مطالبه

فشار هزینه انرژی بر خانواده های پرجمعیت

در محاسبه نرخ آب، برق و گاز، هر کنتور یک خانوار در نظر گرفته می‌شود، بدون توجه به تعداد اعضای خانواده. آیا مصرف یک خانواده دو نفره با یک خانواده شش نفره که دو فرزند خردسال دارند برابر است؟ این تصمیم فشار مضاعفی بر خانواده‌های پرجمعیت وارد می‌کند و با سیاست افزایش جمعیت و تشویق به فرزندآوری در تضاد است.

وزارت نیرو

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
09:41 - 26 بهمن 1404
اقتصاد

30 نقل قول2 واکنش
83٫2k بازدید




11 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌عمار مهدوی‌
@Ammarmahdavi26 بهمن 1404
در پاسخ به
🌴درخواست راه اندازی موتور جستجو ملی قدرتمند در فضای مجازیhttps://farsnews.ir/user176833631165/1768652156770969995🌱حمایت از محاکمه رضا ربع پهلوی در دادگاه های بین المللیhttps://farsnews.ir/user176833631165/1768512766837940597
موتور جستجوی ملی راه اندازی کنید
مطالبه

موتور جستجوی ملی راه اندازی کنید

در حالیکه دشمن در فضای مجازی و رسانه بر جوانان ما تسلط دارد و در بزنگاه ها مشکلاتی را برای ما بوجود می آورد داشتن موتور جستجوی قوی و بزرگ ملی یک ضرورت است. آمریکا، «گوگل» دارد؛ چین، «بایدو» دارد و روسیه نیز «یاندکس» دارد. چرا ما نباید موتورجستجوی قوی و در سطح جهانی داشته باشیم؟ در شأن کشورمان نیست که تا این اندازه، وابسته به گوگل آمریکایی باشد. تجربه این ایام نشان می دهد که باید به صورت جدی وارد عمل شویم. تجربه موفق پیامرسانهایی مثل ایتا و روبیکا نشان دهنده راه و ترسیم آینده ی موفق در این زمینه خواهد بود.

شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@soorii27 بهمن 1404
در پاسخ به
M
MM A

@soorii  •  8 بهمن 1404

مطالبه

جمعیت افغانها در ایران به زیر یک میلیون نفر برسد

سالهاست که افغانها به بهانه جنگ و ناامنی در ایران اقامت دارند و دولت ایران هزینه مالی سنگینی برای حضور افغانها در ایران پرداخته. اما در ۳ سال اخیر که افغانستان در شرایط ثبات و امنیت قابل قبولی به سر می‌برد و شرایط بازگشت افغانها به افغانستان کاملا فراهم شده است باز همچنان جمعیتشان در ایران چند میلیون نفری است! این مساله سوالات و نگرانی های زیادی برای مردم ایران ایجاد کرده است. بخصوص در جنگ ۱۲ روزه و اغتشاشات اخیر کشور نگرانی های زیادی در مورد حضور چند میلیون اتباع در افکار عمومی ایرانیان شکل گرفته است. با توجه به اینکه از ابتدا پذیرش افغانها در ایران موقت و در شرایط اضطرار بوده و در حال حاضر با توجه به ثبات و امنیت افغانستان، ضوابط پناهندگی شامل بیشتر افغانهای ساکن ایران نمی‌شود. سوال مهم مردم ایران اینست که کارت پناهندگی آمایش افغانها چرا همچنان تمدید میشود وقتی شرایط جنگی افغانستان پایان یافته است؟ امیدواریم دولت و مجلس برای بازگشت افغانها به افغانستان با طرف افغانی وارد مذاکره جدی شده و این پرونده با سرعت رسیدگی شود و به سرانجام برسد. جز نیروی کار موقت افغانی آن هم در مشاغل خاص و دانشجویان و سرمایه گذاران افغانی حضور چند میلیون افغانی با کل خانواده در ایران توجیه ندارد و بار مالی سنگینی به دولت و مردم ایران وارد می کند. با تشکر

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌اَمین‌
@Qom1628 بهمن 1404
در پاسخ به
حمایت شد لطفا شماهم حمایت کنید تا پیگیری بشه این موضوع 🙏https://farsnews.ir/Qom16/1771243533194078256
تصویر نمایه‌ی ‌اَمین‌
اَمین

@Qom16  •  27 بهمن 1404

درخواست بازنگری در مدیریت بخش پالایش سروش پلاس
مطالبه

درخواست بازنگری در مدیریت بخش پالایش سروش پلاس

با سلام و احترام در ماه‌های اخیر ضعف محسوسی در عملکرد بخش پالایش و رسیدگی به گزارش‌های کاربران در سروش پلاس مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد حضور آنلاین و پیگیری مستمر در بخش ریپورت کافی نیست و بسیاری از گزارش‌ها یا با تأخیر طولانی بررسی می‌شوند یا نتیجه بازدارنده‌ای در پی ندارند. این مسئله باعث شده برخی تخلفات بدون برخورد جدی ادامه پیدا کند. در حال حاضر مواردی مانند توهین به اقوام، انتشار محتوای مبتذل و تحریک‌آمیز، حمایت‌های سیاسی مسئله‌دار، فعالیت کانال‌های کراش‌یابی با محتوای مستهجن، حذف نشدن حساب‌ها و کانال‌های متخلف با وجود گزارش‌های متعدد، تبلیغات نامتعارف، بیوهای نامناسب، کلاهبرداری‌های مجازی و فروش روش‌های دور زدن فیلترینگ، همچنان مشاهده می‌شود و در برخی بخش‌ها رو به عادی‌سازی است. ادامه این روند موجب کاهش اعتماد کاربران دغدغه‌مند و تضعیف فضای سالم پیام‌رسان خواهد شد. لذا تقاضا داریم در مدیریت بخش پالایش تجدیدنظر جدی صورت گیرد و فرد یا تیمی جدید، فعال، پاسخگو و پیگیر جایگزین شود تا گزارش‌های مردمی با دقت، سرعت و قاطعیت بررسی و رسیدگی شوند. انشاالله مسئولین دغدغه مند پیگیر این موضوع بشوند با احترام جمعی از کاربران دغدغه‌مند

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

نمایش گزارش


@Parda82_ir29 بهمن 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/Parda82_ir/1771333968891747120لطفا از این پویش جهت جلوگیری از گران فروشی خودرو حمایت کنید.
ا
امین پارسا

@Parda82_ir  •  28 بهمن 1404

مطالبه

انتقاد به محاسبه جدید خودروهای پیش‌فروش سایپا؛ چرا اسفند گران‌تر شد؟

قیمت‌های سایپا برخلاف انتظار افزایش قیمت بالایی را برای محصولات خودش اعمال کرده است. حالا خبری منتشر شده که در بخش پیش‌فروش دعوتنامه‌های بهمن ماه به قیمت قبل و دعوتنامه‌های اسفند ماه با قیمت جدید محاسبه می‌شود. این در صورتی است که هر دو در یک بخشنامه خرید بودند و با چه منطقی اسفند ماه به قیمت جدید محاسبه می‌شود؟ چطور می‌توان در مدتی کوتاهی این مبلغ بالا را تأمین کرد؟ درخواست دارم پیگیری بفرمایید تا با توجه به نزدیک بودن زمان افزایش قیمت و یکسان بودن بخشنامه فروش بهمن و اسفند ماه دعوتنامه‌های بهمن ماه و اسفند ماه را به قیمت قبل محاسبه و صادر کنند. خودرو پیش فروش بوده و مبلغ اولیه در تیر ماه واریز شده است و دومین واریزی در بهمن و اسفند است که هنوز دعوتنامه آن صادر نشده است. خیلی از خریداران خودروهای شرکت سایپا متضرر خواهند شد. افزایش قیمت ناگهانی و 3 باره سایپا آن هم در نزدیک ترین موعد به صدور دعوتنامه سبب ایجاد چالش در تأمین مبلغ خودرو شده است. لذا تقاضا داریم دعوتنامه اسفندماه همانند دعوتنامه بهمن ماه به قیمت قبل صادر شود. خیلی از خریداران خودرو های شرکت سایپا متضرر خواهند شد. افزایش قیمت ناگهانی و 3 باره سایپا آن هم در نزدیک ترین موعد به صدور دعوتنامه سبب ایجاد چالش در تأمین مبلغ خودرو شده است. لذا تقضا داریم دعوتنامه اسفندماه همانند دعوتنامه بهمن ماه به قیمت قبل صادر شود.

صنعت معدن تجارت،ایران خودرو وسایپا، بازرسی کل کشور، سازمان تعزیراتی، انتقاد از شرکت سایپا، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی، اعتراض به افزایش قیمت خودرو، شرکت خودرو سازی سایپا، سایپا، کمیسیون اصل نود مجلس، مجلس ورئیس جمهوری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17517116458430 بهمن 1404
با سلام.ما شما را حمایت کردیم .لطفا ما را حمایت بفرمایید🙏https://farsnews.ir/Farshad300/1770857401519747599
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  23 بهمن 1404

قتل گاهی به نام بازار سرمایه که امید مردم و کشور را به نا امیدی تبدیل کرد و سرمایه مردم را به باد داد.
مطالبه

بازار سرمایه را دریابید

در موضوع بازار سرمایه آنقدر نوشته شده و مطالبه و پیشنهاد شده که دیگر جایی برایش نمانده که بخواهم نکته ای جدید از آن بیان کنم. با توجه به تاکید رهبری و نامگذاری سال های متوالی در تاکید از حمایت از تولید و سرمایه آمد مسئولان فقط شاخص سازی کردند . پول های حمایتی از صندوق توسعه و تثبیت را به اسم بازار سرمایه و مردم به جیب نمادهای رانتی ها و شاخصی سرازیر کردند . ارزش دلاری بازار اونهم به زور ده ها نماد کاغذی و عرضه اولیه به یک چهارم ۶ سال قبل رسیده است!!!!!!! دقت کنید بازار سرمایه حتی با مقایسه با ۶ سال قبل خود ارزشش یک چهارم شده و در مقابل دیگر دارایی ها ۲۰۰ برابر تحلیل رفته!!!! عجیب که هر کسی آمد چه در سازمان و چه دولت و هر وزیر و رئیس بانک مرکزی، همه و همه دقیقایکجور عمل کردند و تغییری در حمایت واقعی از بازار به عمل نیاوردند. بحران بازار سرمایه ناشی از موارد زیر است: بحران های اقتصادی و ریسک های سیاسی ، ساختار اداری و تصمیمات رانتی و هدف مند مدیران در راستای منافع گروهی و شخصی و انواع و اقسام قوانین و دستورالعمل ها ضد و نقیض و ضدتولید و ده ها مورد دیگر... بازار سرمایه و اقتصاد کشور اگر ناسالم و خراب باشد کشور هیچگاه به آرمان ها و پیشرف مد نظر خودش نمی‌رسد زیرا ابزار و موتور حرکت هر کشوری اقتصاد آن کشور است . بازار سرمایه که نبض واقعی اقتصاد کشور است مورد توجه دشمن است و جریان نفوذ آنرا مورد حمله قرار داده و مدیران موثر بر آن خواسته یا ناخواسته آنرا به این وضع انداختند. جایی که تولید و سرمایه نباشد فقر و تورم و گرانی و فساد جایش را میگیرد و دیگر جایی برای پیشرفت نمی ماند و پسرفت جای پای خود را در کشور باز می‌کند. مدیران بورس و منصوبان وزرای اقتصادی ۶ سال فقط با بالا و پایین کردن شاخص و نوسانگیری از مردم و سرمایه های خرد و با ازحاد شاخص سازی و با وارد کردن ده ها شرکت و نماد صوری و کاغذی به اسم عرضه اولیه کل بازار سرمایه را به کما برده اند. کافیست نمودار و درصد رشد قیمت شرکت های بورسی را با دیگر بازارها مقایسه کنید، خواهید دید که بازار سرمایه ظرف ۵ سال در اکثر نمادها رشدی بین ۲۰ تا ۹۰ درصدی داشته است اما در دیگر بازارها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درصد رشد داشته ایم!!!! باورش،سخت است پس مراجعه کنید به سامانه بورس ویو کارگزاری مفید و از تعجب انگشت به دهان خواهید ماند. سکه ۱ میلیونی سال آقای روحانی تا الان ۲۰۰ برابرشده!!! در مغز کسی نمی‌گنجد. مسوولان پول و سمت می‌گیرند و سخنرانی می‌کنند و در آخر می‌روند و پست دیگری در سازمان دیگری می‌گیرند و نتیجه تصمیماتشان فقط می‌شود پر کردن جیب خودشان و خالی کردن جیب مردم و سهامداران بیچاره. سود سهام را بعد مجمع از قیمت سهام کم می‌کنند و آنرا با منت بعد ۶ ماه پس می‌دهند و اسمش را می‌گذارند سود !!! و در اخبار اعلام می‌کنند میلیاردها تومن سود سهام از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران عزیز واریز گردید !!! دقت کنید پول خودمان را بعد ۶ ماه به خودمان می‌دهند به اسم سود آنهم با منت و تبلیغات زیاد! افزایش سرمایه ها که دیگر بماند که چقدر باعث خواب سرمایه و عدم نقدشوندگی شده و کاهش،ها ریزش،های متوالی و پشت سرهم و صعود های ساختگی آنهم فقط در چند نماد خاص و رانتی و دوباره ریزش. نمادهای کوچک و متوسط،بازار که اکثریت بازار را شامل میشوند همه رها شده اند. شرکت های بورسی و مدیران و حقوقی ها با انواع ابزار و الگوریتم ها و هوش مصنوعی در حال اندوختن از مال مردم هستند. حجم مبنا را ۱ کردند تا به راحتی با خرید و فروش یک برگ سهم قیمت پایانی را پر کنند و در زمان رشد با دامنه ۳ درصد کاری کنند که هیچگاه به تورم دیگر بازارها نرسد. سهام را را جامانده ترین بازار کل دنیا کردید تبریک می‌گوییم اجرتان با خدا!!! بازار سرمایه دست سفته بازان دولتی و شبه دولتی و خصولتی و بازیگران و هیات مدیره های شرکت ها افتاده و بازارگردان ها نیز در دام فساد .ه. جور بخواهند بازار گردانی می‌کنند. سهم میخوای بخری صف خریده نمیتونی!!!میخوای،بفروشی صف فروشه نمیتونی بفروشی!!! عدم نقد شوندگی و ریسک در بازار موج می‌زند. از صندوق تثبیت و توسعه هم به اسم حمایت برداشت قانونی می‌کنند و پول را با نمادهایی که از قبل سهامشان را در کف قیمت خریدند وارد میکنند. بیایید یکبار برای همیشه پول را وارد اکثریت نمادها کنید که با حداقل نقدینگی صندوق توسعه اکثریت بازار ماه ها رونق می‌گیرد و اعتماد به بازار برمی‌گردد نه فقط حمایت کوتاه مدت از چند نماد شاخص ساز .بازار سرمایه کشور را که رکن اساسی کشور است را قمار خانه و کوره پولسوزی کردند. اینجا محل آزمون است و توشه اصلی هر انسانی صالحات و باقیات است. حضرت آقا بارها اهمیت بازار سرمایه و تولید را گوشزد کردند اما کو گوش شنوا.اینبار از ایشان خواهش میکنم خود مستقیما وارد شوند انشالله.

رهبری، رئیس جمهور، رئیس بورس، آقای صیدی.پزشکیان مدنی زاده همتی، شورای سران قوا، مجلس، جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user1751669830712 اسفند 1404
با سلام.ما شما را حمایت کردیم .لطفا ما را حمایت بفرمایید.🙏https://farsnews.ir/IranHamdel/1770848573330548419
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  23 بهمن 1404

پدیده شوم تورم و گرانی را با ایجاد تولید و بستری امن به صورت ریشه ای حل نمایید
مطالبه

گرانی ها و تورم کنترل گردد و گرانفروشی ها را از ریشه حل کنید

ضمن قدردانی از مردم همیشه در صحنه که با تمام مشکلات و سختی ها پشت این خاک عزیز ایستادند و یکصدا پیام اقتدار را فریاد زدند حال وقت آن رسیده که مسئولان قدر مردم را بدانند و قدمی محکم برای ایجاد تغییر در ساختار گران محور و تورم محور بردارند . در مدت این چند دهه معاصر وضع طوری شده که گرانی و تورم جزئی لاینفک از زندگی روزانه ما را تشکیل داده و ابر گرانی به صورت لحظه ای بدون هیچ وقفه و در حال تاختن بر زندگی مردم شده و هر کسی و سازمانی و تولید کننده ای یا ارائه دهنده خدماتی چنان مسابقه ای در گران کردند گذاشتند که انگار هر که در گران کردن جلوتر باشد نزد خدا عزیزتر است!!!!! مسابقه ای شوم که خانواده ها و زندگی ها متلاشی کرده است. فکر نیکنند که هر چه گران‌تر کنند و گران‌تر بفروشن نزد خدا و مردمش عزیزتر خواهند بود! گویا دیگر کسی به هیچ چیز اهمیت نمی‌دهد جز اینکه برای اینکه از قافله گرانی ها عقب نیافتد تا می‌تواند گران کند و متاسفانه همیشه اولین کلید گرانی ها را دولتی ها روشن میکنند‌. دولتی که خود شاکی اول گرانیست اما خود بزرگ ترین بنگاه گرانفروشی کشور است‌. بانک ها ریال را تولید و بعد جمع می‌کنند و بعد با آن طلا و ارز و زمین می‌خرند و چندین برابر قیمت به مردم می‌فروشند و دولت هم برای تامین بودجه به سرعت عجیبی به گران کردن ارز می‌پردازد.این خرج ها نیز ایجاد تولید و ساخت ساز و رونق نمی‌کند بلکه فقط دستمزدها و پاداش نجومی خورها را می‌دهد و سازمان های بی خاصیتی که خود را به بودجه چسبانده اند. گرانی و گرانفروشی و رانت و احتکار در سطح گسترده چنان کمر اقتصاد خانواده را شکسته که دیگر مسائلی مثل کم حجابی اینچنین خانوادها را نابود نکرده است. تورم و گرانی نه فقط گسترده شده و از حالت مزمن به حاد درآمده بلکه چنان قدرت و سرعتی پیدا کرده که تبدیل به سرطان بدخیم اقتصادی شده که بیمار را با چنان سرعتی به مهلکه می‌برد که دیگر امیدی به نجاتش نیست و هیچ درمانی نتیجه نخواهد داد. وظیفه دولت ایجاد بستری امن و آرام و ایجاد محیطی برای رونق تولید و کسب و کار و جذب سرمایه است و ایجاد پروزه های کلان برای آبادانی کشور نه اینکه با گران کردن و ایجاد تورم با چاپ پول و اوراق بدهی و گران سازی دلار و طلا و فروش انها بخواهد جیبش را پر کند. وقتی تورم و گرانی با چنین سرعت و قدرتی جلو می‌رود دیگر کسی در جایی به غیر ارز و سکه سرمایه گذاری نمی‌کند و تمام بنگا ها و کارخانه ها و مابقی مراکز تولید یک به یک از دور خارج می‌شود. جناب آقای فرزین رئیس اسبق بانک مرکزی و مشاور اقتصادی رئیس جمهور در حال حاضر کل برنامه هایش برای فروش سکه و اوراق بود و باز سرمایه را به کل ویران کردند.بازار سرمایه رشدی نکرده جز بالا و پایین شدن ودرجا زدن و سیاستگذار هم فضای امن ایجاد نکرده و همه را فراری داده است. دکتر همتی نیز تا به حال چنین کرده اند. همه دکترهای خرابکاری دارند عمدی یا سهوی! دیگر سرمایه گزاری ها به سمت بازار سرمایه و بورس و تشکیلات تولید محور نمی‌رود بلکه در خانه ها به صورت ارز و طلا و سکه انباشت می‌شود وحتما میدانید که وقتی طلا بالا میرود اقتصادها نابود و به رکود کشیده خواهند شد . طلا و ارز تورم خوار و ریسک خوار است و با ایجا نا امنی و چاپ پول و اوراق است بزرگ و بزرگ تر میشود. اوراق بدهی برعکس چاپ پول کمی تاخیری عمل می‌کند اما قدرت ویرانگری از چاپ پول هم بیشتر چون سر سر رسید ۴۰ درصد هم به پول بدون پشتوانه اضافه میکند! مشکل اینجاست هر کسی هم خلاف اینکار را بکندودر تولید و سهام سرمایه بگذارد اصل و فرع پولش و کل زندگیش نابود می‌شود چون جز بدهکار شدن و دم انواع و اقسام مالیات ها و دست و پنجه نرم کردن با ناترازی ها در برق و آب و نوسانات ارز و ریال و ریسک های منطقه ای و و هزار دردسر دیگر افتادن است. خودش و باقی مانده مالش را بر می‌دارد فرار می‌کند تا بقیه آن دود نشود. سرمایه ترسو هست و ثبات و امنیت می‌خواهد نه در شعار و حرف بلکه در عمل.فضایی به دور از رانت و زد و بند و هزار بخشنامه ضد تولید.محصولات بی کیفیت چینی،همه جا هستند و تعرفه ها و مالیات هایی مثل ارزش افزوده مستقیما عامل گرانی شده اند.دولت باید کیک اقتصاد را بزرگ کند و بعد خودش سر سفره بنشیند و بخورد نه اینکه اقتصاد را فلج کند و بعد گرسنه که شد هر چیزی که در مسیرش،بود بخورد! نابودی تولید کننده چه از عمد چه سهوی فرقی ندارد و نتیجه یکیست و آن فقر و فلاکت و کمبود مواد و در آخر قحطی. اگر اقتصاد آزاد گردد و از زیر فشار انواع سازمان هایی مثل حمایت و تعزیرات و مالیات و بخشنامه هلی ضد تولید رها گردد آنوقت می‌توان با افزایش تولید و رقابتی کردن تولیدات و رقابت سالم کشور را پیش به سوی عقلانیت اقتصادی برد. بارها رهبری بر تولید تاکید فرمودند اما پول از بازار سرمایه خارج و سمت طلا و ارز رفت. گرانی را با افزایش تولید مهار کنید.انشالله

رئیس جمهور، سران قوا، دولت مجلس قوه قضائیه، رهبری، بانک مرکزی کشور، آقای همتی، وزیر اقتصاد و دارایی، آقای فرزین مشاور اقتصادی رئیس جمهور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
@Burse9910 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  12 تیر 1404

مطالبه

لزوم حذف مراجعه حضوری مأموران کنتورخوان برای افزایش امنیت خانوارها

با توجه به شرایط امنیتی کشور و افزایش سرقت‌ها در این وضعیت جنگی، ضروری است که مردم در منازل خود احساس آرامش و امنیت داشته باشند. یکی از خطرات جدی، ورود افراد مأمورنما به آپارتمان‌هاست که امنیت خانواده‌ها را تهدید می‌کند. پیشنهاد می‌شود که در کنتورهای آب، برق و گاز، قطعه‌ای نصب شود تا امکان قرائت از راه دور فراهم گردد و دیگر نیازی به ورود افراد به حریم خصوصی واحدهای مسکونی نباشد. ضروری است که همه نهادها، از مجلس و دولت گرفته تا نهادهای امنیتی، در اجرای سریع این طرح همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند. نمونه‌هایی چون دستگیری مأمور قلابی اداره برق ـ که تاکنون ۱۰۰ نفر از شهروندان به‌عنوان شاکی او شناسایی شده‌اند ـ کم نیستند و این موضوع بیش از پیش بر ضرورت این اقدام تأکید دارد.

اداره برق، اداره اب و فاضلاب، اداره گاز، رئیس پلیس امنیت اخلاقی فراجا، پلیس امنیت اخلاقی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهرداری شهر تهران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Sahel2018 فروردین 1405
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  27 دی 1404

جراحی اقتصادی و اصلاح بودجه
مطالبه

چرا جراحی اقتصادی دولت‌ها بارش به دوش مردم است؟

بدون شک بر کسی پوشیده نیست کشور نیازمند تغییرات اساسی در روند تصمیم گیری است و تمام روش های گذشته و متاسفانه تکرار آنها و حتی تشدید آنها موجب وضع موجود شده است. اما سوال اساسی اینجاست چرا دولت ها اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنند با اینکه دقیقا می‌دانند شکست میخورند؟!!! دولت های قبلی روش هایی را اعمال کردند که نتیجه آن بر همگان روشن است. از عوام گرفته تا خواص همه به نوع و روش تصمیمات و نتایج آن واقف شده اند و کار به ناترازی در همه امور رسیده‌است. چرا باز ادامه می‌دهند؟و چرا اسم این حجم از اشتباهات و تکرار آنرا اقتصاد مقاومتی می‌نامند؟!!!در حالی که دقیقا عکس این شعار را انجام می‌دهد و این دست فرمان باعث نابودی اقتصاد می‌شود و مقاومت را به طور کامل نابود می‌کند که دیدید به کجا رسیدیم. اما چرا همیشه تاوان این جراحی غلط اقتصادی را مردم باید بدهند.مثل این می‌ماند خود پزشک بیماری دارد ولی به جای جراحی خود فرد دیگری را بیمار می‌پندارد و آنرا جراحی می‌کند!!!!در واقع خود جراح مریض است!!!! یا مغز بیمار رگش گرفته قلبش را جراحی می‌کنند!!! یا پای چپ باید قطع شود دست راست قطع می‌شود!!!!! اینجاست که بیمار نه تنها بهبود نمی‌یابد بلکه به سرعت وخامت حالش نیز سریعتر میشود. بودجه و ردیف های بودجه که طی چند دهه به بودجه تحمیل شده است و ذی نفوذان آن را به بیت المال تحمیل کردند عامل اصلی این حجم از تورم است و باید دولت در قدم اول بودجه را اصلاح کند .اینکه کل بودجه کشور صرف پول دادن به ارگان ها و سازمان هایی شود که هیچ خروجی ندارند . اکثر این سازمان ها پاسخگو خرج و مخارجشان نیستند و در کل فقط اتلاف منابع است. دولت باید خود را جراحی کند یا بهتر بگم طوری جراحی کند که تورم کاهش یابد نه اینکه تورم افزایش یابد. اینکه گرانی و تورم افزایش یابد یعنی جراحی غلط انجام شده و پزشک بیمارش را بیشتر آسیب زده تا پولی از مریض و بیمارش بگیرد و جیب خود را پر کند!!!!! خلاصه کلام اینکه جراحی هایی که در این چند دولت انجام گرفته نتیجه ای نداشته جز تورم و گرانی بیشتر و در اصل فقط پر کردن جیب همیشه خالی دولت بوده از جیب ملت!!!! دولت نصف خودش را تعطیل کند و ردیف های بودجه را حذف کند خواهیم دید تورم هم نصف خواهد شد. اینکه دولت دائم دنبال ترفندهایی باشد تا مالیات بگیرد یا ردیف های مالیاتی ایجاد کند یا دائم اوراق با بهره زیاد چاپ کند یا پول چاپ کند نتیجه این تورم افسار گسیخته می‌شود.

مجلس دولت و همه جامعه، رئیس جمهور، دولت سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516703767914 اردیبهشت 1405
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  14 اردیبهشت 1405

برای رهایی از نابسامانی و دستکاری ریال و وام ها ی نجومی بی بازگشت،تمام بانک ها در بانک مرکزی ادغام گردند.اینطوری هم دیگر بانک مرکزی بهانه ای ندارد تا سو مدیریت و ترک فعل خود را ناشی از شلختگی مالی ،گردن دیگر بانک ها بیاندازد.این بنگاه های فاسد مالی ،تورم زا و ربوی را یکپارچه کنید .
مطالبه

طرح ادغام بانک‌ها در بانک مرکزی بررسی شود

بر کسی پوشیده نیست ،در این سال‌ها، بانک ها چه بر سر اقتصاد کشور آوردند و بانک مرکزی هم ،مشکلات را گردن بانک ها انداخته و خود را مبرا از هر مشکلی می‌سازد. بهتر این است که حالا که دست به ادغام های بانک مرکزی خوب است و در این مسیر تجارب بالایی هم پیدا کرده است،آستین بالا بزند و یکبار برای همیشه ،این مشکلات مدیریتی و وام دهی و چاپ پول و استقراض و دیگر مشکلات مالی را یکپارچه در خود متمرکز کند. همه بانک ها را در خود ادغام کند و شعب همه بانک ها به بانک مرکزی تغییر نام پیدا کنند و حقوق و سهام و حساب ها به نام بانک مرکزی در بیاد. اینطوری دیگر ،نیازی به نظارت بی فایده برای، اینهمه بانک و صدها شعبه، آنها نمی‌باشد. بانک مرکزی می‌تواند مستقیما و با سیستم یکپارچه، همه چیز را بدون واسطه رصد کند. اگر اینکار انجام نشود ،حالا حالا ها باید دائم بانک ادغام کنیم و ادغام هر بانک تبعات سنگین خودش را در سیستم مالی و اقتصادی کشور،آنهم به صورت ویرانگری، خواهد داشت. حال که آشفته بازار و هر کی هرکی هست و آب گل آلود است،شما هم آستین بالا بزنید و ادغام کلیه بانک ها را کلید بزنید. سهام سهامداران آن را ،به شیوه بانک آینده، بخرید ،با همان شیوه صندوق مالی از آورده اموال بانکی، و خود را از نظارت بر اینهمه بانک و شعبه ،خلاص سازید.

شورای سران قوا، قوای مقننه مجریه قضائیه، شورای مالی و اعتبار، بانک مرکزی کشور، آقای رئیس جمهور، آقایان، همتی ، مدنی زاده ، فرزین، کلیه تصمیم گیران مالی کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

در پاسخ به
قیمت بنزین را مثل کشور عربستان ازاد کنید لیتری 50هزارتومان و نفری بیست میلیون تومن از درامدش را به هر کدملی دولت ایران بدهد تا فقر نابود شود ماهی 15میلیون کرایه خانه میدهم 25متر جا را در شهر قم