تصویر سربرگ نمایه‌ی ‌741***8‌

741***8

@user1709101671468970331
تاریخ پیوستن: مرداد 1402
پاسخ داد
@user17750472093111 اردیبهشت 1405
مطالبه

انتقاد به افزایش حقوق اعضای هیئت علمی

در بحبوحه جنگ تمام‌عیار، بیکاری صدها هزار نفر و کوچک‌تر شدن سفره مردم، حقوق اعضای هیئت علمی حدوداً دو برابر شده و اکنون میانگین آن به ۱۰۰ میلیون تومان (در برخی موارد تا ۲۰۰ میلیون تومان) رسیده است. شورای حقوق و دستمزد در ۲۷ اسفند، مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که حقوق اعضای هیئت علمی را تقریباً ۷۵ درصد افزایش داد که با افزایش سال جدید مجموعاً به ۱۰۰ درصد رسیده است. این تبعیض، آن هم در شرایطی که معیشت مردم در خطر است، غیرقابل دفاع بوده و خواستار ابطال آن هستیم. ۱. شکاف حقوقی و کوچک شدن سفره مردم جنگ، صدها شغل را نابود کرده و کسب و کارهای خرد تحت فشار است. در چنین شرایطی، افزایش صددرصدی حقوق اعضای هیئت علمی و فاصله چند برابری آنها نسبت به سایر حقوق‌بگیران، یک شکاف طبقاتی عمیق ایجاد کرده است: · اعضای هیئت علمی: میانگین حقوق ۱۰۰ میلیون تومان (بدون سقف و معاف از مالیات پلکانی) · کارمندان دکتری و معلمان باسابقه: ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان · کارگران: حدود ۲۵ میلیون تومان · نیروهای مسلح: با وجود جانفشانی در خط مقدم، از این افزایش‌ها بی‌نصیب مانده‌اند. · بازنشستگان: پس از عمری تلاش صادقانه، با حداقل حقوق این ارقام یعنی افزایش ۱۰۰ درصدی برای یک قشر، و در مقابل، فاصله چند برابری دستمزد نسبت به دیگران. ۲. نقض آشکار قوانین کشور این مصوبه چندین قانون را زیر پا می‌گذارد: · قانون اساسی: اصول ۱۹، ۲۰ و ۲۸ در خصوص عدالت اجتماعی و نفی هرگونه تبعیض · ماده ۸ قانون هماهنگ پرداخت (۱۳۷۰): حقوق کارمندان دکتری نباید از ۸۰ درصد اساتید کمتر باشد ← اکنون به ۲۵ درصد سقوط کرده است. · قانون رتبه‌بندی معلمان (۱۴۰۰): حقوق معلمان باید معادل ۷۵ درصد اساتید باشد ← اکنون کمتر از ۳۰ درصد است. فاصله‌ای که قانون حداکثر ۳۰ درصد تعیین کرده، اکنون به بیش از ۲۰۰ درصد رسیده است. 3. بهانه مهاجرت نخبگان؛ توجیهی بی‌پایه حامیان مصوبه، هدف را «جلوگیری از مهاجرت نخبگان» عنوان می‌کنند. اما واقعیت این است: · اوج فرار مغزها در مقاطع دکتری و پسادکتری رخ می‌دهد، نه پس از استخدام هیئت علمی. · حقوق صد میلیونی ایران در قیاس با کشورهای همسایه هم هنوز رقابتی نیست. · عوامل اصلی مهاجرت، کیفیت زندگی، ساختار علمی و تجهیزات پژوهشی است، نه فقط پول. · تعداد دانشگاه‌های کشور زیاد است و بخشی از اعضای هیئت علمی، گزینه‌های مطرح برای فرار مغزها به شمار نمی‌آیند. 4.. اصلاح نظام دانشگاهی؛ تزریق پول کافی نیست در کشورهای پیشرفته، حقوق اساتید به عملکرد و جذب منابع گره خورده، اما در کشور ما استاد بدون شرط عملکردی، حقوق ۱۲ ماهه می‌گیرد. افزایش حقوق بدون تغییر این مدل، مشکلی را حل نمی‌کند. راهکار پایدار، اصلاح ساختاری است: · پرداخت پروژه‌محور و رقابتی به جای حقوق ثابت · ارتقای مبتنی بر حل مسائل واقعی، نه صرفاً تعداد مقالات · شفاف‌سازی جذب هیئت علمی · الزام مدیران عضو هیئت علمی به پاسخگویی عملکرد واقعی - خواسته‌های فوری از تمامی مسئولان: ۱. ابطال مصوبه و بازگشت به چارچوب قانون. ۲. توزیع عادلانه ثروت و حمایت از مستضعفین در شرایط جنگی. ۳. افزایش حقوق عادلانه و متناسب با تخصص، شایستگی و سختی کار برای همه حقوق‌بگیران دولت. ۴. شفاف‌سازی فرآیند تصویب و پاسخگویی عوامل تعارض منافع. ۵. شروع اصلاح ساختاری نظام دانشگاهی بر مبنای الگوهای رقابتی و پروژه‌محور.

ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی

@user170910167146897033118 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
ضریب ریالی وحقوق هیات علمی بالاتراز بقیه است وبایدباشد.امااگر ۱۴۰۴ضرایب یک قشر دو برابرشدبایدهمه اقشار دو برابر شود.حقوق هیات علمی صفر کیلومترنبایدازیک کارشناس با۱۰سال سابقه بیشترباشد.امسال هیات علمی پژوهشی جذب سال ۱۴۰۴که پایینترین رتبه کنکور تجربی بوده ۶۸ میلیونه،از یک پزشک عمومی ۲۵سال سابقه بیشتره
@user170910167146897033118 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
هیات علمی با پارتی و توسط استاد خود در دانشگاه حذب میشوند فراخوان داده نمیشود. ایجاد رزومه،بعد تمدید،اخرش جذب. نهایت بی عدالتی یک‌کشور است که حقوق یک کارشناس که از اول با مدرک دانشگاهی لیسانس و حتی بالاتر استخدام شده در لحظه بازنشستگی به حقوق هبلت علمی طرحی صفر کیلومتر نمیرسد.بیعدالتی محض و فساد

741***8 پاسخ داد

تصویر نمایه‌ی ‌آنتی پوپولیسم‌
@ANTIpopulism4 اردیبهشت 1405
درخواست صیانت از منزلت اعضای هیات علمی و لزوم تنویر افکار عمومی
مطالبه

درخواست صیانت از منزلت اعضای هیات علمی و لزوم تنویر افکار عمومی

خلاصه ای از وضعیت موجود: ۱-حقوق اساتید و اعضای هیات علمی مراکز پژوهشی طی یک دهه گذشته به دلیل افزایش حقوق ها به صورت پلکانی، تورم ایجادی و کسری در بودجه های تنظیمی توسط سازمان و برنامه و بودجه کاهش چشمگیری داشته، بطوریکه حقوق استادیار تازه کار در محدوده 30 میلیون تومان است و حقوق یک استاد تمام با 30 سال سابقه به زحمت به 70 میلیون تومان می رسد. این در حالی است که اعضای هیات علمی طبق قانون مشمول دریافت پاداش، اضافه کار و بهره وری و.. همچون سایر کارمندان دولت نیستند. لذا همواره فیش حقوقی کمتر از حکم کارگزینی ایشان است. 2-عدم اطلاع رسانی نادرست به بدنه دانشگاهی و کارکنان خدوم دولت باعث ایجاد برداشت ناصحیح از واژگان معلم استادیار، معلم استاد و .. شده که در اسرع وقت باید اصلاح گردند. 3-اصولا واژه افزایش حقوق زمانی صحیح است که رشد حقوق بیشتر از تورم اعلامی باشد، حال اینکه در برابر تورم های مزمن حداقل پنج سال اخیر حقوق کلیه کارکنان دولت بیش از 200 درصد کاهش یافته است. لذا ترمیم حقوق را نباید با افزایش حقوق اشتباه گرفت. 4-اساتید دانشگاه معمولا در سنی استخدام می شوند که بسیاری از کارمندان دولت دارای حداقل 15 تا 20 سال سابقه هستند. در بسیاری از فراخوانهای جذب هیات علمی بعضا از میان 100 نفر دارای دکتری تخصصی تنها یک نفر با بالاترین مدارج علمی و تخصصی جذب می گردد، هرچند اخذ مدرک دکتری و شرکت در فراخوانهای جذب هیات علمی برای همه کارکنان دولت و ... میسر و آزاد است. شرح مبسوط: همانگونه که مستحضرید شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهصد و نوزدهمین جلسه خود در مورخه ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۴ ماده واحده «الزام پشتیبانی از فعالیت­‌های علمی و تحقیقاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه­‌ها» را به هیئت وزیران، سازمان برنامه و بودجه و وزارتین علوم و بهداشت مبنی بر الزام به تصویب برنامه ها و آیین نامه های اجرایی لازم جهت ارتقاء منزلت و معیشت اعضای هیأت علمی ابلاغ نمود و از دستگاه های مذکور خواست تا گزارش اجرای این مصوبه را به صورت سالانه به شورا ارائه نمایند. در همین راستا پیگیری‌های وزرای محترم علوم و بهداشت و مساعدت مسئولین محترم دولت، منتج به تشکیل جلسه شورای حقوق و دستمزد در مورخه ۱۸ اسفند ماه گردید و مقرر شد تا ضریب ثابت حقوق مرتبه و پایه و عدد مبنای آن تغییر نماید که از تاریخ اول بهمن ماه سال ۱۴۰۴ به طور متوسط، ۶۰ درصد به دریافتی اعضای هیئت علمی افزود. همانگونه که مستحضرید برابر ماده (۶) قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان فوق‌العاده رتبه‌بندی در احکام کارگزینی معلمان تعیین شد که فوق‌العاده مذکور، درصد مشخصی از مجموع امتیازات «حق شغل» و «حق شاغل» و «فوق‌العاده شغل» معلمان عزیز است و افزایش یا کاهش آن ارتباطی با فوق‌العاده‌های اعضای هیئت علمی ندارد، طبیعتا اینکه در زمان تصویب قانون مذکور، دریافتی معلمین عزیز معادل چند درصد یک عضو هیئت علمی بوده است ارتباط معناداری با این فوق‌العاده نداشته، چرا که اولا فرمول مذکور ارتباطی با فرمول حقوق اعضای هیئت علمی ندارد و ثانیا مراتب علمی و پایه‌های متفاوت هر یک از اعضای هیئت علمی امکان چنین مقایسه‌ای را فراهم نمی‌کند. متاسفانه استفاده از عناوین استاد معلم، دانشیار معلم، استادیار معلم و... برای معلمان عزیز، این برداشت غلط را در بین عموم ایجاد نموده که حقوق این عزیزان بایستی با مراتب دانشگاهی متناظر باشد در صورتی که اهل فن به روشنی مبنای محاسبه حقوق و مزایای این دو قشر را می‌دانند. نکته بعدی استناد به ماده (۸) قانون نظام هماهنگ پرداخت مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی است که اشعار می‌دارد حقوق و فوق‌العاده شغل دارندگان مدارک دکتری و فوق‌لیسانس که در واحدهای آموزشی و تحقیقاتی دستگاه‌های مشمول این قانون اشتغال به کار دارند، نباید از هشتاد درصد (۸۰%) مجموع حقوق و فوق‌العاده شغل کارکنان مشابه مشمول قانون اعضای هیئت‌علمی دانشگاهها کمتر باشد. همانگونه که صراحتا در این مقرره آمده است، این ماده بر تناسب حقوق و فوق‌العاده شغل کارکنان دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری شاغل در مراکز آموزشی و پژوهشی با اعضای هیئت علمی اشاره دارد و چنانچه قرار باشد ملاک عمل قرار بگیرد دریافتی فعلی این عزیزان را بسیار کمتر از دریافتی فعلی خواهد نمود، چرا که متن صریح قانون صرفا به حقوق و فوق‌العاده شغل اشاره داشته است. لذا از مسئولین محترم تقاضا می گردد ۱-استفاده از عبارتهایی نظیر استادیار معلم و... که به ظاهر باعث سو برداشت از قوانین جاری گشته است اصلاح و حذف گردد. 2-دوره های آموزشی و یا اطلاع رسانی صحیح از قوانین و مقررات برای کلیه کارکنان در دستور جدی قرار گیرد و با کارکنانی که در پی ضربه به جایگاه هیات علمی هستند برخورد قاطع صورت پذیرد.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، آموزش و پرورش، دولت و وزارت بهداشت، هیات علمی، دولت سازمان برنامه و بودجه

@user17091016714689703316 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
می‌خواهید مثل اساتیدکشورهای دیگر با شما رفتار شودپس بایدحقوقتان مبتنی بر عملکرد وقراردادهای صنعتی و درآمدزایی برای دانشگاه باشد.واحد‌موظفی تدریس و عملکرد از قبل اندازه گیری شده دارید پس مثل کارمندان غیر هیات علمی هستید.ادعای نخبه برای کشور کذب است از پرداخت مبتنی بر عملکرد واهمه داریدچون عملکردی نیس

این خبر حذف شده است.

@user17091016714689703311 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سخت نیست اگر قصد باشد.حذف توهم برتری، عدم‌مقایسه با هیات علمی کشورها در حالیکه هیچ رقابتی نیست و در دیوار خود محصورن. دیدن رتبه های دانشگاه با عینک. وضعیت اب‌، هوا، محیط زیست،مسکن،امبد،تعهد،تولید،،شغل. آنوقت می‌فهند صرف تدریس و چاپ‌ مقالات تکراری با اسامی تعارفی تفاوت حقوق نجومی نیاز ندارد.

این خبر حذف شده است.

@user170910167146897033118 فروردین 1405
در پاسخ به
در پاسخ به صبا. در خارج حقوق همه حقوق بگیران بالاست.دانشگاه متشکل از استاد کارمند دانشجو است شما آموزش میدهیکارمند کارهای اجراییرا. اگر کارمند لازم‌نیست غلط می‌کنند جذب می‌کنند. الان امتیاز احکام حقوقی اساتید دو برابر شده بنابراین امتیاز احکام کارمند هم باید دو برابر بشه. پژوهش هم‌پول جدا میگیری
@user170910167146897033117 فروردین 1405
اکنون در کشور بوضوح ثابت شده‌ که مقالات بدرد نخورند. رتبه دانشگاه ها اینو بهتر نشون میده. وضعیت معیشت رفاه محیط زیست دارو‌ هوا نشون میده مقالات کپی بردارین. جذب هیات علمی مستنداتی و پارتی بازیه. کارمندان مثل اساتید دکترا و ارشد هستند فقط کارشون زیاده در اداره و فرصت تحقیق ندارند و بهشون پول نمیدن
@user170910167146897033117 فروردین 1405
در پاسخ به
نحوه جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها پر از ابهام است. در خیلی از مقالات اسامی جهت رزومه سازی درج‌ می شود.‌مقالات تاثیرگذار در بهبود فرآیندهای جامعه و زندگی مردم نیستند.‌ صرف جذب هیات علمی شدن فرد را نخبه‌نمبکند روزگاری نخبه نایاب بود حال شاگرد اول دانشگاه‌و‌دو تا مقاله میشود نخبه.
@user170910167146897033117 فروردین 1405
در پاسخ به
افزایش پلکانی در سال‌های قبل باعث نقصان در حقوق کارمندان با سابقه شد. کسی مدعی برابر مبلغ حقوق نیست.خواهان افزایش درصد یکسان سالیانه برای کارمندان و هیات علمی و نیز تغییر اعداد مبنا یا همان ضرایب ائین نامه استخدامی برای هر دو قشر کارمند و هیات علمی. مشکل معیشتی برای همه است

این خبر حذف شده است.

@user17754688862517 فروردین 1405
در پاسخ به
ببینم میتونید کاری کنید این چند نفر دیگه باقیمانده هم جلای وطن کنند😉
@user170910167146897033117 فروردین 1405
جوانی مهاجرت می‌کنه که توسط استادش جذب هیات علمی نمیشه. و بازار کار هم در ایران بجز بخش دولتی نیست. چون هیات علمی فقط چند تا اسلاید تکراری گفته نتوانسته علم را بکار بگیرد و فناوری بکند و کار تولید بشه در جامعه محصول تولید بشه.. اساتید اسم دانشجوی دلخواهش را الکی در مقالات میاره تا رزومه داشته باشند

این خبر حذف شده است.

@Edalat40517 فروردین 1405
در پاسخ به
ما بهترین سال های عمرمون رو شبانه روز و عاشقانه در دانشگاه کار کردیم و حتی به بهترین فرصت های شغلی پشت پا زدیم ، این انصاف نیست که این بی عدالتی اتفاق بیوفته و بیشتر از این خانواده کارمندان دانشگاه رو ناراضی کنه . والا بخدا بسیاری از این دوستان هیئت علمی حتی در املا و انشا هم مشکل دارن .
@user170910167146897033117 فروردین 1405
در پاسخ به و
با چشم‌خودم دیدم بهشون کار اجرایی یاد دادیم. بعد شدن مدیر ما

این خبر حذف شده است.

@user17754254632917 فروردین 1405
در پاسخ به
این تصمیم به افزایش حقوق اخیر صرفا جبران بخشی از کسر شدن دستمزد اساتید در سال‌های اخیر بوده( حذف ۳۰ درصد همسان سازی و افرایش پلکانی دستمزد). ضروری است خبرگزاری ها از انتشار مطالبی که به ضرر نخبگان کشور که سرمایه های مهم کشور هستند خودداری کنند.
@user170910167146897033117 فروردین 1405
افزایش پلکانی بسیاری از کارمندان با سابقه را نیز دچار نقصان درحقوق کرد چرا ائین‌نامه استخدامی آنان تغییر نکرده؟ کسی مدعی برابری حقوق نیست مدعی برابر افزایش درصد سالیانه برابر و نیز افزایش ضرایب ائین نامه همه حقوق بگیران

این خبر حذف شده است.

@user170910054521292500617 فروردین 1405
در پاسخ به
حضور در یک‌ محل به معنی انجام کار مشابه نیست. اساتید دانشگاه و کارمندان محترم هر کدام وظایف و آیین‌نامه مستقلی دارند که طبق آن عمل می‌کنند. متاسفانه ادمین‌های کانال کارمندان وزارت علوم، از هیچ کاری برای تخریب جایگاه اساتید دانشگاه و منحرف کردن ذهن سایر کارمندان و جامعه نسبت به آنها دریغ نمی‌کنند!
@user170910167146897033117 فروردین 1405
ائین نامه استخدامی هیات علمی تغییر کرده. اگر تورم است برای همه است بهمان نسبت تغییر ضرایب امتیاز ائین نامه استخدامی کارمندان افزایش یابد.

این خبر حذف شده است.

@Iran_iran9813 فروردین 1405
در پاسخ به
در تمام کشورهای دنیا اعضای هیئت علمی بالاترین حقوق رو دارند، حتی دانشجوهای دکتری. چون اگر استاد دانشگاه دغدغه معیشت داشته باشه چطور میخواد جوون‌های شمارو در دانشگاه تربیت کنه و برای ورود به بازار کار آموزش بده ؟
@user170910167146897033117 فروردین 1405
در پاسخ به و
تربیت؟! یا انتقال علم؟ اتفاقا استاد دانشگاه باید بتونه با علم بازار کار ایجاد کنه که اگر شده بود جوانان بعد از فارغ التحصیلی مهاجرت نمی‌کردند.کارشناسان نیز تحصیلات عالیه دانشگاهی دارند و زحمت وافر میکشند.تبغیض با این همه پله نفاق انداختن است.

741***8 پاسخ داد

@Iran_iran9813 فروردین 1405
در پاسخ به
در تمام کشورهای دنیا اعضای هیئت علمی بالاترین حقوق رو دارند، حتی دانشجوهای دکتری. چون اگر استاد دانشگاه دغدغه معیشت داشته باشه چطور میخواد جوون‌های شمارو در دانشگاه تربیت کنه و برای ورود به بازار کار آموزش بده ؟
@user170910167146897033117 فروردین 1405
در پاسخ به و
پایان نامه های با عناوین تکراری که فقط پول گرفتن و بایگانی شدن. هیچ شغلی با دغدغه معیشت عملکرد خوبی نخواهد داشت. همه مشاغل مورد نیاز است. کشورهای دیگر رفاه برای همه است.پژوهش هیات علمی باید برای کشور علم و فناوری تولید کند پولساز باشد دردی درمان کند.

این خبر حذف شده است.

@Iran_iran9813 فروردین 1405
در پاسخ به
قبل از این افزایش حقوق هیئت علمی تازه کار در وزارت علوم زیر سی میلیون تومن ! و برای وزارت بهداشت حدود سی میلیون بود. ایا برای کسی که حداقل ۱۲ سال فقط تحصیلات اکادمیک خنده دار نیست ؟
@user170910167146897033117 فروردین 1405
در پاسخ به و
بنظر تون یه کارمند ارشد فارغ التحصیل وزارت بهداشت با ۲۷ سال سابقه کار در دانشگاه بعنوان کارشناس حقوق ۲۷ میلیون خنده دار نیست؟ شما که سال اولی .

این خبر حذف شده است.

@Iran_iran9813 فروردین 1405
در پاسخ به
سلام من عضو فارس شدم تا فقط جواب شمارو بدم. اول اینکه خیلی دوست دارم میزان تحصیلات شما رو بدونم !!!! من دانشجوی دکتری یکی از بهترین دانشگاه‌های ایرانم. حقوقی که در دوره دانشجویی به من میدن بعد از افزایش معادل ۱۰ میلیون تومان است. بله فقط این مبلغ !
@user170910167146897033117 فروردین 1405
در پاسخ به و
دانشجوی دکتری رایگان تحصیل می‌کنه با منابع این‌کشور. حقوق ۱۰ زیاد هم است. بعد واقعا هیات علمی ها بجز کار تدریس چه هنری داشته اند. جذب هیات علمی بسیار پارتی بازی است.