مطالبه

درخواست بازگرداندن رشته‌های مجاز گذشته به آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۵

با سلام و احترام در سال‌های گذشته، فارغ‌التحصیلان طیف متنوعی از رشته‌های دانشگاهی از جمله مدیریت، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی مکانیک و سایر رشته‌ها، امکان شرکت در آزمون استخدامی آموزگاری آموزش‌ و پرورش را داشتند و بر همین اساس بسیاری از داوطلبان برای ورود به حرفه معلمی برنامه‌ریزی تحصیلی و شغلی انجام داده‌اند. با این حال، در دفترچه آزمون سال گذشته، این رشته‌ها بدون اطلاع‌رسانی قبلی و بدون ارائه توضیح کارشناسی، از شرایط مجاز حذف شدند. این تغییر ناگهانی موجب سردرگمی، بی‌انگیزگی و تضییع حق بخش قابل توجهی از جوانان تحصیل‌کرده و علاقه‌مند به خدمت در نظام آموزشی کشور شد. بدیهی است که: بسیاری از دروس دوره ابتدایی ماهیت عمومی دارند و محدود به یک رشته تخصصی خاص نیستند؛ کیفیت تدریس بیش از رشته تحصیلی، به توانمندی، مهارت آموزشی و دوره‌های تربیت معلم وابسته است؛ ایجاد محدودیت‌های غیرضروری، برخلاف عدالت استخدامی و اصل فرصت برابر برای داوطلبان است. همچنین در شرایط فعلی، رشته‌های متنوعی با ماهیت غیرمرتبط با آموزش ابتدایی همچنان در فهرست مجاز قرار دارند؛ بنابراین حذف برخی رشته‌ها با استناد به «عدم ارتباط تخصصی» توجیه کارشناسی و رویه یکسانی ندارد و موجب تبعیض میان داوطلبان می‌شود. از این رو، ما امضاکنندگان این کارزار، از وزارت آموزش‌ و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور درخواست می‌کنیم: پیش از انتشار دفترچه آزمون سال آینده، رشته‌هایی که در سال‌های گذشته مجاز به شرکت در آزمون آموزگاری بوده‌اند، مجدداً به فهرست رشته‌های مجاز بازگردانده شوند. این اقدام، ضمن حفظ عدالت و شفافیت، موجب افزایش انگیزه جوانان و بهره‌مندی نظام آموزشی از ظرفیت گسترده‌تر نیروهای توانمند خواهد شد. با سپاس فراوان جمعی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش

، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی کشور

0
100
گزارش از مطالبه
17:41 - 23 بهمن 1404
جامعه
آموزش و پرورش
تعاون و اشتغال




5 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌عمار مهدوی‌
@Ammarmahdavi23 بهمن 1404
در پاسخ به
🌴درخواست راه اندازی موتور جستجو ملی قدرتمند در فضای مجازیhttps://farsnews.ir/user176833631165/1768652156770969995🌱حمایت از محاکمه رضا ربع پهلوی در دادگاه های بین المللیhttps://farsnews.ir/user176833631165/1768512766837940597
موتور جستجوی ملی راه اندازی کنید
مطالبه

موتور جستجوی ملی راه اندازی کنید

در حالیکه دشمن در فضای مجازی و رسانه بر جوانان ما تسلط دارد و در بزنگاه ها مشکلاتی را برای ما بوجود می آورد داشتن موتور جستجوی قوی و بزرگ ملی یک ضرورت است. آمریکا، «گوگل» دارد؛ چین، «بایدو» دارد و روسیه نیز «یاندکس» دارد. چرا ما نباید موتورجستجوی قوی و در سطح جهانی داشته باشیم؟ در شأن کشورمان نیست که تا این اندازه، وابسته به گوگل آمریکایی باشد. تجربه این ایام نشان می دهد که باید به صورت جدی وارد عمل شویم. تجربه موفق پیامرسانهایی مثل ایتا و روبیکا نشان دهنده راه و ترسیم آینده ی موفق در این زمینه خواهد بود.

شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌کاربر فارس‌
@Bnhcdg56724 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌کاربر فارس‌
کاربر فارس

@Bnhcdg567  •  30 دی 1404

مطالبه

چرا نباید از زانو زدن والرین فیلم بسازیم؟! ساخت فیلم های تاریخی ایرانی

چرا از زانو زدن والرین فیلم نمی‌سازیم. کشورهایی هستند نهایتا ۲۰۰ ساله از تاریخ نداشته خود فیلم می‌سازند داستان پردازی می‌کنند و برای خودشان فرهنگ ،تمدن وغرور ملی می‌سازند. چرا ما نسازیم؟! چرا کشوری مثل ایران با این پشتوانه قوی تاریخی نباید درباره تاریخش فیلم یا سریال بسازد؟ خلاء فیلم تاریخی از تاریخ ایران همیشه احساس می شده. دانستن تاریخ هم روشن گری می‌کند و هم به حقیقت می‌پردازد . 🔸شبهات تاریخی را پاسخ می‌گوید چه درباره تاریخ ایران و متقابلا درباره اسلام . نشان دهید چه کسانی در فتح ایران توسط اعراب دخیل بودند یک بار برای همیشه به شبهه مشارکت در آن پاسخ دهید. 🔸به رشادت های اقوام اصیل ایرانی بپردازید . 🔸به نوابغ ایرانی بپردازید. 🔸حتی ضد قهرمان های ایران ارزش داستان پردازی دارند.البته که دیگر کشور ها ضد قهرمانانشان هم خیالیست چه برسد به قهرمان هایشان. در تمام داستان ها نباید قهرمان وجود داشته باشد.برخی فیلم ها هم ژانر ضد قهرمان دارند. حسن صباح وفرقه حشاشین. اگر به آن هم پرداخته شود ورزشی مثل پارکور ریشه ایرانی می یابد .الان ببینید اساسینز کیرید را کجا ساخته ؟ 🔸با دروغ پردازی غربی ها درباره ایران و تمدنش مقابله می‌کند جلوه واقعی ایران را نشان می‌دهد .اگر ایرانی ها فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ را ندیده اند سایرین حتما دیده اند.به دیگر کشورها باید نشان داد که ایرانی ها چه کسانی هستند واین امر ریشه در کجا دارد. 🔸چرا نباید به غربی ها نشان دهیم که چقد حقیر بودند. 🔹فکر تاریخ و تمدن کهن ایران زمین نقطه مشترکی که همه ما نسبت به آن تعلق خاطر داریم آن را دوست داریم و می‌خواهیم درباره آن بیشتر بدانیم. 🔹ساخت فیلم سریال درباره تاریخ ایران باعث هم بستگی اقوام و اتحاد بیش از پیش مردم می‌شود علاوه بر این که فهم تاریخی را افزایش می‌دهد. 🔹همچنین اگر خودمان از چنبن ظرفیتی استفاده نکنیم کشورهای نوپا و سودجویی هستند که بخواهند از تمدن ما از مشاهیر، دانشمندان، قهرمان‌های ما سوءاستفاده کنند وعلم ،دستاورد، حرفه،کتب و... آنها را برای خودشان جا بزنند . آیا وقت آن نیست که آثار در خوری درباره تاریخ‌مان ساخته شود و جلوی سودجویی کشورها سود جو از تاریخ و هویت ما گرفته شود؟ همه ما دوست داریم تاریخ را تاریخ واقعی را بشناسیم و کجا بهتر از رسانه ملی برای نشان دادن این حقایق. #صداوسیما #نمایش‌خانگی #فرهنگ‌وارشاداسلامی

سازمان صدا وسیما، وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر جبلی ریاست محترم صدا وسیما،_ شبکه دو_بروجردی ها، شبکه های نمایش خانگی، تاریخ، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Hami225 بهمن 1404
در پاسخ به
با سلام و احترام :از پویش جنابعالی حمایت شد لطفاً با توجه به تصویب قانون بودجه ۱۴۰۵ در هفته جاری و جهت ارتقاء روحیه شاغلان و جلوگیری از تضییع حقوق کارکنان در زمان بازنشستگی از پویش «سقف پاداش پایان خدمت کارکنان نیروهای مسلح مطابق قانون اصلاح شود » حمایت فرمایید .لینک پویش :https://farsnews.ir/Ha…نمایش بیشتر
ح
حامی مردم

@Hami2  •  4 بهمن 1404

مطالبه

سقف پاداش پایان خدمت کارکنان نیروهای مسلح مطابق قانون اصلاح شود

برابر مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۷۸ کارکنان دولت به ازای هر سال خدمت از یک ماه پاداش آخرین حقوق و مزایای دریافتی بهره مند می شوند که از سال ۱۴۰۰ تبصره ای به آن اضافه شد که بر اساس آن هر ساله در قانون بودجه سال بعد سقفی برای آن‌ در نظر گرفته شد که بطور مثال حداکثر پاداش پایان خدمت در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد و بیش از آن پرداخت نخواهد شد که بحث اینست که با توجه به کاهش ارزش پول ملی ( ریال ) و افزایش شدید قیمت ها در سال های اخیر این مبالغ ارزشی ندارد که دولت و مجلس برای آن سقف در نظر گرفته اند که بهترین کار برای ایجاد دلگرمی ، کاهش نارضایتی و ... برداشتن سقف پاداش پایان خدمت هست چرا که در دهه ۸۰ کارکنان بازنشسته با این پاداش یک واحد آپارتمانی کوچک در مناطق کم برخوردار شهر یا اطراف شهرهای بزرگ تهیه می کردند تا در اواسط دهه ۹۰ این پول فقط کفاف افزایش چند متری کارکنان دارای واحد مسکونی را می داد که به مرور با کاهش ارزش پول به خرید یک خودروی داخلی معمولی تنزل یافت که در حال حاضر امکان تهیه همان خودرو با این مبالغ پاداش پایان خدمت فراهم نمی باشد . بحث اصلی این درخواست مربوط به کارکنان نیروهای مسلح شامل ارتش ، سپاه ، فراجا می باشد که علاوه بر اجحاف عمومی که در بالا بر همه کارکنان دولت اعمال شده ، بر اساس قانون کارکنان نیروهای مسلح به علت سختی کار ، خطرات جانی ، خدمت در مناطق عملیاتی و صعب المعیشه ، آماده باش های متعدد ، عدم امکان انتخاب شهر محل خدمت و ... باید بیست درصد بیشتر از کارکنان دولت دریافت نمایند که در بودجه تصویبی سال ۱۴۰۴ دولت این قانون را نادیده گرفت و بدتر از آن مجلس خواسته یا ناخواسته مهر تاییدی بر این اشتباه عمدی یا سهوی دولت چهاردهم زد که بر این اساس در سال ۱۴۰۳ کارکنان بازنشسته نیروهای مسلح که با اعمال ۲۰ درصد افزایش نیروهای مسلح مبلغ ۶۶۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت دریافت می کردند با عدم اعمال ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت نمودند یعنی با افزایش تورم سرسام آور دو سال اخیر سقف پاداش پایان خدمت کارکنان نیروهای مسلح نه تنها افزایش نیافت بلکه ده میلیون تومان هم کاهش یافت ! و این جبران خدمات کارکنان نیروهای مسلح توسط دولت و مجلس جای سئوال و تعجب هست و حداقل فکری که در این خصوص به ذهن مردم خطور می کند بی تدبیری ! توامان دولت و مجلس نسبت به کارکنان مظلوم و زجر کشیده نیروهای مسلح و به طبع آن خانواده محترم آنان می باشد . به هر صورت دو انتقاد در اینجا مطرح هست که در ذیل اعلام می گردد : انتقاد اول از ستاد کل نیروهای مسلح می باشد که چرا در مقابل اجحاف بر کارکنان نیروهای مسلح سکوت کردند و دفاعی از حق و حقوق آنان و خانواده هایشان ننمودند ؟ در همین یک سال اخیر ، کارکنان نیروهای مسلح چقدر در دفاع از مردم ، کشور و نظام زحمت کشیدند و علاوه بر خطرات جسمی و جانی ، انواع اتهامات به ناحق نثار آنان و خانواده هایشان شده است . انتقاد دوم از دولت و مجلس می باشد که نمی دانند اگر امنیت نباشد هیج اقدام و کاری اعم از سیاسی ، اقتصادی ، عمرانی ، اجتماعی ، آموزشی ، بهداشتی و ... پیش نخواهد رفت و همه ضرر خواهند کرد . لذا از ریاست محترم مجلس و نمایندگان محترم مجلس بالاخص کمیسیون تلفیق مجلس به عنوان مدافعان حقوق عامه مردم تقاضا داریم در تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۵ با اصلاح این بند و در مرتبه نخست با برداشتن سقف ۷۵۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت برای کلیه کارکنان دولت و در مراحل بعدی اعمال ۲۰ درصد افزایش برای سقف پاداش پایان خدمت کارکنان بازنشسته نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۵ و همچنین جبران مافات و اجحاف بر بازنشستگان سال ۱۴۰۴ نیروهای مسلح اقدام فوری و عاجل نمایند .

هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، اعضای محترم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۵، سازمان برنامه و بودجه کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17067106612826 بهمن 1404
در پاسخ به
سلام هموطن گرامیاز پویش جنابعالی حمایت شد لطفاً از پویش ذیل با عنوان «لزوم انتخاب رنگ‌بندی زیباتر و جذاب‌تر برای اتوبوس‌های جدید تهران» حمایت نمایید.لینک پویش: https://farsnews.ir/user170671066128/1770325713274330928باتشکر و احترام
ع
علی م

@user170671066128  •  17 بهمن 1404

مطالبه

لزوم انتخاب رنگ‌بندی زیباتر و جذاب‌تر برای اتوبوس‌های جدید تهران

یکی از اقدامات خوب شهرداری تهران در سالهای اخیر و دوره فعلی ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با اتوبوس های جدید داخلی و خارجی می باشد که این اتوبوس ها دارای تجیهزات جانبی ، رفاهی و ... به روز دنیا هستند که به همین دلیل تعداد مسافران افزایش قابل توجهی در خطوط مختلف داشته به نحوی که برخی خطوط که تا قبل از نوسازی و زمان بندی نامناسب در سرفاصله حرکت اتوبوس ها با حداقل مسافر در حد انگشتان دست مسافر داشتند در حال حاضر با ظرفیت تمام صندلی ها و سرپایی چند بار پر و خالی از مسافران می شوند که این اولین نتیجه نوسازی ناوگان می باشد . یکی از مواردی که تاثیر بسیاری در جذب و افزایش رغبت شهروندان در استفاده از اتوبوس ها و همچنین زیبایی بصری شهر می شود رنگ آمیزی اتوبوس ها می باشد که بالاخص در بخش ناوگان وارداتی شامل اتوبوس های دوکابین یا تک کابین برقی مشاهده می شود رنگ مشکی و تیره اتوبوس ها موجبات کاهش روحیه رانندگان و مسافران ، زشت شدن منظره شهری ، جذب نور و گرما بیشتر و کاهش توجه شهروندان به ناوگان اتوبوسرانی و ... می شود . از مسئولان محترم شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تقاضا داریم نسبت به اصلاح رنگ اتوبوس هایی که در آینده تولید یا وارد خواهند شد به رنگ های جذاب و زیبا همانند اتوبوس های ایکاروس دهه ۷۰ ، اقدام مثبت و موثر خود را تکمیل و در افزایش جذب مسافران ، ارتقای روحیه شهروندان و افزایش زیبایی بصری شهر ، گام های بهتری بردارند .

شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17517116458430 بهمن 1404
با سلام.ما شما را حمایت کردیم .لطفا ما را حمایت بفرمایید🙏https://farsnews.ir/Farshad300/1770857401519747599
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  23 بهمن 1404

قتل گاهی به نام بازار سرمایه که امید مردم و کشور را به نا امیدی تبدیل کرد و سرمایه مردم را به باد داد.
مطالبه

بازار سرمایه را دریابید

در موضوع بازار سرمایه آنقدر نوشته شده و مطالبه و پیشنهاد شده که دیگر جایی برایش نمانده که بخواهم نکته ای جدید از آن بیان کنم. با توجه به تاکید رهبری و نامگذاری سال های متوالی در تاکید از حمایت از تولید و سرمایه آمد مسئولان فقط شاخص سازی کردند . پول های حمایتی از صندوق توسعه و تثبیت را به اسم بازار سرمایه و مردم به جیب نمادهای رانتی ها و شاخصی سرازیر کردند . ارزش دلاری بازار اونهم به زور ده ها نماد کاغذی و عرضه اولیه به یک چهارم ۶ سال قبل رسیده است!!!!!!! دقت کنید بازار سرمایه حتی با مقایسه با ۶ سال قبل خود ارزشش یک چهارم شده و در مقابل دیگر دارایی ها ۲۰۰ برابر تحلیل رفته!!!! عجیب که هر کسی آمد چه در سازمان و چه دولت و هر وزیر و رئیس بانک مرکزی، همه و همه دقیقایکجور عمل کردند و تغییری در حمایت واقعی از بازار به عمل نیاوردند. بحران بازار سرمایه ناشی از موارد زیر است: بحران های اقتصادی و ریسک های سیاسی ، ساختار اداری و تصمیمات رانتی و هدف مند مدیران در راستای منافع گروهی و شخصی و انواع و اقسام قوانین و دستورالعمل ها ضد و نقیض و ضدتولید و ده ها مورد دیگر... بازار سرمایه و اقتصاد کشور اگر ناسالم و خراب باشد کشور هیچگاه به آرمان ها و پیشرف مد نظر خودش نمی‌رسد زیرا ابزار و موتور حرکت هر کشوری اقتصاد آن کشور است . بازار سرمایه که نبض واقعی اقتصاد کشور است مورد توجه دشمن است و جریان نفوذ آنرا مورد حمله قرار داده و مدیران موثر بر آن خواسته یا ناخواسته آنرا به این وضع انداختند. جایی که تولید و سرمایه نباشد فقر و تورم و گرانی و فساد جایش را میگیرد و دیگر جایی برای پیشرفت نمی ماند و پسرفت جای پای خود را در کشور باز می‌کند. مدیران بورس و منصوبان وزرای اقتصادی ۶ سال فقط با بالا و پایین کردن شاخص و نوسانگیری از مردم و سرمایه های خرد و با ازحاد شاخص سازی و با وارد کردن ده ها شرکت و نماد صوری و کاغذی به اسم عرضه اولیه کل بازار سرمایه را به کما برده اند. کافیست نمودار و درصد رشد قیمت شرکت های بورسی را با دیگر بازارها مقایسه کنید، خواهید دید که بازار سرمایه ظرف ۵ سال در اکثر نمادها رشدی بین ۲۰ تا ۹۰ درصدی داشته است اما در دیگر بازارها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درصد رشد داشته ایم!!!! باورش،سخت است پس مراجعه کنید به سامانه بورس ویو کارگزاری مفید و از تعجب انگشت به دهان خواهید ماند. سکه ۱ میلیونی سال آقای روحانی تا الان ۲۰۰ برابرشده!!! در مغز کسی نمی‌گنجد. مسوولان پول و سمت می‌گیرند و سخنرانی می‌کنند و در آخر می‌روند و پست دیگری در سازمان دیگری می‌گیرند و نتیجه تصمیماتشان فقط می‌شود پر کردن جیب خودشان و خالی کردن جیب مردم و سهامداران بیچاره. سود سهام را بعد مجمع از قیمت سهام کم می‌کنند و آنرا با منت بعد ۶ ماه پس می‌دهند و اسمش را می‌گذارند سود !!! و در اخبار اعلام می‌کنند میلیاردها تومن سود سهام از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران عزیز واریز گردید !!! دقت کنید پول خودمان را بعد ۶ ماه به خودمان می‌دهند به اسم سود آنهم با منت و تبلیغات زیاد! افزایش سرمایه ها که دیگر بماند که چقدر باعث خواب سرمایه و عدم نقدشوندگی شده و کاهش،ها ریزش،های متوالی و پشت سرهم و صعود های ساختگی آنهم فقط در چند نماد خاص و رانتی و دوباره ریزش. نمادهای کوچک و متوسط،بازار که اکثریت بازار را شامل میشوند همه رها شده اند. شرکت های بورسی و مدیران و حقوقی ها با انواع ابزار و الگوریتم ها و هوش مصنوعی در حال اندوختن از مال مردم هستند. حجم مبنا را ۱ کردند تا به راحتی با خرید و فروش یک برگ سهم قیمت پایانی را پر کنند و در زمان رشد با دامنه ۳ درصد کاری کنند که هیچگاه به تورم دیگر بازارها نرسد. سهام را را جامانده ترین بازار کل دنیا کردید تبریک می‌گوییم اجرتان با خدا!!! بازار سرمایه دست سفته بازان دولتی و شبه دولتی و خصولتی و بازیگران و هیات مدیره های شرکت ها افتاده و بازارگردان ها نیز در دام فساد .ه. جور بخواهند بازار گردانی می‌کنند. سهم میخوای بخری صف خریده نمیتونی!!!میخوای،بفروشی صف فروشه نمیتونی بفروشی!!! عدم نقد شوندگی و ریسک در بازار موج می‌زند. از صندوق تثبیت و توسعه هم به اسم حمایت برداشت قانونی می‌کنند و پول را با نمادهایی که از قبل سهامشان را در کف قیمت خریدند وارد میکنند. بیایید یکبار برای همیشه پول را وارد اکثریت نمادها کنید که با حداقل نقدینگی صندوق توسعه اکثریت بازار ماه ها رونق می‌گیرد و اعتماد به بازار برمی‌گردد نه فقط حمایت کوتاه مدت از چند نماد شاخص ساز .بازار سرمایه کشور را که رکن اساسی کشور است را قمار خانه و کوره پولسوزی کردند. اینجا محل آزمون است و توشه اصلی هر انسانی صالحات و باقیات است. حضرت آقا بارها اهمیت بازار سرمایه و تولید را گوشزد کردند اما کو گوش شنوا.اینبار از ایشان خواهش میکنم خود مستقیما وارد شوند انشالله.

رهبری، رئیس جمهور، رئیس بورس، آقای صیدی.پزشکیان مدنی زاده همتی، شورای سران قوا، مجلس، جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه