مطالبه

اشد مجازات برای محتکران در محل احتکار

با توجه به وضعیت معیشتی مردم و سوءاستفاده برخی تجار برای گران‌فروشی کالاهای اساسی پیشنهاد می‌شود همراه با بازرسان تعزیرات، یک قاضی با صلاحیت در محل حضور داشته باشد تا حکم صادر و بلافاصله اجرا شود و درس عبرتی برای دیگر محتکران باشد.

مجلس و قوه قضائیه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
15:48 - 7 بهمن 1404
جامعه
حقوقی و قضایی

1 بازنشر3 واکنش
12٫5k بازدید



15 پاسخ

@Hami27 بهمن 1404
در پاسخ به
با سلام و احترام :از پویش جنابعالی حمایت شد لطفاً جهت ارتقاء روحیه شاغلان و جلوگیری از تضییع حقوق کارکنان در زمان بازنشستگی از پویش «سقف پاداش پایان خدمت کارکنان نیروهای مسلح مطابق قانون اصلاح شود » حمایت فرمایید .لینک پویش :https://farsnews.ir/Hami2/1769253221662615334با تشکر از توجه شما
ح
حامی مردم

@Hami2  •  4 بهمن 1404

مطالبه

سقف پاداش پایان خدمت کارکنان نیروهای مسلح مطابق قانون اصلاح شود

برابر مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی از سال ۱۳۷۸ کارکنان دولت به ازای هر سال خدمت از یک ماه پاداش آخرین حقوق و مزایای دریافتی بهره مند می شوند که از سال ۱۴۰۰ تبصره ای به آن اضافه شد که بر اساس آن هر ساله در قانون بودجه سال بعد سقفی برای آن‌ در نظر گرفته شد که بطور مثال حداکثر پاداش پایان خدمت در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد و بیش از آن پرداخت نخواهد شد که بحث اینست که با توجه به کاهش ارزش پول ملی ( ریال ) و افزایش شدید قیمت ها در سال های اخیر این مبالغ ارزشی ندارد که دولت و مجلس برای آن سقف در نظر گرفته اند که بهترین کار برای ایجاد دلگرمی ، کاهش نارضایتی و ... برداشتن سقف پاداش پایان خدمت هست چرا که در دهه ۸۰ کارکنان بازنشسته با این پاداش یک واحد آپارتمانی کوچک در مناطق کم برخوردار شهر یا اطراف شهرهای بزرگ تهیه می کردند تا در اواسط دهه ۹۰ این پول فقط کفاف افزایش چند متری کارکنان دارای واحد مسکونی را می داد که به مرور با کاهش ارزش پول به خرید یک خودروی داخلی معمولی تنزل یافت که در حال حاضر امکان تهیه همان خودرو با این مبالغ پاداش پایان خدمت فراهم نمی باشد . بحث اصلی این درخواست مربوط به کارکنان نیروهای مسلح شامل ارتش ، سپاه ، فراجا می باشد که علاوه بر اجحاف عمومی که در بالا بر همه کارکنان دولت اعمال شده ، بر اساس قانون کارکنان نیروهای مسلح به علت سختی کار ، خطرات جانی ، خدمت در مناطق عملیاتی و صعب المعیشه ، آماده باش های متعدد ، عدم امکان انتخاب شهر محل خدمت و ... باید بیست درصد بیشتر از کارکنان دولت دریافت نمایند که در بودجه تصویبی سال ۱۴۰۴ دولت این قانون را نادیده گرفت و بدتر از آن مجلس خواسته یا ناخواسته مهر تاییدی بر این اشتباه عمدی یا سهوی دولت چهاردهم زد که بر این اساس در سال ۱۴۰۳ کارکنان بازنشسته نیروهای مسلح که با اعمال ۲۰ درصد افزایش نیروهای مسلح مبلغ ۶۶۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت دریافت می کردند با عدم اعمال ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۴ مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان پاداش دریافت نمودند یعنی با افزایش تورم سرسام آور دو سال اخیر سقف پاداش پایان خدمت کارکنان نیروهای مسلح نه تنها افزایش نیافت بلکه ده میلیون تومان هم کاهش یافت ! و این جبران خدمات کارکنان نیروهای مسلح توسط دولت و مجلس جای سئوال و تعجب هست و حداقل فکری که در این خصوص به ذهن مردم خطور می کند بی تدبیری ! توامان دولت و مجلس نسبت به کارکنان مظلوم و زجر کشیده نیروهای مسلح و به طبع آن خانواده محترم آنان می باشد . به هر صورت دو انتقاد در اینجا مطرح هست که در ذیل اعلام می گردد : انتقاد اول از ستاد کل نیروهای مسلح می باشد که چرا در مقابل اجحاف بر کارکنان نیروهای مسلح سکوت کردند و دفاعی از حق و حقوق آنان و خانواده هایشان ننمودند ؟ در همین یک سال اخیر ، کارکنان نیروهای مسلح چقدر در دفاع از مردم ، کشور و نظام زحمت کشیدند و علاوه بر خطرات جسمی و جانی ، انواع اتهامات به ناحق نثار آنان و خانواده هایشان شده است . انتقاد دوم از دولت و مجلس می باشد که نمی دانند اگر امنیت نباشد هیج اقدام و کاری اعم از سیاسی ، اقتصادی ، عمرانی ، اجتماعی ، آموزشی ، بهداشتی و ... پیش نخواهد رفت و همه ضرر خواهند کرد . لذا از ریاست محترم مجلس و نمایندگان محترم مجلس بالاخص کمیسیون تلفیق مجلس به عنوان مدافعان حقوق عامه مردم تقاضا داریم در تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۵ با اصلاح این بند و در مرتبه نخست با برداشتن سقف ۷۵۰ میلیون تومان پاداش پایان خدمت برای کلیه کارکنان دولت و در مراحل بعدی اعمال ۲۰ درصد افزایش برای سقف پاداش پایان خدمت کارکنان بازنشسته نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۵ و همچنین جبران مافات و اجحاف بر بازنشستگان سال ۱۴۰۴ نیروهای مسلح اقدام فوری و عاجل نمایند .

هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، اعضای محترم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۵، سازمان برنامه و بودجه کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Hamid13557 بهمن 1404
در پاسخ به
با سلام و وقت بخیراز پویش شما حمایت شد ، در صورت تمایل از پویش با عنوان « عدم احداث لوپ از غرب بزرگراه صدر به شمال خیابان پاسداران و میدان نوبنیاد کارشناسی نیست » و جهت آگاهی از اشتباهات محرز و جلوگیری از اعمال نظرات شخصی مشاوران ترافیکی شهرداری منطقه یک تهران ، حمایت فرمایید .لینک پویش: https://…نمایش بیشتر
مطالبه

عدم احداث لوپ غرب صدر به شمال پاسداران کارشناسی نیست

با سلام و احترام ؛ یکی از مشکلاتی که در اوایل دهه هفتاد در بزرگراه شهید صدر همزمان‌ با ساخت پل خیابان پاسداران اتفاق افتاد عدم‌ ساخت دسترسی‌های مناسب در مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر در محدوده پل پاسداران بود که با گذشت زمان و افزایش ترافیک و تعداد خودروها، بارگذاری شدید کاربری های اداری، تجاری و مسکونی؛ مشکلات به نقطه بغرنج و غیر قابل تحملی رسیده است . در اوایل شهریورماه سال جاری با پیگیری بعمل آمده جهت احداث لوپ غرب بزرگراه صدر به شمال خیابان پاسداران و میدان نوبنیاد با شماره پیگیری۶۴۳۱۴۰۳۰۳۲ سامانه ۱۳۷ و ارجاع آن در مرحله اول به سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و اعلام آن سازمان در خصوص آماده بودن طرح و درخواست اعلام نظر ترافیک منطقه یک و سازمان ترافیک ، در مرحله دوم موضوع به سازمان حمل و نقل و ترافیک ارجاع شد که معاونت مطالعات این سازمان با استناد به نظرات مشاور ترافیکی منطقه یک اعلام داشته اند که احداث لوپ غرب بزرگراه صدر به شمال پاسداران باعث ترافیک در خیابان شهید لنگری خواهد شد و حفظ وضع موجود مدنظر می باشد که ضمن رد قطعی پاسخ فوق و تاکید بر غیر کارشناسی بودن آن ، موارد ذیل بعرض می رسد : الف ) با توجه به کاربری های موجود در خیابان شهید لنگری ( طول خیابان یک کیلومتر از نوبنیاد تا اراج ) که تا ۵۰۰ متر از انتهای شرقی میدان نوبنیاد تا خیابان شهید فخری زاده ( صنایع ) بخش بسیار کوچکی بافت مسکونی بوده و مابقی آن نیز از خیابان فخری زاده تا میدان اراج نیز اکثریت دو طرف خیابان لنگری با کاربری اداری و صنعتی بوده و بطور منطقی و اصولی از لوپ پیشنهادی ( غرب بزرگراه صدر به شمال پاسداران ) بسمت خیابان‌ لنگری تقاضای سفر زیادی مطرح نمی باشد و تقاضای سفر موجود و ترافیک عادی مقطعی از طریق مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید صیاد شیرازی و خیابان فخری زاده و کاربران بیمارستان شهید چمران وارد خیابان لنگری شده و ترافیک خیابان لنگری نسبت به سایر معابر منطقه یک یا سه بسیار سبک بود و در مقاطعی هم که در ساعاتی ترافیک رخ می دهد بعلت پارک دوبل در دو طرف خیابان لنگری توسط مراجعه کنندگان و کارکنان بیمارستان شهید چمران و کاربران ادارات موجود می باشد . از سوی دیگر اگر لوپ در مسیر شرق به غرب بزرگراه صدر قرار داشت این نظریه یعنی تشدید ترافیک درست بود که مسیر لوپ یاد شده کاملاً در مسیر مخالف یعنی غرب به شرق بزرگراه صدر و دارای توجیه فنی و ترافیکی می باشد و پاسخ ارائه شده نیاز به بررسی مجدد توسط سازمان ترافیک دارد . حفظ وضع موجود که در جوابیه آمده یعنی عدم توجه به مشکلات معابر اصلی و فرعی منطقه یک و سه واقع در ضلع غربی خیابان پاسداران و ایجاد راه بندان و ترافیک شدید در معابر کم عرض این محلات که پاسخگوی نیاز ساکنان همان محلات نیز نبوده که تبعات آن باعث انسداد کامل معابر اصلی و فرعی از بزرگراه ، خیابان گرفته تا کوچه می شود و بر اساس این پاسخ مسئولان و کارشناسان محترم ، ترافیک عادی و معمولی یک خیابان همانند خیابان لنگری را می بینند ولی ترافیک سنگین و انسداد معابر اصلی و فرعی را به علت عدم پیش بینی خروجی مناسب در مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر در نقطه مقابل رویت نمی نمایند ! ب ) بعلت فقدان خروجی در مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر محدوده پل پاسداران امکان دسترسی آسان و بدون ترافیک به میدان نوبنیاد و خیابان پاسداران فراهم نمی باشد و اکثر خودروها برای جلوگیری از طی مسیر مازاد و اضافی از آخرین خروجی موجود در مسیر غرب به شرق بزرگراه صدر یعنی خیابان دیباجی جنوبی وارد خیابانهای فرعی محله اختیاریه در منطقه ۳ می شوند که این باعث انسداد معابر فرعی ، راه بندان ، اتلاف وقت ، پس زدگی شدید ترافیک به بزرگراه صدر و معابر اصلی و فرعی بالا دست بزرگراه صدر در منطقه یک شامل محلات فرمانیه ، رستم آباد ، کامرانیه ، اقدسیه و ... می شود یا تعدادی از خودروها با ادامه مسیر تا تقاطع بزرگراه های شهید بابایی و امام علی و استفاده از دوربرگردانهای این محل و طی حداقل ۵ کیلومتر مسیر اضافی توام با ترافیک شدید و اتلاف وقت فراوان ، مصرف سوخت و ... به مقصد می رسند که راه حل آن احداث لوپ از غرب بزرگراه صدر به شمال خیابان پاسداران در ضلع جنوب شرقی پل پاسداران می باشد .  بر این اساس تقاضا دارد به این معضلات فرا منطقه ای و عمومی توجه ویژه و خاص بشود و مشاوران ترافیکی نیز نگاهی به برخی عملکرد غیرکارشناسی خودشان در ده سال اخیر در منطقه یک داشته باشند که با اشتباهات محرز آنان نه تنها ترافیک بیشتر شده بلکه مشکلات مردم تشدید شده که حداقل ۳ نمونه جهت اثبات اشتباهات این کارشناسان اعلام می شود : ۱) حذف پایانه مهم و بزرگ اتوبوسرانی تجریش در فروردین ۱۴۰۰ ۲) جمع آوری و حذف خط اتوبوس میدان نوبنیاد به میدان هفتم تیر در مرداد ۱۳۹۴ ۳) جمع آوری و حذف خط اتوبوس میدان قدس به میدان امام خمینی در اردیبهشت ۱۳۹۲

شورای اسلامی شهر تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شهرداری منطقه یک تهران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌عمار مهدوی‌
@Ammarmahdavi7 بهمن 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/user176833631165/1768512766837940597 🌱حمایت از محاکمه رضا ربع پهلوی در دادگاه های بین المللی🌴درخواست راه اندازی موتور جستجو ملی قدرتمند در فضای مجازیhttps://farsnews.ir/user176833631165/1768652156770969995
مطالبه

رضا پهلوی را در دادگاه لاهه محکوم کنید

بعد از انقلاب ۵۷ خاندان پهلوی از هر طریقی که توانستند به کشور و مردم ضربه زدند. در اغتشاش ۱۴۰۴ نیز رضا پهلوی که در جنگ ۱۲ روزه با اسراییل از حمله به ایران حمایت کرده بود بعنوان تفاله نفوذی آمریکا و اسراییل و با سربازان پیاده نظامش اعتراضات به حق مردم را بسمت خشونت و کشتار پیش برد. با توجه به قوانین بین المللی و دادگاه لاهه از مسئولین ایران اسلامی میخواهیم ایشان را به دادگاه لاهه بکشانند و کارهای خیانت آمیز ایشان را محکوم نمایند.

قوه قضائيه، وزارت خارجه

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@enwriter8 بهمن 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/enwriter/1766005776674789652 قاطعانه حمایت شدید لطفا حمایت کنید
e
enwriter

@enwriter  •  27 آذر 1404

مطالبه

امضای طومار بزرگ درخواست اجرای قانون حجاب در راهپیمایی۲۲ بهمن

به نام خدا با توجه مسئله ی مهم و استراتژیک حجاب و بی توجهی‌ها و اهمال‌کاری‌هایی که توسط برخی مسئولین در قبال ابلاغ این قانون الهی که از ارکان نظام اسلامی است و باعث شده تا رسانه های معاند به شادی بپردازند و ادعا کنند که مشروعیت نظام اسلامی زیر سوال رفته است و مسئله حجاب امروزه به دغدغه ملی تبدیل شده و تمام اقشار مردم مطالبه اجرای قانون حجاب و عفاف را دارند بنابراین از سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد راهپیمایی خواهشمندیم که راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حجاب‌محور و ارزش‌محور باشد و طوماری بزرگ برای اجرای قانون حجاب امضا و تهیه شود و بیانیه ای در دفاع از حجاب و ارزشهای انقلاب اسلامی قرائت شود تا پاسخی محکم و کوبنده به تمامی مخالفت‌ها با اجرای قوانین اسلامی باشد امروزه ارزشهای اسلامی و انقلاب در معرض خطر تحریف و بی توجهی قرار دارند و اعتقادات و دیانت مردم نیز در خطر است امروزه محافظت از مشروعیت و ارزشهای انقلاب از هر زمانی واجب تر است.من الله توفیق

سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی، ستاد برگزاری راهپیمایی، سازمان بسیج، جامعه روحانیت مبارز، نیروهای انقلابی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Behzad_Behzadian8 بهمن 1404
در پاسخ به
حمایت کنیدنیروهای امنیت‌ کشورمان را به بالاترین سطح تجهیزات نظامی مجهز کنیدhttps://farsnews.ir/Behzad_Behzadian/1768167911970955237

تجهیز نیروهای امنیت در بالاترین سطح جهانی

مطالبه

نیروهای امنیت‌ کشورمان را به بالاترین سطح تجهیزات نظامی مجهز کنید

با توجه به جنگ اغتشاش آشوبگران ملاحظه می‌شود نیروهای انتظامی و بسیج‌، از امکانات مناسب در شان و جایگاه محافظان امنیت برخوردار نیستند، یا اجازه‌ی استفاده از تجهیزات را ندارد، از این رو، در چند روز گذشته متاسفانه شاهد شهادت مدافعان‌مان بودیم. لذا لازم است قدرت و جایگاه پلیس و بسیج ترمیم و افزایش پیدا کند. لازمه‌ تصویب چند لایحه‌ی حمایتی از پلیس و بسیج در مجلس، به صورت فوری و جدی ، احساس می‌شود

آقای قالیباف، آقای رادان

10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول
50٬000
پیگیری از صحن علنی مجلس

@User1768450814099 بهمن 1404
9**0525

@user1709100106890653631  •  6 بهمن 1404

تعویق مجدد آزمون دکتری ۱۴۰۵ از ۲۴ بهمن به سال ۱۴۰۵
مطالبه

تعویق مجدد آزمون دکتری ۱۴۰۵ از ۲۴ بهمن به سال ۱۴۰۵

به علت حوادث امنیتی اخیر در کشور و با هدف مدیریت شرایط برنامه امتحانی دانشگاه ها و نظام آموزش عالی باتعویق های ۲ هفته ای مواجه شد. اما تعویق ۲ هفته ای برای داوطلبان کنکور چاره ساز نبود چرا که شرایط اینترنت بین الملل، تداخل مجدد امتحانات دانشگاه با تاریخ جدید کنکور و ... همچنان به قوت خود باقی مانده است. همان گونه که در جریان هستید امتحانات پایان ترم دانشگاه های برتر کشور نظیر دانشگاه شریف، خواجه نصیرالدین طوسی و... به اواخر بهمن ماه کشیده شده است. با ایجاد این تعویق بالطبع دانشجویان ارشد که جز قشر ثابت و پر تعداد کنکور دکتری هستند با به همریختگی شدید برنامه های کنکوری و امتحانات پایان ترم مواجه شده اند. این به همریختگی برای بخش زیادی از دانشجویان اینگونه است که داوطلب کنکور دکتری در ۱۸ و ۲۱ و ۲۵ بهمن ماه امتحان دانشگاهی دارد، ۲۴ بهمن #آزمون_دکتری دارد. طبق روال مرسوم سال‌های قبل اغلب اوقات یک فرجه ۳ تا ۴ هفته ای برای جمع‌بندی آزمون دکتری لازم است که با تعطیلات بین دو ترم و شروع ترم این فرجه برای داوطلبان مهیا بود‌ اما اکنون با برگزاری زودتر آزمون دکتری و تعویق های پیش آمده این فرصت جمع بندی را از داوطلبان‌گرفته است. برهمگان واضح است که آزمون دکتری و این مقطع نقش مهمی در آینده علمی دانشگاهیان و بالطبع نظامی علمی و تحقیقاتی کشور دارد. در این شرایط داوطلبان کنکور خواستار #تعویق برگزاری آزمون در فروردین یا اردیبهشت ۱۴۰۵ هستند. علاوه بر به همریختگی زمانی برنامه های امتحانات و تداخل فوق الذکر، قطعی همچنان اینترنت بین الملل (قطع و وصل شدن پی در پی در برخی نقاط و برخی دیگر کامل قطع است) اکثر داوطلبان آزمون دکتری به منابع آنلاین نظیر کلاس‌های آموزشی ضبط شده، کلاسهای جمع بندی انلاین و مجازی نکته و تست (داوطلب در شهر دیگر کلاسهای انلاین در تهران شرکت کرده و عدم آسانی رفت و امد) جزوات و مقالات پایگاه های علمی بین‌المللی دسترسی ندارند. این عدم دسترسی باعث کاهش کیفیت مطالعه و عدم آمادگی مطلوب‌ شده است. در مجموع می توان گفت ۱- تعویق مجدد امتحانات دانشگاهی و تداخل مجدد امتحانات با آزمون دکتری در ۲۴ بهمن ۲- ادامه دار شدن قطعی همچنان اینترنت بین‌المللی و ۳- اثرات روانی ناشی از حوادث اخیر توانمندی علمی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۵ ۴. به دلیل تعویق مجدد امتحانات دانشگاه و تداخل آن با آزمون دکتری، مجددا رفت و آمد بین شهرها برای حضور در امتحانات حضوری ارشد از طرفی و از طرف دیگر حوزه انتخابی کنکور در شهر محل سکونت با مشکل مواجهه می‌شود. ۵. همچنین برودت هوا و نابسامانی آب و هوا هم به این معضل اضافه می‌شود. به همین جهت از خبرگزاری فارس درخواست می شود این خواسته به حق داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۵ را به نهاد ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیسیون اموزش مجلس و سازمان سنجش کشور منتقل نموده و مانند سایر آزمون ها که در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۵ برگزار می‌شود ازمون دکتری به ان زمان موکول کنند. از این رو خواستار تصمیم منطقی و مبتنی با شرایط فعلی هستیم.

نهاد ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر قائم پناه، ریاست کمیسیون اموزش مجلس شورای اسلامی، سازمان سنجش کشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌iman Sardarian‌
در پاسخ به
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
مطالبه

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌Mohammad‌
@IRAN_HMD10 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌Mohammad‌
Mohammad

@IRAN_HMD  •  10 بهمن 1404

ادامه تولید پژو پارس
مطالبه

ادامه تولید پژو پارس

باسلام جناب مدیر شرکت ایران خودرو به استحضار میرسانم ما خواستار ادامه تولید پژو پارس هستیم، این ماشین بهترین ماشین بین ماشین های ایرانی بود که متأسفانه تولیدش را متوقف کردید و هیچ وقت دلیلش را نگفتید. پارس را به لیست ماشین های قابل عرضه اضافه کنید تا فروشتان هم بیشتر شود، و مردم هم راضی!

شرکت ایران خودرو، مدیر عامل ایران خودرو، عادل پیر محمدی، ایران خودرو

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17076832664013 بهمن 1404
در پاسخ به
S
S.H.Q

@user170768326640  •  10 بهمن 1404

مطالبه

مثبت شدن تاثیر امتحانات نهایی دهم برای کنکور ۱۴۰۵

امتحانات نهایی که اخیرا برای عادلانه شدن کنکور و کاهش اضطراب دانش آموزان، تاثیر ۶۰ درصدی در کنکور پیدا کرده‌اند؛ موجب افزایش اضطراب و نگرانی بیشتر دانش آموزان شده اند! از عوامل افزایش اثر مخرب روانی این موضوع بر دانش آموزان و داوطلبان کنکور این است که تنها امتحانات دوازدهم ۴۳ درصد کنکور هستند! این در حالی است که در ابتدا قرار بر این بود که امتحانات دوازدهم در کنکور ۱۴۰۵ تاثیر ۳۰ درصدی داشته باشند. برخی از داوطلبان مطالبه دارند به دلیل خراب کردن امتحانات پایه یازدهمشان این امتحانات تاثیر مثبت شوند؛ و این یعنی تاثیر ۶۰ درصدی امتحانات دوازدهم! شاید بهترین و عادلانه ترین راهکار تاثیر مثبت امتحانات دهم در کنکور ۱۴۰۵ باشد؛ به علاوه پول هنگفتی که کشور برای برگزاری این امتحانات خرج کرده هدر نمی رود. به امید عدالت آموزشی بیشتر در ساختار آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران.

آموزش و پرورش

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌اتاق خبر آمریکا‌
@USANR13 بهمن 1404
تصویر نمایه‌ی ‌قطب نما‌
قطب نما

@Jamejam  •  13 بهمن 1404

مطالبه افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق کارگران از شورای عالی کار
مطالبه

مطالبه افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق کارگران از شورای عالی کار

پویش سراسری کارگران: «حقوق عادلانه – افزایش ۱۰۰ درصدی حداقل دستمزد» ای کارگران شریف ایران، تورم رسمی بیش از ۴۴ درصد، سبد معیشت یک خانوار کارگری متوسط (۳.۳ نفره) در بهمن ۱۴۰۴ به بیش از ۳۵ میلیون تومان رسیده، اما حداقل دستمزد ما فقط حدود ۱۰.۴ میلیون تومان است! این یعنی کارگر ایرانی فقط ۳۰ درصد از هزینه‌های واقعی زندگی‌اش را می‌تواند تأمین کند. فاصله عمیق بین دستمزد و واقعیت زندگی، فقر، بدهی، مهاجرت نیروی کار و فروپاشی خانواده‌ها را به دنبال دارد. در آستانه تعیین دستمزد سال ۱۴۰۵ توسط شورای عالی کار، ما کارگران، بازنشستگان و تشکل‌های صنفی فریاد می‌زنیم: خواسته اصلی کمپین: افزایش حداقل ۱۰۰ درصدی حداقل دستمزد برای سال ۱۴۰۵ (از حدود ۱۰.۴ میلیون تومان به حداقل ۲۰.۸ میلیون تومان) این افزایش نه لوکس است، نه زیاده‌خواهی؛ بلکه حداقل جبران بخشی از عقب‌ماندگی معیشتی سال‌های اخیر و حفظ قدرت خرید است. بدون این افزایش، چرخ زندگی میلیون‌ها خانوار کارگری از حرکت بازمی‌ماند. دیگر خواسته‌های ما (مطابق با نامه کارگران کارآزموده): جبران کامل فاصله بین سبد معیشت واقعی (حداقل ۳۵ میلیون تومان) و دستمزد دریافتی. افزایش قدرت خرید کارگران متناسب با واقعیت تورم و هزینه‌های زندگی. کنترل فوری تورم و جلوگیری از افزایش بیشتر فاصله طبقات. حذف کامل آثار تورم بالا بر مزد تعیین حداقل دستمزد بر پایه سبد معیشت واقعی، با در نظر گرفتن هزینه‌های ضروری خانوار: مسکن، خوراک، درمان، بهداشت، پوشاک، آموزش، حمل‌ونقل و نیازهای اساسی دیگر. توجه ویژه به حقوق بازنشستگان، جوانان و دانشجویان در شرایط بحرانی فعلی. فراخوان به اقدام: همه کارگران، بازنشستگان، دانشجویان و خانواده‌هایشان را دعوت می‌کنیم به این کمپین بپیوندند. بیانیه را به اشتراک بگذارید، هشتگ‌های #افزایش_۱۰۰_درصدی_حقوق #حقوق_عادلانه_۱۴۰۵ #سبد_معیشت_۳۵_میلیون را استفاده کنید. از نمایندگان مجلس، شورای عالی کار و دولت بخواهید صدای ما را بشنوند. کارگر زنده است – حق ما زنده است! عاقبت به خیر باشیم ان‌شاءالله.

شورای عالی کار، دولت، مجلس، وزارت کار

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌علی تهرانی‌
@Alitehrani13 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌علی تهرانی‌
علی تهرانی

@Alitehrani  •  9 بهمن 1404

سوال

چرا مطالبه برخورد با اغتشاشگران من حذف شد؟

سلام یک مطالبه نوشتم که دستگاه قضا فریب عذرخواهی های دروغین اغتشاشگران را نخورد، بیش از ۲۰۰۰ حمایت هم گرفته بود، چرا پاک شد؟

خبرگزاری فارس، جناب آقای دکتر پیام تیرانداز مدیرعامل محترم خبرگزاري فارس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
@dooste_khoob13 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
دوست

@dooste_khoob  •  1 بهمن 1404

مطالبه

مخالفت با افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه

۱) آقای احسان عظیمی راد، عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که پیگیر افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هستند. ۲) رییس دانشگاه تهران اعلام کرد که موضوع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه قطعی شده و از اول بهمن امسال اجرا خواهد شد. سوال ۱) آیا اساتید و کارکنان محترم دانشگاه، با بقیه مستخدمین دولت تفاوتی دارند که افزایش حقوق جداگانه‌ای در طول سال باید داشته باشند؟ سوال ۲) اگر علت افزایش حقوق اساتید، مشکل مسکن اساتید جوان در تهران است، خب میشه فقط به اساتید جوان حاضر در تهران، حق مسکن بیشتری داد. چرا به خاطر عده معدودی، حقوق کل اساتید و کارمندان دانشگاه‌های کشور رو افزایش می‌دهید؟ این همه پول رو از کجا می‌آورید؟ اگه پول اضافه‌ای موجود هست، کلی نیاز فوری، فوتی و مهم در کشور وجود دارد. سوال ۳) زمانی که افزایش ناگهانی حقوق کارکنان محترم دانشگاه انجام می‌شود، آیا کارکنان سایر وزارتخانه‌ها حق مطالبه‌گری ندارند که ما چه فرقی با کارکنان وزارت علوم داریم؟ آیا این همه پول دارید تا به مطالبه این همه کارمند پاسخ دهید؟ از وزیر محترم علوم و کمیسون آموزش مجلس تقاضا دارم، جلوی اجرای این مصوبه رو بگیرند و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هم به مانند سایر مستخدمین دولت، در آخر سال افزایش حقوق طبق جدول اعلامی داشته باشند.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌Mohammad‌
@IRAN_HMD13 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌Mohammad‌
Mohammad

@IRAN_HMD  •  10 بهمن 1404

ادامه تولید پژو پارس
مطالبه

ادامه تولید پژو پارس

باسلام جناب مدیر شرکت ایران خودرو به استحضار میرسانم ما خواستار ادامه تولید پژو پارس هستیم، این ماشین بهترین ماشین بین ماشین های ایرانی بود که متأسفانه تولیدش را متوقف کردید و هیچ وقت دلیلش را نگفتید. پارس را به لیست ماشین های قابل عرضه اضافه کنید تا فروشتان هم بیشتر شود، و مردم هم راضی!

شرکت ایران خودرو، مدیر عامل ایران خودرو، عادل پیر محمدی، ایران خودرو

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌رضا جدیدی‌
@Jadidi16 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌رضا جدیدی‌
رضا جدیدینشان رسمی فارس

@Jadidi  •  8 بهمن 1404

شکایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت
مطالبه

درخواست طرح دعوی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت

لایحه‌ حقوقی جهت طرح دعوی علیه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در مراجع داخلی و بین‌المللی به اتهام ارتکاب جنایات بین‌المللی و نقض گسترده تعهدات حقوقی این لایحه خطاب به نهادهای بین‌المللی شامل شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر، مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین‌الملل شامل دیوان کیفری بین المللی و‌ افکار عمومی جهانی تنظیم شده است. در مقدمه این لایحه آمده است؛ ملت ایران، برخوردار از تمدنی کهن و فرهنگ صلح‌طلب، در چند دهه‌ی گذشته هدف مستقیم و غیرمستقیم یکی از گسترده‌ترین، سیستماتیک‌ترین و بی‌سابقه‌ترین کمپین‌های خشونت، ترور، جنایت و نقض حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفته است. این لایحه، روایت حقوقی این رنج جمعی، بر اساس «شرح ماوقع مستند» ، «استدلال‌های حقوقی متقن» و «مستندات بین‌المللی غیرقابل انکار» است. هدف آن، «احیای حق»، «اجرای عدالت» و «جبران خسارت» است. مردم استان مرکزی، با استناد به اصول مسلم حقوق بین‌الملل، معاهدات چندجانبه و دوجانبه، قواعد آمره (Jus Cogens) و قوانین داخلی، اقدام به تنظیم این لایحه جامع جهت احقاق حقوق پایمال‌شده ملت ایران و اعاده حیثیت از کرامت انسانی قربانیان می‌نماید. این دعوی بر پایه‌ی انباشتی از اقدامات خصمانه، غیرقانونی و جنایت‌بار ایالات متحده آمریکا طی دهه‌های متمادی و فتنه انگیزی در اغتشاشات اخیر سال 1404 استوار شده است.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user170910062613395658316 بهمن 1404
در پاسخ به
با سلام از پویش شما حمایت شد ، لطفا از پویش ما هم حمایت کنید🙏با تشکرhttps://farsnews.ir/user1709100626133956583/1767557684501572913
9**0429

@user1709100626133956583  •  14 دی 1404

مطالبه

مطالبه تحویل مسکن مهر (پروژه طلائیه)

با سلام و احترام ما حدود 1700 خانوار عضو مسکن مهر شهر جدید هشتگرد هستیم که سال 90–91 به امید صاحب خانه شدن و با قرض و وام و بدهی های متعدد ثبت نام نموده‌ایم که طبق وعده مسئول تعاونی پروژه طلائیه قرار بر تحویل واحدها بعد از تصفیه هزینه‌ها بوده است. اما با گذشت حدود 14 سال از وعده مسئولین تعاونی پروژه طلائیه و با وجود تسویه مبالغ در زمان مقرر اما خبری از تحویل واحدها نیست و متاسفانه با پیگیری‌های متعدد اعضا طی سالیان گذشته مثمر ثمر واقع نشده است و حتی به گونه‌ای که ظاهرا تعدادی از واحدها به افراد متعددی نیز فروخته شده است که این موضوع بلاتکلیفی اعضا را دوچندان کرده است و تعداد اندک شماری از واحدها نیز که تحویل اعضا شده است، بالاجبار بعضی از اعضا به خاطر اجاره‌های سنگین در واحدهای نیمه‌کاره و بدون انشعابات سکونت یافته‌اند که با مشقت‌های فراوان مواجه هستند. لذا درخواست می‌کنیم که مطالبه اعضا را منتشر نموده و از مسئولین مربوطه جهت رفع گرفتاری و حل این معضل پیگیری بفرمایید. با تشکر از خبرگزاری فارس و اعضای زحمتکش آن جهت حل مشکلات مردم

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش