.
مطالبه

درخواست کاهش وابستگی در واردات مواد غذایی و دارویی از کشورهای متخاصم

ما مردم به دشمن اعتماد نداریم. با توجه به سوابق آمریکا در قبال سایر ملت‌ها و همچنین تنش‌ها و خصومت‌های موجود با کشورمان، نگرانی‌های جدی درباره امنیت و آینده فرزندان و نسل‌های آینده ایران وجود دارد. از مسئولان درخواست می‌شود در موضوع دارایی‌های بلوکه‌شده کشور، به جای پذیرش کالا، بر بازگشت اصل منابع مالی ایران تأکید کنند و با دقت و حساسیت بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری شود. همچنین انتظار می‌رود هرگونه توافق یا مبادله اقتصادی با در نظر گرفتن منافع ملی و ملاحظات امنیتی انجام شود. از سوی دیگر، خواستار جلوگیری از واردات مواد غذایی و دارویی از کشورهای متخاصم هستیم. بسیاری از مردم تمایل ندارند منابع مالی کشور صرف خرید کالا از کشورهایی شود که نسبت به آنها بی‌اعتماد هستند و معتقدند باید برای حفظ سلامت و امنیت جامعه، به‌ویژه نسل‌های آینده، نهایت دقت و احتیاط در این زمینه به کار گرفته شود.

0
100
گزارش از مطالبه
12:56 - 2 تیر 1405
سیاست

3159 بازدید



3 پاسخ

@meymeh18 ساعت پیش
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  23 اردیبهشت 1405

سوال

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟!

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه که تاکنون مردم شاهد آن نبوده اند چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بوده ؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! شاهد بودیم که بخشدار وقت میمه در گفت و گو و مصاحبه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه اظهار داشتند: 《انتخاب بخش میمه برای ساخت این مجتمع پالایشگاهی را حاصل جلسات مستمر وطولانی کارشناسی توسط کمیسیون استعدادیابی عنوان کرده》و در این باره افزودند:《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》 همچنین در این باره باید یاد آور شویم که بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرنگار فارس در ميمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید اظهار داشتند :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》 حال سوالی که به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند اینکه زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! چرا که با احتساب یک حساب سرانگشتی با توجه به اینکه بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه این چنین اظهار داشته بود :《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》و همچنین با توجه به گفت و گو و مصاحبه بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در ميمه در این باره که بولتن نیوز نیز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید و در آن مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه در این باره این چنین اظهار داشته بود :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》، می بینم که زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ با زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در میمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید ، همخوانی و هم پوشانی ندارد!!! به راستی زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟؟؟!!! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟؟؟!!! اینها سوالاتی است که در این باره به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند ؟؟؟!!! آیا پاسخی برای این سوالات مردم شهر و بخش میمه یافت می شود؟؟؟!!! پی نوشت: با توجه به اینکه ، بخشدار وقت میمه در دوره ای رئیس ستاد نماز جمعه میمه بوده و گویا عضو ستاد نماز جمعه میمه می باشند ، ستاد نماز جمعه شهر میمه ، به این مهم همت گمارد

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌معصومه خاتون اسماعیلی‌
@masoumehesmaeili18 ساعت پیش
مطالبه

دفتر خبری بخش میمه وبینار پتروپالایشگاه میمه را برگزار کند

پیشنهاد می شود دفتر خبری بخش میمه ، وبیناری را در رابطه با احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه با حضور بخشدار وقت میمه ، حجه الاسلام سید محمود حسینی دولت آبادی، نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه ، برخوار در مجلس شورای اسلامی و سید مرتضی بختیاری استاندار وقت استان اصفهان برگزار کند.

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش


@user1768382736239 ساعت پیش
در پاسخ به
https://farsnews.ir/user176838273623/1782336168935500151امنیت غذایی؛ خط قرمز ملت ایران «امروز نوبت ماست که از استقلال و امنیت غذایی ایران دفاع کنیم. با امضای این پویش، در کنار کشاورزان ایرانی و در مسیر صیانت از منافع ملی بایستیم.»
مطالبه

امنیت غذایی؛ خط قرمز ملت ایران

بسم الله الرحمن الرحیم ملت بزرگ ایران در طول تاریخ ثابت کرده است که در برابر هرگونه تهدید علیه استقلال، عزت و منافع ملی خود ایستادگی خواهد کرد. امروز نیز در برهه‌ای حساس از تاریخ کشور، ما امضاکنندگان این پویش، مخالفت صریح و قاطع خود را با هرگونه واردات محصولات کشاورزی از ایالات متحده آمریکا اعلام می‌کنیم. امنیت غذایی، یک کالای تجاری صرف نیست؛ امنیت غذایی بخشی از امنیت ملی و از ارکان استقلال کشور است. ملتی که غذای خود را به اراده و تصمیم بیگانگان گره بزند، دیر یا زود استقلال اقتصادی و سیاسی خود را نیز به خطر خواهد انداخت. ملت ایران هنوز خاطره دهه‌ها دشمنی، تحریم، فشار اقتصادی، تهدید و اقدامات خصمانه علیه کشور را فراموش نکرده است. بر همین اساس، هرگونه وابستگی در حوزه راهبردی غذا، برخلاف منافع بلندمدت ملت و مغایر با اصول استقلال و خوداتکایی کشور است. از سوی دیگر، میلیون‌ها کشاورز ایرانی، با وجود همه دشواری‌ها، در سخت‌ترین شرایط برای تأمین غذای این سرزمین تلاش کرده‌اند. شایسته نیست دسترنج کشاورزان ایرانی قربانی تصمیماتی شود که تولید ملی را تضعیف و کشور را وابسته‌تر می‌کند. ما، فرزندان ایران، اعلام می‌کنیم: - امنیت غذایی، خط قرمز ملت ایران است. - حمایت از کشاورز ایرانی، حمایت از استقلال و اقتدار ملی است. - هرگونه تصمیم در حوزه واردات محصولات کشاورزی باید با رعایت منافع ملی، حفظ تولید داخلی و صیانت از استقلال کشور اتخاذ شود. از مسئولان محترم کشور می‌خواهیم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، حمایت همه‌جانبه از کشاورزان و تولیدکنندگان ایرانی را در اولویت قرار داده و از هر اقدامی که به وابستگی غذایی کشور منجر شود، پرهیز نمایند. ما امضاکنندگان این پویش، با صدایی واحد اعلام می‌کنیم: «امنیت غذایی، خط قرمز ملت ایران است و ملت ایران هرگز استقلال خود را معامله نخواهد کرد و ضمن تأکید بر حق ملت ایران در صیانت از منافع ملی، اعلام می‌کنیم که امنیت غذایی، خط قرمز ملت ایران است و هیچ توافقی نباید استقلال و خودکفایی کشور را در این حوزه راهبردی خدشه‌دار کند.»

شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه، نهاد ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،، قوه قضاییه و دادستانی کل کشور، حجت الاسلام اژه ای، ریاست محترم قوه قضائیه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش