آمار بالای بیکاری بخصوص، افراد تحصیل کرده در این شرایط اقتصادی به دغدغه اصلی خانواده ها و حتی مسئولین رده بالای نظام تبدیل شده است. از این رو با پیگیری های برخی از نمایندگان دلسوز و مردمی قانون منع بکار گیری بازنشستگان تصویب شد که موچب خوشحالی عموم مردم گردید. ولی متاسفانه عدم نظارت و نداشتن ضمانت اجرایی باعث گردید که ان اثر بخشی که مد نظر مردم بود حاصل نگردد. بطوری که بعنوان مثال در سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان که چندین سال است دچار خمودگی و پیری شده است هنوز شاهد مدیران بازنشسته هستیم و میانگین سنی مدیران و معاونین این سازمان مهم بالای 60 سال می باشد که مورد اعتراض مردم غیور و کشاورزان و حتی پرسنل زحمتکش این سازمان شده است. یکی دیگر از قوانین تصویب شده که در این استان مورد توجه قرار نگرفته استفاده از دستگاه کارت خوان توسط پزشکان می باشد. امید است دستگاه های نظارتی و وجدان های بیدار مانع از تضعیع حقوق شهروندان شود.