اموال عاملان و حامیان اغتشاشات را به نفع ملت مصادره کنید! یکی از موثرترین راهکارهای مقابله ریشه ای با آشوبهای خیابانی فتنه گران و پیاده نظام دشمن درمیدان که منجر به خسارات به اموال مردم و دولت شده است، بجای رویکردهای مقطعی و انفعالی، مجازات جدی عوامل دشمن در کشور و مصادره اموال ایشان به نفع آسیب دیدگان از این خرابیهاست. حتی این رویکرد در مورد حامیان تحریمهایی که علیه ملت ایجاد شده است نیز موثر است،تحریمهایی که کاملا این خیانت پیشگان در آن سهیم بوده و هستند. در این راستا میبایست قوانین دقیق و موثری در مجلس به تصویب رساند و بصورت جدی نیز آنرا اجرا نمود. اتفاقا این راهکار از جهات مختلفی موثر است و اینکه تاکنون موضوعی به این مهمی مغفول واقع شده است خود جای تامل دارد. نخست آنکه عمده این افراد به لحاظ وضع مالی هم در وضعیت مناسبی هستند حال این اموال از بیت المال به یغما رفته یا از جای دیگر بدست آمده است موضوع دیگری است اما ثروت این اشخاص میبایست همانند یک پرونده حقوقی به نفع شاکیان پرونده که شامل عامه مردم متضرر شده از این اقدامات آنهاست، ضبط گردیده و بخشی از خسارات مردم را از اموال ایشان جبران کرد. دیگر آنکه این رویکرد کاملا بازدارنده است و میتواند جلوی این بی قانونی و بی پروایی مجرمین در تمکین خواسته های دشمن را سد کند. در اینباره نه تنها عوامل، بلکه میبایست حامیان معنوی تحریمها و مشوقین دشمن را اعم از افراد حقیقی و یا حقوقی مانند شرکتهایی که در دمیدن بر آتش این اغتشاشات موثر بوده اند را نیز از قلم نینداخت. افرادی همچون خاتمی، زیبا کلام، یاسر هاشمی، محمود صادقی، پزشکیان، علی کریمی، مهران مدیری، پژمان جمشیدی، کتایون ریاحی و ... به انحاء مختلف و برخی از آنها با بی حیایی تمام از این آشوبها حمایت کرده اند که مشخصا باید قانون درباره ایشان اجرا گردد همچنین شرکتهایی همچون دیجی کالا، دیوار، اسنپ و ... که سودهای کلانی از فضای کسب و کار کشور برده اند و اکنون در آتش اغتشاش میدمند باید هزینه های ایجاد شده بر کشور را پرداخت کنند. ضمنا نباید حامیان معنوی این جنایات اعم از هر شخصیت و یا هر جایگاهی را فراموش کرد. اساتید دانشکاه یا حوزه ای که در این پازل برنامه ریزی شده دشمن مشارکت دارند قطعا باید پاسخگو باشند... لازم به ذکر است اینکه برخی بخواهند با فشار رسانهای یا ابزارهای دیگر این خیانتها را به سطح اختلاف سلیقه یا نهایتا جرم سیاسی تقلیل دهند هم ترفندی بی رنگ است چون هیچ کس نیست که نداند اعمال این مجرمان چه ضربههای هولناک امنیتی، سیاسی و اقتصادی به کشور زده است و در این باره دستگاههای مسئول نباید به هیچ وجه منفعل شوند. جالب توجه است که آمریکا همواره با توسل به کمترین بهانهها از اهرم مصادره اموال دشمنان سیاسی خود و جبران خسارت به نفع خود و خسارت دیدگان بهره میگیرد حال آیا سزاوار و منصفانه نیست که این افراد به دین خودشان مجازات شوند و یکبار طعم واقعی خیانت به کشورشان را در دادگاهی عادلانه بچشند؟ آیا این راهکار دردآوری برای مجازات دشمن و مقابله به مثل واقعی با نقشه های دشمن و حتی تحریمهای ظالمانه اش علیه کشورمان نیست که اگر هست که هست میبایست بصورت جدی از متولیان امر مطالبه گردد.