درخواست تعویق زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۵ به اسفندماه
مطالبه

درخواست تعویق زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری ۱۴۰۵ به اسفندماه

آزمون ورودی دکتری (Phd) هر سال در اسفندماه برگزار می‌شد، اما امسال به دهم بهمن‌ماه منتقل شده و داوطلبان از زمان ثبت‌نام تا روز آزمون،‌ زمان کمی برای مطالعه در اختیار دارند؛ مخصوصاً دانشجویان سال آخر دوره‌ی کارشناسی ارشد که در ماه‌های دی و بهمن درگیر امتحانات پایان‌ترم خود نیز هستند. لذا خواهشمندیم آزمون مذکور مثل سال‌های گذشته به اسفندماه موکول شود تا داوطلبان فرصت بیشتری برای مطالعه و حفظ آمادگی برای شرکت در آزمون داشته باشند.

وزیر علوم، دکتر سیمایی صراف، سازمان سنجش و آموزش کشور، رئیس جمهور، رئیس مجلس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر علوم، دکتر عموعابدینی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
08:12 - 23 آذر 1404
حوزه و دانشگاه




20 پاسخ

@user17562275523823 آذر 1404
در پاسخ به
آقای اژه‌ای؛ فکری به حال مردم و تأخیرهای سایپا کنید
مطالبه

آقای اژه‌ای؛ فکری به حال مردم و تأخیرهای سایپا کنید

سلام و احترام ما جمع زیادی از مردم و خریداران خودروهای سایپا — مخصوصاً اطلس، شاهین و ساینا S — مدت‌هاست منتظر تحویل ماشین‌هامون هستیم، اما فقط وعده می‌شنویم و هیچ خبری از خودرو نیست. بسیاری از ما از یک سال پیش پول کامل خودرو را پرداخت کرده‌ایم، ولی سایپا بدون پاسخ‌گویی شفاف فقط هر ماه وعده‌ی «به‌زودی» می‌دهد. در این شرایط اقتصادی، همین پول‌ها با هزار زحمت جمع شده بود تا وسیله‌ای برای خانواده‌مان بخریم، اما حالا سرمایه‌مان در حساب سایپاست و هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست. آقای اژه‌ای، ما از شما به‌عنوان مدعی‌العموم و پناه مردم مظلوم تقاضا داریم به این موضوع ورود کنید تا تکلیف خریداران مشخص شود. چرا باید شرکت خودروساز با پول مردم کار کند، ولی خودروها را تحویل ندهد و حتی خسارت تأخیر را هم واقعی پرداخت نکند؟ از مجموعه محترم فارس‌من هم خواهشمندیم صدای ما باشند و این مطالبه را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند. ما چیزی جز احقاق حق و عمل به تعهدات سایپا نمی‌خواهیم. با سپاس از توجه شما 🙏 جمعی از خریداران خودروهای سایپا

مدعی العموم/ ق.قضائیه، دادستان کل کشور، خودرو وزارت صمت، شرکت خودروسازی سایپا

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@enwriter23 آذر 1404
در پاسخ به
حمایت شدید لطفا حمایت کنید از این پویش

تصویر نمایه‌ی ‌iman Sardarian‌
در پاسخ به
حمایت شدلطفاً شما هم از پویش ما حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100032338614666/1759836516290568267
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
مطالبه

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@user17113243194925 آذر 1404
سلام حمایت شدین... بیزحمت حمایت کنینhttps://farsnews.ir/Nazanin_xu/1765570052010945374
n
nazanin Kh

@Nazanin_xu  •  21 آذر 1404

تقاضای دانشجویان پزشکی آزاد برای کاهش شهریه و دریافت چارت شهریه سالانه
مطالبه

کاهش شهریه دانشجویان پزشکی آزاد

با سلام و احترام، ما جمعی از دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی، نگرانی عمیق خود را از عدم شفافیت در روند افزایش سالیانه شهریه و عدم ارائه چارت مصوب شهریه اعلام می‌داریم و همچنین خواستار بازگشت شرایط تعهد خدمت اختیاری دانشگاه آزاد(همانند سال ۱۴۰۳) هستیم. وضعیت فعلی: ۱.افزایش شهریه سالیانه به طور نامشخص: عدم ارائه فرمول یا سقف مشخص برای افزایش شهریه ۲.عدم امکان برنامه‌ریزی مالی: دانشجویان و خانواده‌ها قادر به پیش‌بینی هزینه‌های آتی نیستند ۳.استرس مضاعف روی دانشجویان: فشار مالی توأم با فشار درسی در دوره‌های طولانی و پرهزینه علوم پزشکی درخواست‌های اصلی: ۱. ابلاغ چارت مصوب شهریه از ابتدا تا پایان دوره، با سقف افزایش حداکثر ۱۵ درصد سالیانه(همانند سال ۱۴۰۳) ۲.شفاف‌سازی فرمول افزایش شهریه و تثبیت آن برای کلیه سال‌های تحصیل ۳.تمدید مصوبه تخفیف ۵۰ درصد شهریه در قبال تعهد اختیاری خدمت(همانند سال ۱۴۰۳) ۴.بازنگری تسهیلات مالی (وام‌های بلندمدت، تقسیط بدون بهره و کمک‌هزینه‌های دوره‌های بالینی) ۵.تصویب سیاست‌های شفاف برای جلوگیری از افزایش‌های ناگهانی منافع این شفافیت: ۱.برای دانشجو: امکان برنامه‌ریزی مالی بهتر، کاهش استرس و تمرکز بر آموزش ۲.برای دانشگاه: کاهش درگیری‌ها و افزایش اعتبار و مسئولیت‌پذیری ۳.برای نظام سلامت: تضمین تداوم خدمات و پرورش نیروهای متخصص و متعهد شایان ذکر است که بخش قابل توجهی از پذیرفته‌شدگان امسال با اتکا به اجرای مصوبه سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و اکنون با توجه به هزینه‌های سنگین معیشتی از جمله اجاره‌خانه، رفت‌وآمد و مخارج ضروری، ناچار به فکر انصراف شده‌اند با احترام؛ جمعی از دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌TALAEI FORGE‌
@TALAEIFORGE25 آذر 1404
در پاسخ به
📣 دعوت به حمایت از مطالبه تعطیلی / مجازی‌شدن مدارس تهراندوستان عزیز، خانواده‌ها، دانش‌آموزان و همه کسانی که سلامت فرزندان این سرزمین برایشان مهم است؛یک مطالبه جدی و ضروری درباره وضعیت آلودگی شدید هوا و سرمای بی‌سابقه تهران در جریان است.متن کامل این مطالبه را می‌توانید در لینک زیر بخوانید:🔗 htt…نمایش بیشتر
تصویر نمایه‌ی ‌TALAEI FORGE‌
TALAEI FORGE

@TALAEIFORGE  •  12 آذر 1404

درخواست تعطیلی/مجازی شدن مدارس استان تهران در هفته آینده
مطالبه

درخواست تعطیلی یا مجازی شدن مدارس استان تهران در هفته آینده

با سلام و احترام ما جمعی از خانواده‌ها، دانش‌آموزان و شهروندان استان تهران، نسبت به تصمیمات هفته گذشته درباره وضعیت مدارس در شرایط آلودگی شدید هوا و سرمای بی‌سابقه انتقاد جدی داریم. هفته‌ای که گذشت، در حالی که شاخص آلودگی هوا در بسیاری از شهرستان‌ها به وضعیت ناسالم و بسیار ناسالم رسیده بود، متأسفانه مدارس برخی مناطق، مخصوصاً شهرستان ملارد، مجازی یا تعطیل نشدند. این تصمیم باعث شد بسیاری از دانش‌آموزان مجبور شوند در هوای آلوده و سرمای شدید از خانه خارج شوند و به مدرسه بروند. آیا مسئولان محترم پاسخگوی خطرات سلامتی دانش‌آموزان هستند؟ آیا مسئولیتی در قبال بیمار شدن آن‌ها بر اثر آلودگی و سرمای شدید پذیرفته می‌شود؟ جان و سلامت دانش‌آموزان شوخی‌بردار نیست. سلامت بر آموزش مقدم است. ما از مسئولان استان تهران به‌طور رسمی مطالبه می‌کنیم: درخواست اصلی این پویش: تمامی مدارس شهرستان‌های استان تهران در هفته پیش‌رو مجازی شوند تا زمانی که: شاخص آلودگی هوا به وضعیت سالم برگردد شرایط جوی و سرمای شدید کاهش یابد امنیت سلامتی دانش‌آموزان تضمین شود ما از همه خانواده‌ها، دانش‌آموزان، معلمان و شهروندان دعوت می‌کنیم که برای حفظ سلامت عزیزانمان از این مطالبه حمایت کنند. صدای ما هرچه بلندتر باشد، احتمال رسیدگی بیشتر خواهد شد. سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ماست. تا مجازی شدن مدارس استان تهران همراه باشید.

ستاد مدیریت بحران استان تهران، ریاست جمهوری، هیئت دولت،استانداری تهران، آموزش و پرورش استان تهران و شهرستان‌ها، شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، رسانه‌های محلی و صفحات خبری استان تهران، استانداری تهران، ریاست جمهوری محترم دکتر مسعود پزشکیان، استاندار استان تهران محمدصادق معتمدیان، رئیس اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران سید مجتبی هاشمی، مدیر آموزش و پرورش تهران مجید پارسا

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش


در پاسخ به
چرا اسفندماه؟ مثل همیشه اردیبهشت برگزار بشه. دانشجویان ارشد چه گناهی کردن؟ من خودم شخصا یک روز بعد از امتحان ترمم ازمون دکتری دارم. فرصت مطالعاتی ندارمتابستون هم که جنگ شد امتحانات ترم کنسل سد رفت شهریورعملا خیلی ظلم داره میشه

@user17673280859612 دی 1404
در پاسخ به
سلام ، با توجه به شروع امتحانات در دی ماه و همچنین دفاع از پایان نامه ها و فرصت محدود امکان مطالعه منابع دکتری وجود ندارد و مضاف بر آن وجود استرس، برگزاری امتحانان به پایان بهمن ماه یا حتی بعد از ماه مبارک رمضان موکول شود کمک شایانی خواهد نمود

در پاسخ به
باسلام، لطفا در فروردین آزمون برگزارکنید ومجدد فرصت ثبتنام یک روزه برای جاماندگان رامهیانمایید

در پاسخ به
اگر این همزمانی امتحانات دانشگاه تهران و این جنگ خیابانی با تروریست های داعشی شما را به فکر وا ندارد، پس کی میخواهید به نخبه های این مملکت فکر کنید که زمانی برای آرامش روحی آنها در نظر بگیرید ؟ بابا جان! بندازید فروردین ، اردیبهشت. ما که درسخون و دانشگاه تهرانی بودیم اینیم، وای به حال بقیه. خوش به ح…نمایش بیشتر

@user17681751125722 دی 1404
در پاسخ به
این چه وضعشه؟ اینترنتو بستن بعد می خوان آزمون هم بگیرن.اگه براتون قابل درک باشه باید بدونید که ما برای آمادگی کنکور دکتری مجبوریم از اینترنت استفاده کنیم. الان یه هفته ست علاف ماندیم. خب بندازید عقب.

در پاسخ به
به دوستانی که کنکور دکتری دارند و از این پویش خبری ندارن تلفنی اطلاع بدین بیان حمایت کنن خود بنده کنکور افتاده وسط امتحان هام و از اونجایی که قبلا حوزه امتحانی کنکور رو انتخاب کرده بودم الان باید بیام تهران امتحان بدم دو باره برگردم شهرستان کنکور بدم دوباره برگردم تهران امتحان ترم بدم به این شیو…نمایش بیشتر

در پاسخ به
لطفا تجدید نظر کنین درباره زمان آزمون دکتری ، امسال اولین سالیه که زمان کنکور دکتری ایقدر زود انداختین. با این قطعی اینترنت و مشکلات اقتصادی، کلی هزینه کلاس کردیم ولی ازشون بی بهره موندیم، ما هم در این مملکت زندگی میکنیم و دنبال عدالت در عمل هستیم نه فقط صرفا در حرف.

در پاسخ به
خواهشا کنکور دکتری رو به زمان قبلی خودش در اسفند برگردونید من خودم تو این گرونی کلی پول کلاس دادم برای جمع بندی کنکور ولی عملا بدردم نمیخورن دیگه، تو این گرونی و شرایط بد اقتصادی من واقعیتش حلالتون نمیکنم ، چون از خورد و خوارکم زدم برای ثبت نام تو این کلاسها ، خدا هم ازتون نگذره.

در پاسخ به
https://www.karzar.net/269582از کارزار تعویق دکتری لطفا حمایت کنید

لطفاً این رو هم امضا کنید، از دو جا پیگیری بشه:https://www.karzar.net/269582

تصویر نمایه‌ی ‌🇮🇷 ایران‌
🇮🇷 ایران

@Iran2020  •  26 دی 1404

ورود کمیسیون آموزش مجلس به موضوع کنکور دکتری ۱۴۰۵
مطالبه

ورود کمیسیون آموزش مجلس به موضوع کنکور دکتری ۱۴۰۵

به علت حوادث امنیتی اخیر در کشور و با هدف مدیریت شرایط برنامه امتحانی دانشگاه ها و نظام آموزش عالی باتعویق های ۲ تا ۳ هفته ای مواجه شد. به گونه ای که امتحانات پایان ترم دانشگاه های برتر کشور نظیر دانشگاه تهران، شریف، علم و صنعت، امیرکبیر، دانشگاه آزاد و... به ماه بهمن ماه کشیده شده است. با ایجاد این تعویق بالطبع دانشجویان ارشد که جز قشر ثابت و پر تعداد کنکور دکتری هستند با به همریختگی شدید برنامه های کنکوری و امتحانات پایان ترم مواجه شده اند. این به همریختگی برای بخش زیادی از دانشجویان اینگونه است که داوطلب کنکور دکتری در ۸ بهمن ماه امتحان دانشگاهی دارد، ۱۰‌بهمن #آزمون_دکتری و ۱۱ بهمن مجدد امتحان دانشگاه دارد. طبق روال مرسوم سال‌های قبل اغلب اوقات یک فرجه ۳ تا ۴ هفته ای برای جمع‌بندی آزمون دکتری لازم است که با تعطیلات بین دو ترم و شروع ترم این فرجه برای داوطلبان مهیا بود‌ اما اکنون با برگزاری یکماه زودتر آزمون دکتری و تعویق های پیش آمده این فرصت جمع بندی را از داوطلبان‌گرفته است. برهمگان واضح است که آزمون دکتری و این مقطع نقش مهمی در آینده علمی دانشگاهیان و بالطبع نظامی علمی و تحقیقاتی کشور دارد. در این شرایط داوطلبان کنکور خواستار #تعویق حداقل ۲هفته ای(برگزاری آزمون در ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۴) یا تعویق کنکور به هفته سوم فروردین ۱۴۰۵ هستند. علاوه بر به همریختگی زمانی برنامه های امتحانات و تداخل فوق الذکر، قطعی اینترنت بین‌المللی(در زمان تنظیم این مطالبه بیش از یک هفته قطعی اینترنت) اکثر داوطلبان آزمون دکتری به منابع آنلاین نظیر کلاس‌های آموزشی ضبط شده، جزوات و مقالات پایگاه های علمی بین‌المللی دسترسی ندارند. این عدم دسترسی باعث کاهش کیفیت مطالعه و عدم آمادگی مطلوب‌ شده است. در مجموع می توان گفت ۱- تداخل امتحانات دانشگاهی با آزمون دکتری ۲- قطعی اینترنت بین‌المللی و ۳- اثرات روانی ناشی از حوادث اخیر توانمندی علمی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۵ را دچار کاهش شدید کرده است به گونه ای که بسیاری از آینده سازان علمی کشور نمی توانند آنگونه که شایسته است ظرفیت های علمی خود را برای آزمون پیش رو به کار گیرند. به همین جهت از خبرگزاری فارس درخواست می شود این خواسته به حق داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۵ را به اعضای کمیسیون آموزش مجلس منتقل نموده و زمینه ساز تصمیم منطقی و مبتنی باشرایط فعلی اتخاذ شود.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول