، خانه مطبوعات
0100گزارش از مطالبه
@Burse992 فروردین 1405در پاسخ به وبورس و صندوق های بورسی را در تمام ایام هفته حتی روزهای تعطیل آنهم به صورت ۲۴ ساعته باز نگه دارید.مطالبهمطالبه سهامداران برای کاهش محدودیتها و اصلاح مقررات بازار سرمایه
بازار سرمایه کشور درگیر محدودیتها و مقرراتی شده است که به نظر میرسد بیش از آنکه در راستای منافع اقتصاد، بازار سرمایه و سهامداران خرد باشد، در جهت تأمین منافع گروههای خاص تنظیم شدهاند. در چنین شرایطی، نهادهای ناظر و قانونگذار به جای ایجاد شفافیت و رونق بازار، با وضع مقررات متعدد و پیچیده، عملاً فضای فعالیت را محدود کردهاند؛ حتی اگر نتیجه آن تضعیف یا نابودی بازار سرمایه باشد. ابزارهایی مانند حجم مبنا، ابطال معاملات، محدودیتهای ساعتی و روزانه، دامنه نوسان، دستورالعملهای متعدد و همچنین صفهای خرید و فروش و دخالتهای حقوقیها، عملاً به نوعی تنظیمگری تبدیل شده که شائبه دستکاری بازار و تأمین منافع شخصی و گروهی را ایجاد کرده است. حتی وقتی حجم مبنا را حدف میکنند تا با فروش حتی یک برگ سهم حجم مبنا پر شده و سهم ۳ درصد منفی کامل بخورد نیز نیت فقط زمین زدن بازار با کمترین زحمت و کم ترین معامله است نه رفع محدودیت و تبلت بخشی و یا تثبیت بازار. صندوق توسعه و تثبیت هم که فقط جیب سهمهای رانتی و شاخص ساز زیرا پر میکند. ۶ سال بازار درجا زده ولی شاخص را بالا بردند!!!!! بهتر اینکه کلا سازمان بورس یا تعطیل شود و یا کوچک سازی و محدود گردد و همانطور که میگویند بازار یعنی عرضه و تقاضا پس اینهمه ناظر و ابطال عرضه و تقاضا و محدودیت ها و قوانین برای چیست؟ نمونه خوب آن بیت کوین همه روز و ساعت بدون محدودیت و با کارمزد در حد صفر معانله میشود و عرضه و تقاضا هست. سازمان ۶ سال بازار را زمین زدهاند و بابتش کارمزد و مالیات فروش میگیرند و با یک خرید و فروش سهم ۲.۵ درصد سرمایه ات دود میشود کارمزد خادمین سازمانی و دولت میشود!!! هر زمان که با امور سهام یا بخشهای مرتبط در سازمان بورس تماس میگیریم و نسبت به دستکاری قیمتها، افتهای سنگین بازار و رفتارهای غیرمنصفانه برخی بازیگران اعتراض میکنیم، تنها پاسخی که دریافت میکنیم این است: «همه چیز تابع عرضه و تقاضاست.» پس بهتر هست سازمان را تعطیل کنید و عرضههای کاغذی و عرصه اولیه هایی هم که به بازار قالب میکنید هم تعطیل کنید و بازار را رها کنید و بگذارید عرضه و تقاضا کارش را بکند و این همه کارمزد سنگین نگیرید.
دولت، سران قوا، سازمان بورس، ناظر بورس، سازمان بازرسی و قوه قضائیه، مجلس، رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، آقای همتی و فرزین و پزشکیان
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه