چرا فقط با اغتشاشگران برخورد شود!؟ آیا برخی مسئولین که دانسته یا نادانسته عامل گرانیهای اخیر و فشار اقتصادی به مردم بوده اند، نباید مجازات شوند؟ چه بسا خون مردم مظلوم به گردن همین بعض از مسئولین بیکفایت باشد؟ آیا وزارت اطلاعات کوتاهی داشته است؟ اگر نداشته این حجم از انواع سلاح گرم چگونه وارد ایران شده است!؟ به مردم توضیح دهید. آیا اگر قوه قضائیه در برخورد با برخی مسئولان خاطی و احیانا خائن، کوتاهی کرده باشد، با آنان برخورد میشود؟ آیا حق این مردم قدردان، شفافیت در عدالت و اجرای صحیح عدالت نیست.
مردم، خواهان عدالت منصفانه هستند.
پویش سهامداران لیزینگ رایان سایپا
درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافتکنندگان تسهیلات
ریاست محترم قوه قضائیه،
ما جمعی از سهامداران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافتکنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسیهای موجود نشان میدهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند.
با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهامداران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم:
1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافتکنندگان تسهیلات کلان در دورههای گذشته.
2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهامداران.
3. شفافسازی و اطلاعرسانی به سهامداران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداختها.
4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده.
هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهامداران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است.
امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهامداران فراهم سازد
قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور