بیانات حضرت امام خامنه ای در اردیبهشت سال 1379: ”بعضی از این مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاههای دشمنند؛ همان کاری را میکنند که رادیو و تلویزیونهای بی.بی.سی و امریکا و رژیم صهیونیستی میخواهند بکنند! ... من نمیدانم مدل اینها کجاست و کیست!؟ مطبوعات غربی هم اینطور نیستند! این یک نوع شارلاتانیزم مطبوعاتی است که امروز بعضی از مطبوعات در پیش گرفتهاند! " در بیانیه اخیر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به برنامه ریزی دامنه دار دشمن برای اغتشاشات اخیر اشاره شده است و در آن به برخی جاسوس خبرنگارانی که در مسائل اخیر دخالت داشته اند هم اشاره شده است. خبرنگارانی که همچون مسیح علی نژاد با پوشش خبرنگاری هر کاری دوست دارند علیه مردم و کشور انجام میدهند و با حمایت همه جانبه سیاسیون و روزنامه هایشان در مصونیت آهنین قرار دارند و در همین مورد اکثر روزنامه های زنجیره ای به تشکیک در مورد این بیانیه و حتی تشکیک در جنایت داعش در شاهچراغ آنهم در این شرایط دشمنی همه جانبه پرداخته اند! متاسفانه خیانت همه جانبه به کشور بند لاینفک مرامنامه اصلاح طلبان شده است و کار به جائی رسیده که روزنامه شرق در شماره هفتم آبان 1401 خود و در راستای ادامه نوکری خود به ارباب اروپائی!(یک درجه تنزل کرده اند چون قبلا نوکر آمریکا بودند!) تیتر یک خود را "تعلیق زمستان" و با چنین توضیحی در بالای تیتر،"با منفی شدن قیمت گاز در بازارهای جهانی، سناریوی فصل سرد به نتیجه نرسید" انتخاب کرده است و با دهن کجی به مردم کشورمان در پافشاری روی منافع ملی خود در قضیه برجام، مثل همیشه بوقچی دشمن شده و به دروغ چنین القاء میکند که در اروپا خبری نیست در حالیکه به عنوان نمونه گزارش رسانههای همان روز بریتانیا حاکی از آن است که ذخایر گاز بریتانیا فقط برای 9 روز کافی است و نخست وزیر جدید این کشور در تلاش برای کاهش هزینهها در حال بررسی تعلیق بودجه کمکهای خارجی(بخوانید اوکراین!) است! به نظر میرسد این میزان مزدوری برای اجنبی به لحاظ قانونی قابل پیگرد باشد. این تنها یک نمونه است و در حالی که ما در جنگ تمام عیار با دشمن عبری، عربی و غربی هستیم این روزنامه به همراه سایرروزنامه های زنجیره ای دائما در حال تشکیک در مواضع نظام و تائید مواضع دشمن به انحاء مختلف هستند. همه جنایاتی که در این اغتشاشات اخیر صورت گرفته، مرتبط با غفلتهای صورت گرفته درباره زمینه سازی های پیوسته دشمنان داخلی و خارجی و برخی دوست نمایان! میباشد و چنانچه به این جرائم به ظاهر ساده رسیدگی نشود باعث جریتر شدن این مزدوران و بالتبع خط گیری عده ای مردم از آنها میشود. چطور است که در اثناء جنگ اوکراین در کشورهای اروپائی رسما اعلام میشود هر گونه حمایت از روسیه جرم است! حال چرا با اینهمه خونریزی غرب و پیاده نظامش در کشور، حمایت از این نظامهای جنایتکار جرم خوانده نمیشود!؟ یادمان نرود که وقتی نظام با خیانتهای گردن کلفتان در کشور مماشات میکند برخی تصور میکنند که یا خیانتی صورت نگرفته و نظام مقصر است یا اینکه قانونی وجود ندارد و نظام در موضع ضعف است که هر دوی اینها به اغتشاش بیشتر منجر خواهد شد....