29 اردیبهشت 1405
مطالبه

انتقاد از مصرف بنزین یارانه‌ای توسط اتباع در کشور

مشاهده شده است که اتباع خارجی، از جمله شهروندان کشور همسایه شرقی، با خودروی شخصی اقدام به سوخت‌گیری با بنزین یارانه‌ای در جایگاه‌های عرضه سوخت نموده‌اند. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر استفاده موتورسیکلت‌های متعلق به اتباع همین کشور از بنزین یارانه‌ای دریافت شده است. این رویه این پرسش را مطرح می‌سازد که چرا بنزین و گازوییل مصرفی اتباع بیگانه ساکن ایران با قیمت آزاد و بدون یارانه محاسبه نمی‌شود؟ اصلا چرا تخصیص بنزین و گازوئیل به هر کد ملی اجرا نمی‌شود که دیگر اتباع بیگانه نتوانند از یارانه ایرانیها استفاده کنند؟ به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و بهره‌مندی غیرمستحق اتباع بیگانه از یارانه‌های سوخت کشور، پیشنهاد می‌شود اجرای طرح تخصیص سهمیه بنزین و گازوئیل به هر کد ملی به صورت جدی مد نظر قرار گیرد.

وزارت اقتصاد، وزارت نفت / شركت ملی نفت ايران، وزارت کشور

M
MM A

@soorii  •  23 اردیبهشت 1405

مطالبه

سرنوشت واریز یارانه بنزین، انرژی و نان به هر کد ملی چه شد؟

قرار بود یارانه بنزین، انرژی و نان به هر کد ملی تعلق بگیرد تا فقر ریشه‌کن شود و همه ایرانیان، حتی ساکنان روستاها و مناطق محروم، از این یارانه‌ها بهره‌مند شوند. پس چه شد؟ لطفاً هرچه سریع‌تر یارانه‌ها را به‌صورت درست، عادلانه و هدفمند توزیع کنید تا هم از قاچاق جلوگیری شود و هم فقر در ایران کاهش یابد.

رئیس جمهور، دولت سازمان برنامه و بودجه، مجلس

0
100
گزارش از مطالبه
13:24 - 29 اردیبهشت 1405

53 بازدید