30 دی 1404
مطالبه

تصمیم به قطع اینترنت!؟ "فقط باید به دستور شخص رئیس‌جمهور باشد"

در ایران، تصمیم‌گیری درباره قطع یا محدودیت سراسری اینترنت در شرایط حساس، اغلب توسط نهادهای مختلف (مانند شورای عالی فضای مجازی، قوه قضائیه، نهادهای امنیتی) گرفته می‌شود و رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، مسئولیت یکپارچه و اختیار متمرکز در این زمینه ندارد. این پراکندگی در تصمیم‌گیری می‌تواند منجر به قطع‌های گسترده، طولانی و بدون پاسخگویی مستقیم شود. نتیجه: اگر رئیس‌جمهور تنها مقام تصمیم‌گیرنده قطع اینترنت باشد: · پاسخگویی افزایش می‌یابد (مردم می‌توانند در انتخابات بعدی بر اساس عملکردش قضاوت کنند). · قطع‌های بی‌ضابطه کاهش می‌یابد (چون بار سیاسی تصمیم مستقیماً بر دوش اوست). · اعتماد عمومی به حکمرانی دیجیتال تقویت می‌شود. این تغییر نیاز به اصلاح مقررات شورای عالی فضای مجازی یا تصویب قانون جدید در مجلس دارد و می‌تواند بخشی از برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آینده باشد

ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس، ریاست محترم قوه قضائیه، نمایندگان محترم مجلس

در پاسخ به
در شرایط جنگی قطعی اینترنت لازم و باید با نظر نهاد امنیتی کشور باشد ، آن کسی که در کف خیابان با مزدوران اجیر شده می جنگد مدافعان امنیت و بسیج و سپاه و ارتش است نه هئیت دولت با خانواده هایشان
نظرت راجب اینکه در شرایط جنگی پس از ترور رییس جمهور یکی مث پزشکیان تایید صلاحیت نشه چیه؟ نظرت راجب اینکه در شرایط جنگی همتی رییس بانک مرکزی نشه و قیمتا سه برابر نشه چیه؟ نظرت راجب اینکه بجای تو سر مردم زدن و گرفتن حق طبیعیشون یک بار عرضه داشته باشید جلوی اصلاحاتیا وایسید چیه؟
08:14 - 1 بهمن 1404

1 واکنش
47 بازدید