درخواست دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بازنگری در نحوه برگزاری امتحاناتمطالبهدرخواست دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بازنگری در نحوه برگزاری امتحانات
با سلام، وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین ریاست محترم جمهور؛ از طرف جمعی از دانشجویان مقاطع تکمیلی دانشگاه های آزاد اسلامی، دانشگاه های دولتی، دانشگاه های پیام نور و سایر دانشگاه های کشور، پیام و مطالبه ای خدمت شما داریم. با توجه به اینکه وزارت محترم علوم تصمیمی اتخاذ کردند مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات مقاطع تحصیلات تکمیلی، ما دانشجویان این مقاطع هم در راستای پاسداشت حقوق به حق خود بیانیه ای صادر میکنیم و درخواستمان را تا رسیدن به نتیجه مطالبه کرده و پیگیر خواهیم بود. مقطع تحصیلات تکمیلی مقطعی عمدتا و غالبا پژوهش محور، تحقیقات محور و نیازمند کار جمعی در محیط علمی و تحقیقاتی به صورت حضوریست. تمام نکته ی مطالبه ما هم در همین است، مطالبه ی "حضوری بودن برگزاری کلاس ها" که از زمان آتش بس مدام گوشزد شدیم ولی با توجه به رفتار مسئولین بابت پیگیری یا حتی پاسخ ندادن یا حتی عذرخواهی نکردن از این همه بار روانی که به ما تحمیل کردند، برای چندمین بار مطالبه مان را طرح میکنیم و به جدی ترین شکل پیگیری خواهیم کرد. حال دلایل این مطالبه و درخواستمان را شرح میدهیم: ۱- شروع مطالبات ما از زمانی بود که وزارت محترم علوم در دوره قطعی اینترنت، حتی نگرانی یا موضعگیری مشخصی درباره وضعیت داوطلبان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ابراز نکرد. چرا که نه تنها سیمکارتی با اینترنت بین الملل به ما تعلق نگرفت بلکه اکثر مراکز دانشگاهی به استثنای چند دانشگاه خاص اینترنتی برایمان تهیه نکردند تا به کارهای تحقیقاتی یا حداقل ممکن برای تهیه ی پایان نامه ها یا پروپزال ها استفاده کنیم. ۲- بعد از مطالبه مان هم وزارت محترم علوم اعلام کردند که برای دانشجویانی که تا تاریخی مشخص پروپزال هایشان را تصویب کنند امکان حذف ترم فراهم است، این حذف ترم هیچ دردی را از باب تحقیقاتمان دوا نمیکرد و فقط کلاسهای تئوری و مجازی بی کیفیت را برای مدت محدودی به تعویق می انداخت. ۳- کلاس های مجازی برگزار شده عمدتا در زمان قطعی اینترنت و زمانی برگزار شدند که علاوه بر استرس ناشی از جنگ، استرسی را هم مسئولین به همین منوال به ما عرضه داشتند چرا که ظاهرا بعد از این همه سال که از تحصیلمان میگذرد متوجه شدیم تنها چیزی که برای مسئولین مهم نیست رعایت حفظ آرامش است آن هم در این شرایط اقتصادی! ۴- اگر شرایط کشور خدا را شکر به حال عادی بازگشته و امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری فراهم است، پس چرا حداقل چند هفته ی منتهی به امتحانات را اعلام نکردید تا به صورت حضوری در محل دانشگاه تحصیل میکردیم، چند هفته هم برایمان کافی بود. ۵- اگر این چنین نگران این هستید که سطح آموزشی با امتحان مجازی پایین بیاید پس چرا حداقل اینترنتی به ما ندادید تا سطح تحقیقاتمان پایین نیاید؟ تحصیلات تکمیلی تمام و کمال در اختیار پژوهش باید باشد که از راه ارتباط حضوری و نیز ارتباط با جهان میسر است. آقای محترم وزیر علوم و رئیس جمهور محترم، دغدغه ی معیشت و اینکه حین تحصیل برای کمک به معیشت باید به کمک خانواده هایمان برویم آن هم با مشاغل غیر مرتبط که بسیار بر روند تحصیلی مان تاثیر گذاشته را نمیتوانید حل کنید اشکالی ندارد حداقل آرامش روانمان را بسازید هزینه ی مالی برایتان ندارد قول می دهیم به هیچ عنوان نداشته باشد. در پایان این مطالبه، درخواست داریم، درخواستمان این است که "امتحانات حضوری" لازمه اش "کلاس های حضوری" یا حداقل با کیفیت است. لذا درخواست برگزاری امتحانات به همان شیوه ی مجازی بی کیفیت را داریم.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، نهاد محترم ریاست جمهوری
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه