25 اردیبهشت 1405
مطالبه

تشکیل ستاد ویژه نظارت بر سازمان صداوسیما زیر نظر رئیس جمهور

بِسْمِ اللَّهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ حضرت محمد (ص): حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان با سلام و احترام اینجانبان امضا کنندگان این پویش با استناد به شعار اقتصاد مقاومتی تعیین شده توسط رهبری معظم انقلاب برای امسال، و با توجه به اصول مسلم حسن اداره، انضباط مالی، کارآمدی نهادی، شفافیت، پاسخگویی، و صیانت از حقوق عمومی مردم ایران و بیت‌ المال، خواستار انحلال سازمان صداوسیما بعنوان یک نهاد دولتی متکی بر بودجه عمومی و توقف هرگونه تخصیص اعتبارات کلان به این مجموعه هستیم. در شرایطی که کشور با تنگنای اقتصادی نیاز به کاهش هزینه‌ های غیرضروری و الزام به اولویت‌ بندی مخارج عمومی مواجه است تخصیص بودجه‌ های سنگین و فزاینده به سازمانی که خروجی آن متناسب با حجم اعتبارات دریافتی نیست مصداق روشن اتلاف منابع عمومی و نقض اصل کارایی در حکمرانی است. از منظر حقوق عمومی نهاد های بودجه‌ گیر از دولت باید در برابر مردم و نهاد های نظارتی شفاف، پاسخگو، قابل ارزیابی، و قابل اصلاح باشند. هرگاه نهادی به‌طور مستمر از انجام مأموریت اصلی خود ناتوان باشد و اصلاحات درونی نیز مؤثر واقع نشود ادامه حیات آن به‌صورت فعلی قابل دفاع نیست و باید گزینه‌ های انحلال، ادغام، کوچک‌ سازی بنیادین، یا جایگزینی با ساختار کارآمدتر به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. بر این اساس ما از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات زیر هستیم: ۱. تشکیل ستاد ویژه نظارت بر سازمان صداوسیما زیر نظر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران. ۲. طرح فوری موضوع انحلال سازمان صداوسیما. ۳. توقف تخصیص هرگونه بودجه افزایشی به این سازمان تا زمان تعیین تکلیف نهایی. ۴. انتشار عمومی گزارش شفاف از عملکرد مالی، مدیریتی و محتوایی سازمان. ۵. ارزیابی مستقل و کارشناسی از میزان تحقق مأموریت رسانه‌ای این نهاد. ۶. بررسی الگوهای جایگزین برای تأمین رسانه عمومی، با ساختاری کوچک‌ تر، شفاف‌ تر، کم‌ هزینه‌ تر و پاسخگو تر. ما تأکید می‌کنیم که این مطالبه، نفی اصل رسانه عمومی نیست؛ بلکه اعتراض صریح به وضعیت موجود، ناکارآمدی مزمن، و مصرف ناموجه منابع عمومی است. اگر نهادی با بودجه عمومی، از اعتماد عمومی فاصله گرفته و نتوانسته در چهارچوب مأموریت ملی خود عمل کند ادامه فعالیت آن به شکل فعلی نه لازم است و نه موجه. از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان خواهشمندیم تا تصمیمی مبتنی بر منافع عمومی مردم ایران، عقلانیت مالی، و مسئولیت‌ پذیری نهادی اتخاذ نمایند. با احترام

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili25 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  3 اردیبهشت 1405

پیشنهادها

موسسه نشر آثار و اندیشه‌های نادر طالب زاده تأسیس شود

موسسه نشر آثار و اندیشه‌های " نادر طالب زاده "تأسیس شود به نظر ضرورت دارد مسئولین مربوطه در راستای تاسیس《موسسه نشر آثار و اندیشه های نادر طالب زاده》همت گمارند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
خانم کاترین شکدم هم به عنوان رییس این مجموعه معرفی بشن
18:33 - 11 خرداد 1405

22 بازدید



2 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili12 خرداد 1405
در پاسخ به و
داستان شکدام رو اواخر 400 راه انداختن و همون موقع حاج نادر جواب داد مفصل که میهمان افق نو نبوده و سال های بعد هم تکرار کردند.mehrnews.com/xXgRGسال 95 بنده دفتر شهید امیرعبداللهیان بودم و جزو افتخارم این هست که این خانم به خامنه‌ای دات آی ار ایمیل زده بود که این فرد مزاحم سفر من به ایران هست که هنو…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili12 خرداد 1405
در پاسخ به و
تماس مصاحبه های شکدام رو در چند سال اخیر یک نفر ببینه مشخصه که نه جاسوس بود نه حتی در حد جاسوس به قول یکی از دوستان she was looking for fame from the beginning و برای تخریب کار جنگ نرم حاج نادر طالب زاده دعوت خودش رو نسبت داد به ایشون در حالیکه اسناد و مدارکش در دبیرخانه کنفرانس حمایت از انتفاضه فلس…نمایش بیشتر