به مشکلات رانندگان اینترنتی رسیدگی شود
مطالبه

به مشکلات رانندگان اینترنتی رسیدگی شود

با توجه به گلایه‌های گسترده سفیران تاکسی‌های اینترنتی، رانندگان این پلتفرم‌ها با مشکلات متعددی از جمله پایین بودن نرخ کرایه‌ها، درصد بالای کمیسیون، استهلاک شدید خودرو، ریسک تصادف، تورم، افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، استرس ناشی از افزایش قیمت بنزین و مهم‌تر از همه نبود قرارداد و پوشش بیمه‌ای مناسب مواجه هستند. از مسئولان محترم درخواست می‌شود تخلفات شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی به‌صورت جدی بررسی شده و در صورت احراز تخلف، مجازات‌های قانونی و بازدارنده اعمال شود. این شرکت‌ها در حالی درآمدهای کلان کسب می‌کنند که رانندگان، از سر اجبار و نبود شغل جایگزین، با کرایه‌های اندک و کمیسیون‌های بالا فعالیت کرده و عملاً بدون پشتوانه شغلی و بیمه‌ای رها شده‌اند. حمایت مؤثر از رانندگان و اصلاح ساختار ناعادلانه تاکسی‌های اینترنتی باید در اولویت نهادهای مسئول قرار گیرد.

وزرات کشور ،نمایندگان مجلس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
20:33 - 30 دی 1404
جامعه
اقتصاد
زندگی




47 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌iman Sardarian‌
در پاسخ به
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
مطالبه

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌سرو برنامه نویس‌
@Sarvdev1 بهمن 1404
در پاسخ به
واقعا فکر میکنی برای اینا مهمه؟اینقدر رذل و پست فطرتن که استالین و بقیه باید نوت بردارن از کارای اینا.مردم فقط دو جا براشون مهمنپای صندوق رایتوی تظاهرات علیه اقداماتی که به فلسطین مربوط میشه.

@user1708865731301 بهمن 1404
از نظام بردگی جدید باید جلوگیری کرد

@user176872958691 بهمن 1404
در پاسخ به
پرداخت مبلغ جبرانی به مردم بابت قطعی اینترنت بین‌الملل
مطالبه

پرداخت مبلغ جبرانی به مردم بابت قطعی اینترنت بین‌الملل

دولت موظف بشود به ازای هر روز قطعی اینترنت مبلغی را ( بین ۵۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان ) به مردم و کسب و کارهای بر بستر فضای بین المللی پرداخت کند

رئیس بانک مرکزی و رئیس جمهور محترم، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user1707858831781 بهمن 1404
در پاسخ به
اسنپ کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی رو از جیب راننده داره جبران می کنه 🫤😉با 2تا مدرک دانشگاهی (عمران و حقوق) 2سال کار کردم تو اسنپ فقط ضررکلا فقط هوای مسافر رو داره هیچ حقی برا راننده قائل نیستن انگار ن انگار کسایی ک رو اسنپ بمونن ب خودشون خیانت کردن

تصویر نمایه‌ی ‌حسین امینی‌
@hoseinamini1 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌حسین امینی‌
حسین امینی

@hoseinamini  •  27 دی 1404

مطالبه

فعال‌سازی WordPress برای سایت‌های خبری مجوزدار

باسلام و احترام خدمت مسئولین محترم کشوری باتوجه به اینکه ۴۰ درصد سایت های خبری با وردپرس و درپال هستند لطف بفرمایید آدرس WordPress باز کنید تا سایت های خبری مجوز دار بتوانند فعال خود را آغاز کنند.

وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات

0
100
گزارش از مطالبه

@user176879802881 بهمن 1404
در پاسخ به
زندگی بردگی

تصویر نمایه‌ی ‌الى‌
@Namooo1 بهمن 1404
در پاسخ به
سلام لطفا از پويش هايم به انتخاب خودتو حمايت كنيد توى صفحه ام هست روى اسم بزن تشريف بيار قدم توى چشمم باز نشر يادتو نره🍀🙏🌼

تصویر نمایه‌ی ‌صادق‌
در پاسخ به
خودرو ثبت نامی
سوال

چرا خودرو های ثبت نامی سایپا و ایران خودرو انقدر دیر تحویل داده میشه؟

خیلی از خودرو هایی ک قرار بود اول آذر ماه تحویل داده بشن هنوز نشدن

سایپا و ایران خودرو

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@reza_iran231 بهمن 1404
در پاسخ به
حمایت کنید دوستان

@reza_iran231 بهمن 1404
در پاسخ به
سرمایه که اسنپ کسب میکنه باید تو ایران سرمایه گذاری بشه نه بره دبی و قطر

@reza_iran231 بهمن 1404
در پاسخ به
قوه قضاییه را محکوم کنیدhttps://farsnews.ir/reza_iran23/1768208173647806590
ر
رضا ایران

@reza_iran23  •  22 دی 1404

مطالبه

انتقاد از کم‌کاری قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی

بسمه تعالی جناب اقای اژه ای ریاست محترم قوه قضاییه با سلام با توجه به شدت و گستردگی فساد اقتصادی در کشور، و افزایش نرخ تورم، بیکاری، و ناکارآمدی در سیستم اقتصادی،مطالبه‌ای را در خصوص کم‌کاری قوه قضاییه در برخورد با مفسدین اقتصادی ارائه می‌نماییم. نقد اصلی: 1.کم‌کاری و تأخیر در رسیدگی:بسیاری از پرونده‌های فساد اقتصادی (مانند پروژه‌های بزرگ، تخلفات در بانک‌ها، و سوءاستفاده از منابع عمومی) در مدت زمان طولانی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارند، بدون اینکه تصمیم نهایی گرفته شود. این تأخیر، احساس ناامنی و بی‌اعتمادی در بین مردم را تشدید می‌کند. 2.عدم پاسخگویی: در بسیاری از موارد، قوه قضاییه بدون ارائه توضیحات قابل قبول، از رسیدگی به پرونده‌های مهم اقتصادی امتناع می‌کند یا پرونده‌ها را به دلایلی نامشخص به تعویق می‌اندازد. 3.عدم شفافیت:عدم انتشار گزارشات مربوط به پرونده‌های اقتصادی، و عدم اطلاع‌رسانی به مردم در مورد مراحل رسیدگی، باعث می‌شود احساس شود که این قوه از مسئولیت خود فرار می‌کند. 4.تغییر ماهیت اهداف:در برخی موارد، احساس می‌شود که قوه قضاییه به جای مقابله با فساد، پرونده‌های اقتصادی به عنوان ابزار سیاسی در نظر گرفته می‌شوند. مطالبه: 1.ارتقای فعالیت و سرعت در رسیدگی:ایجاد دستورالعمل‌های شفاف برای رسیدگی سریع و عادلانه به پرونده‌های فساد اقتصادی، و ایجاد مکانیزم‌های نظارتی بر عملکرد دادگاه‌ها و دادستانی‌ها. 2.شفافیت و اطلاع‌رسانی:ارائه گزارشات منظم و شفاف در مورد پرونده‌های اقتصادی، از جمله وضعیت پرونده، مراحل رسیدگی، و نتایج نهایی. 3.پاسخگویی مستقیم: ایجاد مکانیزمی برای ارائه پاسخ به شکایات و انتقادات مردم در مورد کم‌کاری قوه قضاییه. 4.استقلال قوه قضاییه: تضمین استقلال قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی، و جلوگیری از تأثیرگذاری سیاسی بر تصمیمات قضایی. این مطالبه نه تنها برای ایجاد عدالت اقتصادی، بلکه برای تقویت اعتماد عمومی به نظام قانون و نهادهای دولتی است. در صورت ادامه کم‌کاری قوه قضاییه، احساس ناامنی و بی‌اعتمادی در بین مردم را تشدید می‌کند و از ثبات اقتصادی و اجتماعی کشور می‌کاهد. با سپاس شهروند ایران

ریاست محترم قوه قضائیه جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، بازرسی کل کشور

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌سعید صباعی‌
@saeed_sabaghi1 بهمن 1404
در پاسخ به و
سلام حمایت شد لطفاً از پویش زیر هم حمایت کنید ممنونمhttps://farsnews.ir/Mohsenryyt/1762023409538098757
تصویر نمایه‌ی ‌محسن‌
محسن

@Mohsenryyt  •  10 آبان 1404

مطالبه

یک امضا برای اشتغال و ازدواج معلولین خانه نشین

بسم الله الرحمن الرحیم معلولی هستم که بیست سال پیش بخاطر انحراف پا یک عمل جراحی انجام دادم و از آن روز تا به الان دیگر نتونستم راه برم با اینکه استعداد های فراوانی خداوند متعال به بنده ارزانی داشته اما به دلیل صرف داشتن نام معلول همچنان بیکارم و به طبع آن در سن ۳۷ سالگی مجردم شاید مشابه این ماجرا برای خیلی از معلولین اتفاق افتادن باشد و در حال حاضر خانه نشین باشند لذا از مسئولین خواهشمندم راهکاری برای حمایت لااقل خیرین بیاندیشند تا خیرین بتوانند به طور پایدار معیشت معلولین را برای اداره زندگی بعد از ازدواج تامین کنند. می‌دونم پویشم تکراری اما از خبرگزاری فارس خواهشمندم به خاطر خدا آن را رد یا ویرایش نکنید اگر خواستید پایین متن نوشته تون رو اضافه کنید عنوان شم عوض نکنید.

فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، انجمن معلولان ایران، خیریه های مردمی، سازمان بهزیستی ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌محمد تاج بخش‌
@MohammadT1 بهمن 1404
در پاسخ به
حمایت شد دوست عزیز شما هم با درایت سه پویش من رو مخصوصا مطالبه ایرانسل حمایت کنید بلکه به یه جایی برسیمhttps://farsnews.ir/MohammadT/1768937245203398212
ایرانسل اینبار باید خسارات را جبران کند !!
مطالبه

ایرانسل به تعداد روزهای قطعی اینترنت خسارت بدهد

به طور خلاصه برای اینکه در جریان اهمیت این موضوع قرار بگیریم ، توضیحی بدم : شرکتهای اینترنت ثابت خانگی ، مثل آسیاتک، شاتل و بقیه ، توی پنل کاربران قسمتی به نام درخواست خسارت دارند ، یا با یه تماس ، خیلی ساده و محترمانه تعداد روزهایی که اینترنت بین الملل قطع بوده به سرویس جاری اضافه میکنند . اما ایرانسل معنی کلمه خسارت برایش تعریف نشده ! چه در جنگ ۱۲ روزه چه اغتشاشات قبلی ، به سادگی از کنار روزهای هدر رفته کاربران گذشتند و این مردم عادی بودن که قربانی بسته های این اپراتور شدن . حتی یک کیلوبایت یا یک ساعت به هیچکسی برنگردوندن ! بالاخره این اپراتور یا باید بسته های با حجم بالا و رایگان برای خسارت دیده‌ها فراهم کند، یا حداقل تعداد روزهایی که اینترنت آزاد در اختیار کاربراش نگذاشته به بسته ی جاری اضافه کند! این بار نگذاریم شرکت های نت خانگی که خسارت می‌دهند، همراه اولم قول و قرارهایی داده مبنی بر بسته های رایگان ، اما طبق معمول ایرانسل هیچ برنامه ای برای جبران خسارت نداد! امیدوارم تیم محترم و زحمت کش خبرگزاری فارس ، همونجور که به خواسته ی ما یه گزارش درباره اینترنت ملی تهیه کردند ، به صورت جدی پیگیر جبران خسارات از طرف ایرانسل باشند، چه پویش کامل شد چه نشد ، شما دستتون از ما بازتر هست.

ایرانسل، سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید ستار هاشمی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌حسین‌
@user1768426006641 بهمن 1404
در پاسخ به
جی پی اس کار نمیکنه دو هفته هست بیکارم

@Mohammadspl1 بهمن 1404
در پاسخ به
حمایت شد لطفا شما هم حمایت فرماییدhttps://fna.ir/pIywI

تصویر نمایه‌ی ‌نادر ربیعی نژاد‌
@Sh1401saleh2 بهمن 1404
در پاسخ به
حتما باید پیگیری شوددر واقع به مردم هم ظلم شدهو مسیولی و نهادی که اجازه داده چنین اتفاقی بیفتد اگر درست باشد متهم ردیف اول است بعد شرکتهای طرف قرارداد

تصویر نمایه‌ی ‌صادق‌
در پاسخ به
خودرو ثبت نامی
سوال

چرا خودرو های ثبت نامی سایپا و ایران خودرو انقدر دیر تحویل داده میشه؟

خیلی از خودرو هایی ک قرار بود اول آذر ماه تحویل داده بشن هنوز نشدن

سایپا و ایران خودرو

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی پدرام‌
@mehdipedram2 بهمن 1404
در پاسخ به و
جلوگیری از سونامی بیکاری فریلنسرها و شرکت‌های نرم‌افزاری
مطالبه

جلوگیری از سونامی بیکاری فریلنسرها و شرکت‌های نرم‌افزاری

بزرگواران عزیزان دغدغه امنیتی که دارید برای ما محترم هست و قابل درک اما بعد از گذشت نزدیک دو هفته از آغاز آن واقعه‌ی شوم خیل عظیمی از هم‌وطنان شما بی‌کار شده‌اند. نان عده‌ی زیادی از چرخه اینترنت جهانی می‌چرخد. آن‌هایی که فقط از وب سایت درامد دارند را عرض میکنم. شبکه‌های اجتماعی به کنار. بسته بودن این عرصه جز اضافه شدن به آمار بی‌کاران سود دیگری ندارد‌. بی‌تعارف اینترنت داخلی هنوز آن‌قدر بالغ نشده است که این چرخ را بچرخاند. حداقل در کنار موتور جستجوی گوگل که عنایت کردید دسترسی وب را هم باز کنید‌. حیف است این هم‌وطنان که در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه چنان غیرتمند پشت کشور تهی نکردند چنین رنجور شوند‌. در آخر از عزیزان دلسوز هم میخواهم که با پویش‌هایی مثل قطع ماندن اینترنت و مسدود سازی نمک به زحم ما نون آوران خانواده از راه اینترنت نباشند.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه