مطالبه

مجازات و مصادره اموال حامیان تحریم‌های ضدایرانی به نفع ملت

یکی از موثرترین راهکارهای مقابله به مثل با تحریم‌های امریکا، بجای تحریم های کم اثر و بیشتر شعاری، تحریم پیاده نظام دشمن در کشور و مصادره اموال ایشان به نفع آسیب دیدگان از تحریم‌های ظالمانه دشمن است. تحریم‌هایی که کاملا این خیانت پیشگان در آن سهیم بوده و هستند. در این راستا می‌بایست قوانین دقیق و موثری در مجلس به تصویب رساند و بصورت جدی نیز آنرا اجرا نمود. اتفاقا این راهکار از جهات مختلفی موثر است و اینکه تاکنون موضوعی به این مهمی مغفول واقع شده است خود جای تامل دارد. نخست آنکه عمده این افراد به لحاظ وضع مالی هم در وضعیت مناسبی هستند حال این اموال از بیت المال به یغما رفته یا از جای دیگر بدست آمده است موضوع دیگری است اما ثروت این اشخاص میبایست همانند یک پرونده حقوقی به نفع شاکیان پرونده که شامل عامه مردم متضرر شده از این اقدامات آنهاست، ضبط گردیده و بخشی از خسارات مردم را از اموال ایشان جبران کرد. دیگر آنکه این رویکرد کاملا بازدارنده است و می‌تواند جلوی این بی قانونی و بی پروایی مجرمین در تمکین خواسته های دشمن را سد کند. در اینباره نه تنها عوامل، بلکه می‌بایست حامیان معنوی تحریمها و مشوقین دشمن را نیز از قلم نینداخت. ممکن است کسانی همچون فائزه هاشمی با بی حیایی مختص خود به صراحت از این تحریمها حمایت کرده باشند که مشخصا باید قانون درباره ایشان اجرا گردد اما نباید افرادی همچون تاج زاده، زیبا کلام، حجاریان و ... و حتی عده ای از دولتمردان سابق که در اینباره تلویحا یا بصورت عملکردی حامی این خسارات سنگین بوده اند و حتی راهکارهای دور زدن تحریمها را برای دشمن آشکار نموده‌اند از قلم بیافتند. لازم به ذکر است اینکه برخی بخواهند با فشار رسانه‌ای یا ابزارهای دیگر این خیانتها را به سطح اختلاف سلیقه یا نهایتا جرم سیاسی تقلیل دهند هم ترفندی بی رنگ است چون هیچ کس نیست که نداند اعمال این مجرمان چه ضربه‌های هولناک امنیتی، سیاسی و اقتصادی به کشور زده است و در این باره دستگاههای مسئول نباید به هیچ وجه منفعل شوند. جالب توجه است که آمریکا همواره با توسل به کمترین بهانه‌ها از اهرم مصادره اموال دشمنان سیاسی خود و جبران خسارت به نفع خود و خسارت دیدگان بهره می‌گیرد حال آیا سزاوار و منصفانه نیست که این افراد به دین خودشان مجازات شوند و یکبار طعم واقعی خیانت به کشورشان را در دادگاهی عادلانه بچشند؟ آیا این راهکار دردآوری برای مجازات دشمن و مقابله به مثل واقعی با تحریمهای ظالمانه اش علیه کشورمان نیست که اگر هست که هست میبایست بصورت جدی از متولیان امر مطالبه گردد.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
00:10 - 22 تیر 1401

447 بازدید