چرا مسئولین جلوی افزایش بی‌رویه اتباع افغان را نمی‌گیرند؟
سوال

چرا مسئولین جلوی افزایش بی‌رویه اتباع افغان را نمی‌گیرند؟

درست است اتباع افغان برادران دینی ما هستند، ولی افزایش بی رویه تبعاتی برای هر ایرانی دارد من جمله کاهش نیروی کار ایرانی و بیکار شدن جوان ایرانی و به دنبال آن پدید آمدن مشکلات اقتصاد عدیده دیگر. افزایش انواع بیماری‌ها به دلیل واکسینه نبودن اکثریت اتباع به خطر افتادن امنیت اجتماعی به دلیل غیرقابل شناسایی بودن اتباع. افزایش مصرف انواع انرژی آب و برق و گاز. عدم توجه و تمرکز کافی بر امکانات رفاهی ایرانیان به دلیل افزایش جمعیت اتباع. بنده شاغل در یکی از مراکز درمانی هستم و طبق آمار بیش از نصف متولدین در ماه افغان هستند واقعا باید تا دیر نشده فکری اندیشید.

اتباع، ورود بی رویه اتباع، واکسینه، مسئولین، امنیت اجتماعی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
09:10 - 25 شهریور 1403

2 بازنشر7 واکنش
20٫1k بازدید



10 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili25 شهریور 1403
در پاسخ به
مطالبه

درخواست نصب توربین‌های بادی جهت تولید برق در شهر میمه

در پی نطق میان دستور جناب آقای حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شریف شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، مورخ ۹۴/۰۵/۱۹ در صحن علنی مجلس در خصوص تسریع نصب ۴ دستگاه توربین بادی در بخش میمه، آقای آرش کردی مدیر عامل وقت شرکت توانیر نامه‌ای به آقای مهندس انجم شعاع معاون محترم وقت حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو به این مضمون نوشت: «احتراماً بازگشت به نامه شماره ۴۰۰/۲۶۵۲۲/۹۴ مورخ ۱۳۹۴/۵/۲۴ در خصوص تذکر شفاهی آقای حاجی نماینده محترم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر تقاضای تسریع در نصب ۴ دستگاه توربین بادی در بخش میمه به استحضار می‌رساند مراتب برای مطالعه فنی-اقتصادی طرح طی رونوشت نامه با سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) هماهنگ و ابلاغ گردد تا در راستای ضوابط و مقررات جاری و با نظر مساعد اقدام نماید.» اما اکنون با گذشت نزدیک به یک دهه، هنوز مردم شهر میمه شاهد نصب توربین‌های بادی جهت تولید برق از طریق انرژی‌های پاک در شهر میمه نمی‌باشند. ضروری است رسیدگی فوری به این امر در جهت نصب توربین های بادی در بخش میمه در راستای تولید برق از طریق انرژی های پاک، از سوی مسئولین مربوطه مطمح نظر قرار گیرد.

وزارت نیرو

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌سلمان رازی‌
@SalmanRazi25 شهریور 1403
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌سلمان رازی‌
سلمان رازی

@SalmanRazi  •  23 شهریور 1403

ضرورت ساماندهی و بازگرداندن تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان
مطالبه

ضرورت ساماندهی و بازگرداندن تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان

در چند ماه اخیر افزایش بی سابقه اتباع بیگانه باعث مشکلات عدیده ای برای کشور شده بطوری که این اشخاص که با بررسی میدانی جمعیتشان خیلی بیشتر است از آنچه گفته می‌شود ، با استفاده از یارانه پنهان باعث گرانی مواد غذایی شده‌اند، باعث شلوغی وسایل حمل و نقل و مصرف بیشتر سوخت شده‌اند که ممکن است قیمت بنزین افزایش یابد و مشکلاتی مانند افزایش مصرف آب و برق و گاز و اینترنت ، کمبود شغل به واسطه اشتغال اتباع، کمبود امکانات آموزش و پرورش ، کمبود مسکن، افزایش جرم و جنایت، هزینه‌های درمان و .... این اهمال و کم کاری برخی مسئولین ناشی از چیست؟

وزارت امور خارجه، اداره کل امور اتباع وزارت کشور، وزارت کشور صدا وسیما خبرگزاری ها، پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، دولت و مجلس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@rezankf25 شهریور 1403
در پاسخ به
ک
کاشونی

@rezankf  •  20 بهمن 1402

خواستار حذف مدارس تیزهوشان هستیم

پویش فارس من
مطالبه

خواستار حذف مدارس تیزهوشان هستیم

وجود این گونه مدارس که معمولا دانش آموزان با آزمون در آن قبول می‌شوند علاوه بر ایجاد اختلاف طبقاتی و احساس خود برتر بینی دانش‌آموزان تیزهوش باعث می‌شود، تنها عده‌ای خاص به دانشگاه‌های برتر بروند و مردم عادی، روستایی‌ و عشایر به دانشگاهای برتر راه پیدا نکنند. همچنین وجود این مدارس مافیا هم ایجاد کرده است برخی آموزشگاه‌ها در تلاش هستند تا با چاپ کتاب‌های تست‌زنی و گرفتن آزمون‌های متعدد از دانش‌آموزان علاوه بر وارد کردن فشار به دانش آموزان، تنها عده‌ای که پولدار هستند و به این آموزشگاه‌ها پول داده‌اند بتوانند فرزندشان را به مدارس برتر همچون تیزهوشان و نمونه دولتی بفرستند و این برای مردم عادی قابل قبول و خوشایند نیست. بماند که دانش‌آموزانی هم که در این مدارس درس می‌خوانند نیز احساس موفقیت چندانی هم نمی‌کنند. درخواست والدین دانش‌آموزان و دانش‌آموزان از مسئولان مربوطه این است که مدارس سمپاد را از نظام آموزشی حذف کنید.

وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌علی خدری‌
@Ali_Khedri25 شهریور 1403
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌علی خدری‌
علی خدری

@Ali_Khedri  •  24 شهریور 1403

مطالبه

تقاضای ساخت سری جدید برنامه مهمانی

طبق آمار دو برنامه جز پرطرفدار ترین های شبکه نسیم قرار گرفتند، یکی مهمانی و یکی برمودا، خبر از ساخت سری جدید برمودا هست ولی آقای خوشرو (مدیر شبکه نسیم) در مصاحبه شان چیزی در رابطه با سری جدید برنامه مهمانی نگفتند و درحال حاضر این برنامه از شبکه نسیم بازپخش میشود، تقاضا میشود که سری جدید این برنامه ساخته شود.

شبکه نسیم، برنامه مهمانی، صدا و سیما، صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، سید محمدرضا خوشرو

0
100
گزارش از مطالبه

@sootzan25 شهریور 1403
در پاسخ به
آمار مربوط به زاد و ولد صحیح نیست... این آمار فقط مربوط به یک زایشگاه در یکی از استان هاست که کلیه اتباع استان برای زایمان فقط حق استفاده از همان زایشگاه را داشته اند...

@user17067106612825 شهریور 1403
در پاسخ به
حمایت شد از این پویش هم حمایت فرمایید .https://farsnews.ir/user170671066128/1725866868264033755
ع
علی م

@user170671066128  •  19 شهریور 1403

مطالبه

خط اتوبوس میدان نوبنیاد به میدان هفتم‌تیر راه‌اندازی شود

همزمان با احداث بزرگراه طبقاتی شهید صدر در سال ۱۳۹۲ ، ایجاد خط تندرو BRT مطرح بود که در آن مقطع قرار بود با ایجاد مسیر ویژه سایر خطوط اتوبوسرانی جهت تسهیل در تردد خودروهای شخصی حذف شوند که به دلایل فنی و حجم بالای ‌ترافیک ایجاد خط ویژه در بزرگراه صدر اجرایی نشد و متأسفانه فقط خطوط اتوبوس فعال در این بزرگراه حذف شدند و تبعات آن با افزایش استفاده از خودروهای شخصی و ترافیک و آلودگی هوا قابل رویت و غیر قابل انکار می باشد. از سوی دیگر یکی از مشکلاتی که سهم زیادی در افزایش استفاده از خودروهای شخصی و در نتیجه ایجاد ترافیک و راه بندان نقش دارد ، حذف خطوط اتوبوسرانی با توجیهاتی نظیر وجود خطوط موازی یا مترو و همپوشانی خطوط غیرمرتبط ! که علت اصلی این امر یعنی کاهش مسافران در خطوط عادی ضعف سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در سنوات قبل می‌باشد که نمونه آن حذف خط اتوبوسرانی از مبدای پایانه شهید دستواره ( میدان نوبنیاد ) به میدان هفتم تیر بود که در آن سال‌ها با بهانه ایجاد یک خط تندرو که هیچ گاه راه اندازی نشد و فقط یک خط معمولی با کد ۱۰۶ پایانه لاله به پایانه شهید افشار که توامان با خودروهای شخصی و ترافیک حاصل از آنها در بزرگراه های شهید مدرس ، شهید صدر و ارتش تردد دارد و جهت افزایش مسافران این خط عادی بود که نتیجه این اقدام افزایش استفاده از خودروهای شخصی در مبداء و مقصد مسیر به علت تعدد ادارات، شرکت ها، مراکز اداری و خدماتی و... و همچنین محلات اطراف بزرگراه شهید صدر و شهید مدرس می‌باشد که راه بندان شدید در بزرگراه شهید صدر و شهید مدرس که در برخی ساعات این دو بزرگراه به یک پارکینگ بزرگ خودرو تبدیل می شوند. مشکل مطرح شده در خصوص خط میدان نوبنیاد میدان هفتم تیر است و احیاء و راه‌اندازی مجدد این خط در طول بزرگراه شهید صدر و شهید مدرس جهت کاهش مخاطرات حذف خطوط اتوبوسرانی منتهی به میادین اختیاریه، قدس، تجریش و پایانه مترو شهید حقانی در سنوات قبل بوده و با این اقدام علاوه بر کاهش ترافیک در این معابر؛ شاهد بهبود وضعیت تردد در مناطق ۱ و ۳ خواهیم بود و علاوه بر ساکنان اطراف، شهروندان شاغل در اماکن اداری، تجاری، خدماتی و شرکت‌های متعدد در اطراف میدان نوبنیاد، خیابان پاسداران، فرمانیه، کامرانیه‌، چیذر، قیطریه‌، اختیاریه، خیابان شریعتی، ظفر و میرداماد، عباس‌آباد، میدان آرژانتین‌، خیابان شهید مطهری و شهید بهشتی، میدان هفتم تیر و ابتر بودن خطوط در این میدان به سمت مناطق شمالی شهر رفع خواهد شد و از پارک و تردد بالای خودروهای شخصی در معابر اصلی و فرعی یاد شده جلوگیری خواهد شد. دو ملاحظه در این خصوص لازم است: اول: فقدان خط یاد شده شاید در مبداء و مقصد بعلت وجود ایستگاه متروی نوبنیاد از خط ۳ و ایستگاه متروی شهدای هفتم تیر از خط یک کمتر خودش را نشان بدهد ولی در طول مسیر بزرگراه های شهید صدر و شهید مدرس به علت حذف سایر خطوط اتوبوسرانی منتهی به مرکز شهر، مشکل بسیار حاد و غیر قابل تصور است. دوم: اکثر مسافران این خط شاغل در شرکت ها، ادارات، اماکن خصوصی و نیروهای خدماتی می‌باشند و از مناطق جنوب، جنوب شرقی و غربی و شهرهای اطراف تهران مجبور به جابجایی هستند و وسع مالی ضعیفی جهت استفاده از چند خط اتوبوس یا تاکسی دارند. با توجه‌ به اینکه یکی از برنامه های شهرداری ، افزایش سهم حمل و نقل عمومی بالاخص اتوبوس و مترو در شهر و کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌باشد تقاضا دارد در خصوص احیاء و راه اندازی خط اتوبوس میدان‌ نوبنیاد ( پایانه شهید دستواره ) به میدان‌ هفتم تیر اقدامات لازم از مبادی ذیربط در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و کمیته حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام پذیرد.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک، شهرداری منطقه یک تهران، شورای اسلامی شهر تهران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌محمد‌
@RAYKA1025 شهریور 1403
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌محمد‌
محمد

@RAYKA10  •  15 شهریور 1403

ایجاد تقاطع غیرهمسطح در تقاطع خیابان قزوین، امامزاده حسن و دوراهی قپان
مطالبه

ایجاد تقاطع غیرهمسطح در تقاطع خیابان قزوین، امامزاده حسن و دوراهی قپان

متاسفانه مدتهاست به دلیل وجود تقاطع همسطح در خیابان قزوین ( دوراهی قپان )خودروهایی که از غرب به شرق خیابان قزوین حرکت می‌کنند در تقاطع همسطح دوراهی قپان با خودروهایی که قصد ورود به خیابان امامزاده حسن را دارند اصطلاحا شاخ به شاخ می‌شوند و موجبات سردرگمی رانندگان و تصادف و ترافیک های بی مورد و خطرناک در این محدوده می‌شوند. این در حالی است که در ساعات پیک ترافیکی شهر این دوراهی کاملا قفل و بسته می‌شود و ترافیک این تقاطع به خیابان‌های اطراف منتقل می‌شود. همچنین شهرداری تهران با ایجاد تقاطع غیر همسطح (روگذر یا زیرگذر)می‌تواند به راحتی این معضل بزرگ را در این محله حل کنند. ولی تاکنون هیچ اراده‌ای از شهرداران قبلی تهران در این زمینه دیده نشده است. امیدواریم جناب آقای زاکانی شهردار انقلابی تهران به همراه شهرداران محترم منطقه ۱۰ و ۱۷ شهرداری تهران نسبت به ساخت تقاطع غیر همسطح در دوراهی قپان اقدامات لازم و فوری را انجام بدهند و این طرح را در اولویت طرح‌های عمرانی شهر تهران قرار دهند تا معضل تصادفات و ترافیک‌های بی مورد این منطقه حل شوند و موجبات رضایت شهروندان را فراهم کنند.

شهرداری شهر تهران، شورای شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۰، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، شهردار منطقه۱۷، ریاست شورای شهر تهران، دوراهی قپان، امامزاده حسن، شهرداری تهران، تقاطع

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Hamid135526 شهریور 1403
در پاسخ به
با سلام و وقت بخیر ؛، از پویش شما حمایت شد در صورت تمایل لطفا از پویش با عنوان « درخواست اتصال و احداث ادامه بزرگراه شهید باقری تا بلوار ارتش شهر تهران » حمایت فرمایید . لینک پویش :https://farsnews.ir/Hamid1355/1724616482146531042با تشکر از همراهی شما
ح
حمید معصومی

@Hamid1355  •  4 شهریور 1403

درخواست اتصال و احداث ادامه بزرگراه شهید باقری تا بلوار ارتش شهر تهران
مطالبه

درخواست اتصال و احداث ادامه بزرگراه شهید باقری تا بلوار ارتش شهر تهران

بزرگراه شهید باقری یکی از بزرگراه های شمالی جنوبی در شرق تهران است که بر اساس طرح جامع حدفاصل بزرگراه شهید بابایی تا بزرگراه شهید یاسینی با طول تقریبی ۹ کیلومتر به مرور زمان از سال ۱۳۷۵ تا کنون به وضعیت فعلی رسیده است . هر چند این بزرگراه تا اواسط دهه ۸۰ فقط حدفاصل بلوار استقلال تا خیابان دماوند با تقاطع های همسطح و دوربرگردان های متعدد در دسترس قرار داشت. یکی از گره‌های اصلی این بزرگراه عدم اتصال به ضلع شمالی یا مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید بابایی می‌باشد که در دوره فعلی مدیریت شهری ( جناب آقای دکتر زاکانی ) و دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران ، پس از ۱۲ سال با معارضان ضلع شمالی بزرگراه شهید بابایی توافق حاصل شد و احداث دسترسی ها شامل مسیرهای جنوب باقری به غرب بابایی و شرق بابایی به جنوب باقری در حال اجرا و پیگیری می باشد . یکی از معضلات فعلی در شرق و شمال شرق تهران فقدان مسیرهای شمال به جنوب و بالعکس حدفاصل بزرگراه لشکرک تا بلوار نیروی زمینی ارتش است که با توجه به شیب شدید ، تند و خطرناک بزرگراه لشکرک و خارج از شهر بودن مسیر از طریق گردنه قوچک ، امکان استفاده از این مسیر نیز فراهم نمی باشد و به همین دلیل تنها راه ورودی به بزرگراه شهید باقری و شرق و جنوب تهران از بزرگراه ارتش و بخش شرقی منطقه یک ، بلوار نیروی زمینی ارتش می باشد که باعث تشدید ترافیک ، راه بندان ، اتلاف وقت و افزایش آلودگی هوا در بلوار ارتش و نیروی زمینی ، بزرگراه شهید بابایی و سایر معابر اصلی و فرعی منطقه می شود . بر همین اساس از مسئولان محترم شهرداری تهران و شورای شهر تهران تقاضا دارد با اتصال ادامه بزرگراه شهید باقری حدفاصل بزرگراه شهید بابایی تا بلوار ارتش از ضلع غربی بوستان یاس فاطمی شمالی و مابین اراضی حریم شهر تهران که مسیر در حدود دو کیلومتر می باشد علاوه بر رفع معضلات ترافیکی ، دسترسی ها به طرز مطلوبی بهبود یافته و خطرات تصادف دائمی بالاخص خودروهای سنگین در مسیرهای شیب دار خیابان استخر ، بزرگراه لشگرک و بلوار نیروی زمینی ارتش برای همیشه رفع خواهد شد . یادآوری یک مطلب از سالیان قبل به جهت ارتباط با موضوع فوق ضروری می باشد که احداث ادامه بزرگراه شهید باقری حدفاصل بلوار استقلال تا بزرگراه شهيد بابایی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۷ در تعليق قرار داشت و از فهرست طرح های بزرگراهی شهر تهران خارج و احداث آن منتفی شده بود كه با پیگیری های صورت گرفته و راهكار ارائه شده ( عبور از مسير بلوار گلستان تا شهيد بابایی ) مسير بزرگراه با کمترین آسيب به جنگل و فضای سبز و با تحميل هزينه كمتر به بيت المال ، معابر شرق تهران را از بن بست خارج نمود و مسیری که هم اکنون در دسترس است. حاصل تلاش آن سالها و پیگیری‌های صورت گرفته در زمان مدیریت شهری شورای دوم و سوم شهر تهران ( ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ ) می باشد که هر چند در اين مسير شاهد برخی نامهربانی ها ، سنگ اندازی ها از سوی معارضان ، ساکنین و شهرک های اطراف بودیم که به همراه تعدادی از کارشناسان شهرداری اعلام می‌داشتند احداث بزرگراه شهید باقری حدفاصل استقلال تا بابایی ضرورتی ندارد و تردد از مسیر بلوار هنگام و خیابان استخر انجام خواهد شد که اگر این مسیر آن زمان ساخته نمی شد علاوه بر قفل شدن معابر و محلات منطقه ۴ و فراهم نبودن شرایط سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و رسانه ای فعلی ، با هزینه هزاران میلیارد تومان مسیر رفع معارض نمی شد و احداث بزرگراه بطور عملی برای همیشه در بلوار استقلال متوقف می ماند . این مطلب بدین لحاظ گفته شد که اقدام به موقع در هر موضوعی بار زیادی از شهر و شهروندان بر می دارد و هم اکنون تلاش های شهردار محترم تهران ( جناب دکتر زاکانی ) و همراهان ایشان در همان راستا ارزیابی می شود و رفع گره های عمرانی ، ترافیکی و ... بسیاری در دوره ایشان شروع یا به نتیجه رسیده که با ساخت و تکمیل مسیر دو کیلومتری ادامه بزرگراه شهید باقری حدفصل بزرگراه شهید بابابی تا بزرگراه ارتش از این طریق بخش قابل توجهی از ترافیک منطقه کاهش خواهد یافت که در حال حاضر راه  اتصال این دو بزرگراه مهیا شده و با یک کار کارشناسی و هزینه مالی اندک نسبت به سایر پروژه‌های مشابه می‌توان هر چه زودتر آنرا محقق کرد و با توجه به اینکه محور عبور بزرگراه در محدوده اراضی حریم منطقه یک و مجاور ضلع غربی بوستان یاس فاطمی شمالی قرار دارد پس از احداث مسیر اراضی بایر و بدون درخت اطراف بزرگراه شهید باقری جهت جلوگیری از تصرف اراضی ، ساخت و ساز غیرمجاز توسط شهرداری تهران درختکاری صورت پذیرد.

شهرداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، شهرداری منطقه یک تهران، شهید باقری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌رضا پردیس‌
@R_Pardis28 شهریور 1403
در پاسخ به
همزبانان افغان که بروند، یا سوریها می آیند یا از تانزانیا و بنگال و ... اقتصاد ایران بیمار و منکر است (نمونه: بیشترین اسراف بنزین در دنیا). اصلا اگر منابع طبیعی خوزستان نبود، وضع ما از افغانستان بدتر بود، چون افغانها از ما بیشتر کار می کنند. اگر افغانها بروند، اقتصاد ایران فرو می پاشد.