سامانه ملی گزارش تخلفات اداری و تکریم ارباب رجوع راه‌اندازی شود
مطالبه

سامانه ملی گزارش تخلفات اداری و تکریم ارباب رجوع راه‌اندازی شود

احتراماً، ما جمعی از شهروندان و مراجعان به نهادها، ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی، بر این باوریم که تکریم ارباب‌رجوع و رعایت حقوق شهروندی، از مهم‌ترین شاخص‌های یک نظام اداری سالم و کارآمد است. با وجود تلاش‌های ارزشمند بسیاری از کارکنان شریف دستگاه‌ها، متأسفانه در برخی موارد شاهد رفتارهای نامناسب، بی‌توجهی به شأن مراجعان و حتی تخلفات اداری هستیم که موجب نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم می‌شود. در حال حاضر، سامانه‌هایی مانند «رضایت‌سنجی کارکنان دولت»، «سوت‌زنی» و «گزارش تخلفات اداری» در برخی دستگاه‌ها فعال هستند، اما این سامانه‌ها پراکنده‌اند، هر کدام حوزه محدودی را پوشش می‌دهند و دسترسی و پیگیری آن‌ها برای عموم مردم آسان و یکپارچه نیست. از مسئولین محترم قوای سه‌گانه و به‌ویژه دولت تقاضا داریم سامانه‌ای ملی با عنوان «گزارش» راه‌اندازی شود که: - هر ارباب‌رجوع بتواند به‌صورت سریع، امن و شفاف، تجربه مثبت یا منفی خود را ثبت کند.یعنی حتی‌الامکان هر کسی که وارد این سامانه می‌شود با یک صفحه ساده روبرو شود که پیام خود را بنویسد و ارسال کند و سامانه از طریق هوش مصنوعی یا هدایتگر اینترنتی تجزیه و تحلیل کند و به سازمان مربوطه ارجاع دهد و سازمان مربوطه اگر تا ۱۴ روز رضایت ارباب رجوع را کسب نکرد،گزارش به صورت خودکار به مرجع بالادستی یا نظارتی ارسال شود. - گزارش‌ها به‌طور مستقیم و بی‌واسطه به مراجع نظارتی ارسال شود. - عملکرد ادارات و کارکنان بر اساس این بازخوردها ارزیابی و رتبه‌بندی شود. - با موارد تخلف و بی‌احترامی، برخورد قانونی و شفاف صورت گیرد. - از کارکنان خوش‌رفتار و متعهد نیز قدردانی و تشویق شود. -جهت صحت سنجی می‌توان از جوانان و نیروهای مردمی داوطلب تایید شده استفاده کرد تا با مراجعه حضوری بررسی و در سامانه اطلاع دهند و یا اینکه هر نهاد، اداره یا سازمان صفحه اختصاصی داشته باشد و تجربیات مثبت و منفی و امتیاز در آنجا توسط مردم ثبت شود. ما معتقدیم اجرای این طرح، علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، موجب افزایش اعتماد عمومی، بهبود فرهنگ سازمانی و تقویت سرمایه اجتماعی کشور خواهد شد. با امضای این پویش، از مسئولین محترم می‌خواهیم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای طراحی و بهره‌برداری از سامانه ملی گزارش را آغاز کنند.

نهاد محترم ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه جناب آقای اژه ای، سازمان تخلفات اداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
02:24 - 24 شهریور 1404
جامعه
سیاست




10 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌ایران در مسیر پیشرفت‌
@IRAN_TEHRAN24 شهریور 1404
در پاسخ به
سلام. حمایت شدید. لطفا از پویش هدفمند زیر حمایت کنید:https://farsnews.ir/IRAN_TEHRAN/1757449822536033153
شهرداری تهران مراسمات فرهنگی را در بوستان‌ها برگزار کند
مطالبه

شهرداری تهران مراسمات فرهنگی را در بوستان‌ها برگزار کند

درخواست از شهرداری تهران برای برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی در بوستان‌های تهران به منظور اصلاح فضاهای ناسالم و ایجاد محیطی سالم و معنوی فضاهای سبز و بوستان‌های تهران، که می‌بایست به عنوان مکان‌های تفریح و آرامش برای شهروندان شناخته شوند، متأسفانه به دلیل بروز رفتارهای نامناسبی همچون بی‌حجابی، سگ‌گردانی و مصرف دخانیات، به فضایی آزاردهنده برای بسیاری از خانواده‌ها و افراد متدین تبدیل شده‌اند. این مسائل نه تنها موجب آزار و اذیت شهروندان می‌شود، بلکه به ایجاد شرایط ناسالم در این فضاها نیز دامن می‌زند. برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی در پارک‌ها و بوستان‌ها می‌تواند به عنوان راه‌حلی مؤثر برای اصلاح این فضاهای ناسالم عمل کند. با این حال، با توجه به محدودیت‌های موجود و سختی‌های برگزاری این مراسمات، کافی است که این برنامه‌ها با فواصل زمانی مناسب و در برخی از بوستان‌های منتخب و متغیر، چه کوچک و چه بزرگ، برگزار شوند. این رویکرد از نظر اجرایی قابل مدیریت‌تر است. در این مراسمات، پذیرایی مختصر، برپایی غرفه‌های فرهنگی و غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی می‌تواند فضایی دلپذیر و آموزنده برای شرکت‌کنندگان ایجاد کند. این برنامه‌ها، با هدف ارتقای آگاهی دینی و فرهنگی، به تسهیل ارتباطات اجتماعی و تقویت روحیه همبستگی میان شهروندان و روحانیت کمک خواهند کرد. نهادهای مختلفی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، مساجد، پایگاه‌های بسیج و جامعه مداحان می‌توانند در این مراسمات به شهرداری تهران کمک کنند. همکاری این نهادها با شهرداری، می‌تواند به غنای محتوای برنامه‌ها افزوده و فضای معنوی بیشتری را در بوستان‌ها ایجاد کند. به عنوان مثال، سخنرانان می‌توانند در این مراسمات جهاد تبیین را به انجام رسانده و به تبیین مفاهیم دینی و فرهنگی بپردازند که این امر نه تنها آگاهی شهروندان را افزایش می‌دهد، بلکه به تقویت ارتباط روحانیت و مردم نیز کمک می‌کند. ثمرات این مراسمات می‌تواند شامل بهبود فضای بوستان‌ها، افزایش نشاط اجتماعی، ارتقای آگاهی و معنویات، و تقویت انسجام ملی باشد. با برگزاری این برنامه‌ها، بوستان‌ها به فضایی برای تعامل و گفت‌وگو میان اقشار مختلف تبدیل خواهند شد و این می‌تواند به تقویت همبستگی و اتحاد در جامعه منجر شود. ما از شهرداری تهران می‌خواهیم که با همکاری نهادهای مذهبی و فرهنگی، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را در بوستان‌های منتخب تهران برگزار کند. با این اقدام، می‌توانیم فضایی سالم و معنوی را برای شهروندان تهرانی فراهم آورده و به اصلاح فضاهای ناسالم در پارک‌ها و بوستان‌ها یاری رسانیم. همراه شوید و با حمایت از این پویش، درخواست خود را برای ایجاد فضایی سالم و معنوی در بوستان‌های تهران اعلام کنید.

شهرداری تهران، سازمان فرهنگی شهرداری های کشور، جناب آقای زاکانی شهردار تهران، سازمان تبلیغات، پایگاه های بسیج، جامعه روحانیون

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17577465438324 شهریور 1404
در پاسخ به
سلام و احترامهموطن عزیزم متاسفانه سلامت و جان ما مردم صدرا در گرو مسئولین بی فکر و*** است لطفا از پویش ما هم حمایت کنید تا صدای ما از این دیوار حائل رسانه ای به یک مسئول ارشد استانی یا کشوری برسد و درد ما رو ببینند،خداخیرتون بدهhttps://farsnews.ir/user1709100705341743776/1757445642509932169
9**9324

@user1709100705341743776  •  18 شهریور 1404

کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر صدرا استان فارس رسیدگی شود
مطالبه

کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر صدرا استان فارس رسیدگی شود

با توجه به کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر صدرا-فارس، روزانه شاهد حجم بسیار بالای شلوغی در ناوگان این شهر هستیم. با توجه به صحبت‌های اخیر دکتر کشاورزی، ریاست محترم شورای اسلامی شهر صدرا، مبنی بر کمبود ۱۹۰ دستگاه اتوبوس نسبت به سرانه جمعیتی، نارضایتی مردم از وضعیت موجود به شدت افزایش یافته است. انتظار می‌رود مسئولان استانی، به ویژه استاندار محترم، همان‌گونه که حجم بسیار زیادی از مسکن ملی را به این شهر تحمیل می‌کنند، نسبت به زیرساخت‌های لازم از جمله کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه داشته باشند و با اختصاص بودجه مناسب اقدام به کاهش نیازهای حمل و نقل شهری نمایند. رها شدن این شهر و قرار گرفتن جان و سلامت شهروندان در خطر به دلیل عدم توجه مدیران، تهدیدی جدی است که در صورت بی‌توجهی، در آینده با مشکلات و آسیب‌های بسیار زیادی مواجه خواهیم شد. علاوه بر این کمبودها، از مدیران حمل و نقل شهرداری صدرا انتظار می‌رود تمام توان خود را برای اصلاح خطوط و استفاده بهینه از ناوگان موجود به کار گیرند تا قبل از شروع مدارس، شاهد تشدید شلوغی‌ها نباشیم. جناب مسئول، چندین بار به دلیل شلوغی در ناوگان حمل و نقل عمومی، مسافران زیادی با مشکلات تنفسی و قلبی مواجه شده‌اند. پیش از آنکه جان شهروندان به خطر بیفتد، اقدام عملی صورت گیرد. لازم به ذکر است تصاویر پیوست در دو روز متفاوت برای صحت کامل این روند گرفته شده است و تا رسیدن به مقصد، تعداد زیادی مسافر به این حجم شلوغی اضافه می‌شوند.

استانداری فارس، مسئولین دولتی، فرمانداری شیراز، وزیر کشور، شهرداری صدرا، نماینده ولی فقیه شیراز، نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17562984095725 شهریور 1404
در پاسخ به
سلاماز پویش حمایت شدپویش مدیریت درست مصرف برق نیز نیاز ب حمایت دارد

تصویر نمایه‌ی ‌محمدطه🌱‌
@user170910099001700158627 شهریور 1404
در پاسخ به
کاربر دغدغه مند فارسلطفا از پویش زیر هم دیدن بفرمایید🇮🇷https://farsnews.ir/user1709100990017001586/1757844975881940916
تصویر نمایه‌ی ‌محمدطه🌱‌
محمدطه🌱

@user1709100990017001586  •  23 شهریور 1404

مقابله با گرانفروشی نانوایی ها
مطالبه

مقابله با گرانفروشی نانوایی‌ها

با عرض احترام و درود فراوان خدمت هموطنان گرامی و مسئولان ارجمند سازمان تعزیرات حکومتی ما امضاکنندگان این پویش، شهروندانی از سراسر این سرزمین هستیم که دغدغه عدالت و شفافیت در توزیع نان، به عنوان قوت غالب و کالایی اساسی را داریم. متأسفانه در ماه‌های اخیر، شاهد تخلفات سازمان‌یافته‌ای در برخی نانوایی‌ها بوده‌ایم که نه تنها به حقوق مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند، بلکه باعث هدررفت منابع ملی و تحمیل هزینه به دولت می‌شود. یکی از این تخلفات ناروا، ثبت غیرواقعی فروش نان در دستگاه‌های کارتخوان هوشمند است، به طوری که به ازای فروش یک نان، دو یا حتی سه نان در سیستم ثبت می‌شود. این عمل ناعادلانه هم باعث گران‌فروشی پنهان به مشتری می‌شود و هم زمینه را برای دریافت آرد یارانه‌ای بیشتر از دولت فراهم می‌کند. توضیح مشکل و پیامدهای آن: گران‌فروشی پنهان: زمانی که نانوا به ازای فروش یک نان، مبلغ دو یا سه نان را از مشتری دریافت می‌کند، در واقع نوعی گران‌فروشی رخ داده است. از آنجا که اغلب مشتریان رسید دریافت نمی‌کنند یا پیامک تراکنش برای آن‌ها ارسال نمی‌شود، متوجه این تخلف نمی‌شوند. این عمل به‌ویژه بر قشر کم‌درآمد که نان سهم بزرگی از سبد غذایی آن‌ها را تشکیل می‌دهد، تأثیر منفی می‌گذارد. سوءاستفاده از آرد یارانه‌ای: دولت با هدف حمایت از مصرف‌کننده و تنظیم بازار، آرد را با قیمت یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌دهد. ثبت فروش غیرواقعی، باعث می‌شود نانوایی‌های متخلف آرد بیشتری دریافت کنند. این آرد مازاد ممکن است به قیمت آزاد به فروش برسد یا به قاچاق برود که هم منابع ملی را هدر می‌دهد و هم باعث تضعیف نظام یارانه‌ای می‌شود. تخریب اعتماد عمومی: اینگونه تخلفات، اعتماد عمومی به اصناف و سیستم توزیع را کاهش می‌دهد و احساس بی‌عدالتی را در جامعه دامن می‌زند. انحراف آرد یارانه‌ای: بر اساس گزارش‌ها، برخی از این آردهای یارانه‌ای به جای تبدیل به نان و رسیدن به سفره مردم، به قاچاق می‌روند که این امر به معنای انتقال یارانه مردم به جیب سودجویان است. درخواست‌های این پویش از سازمان تعزیرات حکومتی: افزایش نظارت و بازرسی میدانی: تقاضا داریم با همکاری اتحادیه نانوایان و بسیج اصناف، بازرسی‌های سرزده و غیرمحسوس از نانوایی‌ها افزایش یابد و به ویژه به صحت عملکرد دستگاه‌های کارتخوان هوشمند رسیدگی شود. اعمال جرائم سنگین: برای نانوایی‌های متخلفی که مرتکب چنین تخلفاتی می‌شوند، جرائم نقدی سنگین و حتی لغو پروانه کسب در نظر گرفته شود تا عبرت دیگران شود. شفاف‌سازی و آموزش: از سازمان تعزیرات درخواست می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی برای نانوایان و همچنین اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره حقوق خود و نحوه گزارش تخلفات، به شفافیت بیشتر کمک کند. اصلاح سامانه نظارتی: پیشنهاد می‌شود سامانه‌ای طراحی شود که در آن شهروندان بتوانند با وارد کردن شماره کارتخوان یا شناسه نانوایی، گزارش‌های خود را از تخلف ثبت کنند و پیگیری آنلاین داشته باشند. چگونه می‌توانید به این پویش بپیوندید؟ امضای دیجیتال: با امضای این پویش، صدای خود را به اعتراض مدنی علیه گران‌فروشی و سوءاستفاده از یارانه‌های ملی تبدیل کنید. گزارش تخلف: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، آن را از طریق سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت (www.124.ir) یا سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی گزارش دهید. اشتراک‌گذاری: این پویش را در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌هایی مانند #نان_شفاف #یارانه_ملی #تعزیرات_گرانفروشی به اشتراک بگذارید تا آگاهی عمومی افزایش یابد.

وزارت جهاد کشاورزی ،تعزیرات حکومتی،اتحادیه نانوایان،

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌فرید کیومرثیان‌
@Kiumarseyan4 مهر 1404
در پاسخ به
ایده و راهکار

خرید یا ساخت تجهیز 7 رادار آواکس(AWACS) یا سامانه هشدار و کنترل هوابرد

رادار آواکس (AWACS) یا سامانه هشدار زود هنگام و کنترل هوابرد، یک سیستم راداری پیشرفته است که بر روی هواپیماهای ویژه نصب می‌شود و نقش حیاتی در نظارت، شناسایی و فرماندهی در میدان نبرد ایفا می‌کند. این سامانه به‌ویژه در عملیات‌های نظامی پیچیده و درگیری‌های هوایی مدرن اهمیت بالایی دارد: 1. برد راداری وسیع و پوشش ۳۶۰ درجه، رادارهای آواکس قادرند اهداف را از فاصله‌های بسیار دور شناسایی کنند، حتی در شرایطی که رادارهای زمینی قادر به شناسایی نیستند. این قابلیت به‌ویژه در شناسایی تهدیدات هوایی، موشکی و دریایی از فاصله‌های زیاد مفید است. 2. نظارت و فرماندهی در زمان واقعی، آواکس به‌عنوان یک ایستگاه فرماندهی هوابرد، امکان نظارت و فرماندهی در زمان واقعی را فراهم می‌کند. این ویژگی برای هماهنگی عملیات‌های نظامی و پاسخ سریع به تهدیدات ضروری است. 3. شناسایی تهدیدات در محیط‌های پیچیده، رادارهای آواکس با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، قادر به شناسایی تهدیدات در محیط‌های پیچیده مانند مناطق کوهستانی یا مناطق با پوشش راداری ضعیف هستند. این ویژگی به‌ ویژه در شناسایی هواپیماهای کم‌ ارتفاع یا پنهان‌کار اهمیت دارد. 4. انعطاف‌پذیری و قابلیت استقرار سریع، هواپیماهای آواکس به‌ دلیل ویژگی‌های پروازی خود، قابلیت استقرار سریع در مناطق مختلف را دارند. این ویژگی امکان واکنش سریع به تهدیدات و تغییرات در میدان نبرد را فراهم می‌کند. 5. پشتیبانی از عملیات‌های مشترک و چندملیتی، آواکس‌ها با فراهم کردن اطلاعات مشترک، امکان هماهنگی و همکاری میان نیروهای مختلف کشورها را در عملیات‌های مشترک فراهم می‌کنند. این ویژگی در ائتلاف‌های نظامی مانند منطقه و دشمن مشترک بسیار حائز اهمیت است. در مجموع، رادار آواکس به‌عنوان یک ابزار کلیدی در ارتقاء توانمندی‌های دفاعی و نظارتی نیروهای مسلح، نقش مهمی در حفظ امنیت ملی و پاسخ به تهدیدات ایفا می‌کند.

فرماندهی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان هوا فضا، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیرو هوایی ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان پدافندی کشور، قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء (ص)

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@MMN137610 مهر 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/MMN1376/1759275363141180403سلام وقت بخیر شما از طرف بنده حمایت شدید اگه دوست داشتین شما هم حمایت کنین
M
M.M N

@MMN1376  •  9 مهر 1404

سوال

ربات‌های تلگرامی در گناباد آزادانه فعالیت می‌کنند؛ پلیس فتا کجاست؟

سلام و خداقوت به تمامی عوامل خبرگزاری فارس بنده در یکی از شهرستان های خراسان رضوی شهرستان گناباد زندگی میکنم با اینکه این شهرستان از مرکز استان دور است و سابقه مذهبی خوبی در کل استان دارد اما با نبود قانون درست و حسابی برای حجاب و عفاف ما حتی در این شهرستان با هنجار شکنی های بسیاری مواجه هستیم لذا تقاضا داریم با راه اندازی پویش محکم و جدی این قانون پیگیری و به سرانجام برسد مطلب دیگری که دوست دارم بیان کنم این است که هیچگونه نظارت خاصی از دستگاه های نظارتی بر روی اپلیکیشن های تلگرام و اینستاگرام وجود ندارد افراد به هر نحوی که می توانند در این فضاها فساد و فحشا را تبلیغ می کنند نمونه هایی که خودم چندین بار دیدم و حتی گزارش هم داده ام ربات های تلگرامی با موضوع دوست یابی هستند این ربات ها باعث ارتباط بی قید و شرط افراد در فضاهایی می شوند که هیچ تعهد اخلاقی و قانونی وجود ندارد و باعث رشد فساد و فحشا می شوند در این ربات ها افراد سودجو و فرصت طلب با اذعان به پخش محتوای اخلاقی و فروش فیلم های منشوری از کاربران کسب درآمد می کنند و جیب مردم را می زنند بنده چندین بار پس از مواجهه با این افراد با دریافت مشخصاتی از آنها مانند شماره کارت و آیدی اکانت گزارش های خود را به پلیس فتا و اداره اطلاعات مخابره کردم اما با توجه به تعداد زیاد این ربات ها و افراد اخاذ مشکل به این راحتی ها حل نمی شود برداشت و نتیجه ای که از روش کار این افراد گرفتم این است که اکثراً به صورت تیمی و باند فعالیت می کنند و با چند گزارش به راحتی نمی توان آنها را متوقف کرد سوال اصلی من این است چرا هیچ دستگاه دولتی، نظارتی و امنیتی به این مسائل ورود جدی نمی‌کند. اکثر افرادی که در دام این افراد می افتند به دلیل ترس از آبرو جرئت شکایت به مراجع قضایی را ندارند. سودجویان و اخاذان به راحتی فعالیت خود را ادامه می دهند من در کمتر از یک هفته توانستم چهار نفر از این افراد را پیدا و گزارش کنم. طرف وقتی محتوای اخلاقی منتشر می کند شماره حساب ارائه می دهد و پیگیری برای نهادهای امنیتی کار سختی نیست پس چرا همچنان این افراد فعالیت می کنند. آیا حتماً باید یک شخص گزارش و شکایت کند تا فعالیت این افراد متوقف شود. درخواست من این است که این مجموعه موضوع را به نهادهای امنیتی برساند. فضای ایجاد شده در پیام‌رسان‌ها و ربات‌ها بسیار مخرب و وسوسه‌انگیز در دسترس است و تعداد اعضای برخی ربات ها به میلیون ها نفر می رسد. تقاضا دارم نهادهای نظارتی این موارد را با قید فوریت پیگیری کنند. دسترسی به این ربات ها با یک جستجوی ساده در تلگرام امکانپذیر است و پیدا کردن افرادی که شماره کارت ارائه می‌دهند نیز با کمی کاوش ساده است. لذا منتظر شکایت افراد ننشینید و خودتان ورود کنید. ممنون از لطف و شکیبایی شما

قوه ی قضائیه، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، پلیس فتا، جامعه روحانیت مبارز

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
@dooste_khoob17 مهر 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
دوست

@dooste_khoob  •  16 مهر 1404

پیشنهاد اختصاص وام ازدواج به مرد برای تامین مسکن و زندگی
پیشنهادها

پیشنهاد اختصاص وام ازدواج به مرد برای تامین مسکن و زندگی

با توجه به اینکه طبق شرع و قانون، پس از عقد، وظیفه تهیه مسکن و اسباب مورد نیاز زندگی به عهده مرد می‌باشد (برخلاف چیزی که در جامعه تحت عنوان جهیزیه دختر عرف هست)، لذا تقاضا دارم آن میزانی از وام ازدواج که تاکنون به زن داده می‌شده، به مرد داده شود. چون طبق دین اسلام و شرع، زن وظیفه‌ای بر تامین مسکن و جهیزیه ندارد، پس چه دلیلی دارد که وام به او داده می‌شود؟ ممکن است قانونگذار با خود فکر کرده باشد که حتما زن هم در تهیه منزل و اسباب آن مشارکت می‌کند، در حالی که اولا طبق قانون و شرع، وظیفه او نیست. دوم اینکه اگر این کار را انجام ندهد و به مرد کمک نکند (که وظیفه او هم نیست)، وام را برای خود برمی‌دارد و مرد باید با صرفا وام خود، وظیفه سنگین تهیه مسکن و اسباب آن را به دوش بکشد که این موضوع می‌تواند باعث اختلاف و خدای ناکرده جدایی در ابتدای ازدواج شود. زیرا مرد ممکن است تصور کند که چون وام به زن داده شده، زن هم (باید) در تهیه منزل و جهیزیه به مرد کمک کند، در حالی که طبق شرع و قانون چنین نیست!!

بانک مرکزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Shirazmember12 آبان 1404
در پاسخ به
لطفاً این گزارش رو ببینید و حمایت کنید 🙏‏ما ساکنین منطقه میدان سبحانی شیراز هستیم. ماه‌هاست از صدای بلند و رفتار نامناسب رستوران شاطر عباس در مجتمع امیریه عذاب می‌کشیم.‏خواب، آرامش و امنیت خانواده‌ها گرفته شده. ‏گزارش فارس نیوز: https://farsnews.ir/alirezash18/1758658808331089125
برخورد با مزاحمت‌های شبانه و هنجارشکنی در رستوران شاطر عباس شیراز
۸ MB
مطالبه

برخورد با مزاحمت‌های شبانه و هنجارشکنی در رستوران شاطر عباس شیراز

مدتی است در رستوران شاطر عباس واقع در شیراز، قدوسی غربی، خیابان سبحانی، میدان سبحانی، مجتمع تجاری امیریه، طبقه آخر، هر شب تجمعاتی با صدای بسیار بلند شامل موسیقی و رقص مختلط برگزار می‌شود که تا ساعات پایانی شب ادامه دارد. این اقدامات موجب سلب آرامش روانی خانواده‌ها، ایجاد احساس ناامنی و نقض آشکار هنجارهای اجتماعی شده است. با وجود گزارش‌های مکرر و ارائه مستندات به پلیس، تاکنون اقدام مؤثری برای توقف این مزاحمت‌ها صورت نگرفته است. ادامه این وضعیت نمونه‌ای روشن از بی‌توجهی به حقوق شهروندی و عدم اجرای قوانین است. ما خواستار رسیدگی فوری، برخورد قانونی با عوامل این هنجارشکنی، و جلوگیری از تکرار چنین مواردی هستیم.

مسئولان انتظامی و امنیتی، اداره اماکن و اتحادیه صنف رستوران‌داران، نهادهای نظارتی و قضایی، رسانه‌ها و فعالان اجتماعی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili23 آبان 1404
مطالبه

اصلاح مصوبه مغایر با قانون ارتقا بخش میمه به شهرستان

جمعی از مردم بخش تاریخی و ولایتمدار میمه با صدور بیانیه‌ای نسبت به مصوبه اخیر هیئت دولت درباره ارتقای بخش میمه به شهرستان، اعتراض خود را اعلام کردند. در این بیانیه آمده است: مردم میمه پس از سال‌ها پیگیری قانونی و کارشناسی، سرانجام شاهد تصویب ارتقای بخش به شهرستان بودند، اما مصوبه مورخ 27 تیر 1403 هیئت دولت، برخلاف ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت کشور و مغایر با قانون تقسیمات کشوری به تصویب رسید. بیانیه تأکید می‌کند: در این مصوبه برخلاف رویه قانونی کشور، بخشداری مرکزی به شهری غیر از مرکز شهرستان واگذار شده است. وزارت کشور در همه مکاتبات رسمی، نام شهرستان را «شهرستان میمه» اعلام کرده و با عنوان دو بخشی «میمه و وزوان» مخالفت کرده است. تغییر نام در جلسه هیئت دولت بدون تأیید وزارت کشور و با اعمال نظر شخصی چند نفر انجام شده است. مردم میمه ضمن تأکید بر پایبندی به قانون و حفظ وحدت، از مسئولان دولتی، قضایی و نمایندگان مجلس خواستند برای اصلاح مصوبه و اجرای صحیح آن مطابق مقررات قانونی اقدام کنند و با جلوگیری از اعمال نظرهای شخصی، زمینه تحقق حق دیرینه مردم این منطقه را فراهم سازند.

هیات دولت وفاق ملی، وزارت کشور، قوه قضاییه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌سیروس اسماعیلی‌
@Cyrus149 آذر 1404
تصویر نمایه‌ی ‌بهار 🇮🇷‌
بهار 🇮🇷

@Yas_313  •  1 مهر 1404

راهکار رفع بی عدالتی یارانه دو میلیونی فرزندان متولد ۱۴۰۵
مطالبه

طرح یارانه فرزندآوری را اصلاح کنید

️دولت چهاردهم از ابتدای فروردین ۱۴۰۵، به مادرانی که صاحب فرزند شوند، ماهانه دو میلیون تومان در قالب «کارت امید مادر» قرار است پرداخت می‌کند. ️این حمایت به مدت دو سال برای هر نوزاد شارژ می‌شود و هدف آن کمک به تأمین بخشی از هزینه‌های خوراک، پوشاک و ملزومات اولیه فرزندان است. اما نکته مغفول این طرح خوب، شامل نشدن فرزندانی است که حتی یک روز قبل از یکم فروردین بدنیا آمده باشند و این بی عدالتی هست که دیگر متولدین شامل این کمک هزینه نشوند، در صورتی که آن‌ها هم همان هزینه های خوراک و پوشاک را دارند. پس بهتر است دولت محترم از تاریخ یکم فروردین، به همه فرزندان کمتر از دو سال تا رسیدن به دو سالگی این یارانه را پرداخت کند.

دولت، سازمان هدفمند سازی یارانه ها، فرزندآوری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه