مطالبه

درخواست تغییر زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها

با توجه به اعلام زمان تشیع رهبر شهید انقلاب، از وزارت علوم درخواست داریم امتحانات ۱۲ تا ۱۹ تیرماه به هفته بعد منتقل شود تا امکان حضور کامل اساتید و دانشجویان در این مراسم تاریخی وداع با جانِ ایران برای همه فراهم باشد.

وزارت علوم، معاون وزیر علوم، دکتر عموعابدینی، وزیر علوم، دکتر سیمایی صراف

0
100
گزارش از مطالبه
14:49 - 23 خرداد 1405

1 واکنش
4171 بازدید



9 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarmeymeh23 خرداد 1405
در پاسخ به
پیشنهادها

بختیاری، استاندار وقت اصفهان درباره پالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید

سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان درباره پتروپالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید و بنویسد: "سیدمرتضی بختیاری" استاندار وقت اصفهان در ۱۹ خرداد ماه ۸۷ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) اظهار داشتند :《بر اساس گزارش کمیسیون استعداد یابی استان و با تصویب کارگروه اشتغال ، احداث پتروپالایشگاه میمه در بخش میمه به زودی آغاز می شود ، که این مجتمع با چهار هزار میلیون یوروآورده ارزی و۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی توسط بخش خصوصی و در قالب قرارداد BOT در زمینی به وسعت دو هزار هکتار اجرا گردیده و با ایجاد این مجتمع بیش از۲۰ هزارفرصت شغلی در شهرستان شاهین شهر و میمه ایجاد می گردد و بر اساس پیش بینی ها مجتمع پتروپالایشگاه میمه، می تواند روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام را به بنزین و ۱۷ نوع فراورده دیگر نفتی تبدیل کند؛ در ضمن عبور خط آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران، برخورداری از امکانات بزرگراهی، انتقال آب کوهرنگ ازشهرستان میمه و هماهنگی درخواست سرمایه گذار با طرح آمایش سرزمین از مهمترین دلایل انتخاب این مکان برای ایجاد پالایشگاه میمه می باشد. همچنین در این باره باید بگوییم که انتشار شرح پیگیری ها در رابطه احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه از سوی" سید مرتضی بختیاری" ضرورتی انکار ناپذیر به نظر می رسد چرا که در این باره بخشدار وقت میمه و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان در دولت نهم که مدیر رسانه محلی صبح میمه اند؛ در مطلبی با عنوان 《ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر》در ۸ آذر ماه سال ۹۰ ، در بخشی از نوشته خود اینگونه اشاره داشتند: بدون اغراق و مبالغه می شود گفت ، آقای بختیاری ،پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیری ها استفسار فرموده اند،..." تذکره : سایت اعتدالگرای صبح میمه آرشیو خود را از دسترس خارج و حذف کرده است...!!! بدین ترتیب ؛حال مردم بخش میمه از سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان در دولت نهم و وزارت وقت دادگستری در دولت دهم و مدیر کل کنونی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، خواهشمندند و خواستارند که ایشان شرح پیگیری های هر دو هفته یکبار و استفسارها از چگونگی پیگیری های مزبور را در راستای اطلاع رسانی عامه، جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه ها و مطبوعات برای انتشار قرار دهند یا راساً به انتشار شرح پیگیرهای مزبور مبادرت ورزند و به نظر بهتر این است که سید مرتضی بختیاری ، استاندار وقت اصفهان ، درباره احداث پتروپالایشگاه در میمه با مردم صحبت کند و شرح پیگیری ها در این باره را به طور مستدل و مستند و مدلل برای مردم بنویسد و منتشر کند ، و چه بهتر که این نوشته ها در راستای روشنگری و فرهنگ سازی فرهنگ پاسخگویی و اطلاع رسانی عامه ، در اختیار مطبوعات و رسانه ها برای انتشار قرار داده شود.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarmeymeh23 خرداد 1405
در پاسخ به

ستاد نمازجمعه میمه ، از حجه الاسلام حسینی دولت آبادی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها دعوت به عمل آورد

آیا ستاد نماز جمعه شهر میمه از حجه الاسلام سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه ، برخوار در مجلس شورای اسلامی که در دوره ای که نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را عهده دار بودند ، امامت جمعه موقت شهر میمه را نیز عهده دار بوده و گاهاً به اقامه نما…
نمایش بیشتر
مطالبه

لزوم دعوت از حسینی دولت‌آبادی برای توضیح درباره پتروپالایشگاه میمه

پیشنهاد می شود ستاد نماز جمعه شهر میمه از حجه الاسلام سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه ، برخوار در مجلس شورای اسلامی ، که در دوره ای که نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را عهده دار بودند ، امامت جمعه موقت شهر میمه را نیز عهده دار بوده و گاهاً به اقامه نماز جمعه و ایراد خطبه های نماز جمعه در شهر میمه می پرداختند ، دعوت به عمل آورده تا در قالب سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهر میمه ، در باره تصمیم گیری درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه و علل عدم اجرای پروژه مجتمع پتروپالایشگاه میمه تاکنون در میمه و امثالهم به ایراد سخن پرداخته و در این باره با مردم میمه و نمازگزاران صحبت فرمایند، چرا که ایشان در قامت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها کراراً از احداث مجتمع پتروپالایشگاه در شهر میمه خبر داده بودند ؛ از جمله اینکه حجه الاسلام سید محمود حسینی دولت آبادی در ۳ بهمن ماه سال۸۷ ، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در میمه این چنین اظهار داشتند : مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه با چهار هزار میلیون یورو آورده ارزی و ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی توسط بخش خصوصی در زمینی به وسعت دو هزار هکتار اجرا می شود و بر اساس آخرین مجوزهای صادره ازسوی وزارت نفت این مجتمع می تواند روزانه ۱۵۰هزاربشکه نفت خام را به بنزین و ۳۰ نوع فرآورده دیگر نفتی تبدیل کند و با ایجاد مجتمع پتروپالایشگاه میمه بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در شهرستان شاهین شهر و میمه ایجاد می شود. چرا که عبور خط آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران ، برخورداری از امکانات بزرگراهی، انتقال آب کوهرنگ از شهر میمه و هماهنگی درخواست سرمایه گذار با طرح آمایش سرزمین از مهمترین دلایل انتخاب میمه در ایجاد پالایشگاه بوده است. همچنین اقدامات جدی در خصوص تاسیس دانشکده نفت و پتروشیمی در شهر میمه صورت گرفته است، که این مرکز دانشگاهی موجب ارتقای علمی شهرستان شاهین شهر و میمه و تربیت نیروهای متخصص مجتمع پتروپالایشگاه میمه می گردد.

ستاد نماز جمعه میمه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17516703767923 خرداد 1405
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  29 اردیبهشت 1405

پیشنهادها

ارزش ریال و قدرت خرید مردم را حفظ کنید تا مجبور به گرفتن وام نشوند

باید وام‌ها صرف تولید شوند. بانک مرکزی نه پول چاپ کند و نه اجازه انتشار اوراق را به دولت بدهد تا تورم و گرانی کنترل شود. صندوق‌های ربوی نیز منحل گردند. در کشور، واسطه‌ها و صندوق‌ها و بانک‌ها و اپلیکیشن‌های وام‌دهنده که در بستر اقتصاد تورم‌محور، چاپ‌پول‌محور و قرض‌محور به‌صورت ربوی شکل گرفته‌اند و چنان رشد کرده‌اند که دیگر هر جا می‌بینی یا می‌شنوی، از دادن وام با اقساط بلندمدت صحبت می‌شود! همه در دادن وام‌ها از هم سبقت می‌گیرند! همه وام می‌دهند و سود می‌گیرند! کشوری که باید بر اساس قرآن کریم جلو برود، چگونه گرفتار این وام‌ها شده است؟! وام‌های ربوی توسط خدای متعال بارها محکوم شده و وام‌دهندگان ربوی را دشمن خدا نامیده است که بر آنها خشم می‌گیرد. تورم ناشی از چاپ پول و بدهی دولت و ردیف‌های بودجه، چنین بلایی سر کشور آورده است. دولت از بانک مرکزی، مردم، صندوق‌های بیمه وام می‌گیرد و سود می‌دهد و از جهت دیگری این پول‌ها که در کشور چرخش پیدا کرده، همه باعث ناترازی و گرانی و تورم بیشتر شده است. بانک‌ها از هم وام می‌گیرند. بانک‌ها از مردم قرض می‌گیرند و بهره می‌دهند. بانک‌ها از بانک مرکزی قرض می‌گیرند. بانک‌ها به دولت قرض می‌دهند. صدها صندوق ایجاد شده که کارشان دادن و گرفتن وام شده و در حال گرفتن بهره و دادن بهره به یکدیگر هستند. این وام‌ها چه کمکی به مردم، کشور، اقتصاد، دولت کرده‌اند؟ جواب کاملا مشخص است: جز تولید تورم و گرانی و کوچک‌سازی تولید و اقتصاد و خروج پول‌ها از بازار سرمایه و اقتصاد مولد کار دیگری نکرده است. این وام‌ها و بهره‌های ربوی عامل اصلی مشکلات اقتصاد شده است. مردم به جای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار، که ایجاد اشتغال و رونق واقعی می‌کند، پول‌هایشان را به سمت صندوق‌ها و بانک‌ها می‌برند؛ در نتیجه آن برخی از این صندوق‌ها و بانک‌ها نیز آن پول‌ها را صرف بنگاه‌داری و وام‌دهی به خودی‌ها و خرید ارز، دلار، سکه، خانه، زمین و مجتمع تجاری می‌کنند و در نتیجه سیکل گرانی و تورم را شروع می‌کنند. در واقع اگر بانک‌ها و صندوق‌ها پول‌های دریافتی و جمع‌شده را به جای دادن وام‌های کلانِ بی‌بازگشت به خودی‌ها، خرید ارز، دلار، سکه، ماشین و خانه، به سمت تولید و بازار سرمایه و اشتغال کشور می‌بردند، دقیقا همین‌جا رشد اقتصادیِ تولیدمحور رقم می‌خورد! بعد همه سازمان‌ها برای مقابله با گرانی و تورم دنبال معلول می‌روند نه علت آن! محتکران و گرانفروشان، معلول همین سیکل بیمار هستند. وقتی تورم و گرانی شکل می‌گیرد، همه به سمت گرفتن وام می‌روند تا مشکلاتشان را حل کنند. اما دقیقا با این کار، مشکلات حل نمی‌شود و فقط به آینده موکول می‌شود و آن هم با شدت بیشتری به آینده موکول می‌شود. همه، به جای ایجاد تولید و اشتغال و بنگاه‌های مولد و تولید واقعی، مشغول تولید پول بدون پشتوانه هستند! حال چرا خداوند متعال در کتاب آسمانی، این سیستم وام‌دهی را نهی کرده است و رباخواران را دشمن خود نامیده است؟ «اى كسانى كه ايمان آورده‌‏ايد، اگر به واقع مؤمنيد، از خداوند پروا كنيد و بازمانده ربا را رها كنيد.» «اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد، از خدا پروا كنيد؛ و اگر مؤمنيد، آنچه از ربا باقى مانده است واگذاريد.» «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا بترسید و زیادی ربا را رها کنید اگر به راستی اهل ایمانید.» وام در جایی جواب می‌دهد که بهره آن وام صفر باشد و فقط برای نیاز تولید و یا افراد نیازمند باشد. شفاف باشد. این وام‌ها خود ایجاد چرخه تورمی نکند. در واقع خود این وام‌ها باعث بالا رفتن قیمت‌ها و پیش‌خور شدن ارزش پول و قدرت خرید می‌گردد. پس وام، کاری می‌کند تا شما را به وام بانکی یا صندوق‌ها، مقروض کند تا هر روز به اصل آن بهره و جریمه ربوی اضافه شود! برندگان اصلی این وام‌ها نه این مردم نیازمند هستند که ناچار به گرفتن وام شده‌اند، بلکه برندگان اصلی این وام‌ها، تولیدکنندگان وام و چاپ‌کنندگان پول هستند؛ همین‌طور وام‌گیرندگان خودی که آن وام‌ها را پس نمی‌دهند و وام‌ها را صرف تولید تورم می‌کنند. تولید تورم ناشی از چاپ پول، مردم را وادار به گرفتن وام ضروری برای تمام امور زندگی خود می‌کند و حتی قبل گرفتن وام، ارزش خرید آن وام کاهش می‌یابد. چاپ پول و اوراق را متوقف کنید تا مردم نیازمند وام نشوند.

بانک مرکزی کشور، کلیه بانک ها و صندوق های مالی، دولت و مجلس و قوه قضائیه و سازمان های بازرسی، علما و روحانیون و مجتهدین، کلیه مسئولان بانکی و مالی، شورای اعتبار و پول، شورای عالی بورس و رئیس بورس، وزیر اقتصاد و دارایی، آقای همتی رئیس بانک مرکزی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili23 خرداد 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  20 فروردین 1405

پیشنهادها

درخواست انتشار پیگیری‌های پتروپالایشگاه میمه از سوی بخشدار وقت میمه

انتشار نتیجه پیگیری های پروژه پتروپالایشگاه میمه ضرورتی انکار ناپذیر است مدیر رسانه صبح میمه ،که سمت بخشدار وقت میمه ، مشاور وقت استاندار اصفهان و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان را در دوره ای که سید مرتضی بختیاری استاندار اصفهان بوده اند را عهده دار بوده در خبری با عنوان "ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر" ،در رسانه [سایت]صبح میمه ، مدعی شد که سید مرتضی بختیاری وزیر وقت دادگستری ،پیگیری های مکرری در مورد پروژه پتروپالایشگاه میمه داشته اند ، بدین ترتیب ، مردم بخش میمه منتظرند و مشتاقند نتیجه پیگیری های مزبور در راستای اطلاع عامه منتشر شود چرا که مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان و بخشدار وقت میمه که اتفاقاً مدیر رسانه محلی صبح میمه اند، در مطلبی که باعنوان"ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر" در ۸ آذر ماه سال ۹۰ ، در بخشی از نوشته خود اینگونه اشاره داشتند: بدون اغراق و مبالغه می شود گفت ، استاندارد دولت نهم اصفهان پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیریها استفسار فرموده اند...!!! حال که به گفته بخشدار وقت میمه و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان در دولت نهم ؛ استاندار وقت اصفهان در دولت نهم و وزارت وقت دادگستری در دولت دهم ، پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیریها استفسار فرموده اند،... و در کل مکرراً پیگیر پروژه پتروپالایشگاه میمه بوده اند ، لذا مردم بخش میمه ،از استاندار وقت اصفهان و بخشدار وقت میمه ،خواهشمند و خواستارند که نتیجه پیگیری های خود در رابطه با احداث پتروپالایشگاه میمه را که در سال ۸۷ کلنگ زنی شده و به گفته مسئولین مربوطه سال ۹۱ زمانبندی اجرای آن به مردم اعلام شده را برای انتشار در اختیار رسانه ها و خبرگزاری های رسمی قرار دهند. پی نوشت : احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم حول مجتمع پتروپالایشگاه میمه تعریف شده است.

سید مرتضی بختیاری، مدیر صبح میمه[ بخشدار وقت میمه]

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌ll .‌
@IlIll24 خرداد 1405
ز
زهرا ترکی

@thetorki  •  23 خرداد 1405

مطالبه

درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم به آبان ماه

موضوع:درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم ضمن عرض سلام و وقت بخیر به دلایل زیر: ۱.همزمانی کنکور ارشد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ تیر با امتحانات پایان ترم دانشجویان کارشناسی ۲.شرایط جنگی کشور و کلاسهای مجازی و قطع و وصلی سایتها جهت شرکت در کلاسها و نوشتن جزوه از آرشیو جلسات که امری بسیار زمان بر بوده و علنا اکثر زمان برای مطالعه کنکور صرف کلاسهای مجازی شده،این کلاسها اسما مجازی بوده و از کلاسهای حضوری زمان بیشتری صرف آنها شده است. ۳. همچنین با توجه به اینکه احتمال شروع ترم جدید شاید از مهر ماه وجود نداشته باشد. ۴. تعویق کنکور وزارت بهداشت به تاریخ ۷ آبان ۵.و در آخر اعلام دیرهنگام تاریخ جدید کنکور یک ماه قبل برگزاری در صورتی که اعلام شده بود پس از پایان شرایط کشور حداقل ۴۵ روز بعد کنکور برگزار می‌شود و هنوز در تاریخ ۲۳ خرداد همچنان شرایط کشور نامشخص است و همه تحت فشار هستیم. ما دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت علوم همزمان با کنکور وزارت بهداشت و حداقل در اواسط فصل پاییز هستیم.باتشکر

وزارت علوم و سازمان سنجش

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌ll .‌
@IlIll24 خرداد 1405
ز
زهرا ترکی

@thetorki  •  23 خرداد 1405

مطالبه

درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم به آبان ماه

موضوع:درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم ضمن عرض سلام و وقت بخیر به دلایل زیر: ۱.همزمانی کنکور ارشد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ تیر با امتحانات پایان ترم دانشجویان کارشناسی ۲.شرایط جنگی کشور و کلاسهای مجازی و قطع و وصلی سایتها جهت شرکت در کلاسها و نوشتن جزوه از آرشیو جلسات که امری بسیار زمان بر بوده و علنا اکثر زمان برای مطالعه کنکور صرف کلاسهای مجازی شده،این کلاسها اسما مجازی بوده و از کلاسهای حضوری زمان بیشتری صرف آنها شده است. ۳. همچنین با توجه به اینکه احتمال شروع ترم جدید شاید از مهر ماه وجود نداشته باشد. ۴. تعویق کنکور وزارت بهداشت به تاریخ ۷ آبان ۵.و در آخر اعلام دیرهنگام تاریخ جدید کنکور یک ماه قبل برگزاری در صورتی که اعلام شده بود پس از پایان شرایط کشور حداقل ۴۵ روز بعد کنکور برگزار می‌شود و هنوز در تاریخ ۲۳ خرداد همچنان شرایط کشور نامشخص است و همه تحت فشار هستیم. ما دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت علوم همزمان با کنکور وزارت بهداشت و حداقل در اواسط فصل پاییز هستیم.باتشکر

وزارت علوم و سازمان سنجش

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user170910003948230190724 خرداد 1405
از مطالبه شما حمایت شد لطفا از مطالبه ما حمایت کنید 👇https://farsnews.ir/user175040167514/1781255968426613595
تصویر نمایه‌ی ‌علی صادق‌
علی صادق

@user175040167514  •  22 خرداد 1405

اختلاط فضای بازی و سرگرمی با فضای عبادی و زیارتی در حریم آرامگاه حضرت حیقوق نبی ع تویسرکان
۵ MB
مطالبه

آرامگاه پیامبرخدا در تویسرکان نیاز به تفکیک فضای زیارتی از تفریحی دارد

چگونه شد که حیقوق اینگونه شد؟؟ چرا یک مکان عبادی و مقدس برای مسلمانان و سایر ادیان الهی در تویسرکان به یک مکان با کارکرد غیر مذهبی و گاه رفتارهای خلاف شان و جایگاه یک پیامبر الهی تبدیل شد؟ سگ گردانی ، رفتارهای خلاف عرف دختر و پسر ، پوشش های نامتعارف ، حضور معتادان و ... در اطراف و نزدیکی یک مکان مقدس از کجا شروع شد؟ تا اوایل دهه ۷۰ آرامگاه حیقوق نبی ع در تویسرکان شامل یک صحن بزرگ سنگفرش و یک حوض آب بزرگ جهت گرفتن وضو بود. و برگزاری نماز جمعه دربهار و تابستان و نماز مغرب و عشا در فصل تابستان در این مکان مقدس برقرار بود. امام جمعه های وقت حجت الاسلام سبزواری ، حجت الاسلام هدایتی نژاد و امام جمعه موقت حاج آقا فوزی در جوار آرامگاه حیقوق نبی ع بارها نمازجمعه را اقامه کردند. تا اوایل دهه هفتاد آرامگاه و پیرامون این مکان مقدس صرفا یک مکان عبادی و زیارتی بود. و در اطراف آرامگاه حیقوق نبی تنها برقراری نماز و فرایض دینی و زیارتی انجام می پذیرفت. در دهه هفتاد با شهردار شدن شاهرخی در شهرداری تویسرکان( شاهرخی استاندار اسبق همدان و فعلی لرستان ) به یکباره رویکرد شهرداری تویسرکان به دلیل ضرورت و نبود یک مکان تفریحی در شهر تویسرکان نسبت به آرامگاه مقدس حضرت حیقوق نبی ع و فضای پیرامونی آن تغییر کرد. و به نوعی اختیارات آرامگاه حضرت حیقوق نبی ع به تدریج به شهرداری واگذار شد و بخش زیادی از صحن که به نماز جمعه اختصاص داشت و حوض وضوخانه تخریب شد و به فضای سبز ، چمن کاری و فضای تفرجگاهی افزوده شد. و به تدریج با توسعه فضای تفریحی و تفرجگاهی کار به جایی رسید که آرامگاه حیقوق نبی ع به تدریج نه به عنوان یک مکان مقدس و عبادی بلکه به عنوان یک پارک تفریحی در افکار عمومی شناخته شد. و نقش هیئت امنا و امام جمعه شهرستان تویسرکان کمرنگ شد. در دوره حجت الاسلام والمسلمین هدایتی نژاد کاملا تمام اختیارات در حوزه آرامگاه حضرت حیقوق نبی توسط امام جمعه و حاج آقا فوزی و هیئت امنا اتخاذ می شد. کار تا آنجا پیش رفت که در دوره شهرداری مجید درویشی در اطراف آرامگاه حیقوق نبی ع پیست اسکیت و مجموعه تاب و سرسره تعبیه شد. و شهرداری بر اساس وظایف ذاتی خود نگاهی پارک گونه به آرامگاه این پیامبر خدا اتخاذ می کرد. و در دوران شهرداری مالمیر و گمار در ضلع غربی یک شهربازی کوچک با کشتی پرنده ایجاد شد که تا قبل از کرونا فعال بود و در تابستان جلو قبله نمازگزاران حتی در هنگام نماز هم با موسیقی به کار خود ادامه می داد. و در این بازه های زمانی امام جمعه های شهرستان تویسرکان به تدریج خود را از تصمیمات در خصوص آرامگاه حیقوق نبی کنار گذاشته دیدند. حال امروز در سال ۱۴۰۵ ما با آرامگاه یک پیامبر الهی در ایران مواجه هستیم که در نوع خود منحصربفرد است هم کارکرد عبادی و زیارتی و مقدس دارد و هم کارکرد تفریحی و تفرجگاهی و هر دو امروز در تناقض با هم قرار دارند. امروز در یک مکان تفریحی و پارک در ایران شما می توانید با هر پوششی تردد کنی ، بازی بچه ها از توپ بازی تا دوچرخه سواری و اسکیت و حتی موتور سواری مجاز است. و حتی در خلوتی های روز می تواند محل قرار دختران و پسران و ... باشد. چیزی که در همه پارک ها می توان دید از پارک صیفیه ملایر تا لونا پارک همدان تا پارک آب و آتش تهران اما آیا در مکان های زیارتی و عبادی مانند : امامزاده صالح تجریش یا امامزاده عبدالله همدان یا امامزاده حسن تهران یا آرامگاه حضرت دانیال نبی در شوش و... هم وضع مانند جوار آرامگاه مقدس پیامبر خدا حضرت حیقوق نبی است؟! جالب است خود اهل کتاب از جمله کلیمیان هنگام ورود به آستان مقدس حضرت حیقوق نبی از حجاب برای زنان و عبا و کلاه برای مردان استفاده می کنند. و خود کلیمیان از وضع پوشش در حریم آرامگاه حیقوق نبی گلایه دارند. چه باید کرد؟؟ نقش مردم و مسئولان در این تناقض چیست؟؟ روزی بر اثر ضرورت و نبود فضای تفریحی این اختلاط فضای عبادی و زیارتی با مکان تفریحی و پارک گونه در تویسرکان رخ داد. آیا امروز در سال ۱۴۰۵ با وجود مکان های تفرجگاهی و تفریحی جدید و جذاب در تویسرکان مانند دریاچه مادر تویسرکان ادامه این مسیر اختلاط و کمرنگ کردن فضای عبادی و زیارتی آرامگاه حضرت حیقوق نبی جایز است؟ بلاشک اندیشمندان و صاحبان اندیشه و تفکر این اختلاط را نمی پذیرند و خواهان تفکیک فضای مقدس و عبادی و زیارتی آرامگاه حضرت حیقوق نبی از فضای تفریحی و سرگرمی هستند . فضایی که با یک برنامه ریزی اصولی می تواند پناهگاه امن الهی باشد. مکانی مقدس که روح انسان را به ملکوت وصل کند و شأن و جایگاه آرامگاه پیامبر الهی حضرت حیقوق نبی حفظ گردد. امروز ما جوانان تویسرکانی از قشرهای مختلف خواهان ورود جدی هیئت امنا حضرت حیقوق نبی ع که ریاست آن بر عهده امام جمعه شهرستان تویسرکان است به این مسئله و حل این مشکل هستیم. تا این مکان مقدس به کارکرد اصلی خود بازگردد.

امام جمعه محترم تویسرکان، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، ستاد برگزاری نماز جمعه، سازمان اوقاف و امور خیریه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user170910010701891155424 خرداد 1405
با سلام از خواسته و مطالبه شما حمایت شد لطفاً از مطالبه ساخت و احداث کلانتری در قنات کوثر برای افزایش امنیت و کاهش جرائم و سرقت در محدوده شرق تهران حمایت فرمایید .لینک مطالبه : https://farsnews.ir/Parkpolice_ir/1780323619891426677با سپاس از توجه شما
تصویر نمایه‌ی ‌پارک پلیس‌
پارک پلیس

@Parkpolice_ir  •  11 خرداد 1405

تقدیر و تشکر

یک گام تا آغاز ساخت کلانتری محله قنات کوثر

عملیات آماده‌سازی برای احداث کلانتری جدید محله قنات کوثر وارد مرحله نهایی شده است. این پروژه پس از افزایش سرقت‌های خودرو و منازل و درخواست‌های مکرر اهالی، از تیرماه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت. زمین این کلانتری که ۳۵ سال در تصرف یک گلفروشی بود و به محل تجمع اتباع غیرمجاز و فعالیت‌های مجرمانه تبدیل شده بود، با اقدام جهادی شهردار منطقه چهار تخلیه و به رئیس پلیس تهران تحویل شد. با راه‌اندازی این کلانتری، محلات مجیدآباد، اوقاف، قنات کوثر و بخش‌هایی از نواحی ۵، ۷ و ۹ شهرداری تحت پوشش امنیتی قرار خواهند گرفت. این اقدام پاسخی مستقیم به خلأ امنیتی شرق تهران و کمبود گشت‌های انتظامی در محدوده کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس است. نظرات اهالی ناحیه ۹ منطقه ۴: ۱. تغییر نظر بعد از یک سرقت تلخ: «تا پارسال مخالف احداث کلانتری بودم. می‌گفتم مگه می‌خوایم از خودمون سلب آسایش کنیم؟ اما شب تولد پسرم، وقتی مهمان داشتیم، سارقا از پشت‌بام همسایه وارد خونه‌مون شدن. با ۱۱۰ تماس گرفتم، ۴۰ دقیقه طول کشید گشت برسه. همون شب فهمیدیم فاصله ما تا کلانتری یعنی خطر. الان دیگه نمیگم مخالفم؛ میگم هر کی مخالفت کنه، اهل محله نیست.» ۲. قدردانی از کسبه و گلایه از بی‌توجهی‌ها: «من از کاسبای محله تشکر می‌کنم که برای درخواست کلانتری امضا جمع کردن. اگر این امضاها نبود، مسئولین هنوز می‌گفتن محله شما نیاز ندارد. فقط کاش آنهایی که امضا نکردند، یک شب بیایند ببینند با این معتادای متجاهر چطور باید برخورد کرد. احداث کلانتری برای ما از نان شب واجب‌تر است.» ۳. هشدار درباره تأخیر در شروع ساخت: «شنیدم عملیات اجرایی به خاطر نبود اعتبار چند ماه عقب افتاده. به مسئولین می‌گویم: چند هفته پیش، شب جمعه، جلوی در خانه ما، موتورسواری با کارد یک نفر را زد و موبایلش را برد. هیچ‌کس هم نتونست کاری کند. آخه چقدر بچه‌های بسیج می‌توانند امنیت را کنترل کنند؟ خواهش می‌کنم این پیام را برسونید: فقط کلانتری را راه بندازید.» ۴. تجربه تلخ یک خانواده تازه‌ساکن: «من مدت زیادی نیست ساکن این محله‌ام، اما شلوغی اطراف مسجد و مشکل پارک خودرو واقعاً آزاردهنده‌ است. من از مخالفین سرسخت احداث کلانتری بودم، تا روزی که از سفر برگشتیم و دیدیم تمام وسایل منزلمان سرقت شده. از همه کسانی که برای احداث کلانتری تلاش کردند تشکر می‌کنم؛ این کار یکی از واجب‌ترین اقدامات محله بود.» ۵. مطالبه قدیمی شورایاری و هیئت‌امنا: «ما سال‌هاست از شورایاری احداث کلانتری را می‌خواهیم. تا همین مدت اخیر که هیئت‌امنای محله با حضور چند بسیجی تشکیل شد و از همان ابتدا زحمت کشیدند. فقط کاش فکری هم به حال سرای محله نیمه‌کاره انتهای کوچه چهارم غربی کنند که نبودش واقعاً به محله آسیب زده.» ۶. قدردانی از بسیج محله: «من از بسیج محله تشکر می‌کنم که این اقدام را پیگیری می‌کنند. اگر این فعالیت‌ها نبود، ما نمی‌دانستیم با این همه معضل امنیتی چطور باید برخورد کنیم.» ۷. سرقت‌های مکرر خودرو: «کلانتری لازم است. ما دو تا ماشین داریم، هر دو را درش را باز کرده‌اند و وسایل داخلش را دزدیده‌اند.» ۸. نمونه‌ای از مشکلات نبود کلانتری نزدیک: «چند وقت پیش در اتوبان باقری تصادف شد. اورژانس آمد، کارش را کرد، اما نمی‌توانست مصدوم را ببرد چون کلانتری هنوز نرسیده بود صورتجلسه کند. وقتی کلانتری نزدیک باشد، این مشکلات پیش نمی‌آید.»

نیروی انتظامی تهران بزرگ

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user170910003948230190724 خرداد 1405
در پاسخ به
درخواست سامان‌دهی بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع)
مطالبه

درخواست سامان‌دهی بارگاه حضرت حیقوق نبی(ع)

ما مردم تویسرکان از هیئت امنا بارگاه مقدس حضرت حیقوق نبی که شامل شخصیتهای‌ حقوقی زیر می باشد: ۱_ استاندار همدان ۲_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و ریاست اداره اوقاف و امور خیریه تویسرکان ۳_ مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان و ریاست اداره میراث‌فرهنگی تویسرکان ۴_ امام جمعه تویسرکان ۵_ فرماندار تویسرکان ۶_ شهردار تویسرکان ۷_ نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تقاضامندیم با گذشت ۸ سال از دوره حضور هیئت امنای فعلی و قفل شدن اقدامات در توسعه و سامان بخشی بارگاه پیامبر الهی حضرت حیقوق نبی (علیه آلاف التحیه و الثناء) که هنوز بعد از چندین سال هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است و با توجه به اینکه طرح پیشنهادی هیئت امناء و مسئولان اوقاف و میراث فرهنگی تاکنون قابل اجرا نبوده و با وضعیت فعلی نیز با توجه به نیاز به بودجه های کلان و سرمایه گذاری بسیار بالا در حال حاضر استقبالی برای انجام آن وجود ندارد و برای حفظ شان و جایگاه این پیامبر الهی در حال حاضر و ایحاد محیطی امن و عبادی در جوار این مضجع شریف محوطه ای از دور آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع) با ایجاد حریم و دیوارکشی کوتاه و متناسب این فضای معنوی و نصب نرده مطابق با طرح های حرم ائمه(علیهم السلام)، حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مضاجع مشرفه یا آرامگاه حافظ که تصاویر آن پیوست است. مجزا و تفکیک گردیده و یک صحن بزرگ عبادی و زیارتی جهت انجام هر گونه اعمال دینی، برگزاری مراسم مذهبی و اقامه نماز جماعت پنجگانه برای زائران این بارگاه شریف فراهم گردد. پیشنهاد طرح و نقشه اجرایی؛ می توان بر اساس خطوط قرمز یک دیوار مناسب یک متری با نرده‌های طرح اسلامی و مطابق با معماری سنتی بنا (دیوار آجری) دور حریم بارگاه حضرت حیقوق نبی‌ (علیه التحیه و الثناء) احداث کرد و برای فضای پیرامونی چهار درب ورود و خروج قرار داد. در دو ضلع شمالی و جنوبی حرم می توان فضای سبز و پارک را خارج از حریم و دیوار حرم حفظ کرد . وسایل بازی ضلع جنوبی هم که سالهاست رو به روی قبله قرار دارد به زمینی مربوط به شهرداری در قسمت مشخص شده در‌ ضلع جنوب غربی انتقال داد. (( احداث زمین بازی در همان محدوده زمین شهرداری که متعلق به شهرداری تویسرکان است برای بازی فوتبال و اسکیت و ...)) زمین شهرداری در ضلع جنوب غربی در حدود ۵ هزار متر است که بخشی از فضای بازی و فضای سبز و تفرجگاهی را در حریم فعلی می تواند جایگزین کند. به این نحو می توان حریم عبادی را کاملا از فضای تفرجگاهی تفکیک کرد و صحن برگزاری نماز و فضای عبادی را گسترش داد. برآورد هزینه این طرح بسیار کم و در توان شهرداری و میراث فرهنگی می‌باشد و تا ساخت طرح توسعه احتمالی در آینده می‌توان حریم و شان مدفن این پیامبر والامقام حفظ شده است. و بر ورود خروج افراد مانند بقیه مراکز عبادی نظارت داشت و با نصب درب ورودی خروجی و اعلام و نظارت بر این موضوع که با حجاب اسلامی وارد شوید برای همه مردم و زائرین و گردشگران پذیرفته شده و نهایتا رعایت حجاب و حفظ موازین اسلامی در این حریم دینی و مذهبی قابل کنترل است. #تصاویر_پیوست #دیوار_حرم_مطهر #نقشه_حدودی_احداث_دیوار_و_دربها #محل_احداث_زمینهای_بازی_با_حفظ_حریم_بارگاه

هیئت امنا بارگاه مقدس حضرت حیقوق نبی ع، استاندار همدان، فرماندار تویسرکان، شهردار تویسرکان، جناب دکتر مفتح نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، امام جمعه تویسرکان، نماینده ولی فقیه در استان همدان آیت الله شعبانی، سازمان اوقاف و امور خیریه

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش