مرد پوشالی و چاهِ مسموم شده

✍🏻 وحدت، انسجام، همبستگی، یکپارچگی و... حتماً واجب، عالی و مهم است. تفرقه، چنددستگی، قطبی‌سازی و... حتماً اشتباه، مضر و تضعیف‌کننده است. در این موارد شکی داریم؟ خیر. اما انگار فراموش می‌شود که حاصل شدن و مستمر ماندنِ وحدتِ این سرمایهٔ اجتماعی آنقدرها هم ساده و بدیهی نیست و الزاماتی دارد. وحدت نه محصول اراده‌ یک‌سویه است و نه نتیجه‌ حذف اختلاف‌ها؛ بلکه پدیده‌ای اجتماعی است که برای شکل‌گیری و استمرار، به مجموعه‌ای از پیش‌شرط‌ها، سازوکارها و کنش‌های متقابل نیاز دارد. [ قبلاً درباره بخش کوچکی از آن اینجا گفته‌ام]یکی دیگر از پیش‌شرط‌های وحدت و اتحاد، آگاهی‌بخشی و شفافیت در قبال مطالبات است، آن هم برای مردمی که تامل می‌کنند و از سحرگاه ۱۰ اسفند به بعد با بعثت حضور خود، میدان معنایی جدیدی به سنگر‌های نظامی وطن اضافه کرده‌اند. وحدت پایدار بدون امکان پرسش، نقد و مطالبه، بیش از آنکه واقعی باشد، صوری و شکننده خواهد بود.وحدت، امر فرمایشی و نمایشی و پروژه‌ای نیست! اینکه هر مطالبه و نقد و پرسش و دغدغه‌ای را به چوب تفرقه یا وحدت‌شکنی بزنید، حتماً اشتباه است. هر صدایی که آگاهی می‌دهد و پرسشگری می‌کند، آن هم از مهم‌ترین و اثرگذارترین رویداد جاری، منجر به تفرقه می‌شود و از گلوی دشمن است؟! چرا؟اتفاقاً آنچه می‌تواند به منافع دشمنان یاری رساند، خاموش‌کردن صداها، محدودکردن آگاهی و بی‌اعتبارسازی آگاهی‌دهنده، مطالبه‌گر و مطالبه‌گری است. وحدتی که بر ندانستن، نپرسیدن و انفعال بنا شود، نه وحدت واقعی، بلکه شکلی از انسجام جعلی و ناپایدار است.
این چه طرز حفظ وحدت است؟ وحدت جعلی در جهل؟با سفسطهٔ «مسموم کردن چاه و مرد پوشالی» خطابه می‌کنید و برچسب می‌زنید که هرکسی بگوید و بپرسد، در دعوای انتخاباتی و جناحی و ضدانقلابی وارد شده و یا اطلاعاتش جعلی است و یا هدفش دیده‌شدن و خفن بودن است!!یا تا وقتی اطلاعات به شما برسد خوب است ولی اگر به بقیه برسد، بد است!عجیب است... وحدت و اتحاد پروژه‌ای و یا حول منافع شخصی یک نفر نیست؛ وحدت حول منافع ملی و ذیل زعامت رهبر معظم و خطوط ترسیم شده ایشان است. این مردم بزرگ، به خوبی درک می‌کنند مخاطبان واقعی «بزرگ شوید» چه کسانی هستند. ┄┄┅┅┅ ☫🇮🇷☫ ┅┅┅┄┄https://zil.ink/tinachamin
10:59 - 7 اردیبهشت 1405




18 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌رضا طالعی فر‌
@Rezatalei7 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
وحدت بسیار خوب است ولی نه اینکه هر جا دلسوزان و نه مغرض ها بخواهند مطلبی را گوشزد کنند و نقدی بر یک رویه غلط مطرح کنند سریعا به آن ها برچسب وحدت شکن زده شود تا سریعا دهانشان بسته شود.وحدت مدنظر برخی ها، این تیپ وحدت است.

تصویر نمایه‌ی ‌زکریا‌
@mohebali227 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
شکر خدا در سطح جامعه و مردم، همدلی وحدت و یکپارچگی بنحو عالی برقرار است.در زمینه وحدت اگر مسئولین به مردم اقتدا کنند، پیروزی ما و شکست دشمن تضمین شده است.

@user1752457817237 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سالهاست باتحریف واژه هاازاصطلاح "مذاکره"سوءاستفاده کرده وازدوقطبی اش سودبرده اند.آیاواقعاآنهاکه قائل به ملزومات وبدیهیات عقلی وپایداربرای گفتگو هستند مخالف مذاکره اند؟این تحریف وتاویلهای هدفمنداینروزها مشمول عباراتی چون تندرو وجنگ طلب هم شده است.

@user175252393257 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
وحدت نباید به ابزاری برای مصونیت مسئولیت از مطالبه ، پرسش ، نقد تبدیل شود.‌مسئولیت و مسئول بودن همواره در معرض پرسش و نقد است و تحت هیچ شرایطی این اصل تغییر نمی کند. نباید کلید واژه " وحدت و انسجام اجتماعی " بستر و چتری برای گسترش مصونیت حزبی یا سیاسی قرار بگیرد. این خود مسخ وحدت و ملت است.

تصویر نمایه‌ی ‌پویان یوسفی‌
@Pooyan_Yousefi7 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
باسلاممتاسفانه تا پیش از این در مجموعه حکمرانی،«حفظ وفاق»مفهومش این بود:«درخصوص غارتگری جناحهای سیاسی و وجود شکافهای طبقاتی و...اتفاق نظر وجود دارد و شما ملت هم صدایتان درنیاید!»اکنون نیز«حفظ وحدت»مفهومش اینست:درخصوص ادامه وضعیت خانمانسوز«نه جنگ نه صلح»اتفاق نظر وجوددارد و شما مردم صدایتان درنیاید!

@Badbakht57 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
زمانی که لفظ "دشمن داخلی" رواج پیدا کرد، کلا قضیه انتقاد، وحدت و مطالبه‌گری از بین رفت.

تصویر نمایه‌ی ‌عبدالکریم‌
@Ghasem3137 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
مهم این است که وحدت حول چه محوری باشد. جناح غربگرا تحت هیچ شرایطی از ادامه مذاکرات کوتاه نمی آید به بهانه‌های مختلف سی سال است مذاکره می کنند الآن هم به بهانه‌ی خاتمه جنگ می خواهند مذاکرات طولانی و بی پایان و چند مرحله‌ای را ادامه دهند مخالفان خودشان را هم با برچسب تندرو از میدان به در می‌کنند

تصویر نمایه‌ی ‌عبدالکریم‌
@Ghasem3137 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
شکست برجام را گردن حاج قاسم انداختند... دوره شهید رئیسی دیدند مذاکرات داره قطع میشه... حضرت آقا فرمودند با یزید بیعت نمی‌کنیم... الآن هم با بهانه تعهد ده بندی یزید زمانه آتش‌بس را به رهبری جدید تحمیل کردند و دنبال مذاکرات سه مرحله‌ای بی پایان هستند همین ها باعث دو شقه شدن مردم هستند

تصویر نمایه‌ی ‌سید مهدی حسینی‌
@Poyesh_4G7 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
،،،دو #پویش برای #اینترنت_نسل_چهار https://farsnews.ir/user177617015144/1776170664030616835 و https://www.karzar.net/295767 در صورت امکان #بازنشر بدید و براشون #حمایت و #امضاء جمع کنید با #تشکر😇..،،،
تصویر نمایه‌ی ‌سید مهدی حسینی‌
سید مهدی حسینی

@Poyesh_4G  •  25 فروردین 1405

مطالبه

حل معضل اینترنت روستای بردی دهلران

با سلام به استحضار می‌رساند که روستای بردی واقع در بخش زرین آباد در شهرستان دهلران استان ایلام با داشتن جمعیتی فرهیخته و غیور متأسفانه با کندی اینترنت(کم بودن شدید سرعت اینترنت) مواجه است که مایه آزار و تضییع حقوق حقه اهالی آن سامان شده است و لذا از مسئولان ذیربط انتظار میرود که روستای بردی را به اینترنت نسل چهار(۴G) تجهیز نمایند با تشکر

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مشهدی‌
@user17091014548937280017 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اولین رویکرد وحدت بخش تسهیم قدرت است و اصلا از جنس فرهنگ نیست

تصویر نمایه‌ی ‌آرسام جواهریان‌
@arsam_javaherian7 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌آرسام جواهریان‌
آرسام جواهریان

@arsam_javaherian  •  7 اردیبهشت 1405

اصلاح قیمت بنزین هر ماه 100 تومان تا 2 سال بهتر است یا بعد از 1.5 سال 2000 تومان: تصمیم کارشناسانه یا تصمیم غیر کارشناسانه ؟این مقاله دو سناریوی اصلاح قیمت بنزین در ایران را از نظر فشار اقتصادی بر مردم مقایسه می‌کند:افزایش پلکانی ماهانه ۱۰۰ تومانی به مدت ۲ سال (قیمت نهایی ۳۹۰۰ تومان در لیتر)افزا…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش


@user177228582787 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
دقیقا و نعل ب نعل همین نقد ب شما و همفکران شما وارد است .. در متن شما کلمه یی نمی بینم ک متوجه رفتارها و اعمال شما هم نباشد ..

تصویر نمایه‌ی ‌ali‌
@user17090999836037962198 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
البته در شرایط جنگی در هر کشوری پیش آمدن چنین جوی تا حدی طبیعی است. شاید خود من نقدهای زیادی داشته باشم ولی فعلا بر دهانم مهر زدم تا از این مرحله به سلامت بگذریم !فعاا به نظر من هدف فقط پیروزی در جنگ است

@user1771911112338 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
وحدت پدیده مبارکی هست نقد و پرسش هم حق مردم است اما زمانشناسی و دشمن شناسی یک ملت در حال جنگ هم لازم است درچند متری کمین دشمن بلند حرف زدن مساوی نابودیست اما در اتاق طراحی عملیات نقد و بررسی لازم است و سکوت کسی که نسبت به موردی وارد است ممکن است باعث شکست عملیات شود هر سخن جایی و هرنقطه مکانی دارد

تصویر نمایه‌ی ‌قورچی ۳۱۳‌
@Ghorchi31312 اردیبهشت 1405
در پاسخ به