با عنایت به اینکه آزمون چندین مرتبه تعویق افتاده و هر بار مرور دروس انرژی زیادی از داوطلبان میگیرد و با گرم شدن هوا امکان برگزاری در فضای باز میسر نیست پیشنهاد میگردد آزمون طی چندین روز متفاوت که باعث کاهش تعداد داوطلبان شده برگزار شود در هر صورت تعویق آزمون باعث کاهش عملکرد افرادی میشود که یکسال تمام زحمت کشیده اند چرا که در آزمون دکتری حتی پاسخ به یک سوال بیشتر میتواند باعث جابه جایی چند صد نفره شده و آینده فرد را به کلی تغییر دهدـ