12 اردیبهشت 1405

نحوه برگزاری امتحانات نهایی ۳ ماه دیگر مشخص می‌شود

دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم هنوز نمی‌دانند که امتحانات‌شان داخلی یا نهایی است و حالا آموزش‌وپرورش می‌گوید محصلان تا ۱۰ مرداد باید صبر کنند.

پیگیری انجام شده برای پویش را چگونه ارزیابی میکنید

10 رأی  •  نظرسنجی پایان یافته است.
فقط ایجادکننده نظرسنجی می‌تواند لیست رأی‌دهندگان را ببیند
ع
عزت اله امرایی

@Azat2070  •  31 فروردین 1405

چرا امتحانات نهایی باید به تعویق بیفتد
پیشنهادها

چرا امتحانات نهایی باید به تعویق بیفتد

در فارس، چند پویش با عناوین مختلف برای تعویق امتحانات نهاییِ پایه‌های ۱۱ و ۱۲ درج شده است؛ اما من می‌خواهم از زاویه دیگری، دلایل این تعویق را به‌عنوان دبیری که با دانش‌آموزان سروکار دارم بیان کنم. ۱- بر اساس آمار، بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان در شهر هستند. این عده از نهم اسفند به خانه اقوام و بستگان رفته‌اند که مجالی برای درس خواندن نیست. ۲- تعطیلی کلاس‌های درس و این‌که حتی با وجود تمام کاستی‌هایی که آموزش مجازی دارد، این آموزش با دوران کرونا قابل مقایسه نیست. در زمان کرونا ساعات درسی کامل بود و ارسال فیلم و… از طریق ایتا و… به شاد کمک می‌کرد؛ اما اکنون نه اینترنت وجود دارد و نه زمان، که به یک‌سومِ ساعتِ درس کاهش پیدا کرده است. ۳- صدای بمب و موشک دشمن در برخی شهرهای غربی و مرکزی به حدی زیاد بود که حتی خواب هم مشکل بود؛ حالا استرس و... ترس و ناامیدی. ۴- شهادت یا مجروحیت اعضای خانواده یا اقوام و بستگان و نزدیکان و همسایگان، روحیه‌ای برای درس خواندن نمی‌گذاشت. ۵- برخی از خانواده‌ها اعضا یا بستگانشان در پای لانچرها یا خط مقدم جبهه بودند که به‌ جای باز کردن کتاب، بیشتر سجاده و دعا و نماز برای سلامتی عزیزانشان باز بود. ۶- تعداد زیادی از دانش‌آموزان، فرزندان همین مردمی هستند که پای کار هستند. صبح‌ها در مساجد و خانه‌ها مشغول درست کردن پرچم ایران، غذا، ظهرها مشغول توزیع بسته‌های معیشتی و کارهای فرهنگی، و شب‌ها پرچم بر دوش، همراه خانواده، در خیابان تا ساعت یک یا دو بامداد بودند. ۷- در برخی شهرها دانش‌آموزان بسیجی و عضو گروه‌های جهادی در پست‌های ایست‌وبازرسی مشغول خدمت هستند یا همراه گروه‌های جهادی در حال تعمیر خانه‌های مردم، پاک کردن خانه‌های بمباران‌شده و کلاً در حال خدمت به مردم هستند. در چنین شرایطی، برگزاری امتحانات نهایی و مخصوصاً ترمیم معدل باید حداقل به اندازه روزهای جنگ به تعویق بیفتد. تعویق امتحانات نهایی برای فرهنگیان و خودِ وزارت هم مناسب است، چرا که در چنین شرایطی با کمبود زیرساخت‌ها ـ از جمله مدارس بمباران‌شده و اینترنت و... ـ تصحیح تعداد زیادی اوراق امتحانی بسیار سخت است. حتی اگر تعویق امتحانات سبب تأخیر در شروع دانشگاه‌ها، مثلاً به مدت سه ماه، شود، می‌توان این سه ماه را در تابستان ۱۴۰۶ جبران کرد.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
16:43 - 12 اردیبهشت 1405

1 واکنش
1774 بازدید